Miksi kukaan haluaa itselleen ruman koiran?
En ole koiraihmisiä, mutta jos joskus koiran ottaisin, se olisi sentään sievä. Vaikka valkoinen villakoira tai bichon frise (miten se nyt kirjoitettiinkaan)... en tajua, kun ihmiset ottaa mulkosilmäisiä, läskejä, kuolaavia ja et:n näköisiä koiria. Tai karvattomia. Tai jotain jättimäisiä lehmiä.
Miksi??
Kommentit (44)
Meillä on Coton de tulear, sellainen pieni valkoinen puuvillakoira. Äärettömän suloinen. Syy tämän koiran ottamiseen olise, että mieheni on koirille allerginen, mutta cotonin kanssa oireita ei tule. Cotonia pestään usein ja karvan voi pitää lyhyenäkin, jos pitkä turkki tuntuu isotöiseltä. Jos ainoa rotu, mitä mieheni sietäisi, olisi vaikka Amerikan pittbull, olisi koira jäänyt laittamatta. Meistä ei olisi kouluttamaan hyvin vaativaa rotua. Cotonissa ehdottomasti parasta on luonne: Lapsirakas, helpostikoulutettava seurakoira. Tuo meidän piski rakastaa kaikkia ja on varma, että kaikki rakastaa sitä. Ei kuitenkaan ole uhkarohkea. Aivan ihana pieni eläin ja todellakin söpö!
Meillä valittiin koira luonteen perusteella.
Jos oltaisiin otettu sellainen koira mikä on mun mielestäni ihanasöpöluttanapikkuturre, niin meillä ois luultavasti ärsyttävä kokoajan räksyttävä, isoegoinen, ylienerginen (söpö) pikkupiski.
Sen sijaan meillä on hiton iso, pirun ruma, kuolaava, leppoinen, hiljainen ja maailman kiltein nallekarhu leonberginkoira
Minulla on kaksi lampunharjaa, havannankoiraa. Niitä pestään usein (shampoo+hoitoaine), joten tuoksuvat hyvältä eivätkä ole sottaisia. Karvaa ei lähde. Otin rodun koska sopivat allergisille ja ovat lapsiystävällisiä.
En halua trimmata koiriani koska rodulle kuuluu pitkä turkki. Jos haluaa trimmatun niin sitten villakoira tms on minun mielipiteeni.
Mutta jokainen tyylillään, kyllä mä pystyn näkemään kauneutta vaikka missä koiraroduissa.
Olen apn kanssa sikäli samaa mieltä että mun silmissä kaikki lehmän kokoiset koirat tai suden näköiset koirat on kaikkea muuta kuin kivan näköisiä enkä itse sellaisia huolisi. Minulle koiran kuuluu nimenomaan olla korkeintaan polven korkuinen koska kaikki sitä isommat ovat vasikoita. En myöskään perusta boxereista yms koska ovat vaan rumia. Ainoa koira jonka haluaisin on pieni ja suloinen....mutta tosiaan kauneus on katsojan silmissä ja muuten MUN MIEHELLÄ ON ONNEKSI NIIN ISO MIEHUUS ETTEI TARVITSISI ISOLLA KOIRALLA HANKKIA PENIKSEN JATKETTA...
[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 09:19"]
Meillä valittiin koira luonteen perusteella.
Jos oltaisiin otettu sellainen koira mikä on mun mielestäni ihanasöpöluttanapikkuturre, niin meillä ois luultavasti ärsyttävä kokoajan räksyttävä, isoegoinen, ylienerginen (söpö) pikkupiski.
Sen sijaan meillä on hiton iso, pirun ruma, kuolaava, leppoinen, hiljainen ja maailman kiltein nallekarhu leonberginkoira
[/quote]
Jännä juttu sikäli että me kun pikkukoiran kanssa ulkoillaan niin ei koskaan ole vielä räksyttänyt kenellekään mutta ne isot koirat monesti louskuttaa hampaat irvessä puistattavaa suorastaan ja ovat todella vastenmielisen näköisiä elukoita.
On muuten ihan urbaani legenda että ne pikkukoirat räksyttäis mutta isot koirat ei...mun kokemuksen mukaan ei ole koiran koolla mitään merkitystä vaan kaiken kokoiset tuolla ärisee mutta toki ne isommat louskuttajat ovat suorastaan pelottavia, en pidä.
Eilen juuri oltiin koiran kanssa kävelyllä kun eräässä pihassa raivohullun näköinen iso louskuttaja olis varmaan tullut kurkkuun kiinni ellei olis ollu riittävän iso aita ympärillä. Miksi joku haluaa sellaisen koiran en todella tajua!
Mulla onkin ihana tipsun ja cockerin risteytys eli pikkukoira joka koskaan elämänsä aikana vielä ei ole räksyttänyt yhdellekään koiralle ei isolle eikä pienelle. Ja joka ikinen kerta saa kehuja siitä miten on veikeän ja suloisen näköinen koira...ja joo mulle merkkaa aika paljon koiran ulkonäkö koska nimenomaan haluttiin seurakoira ja olen sen verran turhamainen että haluan koirani ulkonäön vetoavan tunteisiin...sitä ei ole koskaan mikään sakemanni tai muu vastaava tehnyt en vaan pidä niiden ulkonäköä mitenkään kivana.
Se mitä kukakin pitää kauniina ja viehättävänä, riippuu ihan ihmisestä. Mun mielestä villakoirat, bichonit ja muut sen tyyppiset ei ole yhtään kauniita, eikä muutkaan pienet pörröiset lähinnä patasutia muistuttavat koirat.
Tykkään pystykorvatyyppisistä koirista ja myös vinttikoirista joita monet pitävät rumina, mutta niillä on terve rakenne ja niissä on kaikki kohdallaan. Varsinkin saluki, azawakh ja faaraokoira ovat mielestäni todella kauniita koiria.
Min ustakin kaikki ost vasikan näköiset koirat, suden näköiset koirat, karvattomat luikut (vinttikoirat) ja muut lyttynaamat joilla on liikaa nahka ovat rumia koiria kun taas pienet ja sievät ovat kauniita. Kaikista kauneimpia ovat spanielit lempeiden silmien ja ihanien korviensa takia. Makuja on moneksi!
Mä olen kans aina tykänny eniten spanieleista mutta kyllä muutamat muutkin rodut on mun silmissä kauniita. Isor raatelijat, sudet, lyttynaamat ja nahkakasat on rumia mutta ymmärrän oikein hyvin jos joku näkee kauneutta niissäkin. Rumankauniskin voi olla...
Karvattomat koirat ovat jänniä, sellaisen voisin ottaa. Tai kissan.
MITÄ VITUN VLIÄ ON KOIRAN ULKONÄÖLLÄ?!! MÄ AINAKI HALUUN "RUMAN" KOIRAN. ÄLKÄÄ AINA KATTOKO SITÄ SAATANAN ULKONÄKÖÄ VITUN TEENNÄISET
Tai naisen? Tai kaverin? Ei se aina se ulkonäkö.
Eiköhän se rotu kuitenkin valita sen mukaan pitääkö koiran ulkonäöstä vai ei.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2011 klo 13:23"]
En ole koiraihmisiä,
[/quote]
Ja sen kyllä huomaa...
[quote author="Vierailija" time="24.04.2011 klo 13:49"]
Eiköhän se rotu kuitenkin valita sen mukaan pitääkö koiran ulkonäöstä vai ei.
Koirarotua ei valita ulkonäön perusteella.
Ne pienet lamppuharjat vasta rumia onkin. Kyllä koiran kuuluu näyttää koiralta, eikä miltään valkoiselta villapilveltä.
Olen minäkin samaa ihmetellyt.
Minusta koiran ehdottomasti tärkein ominaisuus on söpöys :)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 01:19"]
Hahah! Eli ottaisit tiibetinspanielin, mutta et koiraa, jolla on epäterve ruumiinrakenne. No, jos tervettä ruumista todella hakisit, niin ottaisit sen sekarotuisen. :) Tiibetinspanieli on pitkällisen jalostuksen vuoksi yksi sairaimmista koiraroduista.
Kyllä koiraa ottaessa pitäisi muutakin miettiä kuin ulkonäköä.
[/quote]
Sairaimmista? Tiibetinspanieli on erittäin terve rotu verrattuna moneen muuhun rotukoiraan.