Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vappu ihan pilalla

Vierailija
24.04.2011 |

Nyt on taas yksi juhlapyhä vietetty ja riidan merkeissä.

Ollaan uusperhe johon kuuluu yhteensä 8 lasta, minulla 3 edellisestä liitosta mutta yksi asuu iskänsä luona ja kaksi minun luona, minun mieheni vanhin lapsi 15 v asuu meidän kanssa jolloin 3 muuta tulevat joka toinen viikonloppu ja sitten meillä yhteinen pian 2 v poika. Meillä molemmilla on se ihan tavallinen perus soppari viikonlopuista eli jokatoinen pääsiäinen jne... Meidän pyhä meni mönkään sillä minun lasteni isällä leikattiin alkuviikosta olkapää ja ei voinut hoitaa tai uskaltanut ottaa lapsia sinne kertkoon nyt vielä että meidän lapset on 13, 11 ja 7v no kuitenkin vappu olisi minu sillä täällä missä asun on paljon enemmän tekemistä lapsille kun siellä missä isä asuu eli ollaan sovittu että vaput aina minun luona ja se on ollut ihan ok. Pääsiäisen otin nyt ihan vaan sen takia että hänellä leikattiin se olkapää hja siinä oli minun mielestä tarpereksi hyvä syy vaihtaa, vai?

Sitten meillä on tällainen tilanne että minun mieheni on kerran sanonut että ei voida pitää kaikkia lapsia samaan aikaan sillä silloin syntyy riitaa, mikä on sinänsä totta mutta minun mielestä sellainen asia pitää selvittää... Taasko väärässä?

Mieheni ex avopvaimo mielestäni sekantuu meidän elämään aivan liikaa ja mieheni hyväksyy sen tai ainakin siltä vaikuttaa. Hän sanoo monet kerrat kun exä kiusaa että kyllä hän vielä takaisin saa tai että en jaksa nyt riidellä antaa olla.

Mieheni on sanonut kanssa että soppimuksista on pidettevä kiinni ettei tule sitten myöhemmin mitään epäselvyyksiä ( tämä lause aina kun minun pitäisi vaihtaa taikka exäni on vaihtamassa viikoloppua taikka vanhin lapseni ei syystä tai toisesta halua lähteä isän luokse )

Nyt iste asiaan... Mieheni lapset olisivat olleet meillä nyt pääsiäispyhän ja vapun äidillään, tästä on puhuttu jo pitkin vuotta no pyysin sitten sen takia serkkuni perheineen meille kylään vapuksi kun ajattelin että nyt meille sitten mahtuu... ja kuinka ollakkaan vaikka mieheni tiesi että näin on hän suostui kun suostui siihen että hänen lapset olivat pääsiäöisen äidillään ja nyt vappuna sitten meillä eli tulos on nyt sellainen että en voikkaan ottaa tänne ketään sillä ei mahdu. KIVA! taas näin eikä eka kerta...

Minua ärsyttää se että minulta ei kysytty yhtään mitään että sopiiko sinulle näin...??? Vaan he kaks sopivat keskenään asiat. Voiko ja onko se oikein?

Eikö minulla todellakaan ole mitään sanottavaa ???

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ja hänen eksänsä lasten asioista sopivat miehesi ja hänen eksänsä, ET SINÄ. Sulla ei todellakaan ole mitään sanottavaa. Kuten itsekin totesit, he kaksi sopivat asiat.

Tällaiseen tilanteeseen joutuu, kun toisten jämä ottaa toisten jämän.

Vierailija
2/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yhtään ihmettele, että olette kaikki jonkun eksiä

:=))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on ap:n kodista ja hän oli jo kerennyt kutsua kylään ihmisiä, joten nyt eivät mahdukaan. Ei se tarkoita vaikka on isä/äiti, että he heittelevät lapsia miten sattuu, pitää ottaa huomioon myös ne muut osapuolet jos asutaan samaa kotia.

Miehesi ja hänen eksänsä lasten asioista sopivat miehesi ja hänen eksänsä, ET SINÄ. Sulla ei todellakaan ole mitään sanottavaa. Kuten itsekin totesit, he kaksi sopivat asiat.

Tällaiseen tilanteeseen joutuu, kun toisten jämä ottaa toisten jämän.

Vierailija
4/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti vielä nuoret ja elämänkokemusta vailla olevat päteä. Tai sitten ootte jotain uskiksia jotka sinnittelee huonossa liitossa kun periaatteessa ei erota ja hyvä mieli tulee vaan muiden haukkumisesta ja silmien sulkemisella siltä asialta että oma mies on ihan paska ja oikeasti tekisi mieli vaihtaa.

Vierailija
5/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lapsuusperheestäni kuin tästä omastanikin.

Vierailija
6/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ap asennevamma. Kun tuollaiseen ihmissuhdesotkuun itsensä laittaa, pitää opetella joustamaan.

Vierailija
7/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa niin iso asunto, että sinne mahtuu kaikki lapset yhtä aikaa ja vaikka vielä vieraatkin päälle.

Vierailija
8/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääpointti silti on että sinun ja ex-miehesi yhteisistä lapsista päätökset teette te, nykyisen miehesi ja hänen exänsä lapsista he. Te sitten miehesi kanssa sovittelette yhteen. Mieti on oikesti ongelma miehesi vai "kiusaava" ex? Otitko itse miehesi päätökseen mukaan vaihtaa omien lapsiesi viikonloppua? Miehelläsi on samanlainen oikeus vaihtaa viikonloppua kuin sinullakin, mikäli se exälle sopii. Eihän se niinkään voi mennä että sinä yksin sanelet kuka milloinkin on talossa.

Mitä taas tuohon tulee ettei kaikki lapset voisi yhtä aikaa olla talossa niin ei kai teitä sitten uusioPERHEEKSI voi juuri kutsua. Miksi ihmeessä tuohon soppaan nyt on vielä pitänyt se yhteinenkin ängetä, vaikka tila ja energia ei riitä niille nykyisillekkään? Entä jos molemmille exillenne tapahtuu jotain tai kaikki lapset muuten vaan haluavat muuttaa teille? Aletaanko sitten jaotella että tuo otetaan, tuota ei? Minusta uusioperhekuviossa tupataan unohtamaan että voi tulla tilanteita joissa teitä sitten saman katon ja kustannuksien alla onkin todella se 8 lasta!

Vierailija
9/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä esmerkiks tämä lause tarkoittaa:

"...ja kuinka ollakkaan vaikka mieheni tiesi että näin on hän suostui kun suostui siihen että hänen lapset olivat pääsiäöisen äidillään ja nyt vappuna sitten meillä eli tulos on nyt sellainen että en voikkaan ottaa tänne ketään sillä ei mahdu."

Vierailija
10/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella ymmärrä? Ei mun ymmärtämistä ainakaan kirjoitusvirheet häirinneet. No, minä olenkin opiskellut suomen kieltä yliopistolla, joten saatan tajua kieltä paremmin kuin joku toinen :D

"...ja kuinka ollakkaan vaikka mieheni tiesi että näin on hän suostui kun suostui siihen että hänen lapset olivat pääsiäöisen äidillään ja nyt vappuna sitten meillä eli tulos on nyt sellainen että en voikkaan ottaa tänne ketään sillä ei mahdu."

Ap:n kannattaa puhua vakavasti miehensä kanssa. teidän perheen asioista päätätte te, ei ex-vaimot tai -miehet. Hankalaahan tuollaisen porukan kanssa järjestely tietysti usein on. Jäisivätkö serkkusi yökylään vai miten niin ei mahdu?

Vierailija
11/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Mitä muuten tarkoittaa "esmerkiks"? Ei löytynyt sanakirjastani.)

Vierailija
12/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa siitä, että lapsesi poikkeuksellisesti tulee teille pääsiäisenä vai sovitko siitä kysymättä mieheltäsi?

Vierailija
13/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on puolisoni kanssa YKSI lapsi, joka on jo 19 vee. Ja lisää ei tule. Ei miehelle eikä mulle. Kyllä on helppoa.

Miksi niitä mukeloita pitää vääntää jokaiselle kulkumiehelle???

Vierailija
14/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella ymmärrä? Ei mun ymmärtämistä ainakaan kirjoitusvirheet häirinneet. No, minä olenkin opiskellut suomen kieltä yliopistolla, joten saatan tajua kieltä paremmin kuin joku toinen :D

Ap:n kannattaa puhua vakavasti miehensä kanssa. teidän perheen asioista päätätte te, ei ex-vaimot tai -miehet. Hankalaahan tuollaisen porukan kanssa järjestely tietysti usein on. Jäisivätkö serkkusi yökylään vai miten niin ei mahdu?

"Nyt iste asiaan... Mieheni lapset olisivat olleet meillä nyt pääsiäispyhän ja vapun äidillään, tästä on puhuttu jo pitkin vuotta no pyysin sitten sen takia serkkuni perheineen meille kylään vapuksi kun ajattelin että nyt meille sitten mahtuu... ja kuinka ollakkaan vaikka mieheni tiesi että näin on hän suostui kun suostui siihen että hänen lapset olivat pääsiäöisen äidillään ja nyt vappuna sitten meillä eli tulos on nyt sellainen että en voikkaan ottaa tänne ketään sillä ei mahdu. KIVA! taas näin eikä eka kerta..."

Vierailija
15/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä palstalla niitä jotka vaivautuvat uudelleen ja uudelleen huomauttamaan muiden kirjoitusvirheistä.Tämä on netti forumi johon suurin osa kirjoittaa vasemmalla kädellä vauva roikkuessa oikeessa kädessä ja siinä samalla kirjoittaja tekee kahta muuta asiaa ja suunnittelee jo kolmatta.Mun mielestä sellaisella ihmisellä viiraaa aika pahasti jonka mielestä täydellinen kielioppi on aina tärkeintä silloinkin kun aloittaja haluaa todellista keskustelua ja neuvoja.

Vierailija
16/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli kyllä sekava sepustus. Ei minuakaan kirjoitusvirheet häiritse, mutta ap:n viestistä ei kyllä oikein ottanut selvää. En ymmärtänyt mikä oli asian ydin.

Vierailija
17/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on puolisoni kanssa YKSI lapsi, joka on jo 19 vee. Ja lisää ei tule. Ei miehelle eikä mulle. Kyllä on helppoa. Miksi niitä mukeloita pitää vääntää jokaiselle kulkumiehelle???

.. minun, sinun, meidän, eksien lisääntymisistä ongelmia.

Vierailija
18/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi soida enenkuin väsätään 8(=KAHDEKSAN) lasta?

Vierailija
19/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä viestissä kuitenkin kirjoitusvirheiden lisäksi oli pää- ja sivulauseet jotenkin niin sekaisin, että teksti oli todella sekava ja vaikeaselkoinen. Jopa nettifoorumilla syytä olisi osata kirjoittaa ymmärrettävästi, tämä teksti ei minusta ollut yhtään ymmärrettävä.

Vierailija
20/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekstistä yhtään mitään!!

Siis kirjoitusvirheet eivät häirinneet, mutta muuten teksti oli niiiin sekava ja hyppi asiasta toiseen ja kolmanteen ja taas takaisin ja lauserakenne oli täysin päin hemmettiä ja välimerkit missä lie jne.

Koko teksti tuntui jonkun hiukan vajaan kirjoittamalta ja silti tällä kyseisellä henkilöllä on, jollain tasolla ainakin, huolehdittavanaan 8 lasta!!! Tämä on se asia, joka minua alkoi huolettaa tämän tekstin perusteella todella. Onko ihminen, joka kirjoittaa näin ala-arvoista ja epäselvää tekstiä kykenevä huolehtimaan edes yhdestä lapsesta??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme