Juoksukoulun 2. viikko (25.4-1.5)
Porin juoksukoulun 2. viikko käynnistyi!
http://www.pori.fi/vapaa-aika/liikunnanohjaus/juoksukoulu.html
Joka viikko uusi ketju ja uuden ketjun osallistujalistalle pääsee jos vähintään kerta viikkoon käy edistymistään kommentoimassa, muuten tippuu pois listoilta, ettei turhaan roikuteta nimimerkkejä listoilla, jotka jättävät leikin kesken. Muista kopioida uusi ketju suosikkeihin niin löytyy helposti!
osallistujat:
plösö
kakkonen
jane
gabriel
piippa
wanaha
iines
vendi
mirri
annika
hillevi
NN
Kompura
bobotjie
2. viikon ohjelma:
maanantai
Tee vähintään 30 min reipas kävelylenkki.
tiistai
Kävele 5 min, juokse 4 min. Käänny takaisin ja toista harjoitus kotimatkalla.
keskiviikko
Vapaapäivä. Voit katsella vaikka videoita napostella hieman karkkia, olet sen ansainnut
torstai
Kävele 3 min, juokse 4 min. Pidä pieni tauko, käänny ja juokse 4 min, kävele 3 min.
perjantai
Kävele 5 min. rauhallisesti, juokse 4 min. Käänny takaisin ja toista harjoitus kotimatkalla.
lauantai
Kävele vähintään 45 min niin, että hikoilet hieman.
sunnuntai
Vapaa. Hemmottele itseäsi, sillä ansaitset sen.
Linkki edelliseen ketjuun:
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1378291/juoksukoulu_…
Kommentit (55)
osa porukasta ei ole vielä sairastelun takia pystynyt vielä aloittamaan ja osa kuten esim. bobotjie tekee selkeästi erilaista ohjelmaa, mutta yhdessä tsempaten eteenpäin kuitenkin!
Toisen viikon eka lenkki takana, hyvin kulki mutta saan olla allergian takia todellakin ylitarkkana.
Minä kuulun noihin erilaisten ohjelmien toteuttajiin, kun kuitenkin jaksan hölkätä jo kerralla pidempään mutta matkaa pitäisi saada jatkettua -> tavoitteena sama 10km/12 viikkoa. Vauhtini näyttää olevan tällä hetkellä sellaista 9km/h.
Minun tämän viikon juoksuohjelmani:
Maanantai (done) ja keskiviikko
Kevyt hölkkä 15min, reipas kävely 2 min, kevyt hölkkä 10min, reipas kävely 2min
Lauantai
Kevyt hölkkä 25min, reipas kävely 2min
Lisäksi teen lyhyttä lihaskunto-ohjelmaa tosiaan tässä sivussa.
Kiitos plösö kannustuksesta:) Joo,tietysti ajattelin huomenna käydä taas juoksemassa,muuta taidanpa nyt olla viisaampi ja pitää sen lepopäivän(tosin ajan pyörällä töihin 2 x2 km).
Minä ostin tätä juoksukoulua varten juoksulenkkarit,urheiluliikkeestä ja myyjän suositteleman vielä juoksusukat.Ja tavallisessa verkkapuvussa juoksen,kaupanpäällisiksi tosin sain juoksupaidan,ja lämpimällä ilmalla juoksen ilman takkia.
Päivän juoksu suoritettu. Oikein yllätyin, miten helposti se meni. Tietysti lihaksissa tuntui ja loppuvaiheessa hengästytti, mutta en ollut mitenkään kuoleman kielissä ja olisin voinut juosta pidempäänkin. Vauhti oli kyllä etenkin ensimmäisellä pätkällä tosi hidas.
Minusta on kiva juosta kesken työpäivän. Teen töitä kotoa käsin ja suunnittelen itse omat aikatauluni, joten se onnistuu. Juokseminen tuo ihanan tauon töihin ja piristää, ja kun saa nollattua ajatukset, on helpompi päästä eteenpäin jumikohdista. Ja tietysti tekee kropallekin hyvää, ettei tarvitse jököttää tietokoneen ääressä koko päivää putkeen. Täytyy tehdä tästä ihan tapa. (Jos on kiire päivä, niin voin sitten tinkiä ruokatauoista syömällä tietokoneen ääressä.)
Vierailijalle: Minä ainakin jaksan jo nyt juosta paljon pidempään kuin puolitoista viikkoa sitten, mutta ehkäpä sitten vain kuvittelen kuntoni kohonneen. Jostain sitä pitää kuitenkin aloittaa, tuskinpa sinäkään heti ensimmäisellä kerralla juoksit kymmenen kilometrin lenkkiä.
Muille: Tsemppiä, te pystytte siihen!
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1386475/juoksukoulun…
Muista laittaa suosikkeihin niin löytyy helposti!
Nyt ärsyttää! On kurkku kipeänä ja vähän lämpöä. Tänään pidän ihan lepopäivän ja toivon että tämä flunssanpoikanen menisi tällä ohi. Jos en tule pahemmin sairaaksi, niin yritän pysyä tässä aikataulussa, mutta jos sairastun ihan kunnolla, niin täytyy tietysti pitää useamman päivän tauko harjoittelussa ja miettiä sitten, mistä kohdasta jatkan eteenpäin.
Kävin heti aamutuimaan juoksemassa päivän ohjelman ja ihan hyvin meni lukuunottamatta taas sääriluiden kipua molemmissa jaloissa. Kipuilevat edelleen, vaikka juoksusta on jo kuutisen tuntia ainakin. :( Voi olla, että minäkin joudun jatkamaan ohjelmaa hitaammassa tahdissa tämän kipuilun takia, mutta nyt ainakin viikonlopun otan toooooosi iisisti. Katsotaan sitten mitä teen. Ärsyttää ihan kamalasti!
Päivän lenkki tehty, wohoo :) Meni tosiaan minullakin yllättävän kevyesti, suorastaan rullasi eteenpäin (noh, ehkäpä tuo rullaaminen on vielä vähän liioittelua tässä vaiheessa :D). Otin vajaan minuutin tauolla ja toisen neliminuuttisen lopussa tuntui, että olisi jaksanut vielä jatkaakin, eli hyvillä mielin huomiseen.
Nyt oli kerrankin mahdollisuus käydä yksin uimassa, joten tein vielä uintilenkin juoksun perään, jotta saa yläkroppakin hiukan liikuntaa. Itselläni olisi lisäksi tarkoitus aloittaa lihaskuntoharjoittelu hiljalleen, mutta en nyt kiirehdi liikaa vaan totutellaan tähän liikuntaan hiljalleen.
Hillevi, itsekin teen aina silloin tällöin etätöitä kotona ja tuo päivän katkaiseva lenkki on ihan parhautta. Silloin on itse vielä hyvissä voimissa ja kummasti ne työasiatkin etenee paremmin pienen tauon jälkeen.
Ihan mielenkiinnosta olisin kysynyt tältä vierailijalta, että mitenköhän se juokseminen sitten pitäisi aloittaa? Varmasti selviäisin jotenkin viiden kilometrin lenkistä kylmiltään, mutta takuulla jäisi viimeiseksi kerraksi pitkään aikaan. Kyllä tämä ohjelma tuntuu erittäin toimivalta omalla kohdallani, joten jatkan tyytyväisenä.
Tulkaahan raportoimaan muutkin juoksutunnelmia, näitä on kiva lukea :) Ja tsemppiä taas kaikille tasapuolisesti!
saas nähdä pääsenkö tänään lenkille, vauvan kanssa yksin koko päivän. 2 puolen tunnin reipasta kävelylenkkiä kyllä tuli tehtyä.
Polvi on kipeytynyt tosissaan, yölläkin heräsin särkyyn. Tänään ostin uudet juoksukengät, jos niillä saisi polven tilannetta helpottumaan.
Vierailijalle parempaa loppupäivää, toivottavasti helpotti kun pääsit avautumaan :) Ilman tätä ohjelmaa olisin maannut sohvalla nämäkin päivät ja illat. Kuten edeltävät kuukaudet vauvan kanssa, ja sitä ennen raskausajat pahoinvointeineen.
Lenkit ovat tuoneet kaivattua omaa rauhaa, ulkoilua, energiaa ja kyllä, kuntokin aivan varmasti kohenee pikkuhiljaa kun tyhjästä aloitin.
Maanantaina se 5.1km lenkki oli 35m, ja tänä aamuna 33.14s !! .
Nyt meni huonosti
Keskiviikkona juoksin tunnin lenkin, ehkäpä 8 tai 9 kilsaa.
Nyt tänä aamuna se sama 5 kilsan lenkki, paitsi viimeisen kilsan kohdalla rupesi vasen nilkka vihloo.
Nyt mun täytyy sit varmaan olla joitakin päiviä juoksematta. Harmittaa
Olin suunnitellut että huomenna juoksisin 8 kilsaa. Mutta ei. Luin jostain et ei 4 päivää jatkuvaa juoksua. Mutta kun mä vaan tahdoin
Voi kun olisin lukenut tästä aikaisemmin! Reenasin 1,5 viikkoa juoksukoulua mutta sitten sairastuin ja nyt on mennyt 1,5 v makoillessa. Alkuviikosta on taas tarkoitus aloittaa!
Minä sain myös päivän juoksun juostua ja samoin kuin edellä hyvältä tuntui minullakin juostessa. En ollut ihan uupunut jälkimmäisen juoksuosuudenkaan loputtua. Ainut vaan, että taas tuntuu alkavia penikkataudin oireita ts. siis sääriluut molemmista jaloista kipeytyi ja on kipeät nytkin koskettaessa :/ Harmittaa kyllä vietävästi jos tämä vaiva taas palaa, vaikka kuinka varovasti aloitan.
Minä jätän vierailijan kommentit omaan arvoonsa. Olen tämän ohjelman jo 9. viikolle 1,5 v sitten vetänyt ja tiedän että se toimii. Ei minusta ole juoksemaan suoraan 10 km. Jostain se on aloitettava.
Hienoja suorituksia! Toivottavasti NN:kin pääsee vielä juoksemaan.
pääsi kuin pääsikin juoksemaan, ja sehän sujui. Asumme mäen päällä joten kotimatka on aina ylämäkeä, mutta silti toinenkin neliminuuttinen sujui ihmeen hienosti.
Aluksi polvea särki mutta siihenkin turtui n minuutissa. Nyt olen etsinyt netistä venytyksiä jolla polven voisi saada kuntoon. Millään ei nyt tahtoisi lopettaa kun huomaa edistystä.
Kävin eilen illalla tekemässä torstaisen lenkin. Vähän jännitti etukäteen, että kuinka sujuu, mutta hyvin meni. Pidin tosin kunnon tauon välissä. En edes hengästynyt niin pahasti, mutta jaloissa kyllä vähän tuntui että jaksaako juosta. Mutta hyvin jaksoin! Vauhti on hidasta, mutta melko varmaa :)
Voi sanoa että on se kunto vähän kasvannut siitä kun aloitin :)
kuvitteleeko joku ihan vakavissaan nostavansa kuntoaan tai oppivansa juoksemaan tällaisella "juoksukoululla"??!
T- 4 X viikossa juokseva (8-20 km lenkkejä)