Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksukoulun 2. viikko (25.4-1.5)

Vierailija
25.04.2011 |

Porin juoksukoulun 2. viikko käynnistyi!

http://www.pori.fi/vapaa-aika/liikunnanohjaus/juoksukoulu.html

Joka viikko uusi ketju ja uuden ketjun osallistujalistalle pääsee jos vähintään kerta viikkoon käy edistymistään kommentoimassa, muuten tippuu pois listoilta, ettei turhaan roikuteta nimimerkkejä listoilla, jotka jättävät leikin kesken. Muista kopioida uusi ketju suosikkeihin niin löytyy helposti!

osallistujat:

plösö

kakkonen

jane

gabriel

piippa

wanaha

iines

vendi

mirri

annika

hillevi

NN

Kompura

bobotjie

2. viikon ohjelma:

maanantai

Tee vähintään 30 min reipas kävelylenkki.

tiistai

Kävele 5 min, juokse 4 min. Käänny takaisin ja toista harjoitus kotimatkalla.

keskiviikko

Vapaapäivä. Voit katsella vaikka videoita napostella hieman karkkia, olet sen ansainnut

torstai

Kävele 3 min, juokse 4 min. Pidä pieni tauko, käänny ja juokse 4 min, kävele 3 min.

perjantai

Kävele 5 min. rauhallisesti, juokse 4 min. Käänny takaisin ja toista harjoitus kotimatkalla.

lauantai

Kävele vähintään 45 min niin, että hikoilet hieman.

sunnuntai

Vapaa. Hemmottele itseäsi, sillä ansaitset sen.

Linkki edelliseen ketjuun:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1378291/juoksukoulu_…

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Savosta ollaan:)

Vierailija
22/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Keski-Suomesta.

Olen nyt viikonlopun ottanut rauhallisesti ja tuntuu, että flunssa alkaa olla menossa ohi. Jos huomenna on normaali olo, niin jatkan juoksukoulua kolmannen viikon ohjelman mukaan. (Tältä viikolta jäi siis pois yksi juoksu- ja yksi kävelylenkki.)

Hassua, miten tekisi oikein mieli päästä juoksemaan. Ja oikein odotan niitä vähän pidempiä lenkkejä (vaikka tuntuukin välillä vaikealta uskoa, että oikeasti pystyisin niihin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Pohjois-Suomesta.

Motivaatio hukassa, mutta otan huomenna taas takas kahden päivän harjoitukset.

Ajatteln näin, että parempi se vähäkin, kuin ei mitään. :)

Hölkkäilen just silloin kun se tuntuu mukavalta, niin silloin se on kahta hauskempaa.

Vierailija
24/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, huomasin vasta nyt, että tänäänhän on vapaa.

Hienoa siis.

Vierailija
25/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moon etelä-pohojammaalta :)

Meidän lähilenkkipolku on myös sorapohjaista, ja oon todella tykännyt siinä juosta. Yhtään ei oo jalkoihin sattunut. Ainoo mitä peloittaa on se, että se on aika mäkistä. Koko pituus olisi just se 5km, joten saas nähdä uskallanko mennä sitä aikanaan sit juoksemaan. Kävelylenkit oon nyt siellä tehnyt, jotta reitti tulisi tutuksi.

Mä oikein yllätyin kun tajusin eilen illalla, että 2 viikkoa on tullut ohjelmaa seurattua, ja oon vielä mukana!! Ja kuinka paljon on kunto kasvannut siitä kun aloitti :)

Vierailija
26/55 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksin tänään eilisen 2x4 minuutin lenkin,taukoa 1 minuuttia!Oli kyllä tähän astisista rankin juoksu,mutta selvisin!

Juoksen joka toinen päivä,tai siis pyrin siihen.

Vierailija
27/55 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tulikin eilen yllättäen vapaapäivä, joten tänään juoksin eilisen lenkin, huomenna sitten kävellään. Ihan mukavasti meni, ei tosin edelleenkään kovin kevyesti.

Plösö, oletko kokeillut kylmähoitoa penikoihin? Itselläni joskus se vähän helpotti oloa. On kyllä ikävä vaiva, joten toivottavasti helpottaa pian!

Mukavaa vappua kaikille!

Vierailija
28/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä vaikutan pk-seudulla.

Yksi penikoille hyvä juttu olisi urheilukentällä nurtsialueella paljain jaloin juokseminen, tekee jaloille tosi hyvää. Jos tähän on kesällä mahdollisuus niin suosittelen lämpimästi kokeilemaan (siis sitten kun maa on ensin riittävästi lämmennyt ;)).

Vierailija
29/55 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain päivän piinan suoritettua, vaikka jo heti kävelyosuudella lonkat vihoittelikin vähän kun on muutenkin tullut käveltyä tänään jo paljon.

Ihan hyvältä tuntui. Pahempaa pelkäsin. Housut oli vaan juoksuun väärät kun meinasi koko ajan pudota päältä. Housujen vetelyyn tuli sitten keskityttyä urakalla. :D Yleensä keskityn hengitykseen. Kaksi askelta per sisäänhengitys ja kaksi per uloshengitys. Myöhemmin kun matkat ja ajat pitenee otan musiikit mukaan.

Vierailija
30/55 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauantain nukuin, en tehnyt mitään

sitä edellisempänä päivänä olin juossut sen 5.1km lenkin aikaan 34m

sunnuntaina menin sit tutulle lenkille ja matka mikä on hiukan yli 10km kesti 1h40m. Ei ole muuta selitystä kuin et kävelin.

Maanantaina se 5.1km lenkki oli 35m, ja tänä aamuna 33.14s !!

Kolmen viikon ajan säännollisesti juossut ja nyt vasta tuli minuutin parannus aikaan

Mutta minun kohdallani sekin on iloitsemisen aihetta.

Vierailija
31/55 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, päivän lenkistä selvitty ehjin nahoin. Ei voi kyllä kovin kevyeksi reissua kehua, mutta sain vedettyä läpi. Osansa tässä oli varmasti eilisillä pihatöillä, oli jo valmiiksi jalat kipeät.

Vaatetus aiheuttaa harmia täälläkin, tänään oli pitkähihainen paita (juoksin siis nyt illalla) ja capripituiset juoksutrikoot. Tämä vaatetus oli nyt oikein sopiva, loppuviikosta palaillaan varmaan tuulipukuun. Olisi minulla juoksutakkikin, mutta se on niin lyhyttä mallia, että joutuu peban kiinteytystä vielä hiukan odottelemaan, ennen kuin sen vedän trikoiden kanssa päälle :D Ehkä sitten koulun viimeisillä viikoilla :)

Tsemppiä kaikille tähän viikkoon, kyllä tästä selvitään!

Vierailija
32/55 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treeni tehty!! Yllätyin oikein, koska jaksoin sekä meno- että paluumatkalla juosta sen 4 min! Vauhti on hidasta, mutta koko ajan on juoksuaskelta. Pikkuisen varmaan tais eräs sauvakävelijä katsoa ihmeisään, kun mä olin niin iloinen ensimmäisen 4 minuutin jälkeen :D

Mulla on muuten sama ongelma lenkkivaatteiden kanssa kuin plösöllä. Muutaman kerran ollut sellaiset housut jotka meinaavat lenkin aikana pudota, ja varsinkin eilen kun kävin kävelylenkillä niin hiostin, jolloin samaiset housut sit oikein hieroivat. Tänään laitoin tavalliset gollegehousut, mutta ei nekään ole hyvät. Pitäis varmaan satsata kunnollisiin lenkkihousuihin... :)

Vierailija
33/55 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltalenkki tuli tehtyä yhdessä tytön kanssa. Vähän noloa kun tyttö jaksaa äitiään paremmin, mutta onneksi minäkin sen 4 minuuttia selviydyin ja jopa ihmeen hyvin. Varsinkin jälkimmäinen pätkä sujui ja kelloa ei tarvinut vilkuilla läkähtymisen takia. Vauhti ei todellakaan päätä huimaa, mutta kestävyyttä nyt ensin kai haetaankin.

Minulla on lenkillä ohuet kuorihousut ja jostain saatu juoksutakki. Ne toimii kyllä, mutta noi lenkkarit ei kyllä ole parhaat mahdolliset. Tänäänkin tuntui polvissa kipua, ilmeisesti jalka osuu väliin huonossa asennossa maahan. Juoksukengät joutuu ehkä vaihtamaan.

Vierailija
34/55 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että niin moni on suoriutunut tästä päivästä kunnialla :) Kumma juttu, miten kunto alkaa kohota.

Minulla on juostessa ihan tavalliset verkkarit. Yläosana on t-paita, tuulisilla ilmoilla sen päällä ohut liivi (joka ei lämmitä juuri lainkaan mutta pitää hyvin tuulta) ja viileämmillä ilmoilla vielä kevyt fleecetakki. Olen sen verran kuumaverinen, etten tarvitse kovin lämmintä vaatetta. Tärkein asia minulle on kunnon urheilurintaliivit, isorintainen kuin olen. Auringonpaisteella on tärkeää, että päässä on huivi (huivi on hyödyllinen myös siinä tapauksessa, että käy lenkillä heti aamusta eikä viitsi mennä suihkuun ennen sitä ja hiukset ovat ihan kamalan rasvaiset). Lenkkarit ovat toistaiseksi marketin hyllystä, mutta varmaan pitäisi satsata laadukkaampiin kenkiin.

Minäkin olen ajatellut, että pidemmille lenkeille voisi ottaa musiikkia mukaan. Jos valitsisi sopivan pituisia kappaleita, niin aikaa voisi mitata niiden avulla eikä tarvitsisi ottaa kännykkää mukaan ollenkaan. Täytyypä kaivaa mieheni vanha mp3-soitin esiin ja opetella käyttämään sitä.

Huomenna sitten lepäillään, ja torstaina pitäisi jaksaa kaksi 4 minuutin pätkää peräkkäin ilman kävelyosuutta välissä...

Vierailija
35/55 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi iloinen teidän toisten upeista suorituksista.

Mulla jotenkin laiskuus vallalla. En jaksa näköjään iltavuorojen jälkeen lähteä minnekään lenkille. :(

Tämän päivän lenkki jäi väliin. Teen sen huomenna ja yirtän kuroa kiinni tätä rakoa.

Olen kyllä pettynyt itseeni. :/

Vierailija
36/55 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa lukea onnistuneista suorituksista! Hyvä naiset! Etenkin Vendin onnistuminen ilahdutti mieltä kun olit itse niin epäileväinen vielä onnistuuko vai ei.

Ja Wanaha ehtii vielä mukaan, nyt tsemppi päälle vaan! Periksi ei anneta! Onko sun mahdollista käydä lenkillä aamulla ennen iltavuoroa?

Muutakin piti kommentoida, mutta en enää muista mitä...

Vierailija
37/55 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps Plösö, huomenna menen lenkille ennen töihin menoa. Tai sit olis kyl mahiksia siihen, että mies veis mut töihin kun olis hoidettava asioita kaupungilla.

Voisin sit tehdä lenkin kotimatkalla töistä tullessa. :)

Vierailija
38/55 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksin tänään 3+3 minuuttia,välissä ehkä 1 min.tauko:)Lisäilen hitaammin tätä juoksuaikaa,mutta huomenna/ylihuomenna sit se 2x4(jossa pitempi tauko).

Vierailija
39/55 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullahan jäi tiistain lenkki väliin.

Sain sen eilen kunnialla suoritettua. :)

Olin ihmeissäni kun juoksuosuus meni niin helposti. Ehkä nyt maltoin tarpeeksi rauhalliseen tahtiin hölkötellä.

Innostuin taas niin asiasta, että menen yövuoroon tämän ohjelman mukaan ja aamulla kotiin perjantaiohjelman mukaan.

Sitpä on lenkit tehty ja sunnuntaina seuraava!

Mulla on päällä tuulipuku, täällä on vielä kylmää rannalla, merikin jäässä.

Kengät on viime kuussa ostetut oikeat juoksukengät, talvella juoksentelin goretex-lenkkareilla, jotka painoi nilkkaa. Joten vaihdoin sitten kengiksi sisäpelikengät ja kyllä täytyy sanoa, että juoksukenkiin satsaaminen on kannattavaa.

Vierailija
40/55 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa gabriel! Minuutin taukoa olen itsekin suunnitellut juoksuosuuksien väliin tänään. Iltaan menee sen yritys taas kun mies lähti aamulla niin aikaisin. Vähän jännittää miten selviän kun palautumisaikaa on tosiaan niin vähän. Toisaalta huominenkin juoksu voi olla rankemman tuntuinen kun on kaksi juoksupäivää peräjälkeen.

Ja Wanahakin on kirinyt ohjelman kiinni! Hyvä hyvä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi