Miksi kukaan haluaa itselleen ruman koiran?
En ole koiraihmisiä, mutta jos joskus koiran ottaisin, se olisi sentään sievä. Vaikka valkoinen villakoira tai bichon frise (miten se nyt kirjoitettiinkaan)... en tajua, kun ihmiset ottaa mulkosilmäisiä, läskejä, kuolaavia ja et:n näköisiä koiria. Tai karvattomia. Tai jotain jättimäisiä lehmiä.
Miksi??
Kommentit (44)
Naapurin karvaton koira on suloinen. Ne arveli, ettei siitä tulisi allergiaa ja näin kuulemma onkin, ettei tullut. (Tietävät kyllä tuon hilsejutunkin, sairaanhoitaja on rouva.)
Kiinanharjakoira on kaunein ja muutenkin ihanin rotu!!
Kauneus todellakin on katsojan silmissä. Minulle ruma koira on se perus-sekarotuinen, jossa on vähän karjalan karhukoiraa sun muuta. Ne lyttynaamaiset ja mulkosilmäiset ovat ennemmin rumankauniita :) Mutta en sellaistakaan ostaisi, koska sellainen ruumiinrakenne ei ole terve.
Ottaisin tiibetinspanielin, jos nyt hankkisin toisen koiran. Mäyräkoira löytyy jo.
Hohhoijjaa....
Ja minähän en taas mitään marsua tuolla ulkoiluta.
Koiran pitää painaa vähintään 30kg, mutta terveys ja luonne ratkaisevat rodun.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 09:22"]
Ai miksi joku valitsee karvattoman koiran? Esim. allergioiden takia.
[/quote]
Allergiaa eivät aiheuta karvat, vaan hilse.
[/quote]
Karvaton kiinanharjakoira sopii hyvin allergikoille. Olen nähnyt tosi rumia ja erittäin söpöjä kiinanharjakoiria.
Villakoirat ja nuo bichonit ovat kaikkea muuta kuin koiran näköisiä. Haisevia ja takkuisen/epäsiistin näköisiä räksyttäjiä En kyllä mistään "tappajakoiristakaan" perusta. Muut rodut ovat ihan ok. Koiran pitää kuitenkin olla koiran näköinen ja kokoinen. Naurettavaa kun iso raavas mies taluttaa jotain onnetonta hiirulaista hihnassa..
Mäkään en ole koiraihminen, mutta jos koiran silti ottaisin, se olis just joku ruma. Noi pörröpellet on niin naurettavan näköisiä. Mitä "söpömpi", sen typerämpi. Oikeesti söpömpiä on jotkut tosi rumat koirat.
Ihan totta turisee nro 15, minusta myös nuo villakoirat ja bichon friset ovat kaikki jotenkin sottaisen ja likaisen oloisia koiria. En huolisi, koiran pitää olla koira eikä ikään hattara, myöskään pikku hiirulaisia en voi minäkään sietää. Räksyttävät tauotta ja omaavat muutenkin turhan iso egon nuo naurettavat ötökät..
Mä tykkään juuri lyttynaamaisista koirista eli ns epäkoiramaisista koirista. En tykkään isoista pitkäkarvaissita, haisevista, haukkuvista, pitkäkuonoisista ns. koiran näköisistä koirista.
Tykkään siitä ettei koirat ulvo eikä hauku ja ettei niiden karvat haise.
Eli mitä voimme TAAS näistä viesteistä ymmärtää: makuja on monia :)
Ihme kysymys ap.
Miksi kaikki eivät syö mansikkajäätelöä?
Olen nähnyt kauneusihanteista poikkeavia koiria ja vain luonne ja käyttötarkoitus ratkaisee. Ruttuturvat ovat ihania!
Bichoneissa on rumaa niiden näyttelytällinki-trimmausmalli ja kapeat kyynelkanavat, jotka aiheuttaa tummaa rähmää/punertavat silmienalustat, ihan kuin silmien alla olisi kuivunutta verta.
Toki jokainen haluaa omaa silmäänsä miellyttävän koiran, mutta ensisijaisesti pitäisi miettiä, sopii rodun luonne/käyttö ja liikuntamäärät itselle/perheelle. Huskyt ovat minun silmääni kauniita, keskikokoisia, jäänsiniset silmät jne, mutta en minä sohvaperunana ottaisi sellaista kerrostaloyksiöön...
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 14:50"]
Kauneus todellakin on katsojan silmissä. Minulle ruma koira on se perus-sekarotuinen, jossa on vähän karjalan karhukoiraa sun muuta. Ne lyttynaamaiset ja mulkosilmäiset ovat ennemmin rumankauniita :) Mutta en sellaistakaan ostaisi, koska sellainen ruumiinrakenne ei ole terve.
Ottaisin tiibetinspanielin, jos nyt hankkisin toisen koiran. Mäyräkoira löytyy jo.
[/quote]
Hahah! Eli ottaisit tiibetinspanielin, mutta et koiraa, jolla on epäterve ruumiinrakenne. No, jos tervettä ruumista todella hakisit, niin ottaisit sen sekarotuisen. :) Tiibetinspanieli on pitkällisen jalostuksen vuoksi yksi sairaimmista koiraroduista.
Kyllä koiraa ottaessa pitäisi muutakin miettiä kuin ulkonäköä.
Niin, mun mielestä se villakoirat ovat rumia. Etenkin trimmattuina. Yök!
[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 01:11"]
Bichoneissa on rumaa niiden näyttelytällinki-trimmausmalli ja kapeat kyynelkanavat, jotka aiheuttaa tummaa rähmää/punertavat silmienalustat, ihan kuin silmien alla olisi kuivunutta verta.
Toki jokainen haluaa omaa silmäänsä miellyttävän koiran, mutta ensisijaisesti pitäisi miettiä, sopii rodun luonne/käyttö ja liikuntamäärät itselle/perheelle. Huskyt ovat minun silmääni kauniita, keskikokoisia, jäänsiniset silmät jne, mutta en minä sohvaperunana ottaisi sellaista kerrostaloyksiöön...
[/quote]
Samaa mieltä, vaikka meillä on Bichon! Inhoan näyttelytrimmiä, mielestäni se on tosi outo eikä tee koirasta ainakaan nättiä vaan lähinnä naurettavan. Pidämme itse turkin aika lyhyenä ja se on just hyvä niin.
Silmänalusiin tuleviin tahroihin auttaa erilaiset vitamiinit ja muut , meillä on kahta eri sorttia eikä silmät valu yhtään. Emme asu Suomessa, ehkä Suomesta ei sitten noita saa.
En ota koiraa. Ikinä. Minusta koira on haiseva, kuolaava ja haukkuva sekä toistuvasti ulkoilutettava ihmisten koriste-esine, jolla ei saa olla omaa tahtoa. Olen kissaihminen.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 01:29"]
En ota koiraa. Ikinä. Minusta koira on haiseva, kuolaava ja haukkuva sekä toistuvasti ulkoilutettava ihmisten koriste-esine, jolla ei saa olla omaa tahtoa. Olen kissaihminen.
[/quote]
Oletko koskaan kuullut termiä laumaeläin?
Ap, älä vaan koskaan hanki koiraa tai muutakaan eläintä. Olisit ihan törkeen huono omistaja.
Ihmiset, jotka julistavat olevansa "kissaihmisiä" tai "koiraihmisiä" ja kokevat vielä jotain ihme tarvetta haukkua sitten sitä toista eläinlajia on ihan sekopäisiä.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 09:22"]
Ai miksi joku valitsee karvattoman koiran? Esim. allergioiden takia.
[/quote]
Allergiaa eivät aiheuta karvat, vaan hilse.