Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsin tänään 8 kertaa apua vaunujen kanssa lähijunassa. Arvatkaas, keiltä sain apua eniten?

Vierailija
23.04.2011 |

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat olleet maahanmuuttajia tai n. parikymppisiä miehiä

Vierailija
22/38 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan vanhoilta naisilta !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että auttajasi olivat miehiä - eivätkä mitään arjalasia sinisilmiä...

Been there too.

Vierailija
24/38 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinne ole kynnystä mennä?

Vierailija
25/38 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinne ole kynnystä mennä?

Tiesit kai sen?

Vierailija
26/38 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin lähijunassa tarvitsee apua? Eihän sinne ole kynnystä mennä?

Vierailija
27/38 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei juuri matkusta muut kuin mamut ja köyhät autottomat.

Vierailija
28/38 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhea nuori ollut koko ikäni etten auta :(

On oikeasti kauheaa kun haluaisin auttaa, mutta en saa. Pari kertaa kyllä olen pyytänyt kaveriani auttamaan.

Olen kyllä erittäin usein saanut syyllisiä katseita kun en nuorena henkilönä nouse auttamaan. Kaikki kun ei näy ulospäin.

T: 24v (vamma ei näy ulospäin)

Vierailija
29/38 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilta miehiltä saa apua todennäköisimmin, keski-ikäisiltä naisilta ei milloinkaan.

Vierailija
30/38 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen pävittäin ratikalla eri linjoilla, en siis missään lähiöjunissa ja kyllä kaikkein ystävällisimpiä ovat ulkomaalaiset. Usein vielä turistit. Suomalaiset hyväosaiset ikään katsomatta kääntävät yleensä pään pois ja eivät ole huomaavinaan. Minulla on tapana sitten kovalla äänellä pyytää apua, jos kukaan ei vapaaehtoisesti auta. Onneksi tietenkin aina löytyy poikkeuksiakin ja se ilahduttaa.

Onneksi matalalattiaratikat alkavat olla mukavan yleisiä.

Vierailija
31/38 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että maahanmuuttajamiehet ovat ystävällisiä auttamaan, samoin 20v hujakoilla olevat tytöt.

Ensimmäinen asia kyllä joka tuli mieleen otsikosta oli, että onpas jollakulla "huono tuuri" junien suhteen :D Itse paljon junia käytän ja muistan jo aika tarkkaan milloin tulee korkea ja milloin matala.

Matalalattiajunat voi myös tarkistaa täältä: http://www.vr.fi/fi/index/aikataulut/tulostettavat_aikataulut.html :)

Vierailija
32/38 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei juuri matkusta muut kuin mamut ja köyhät autottomat.

no, onhan se kiva, että säkin voit edes jollain päteä.. :D

Vierailija
33/38 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen saanut apua mamuilta ehkä 5 krt 2 vuoden aikana. Espoon puolella nuoret miehet yllättää, 2 krt olen jäänyt jumiin ja silloin kun olen pyytänyt on nuori tyttö auttanut, mutta yleensä konnarit ja sitten muut äidit. Silloin tällöin n 40 v miehet. Mutta ei kyllä mamut ja samaa linjaa mennään... Eikä mun ulkonäössä ole vikaa tai en ole rasistinen jne jne.

Vierailija
34/38 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähiten apua saa keski-ikäisiltä naisilta. Mistä mahtaa johtua, että he ovat usein suorastaan v****maisia?

Ovat katkeria kun omat lapset on jo kasvaneet isoiksi. Toivovat nyt kärsimystä lastentekoiässä oleville kanssasisarilleen.

Sairasta. Tämä on myös se syy miksi naisten välisiä verkostoja ei synny samalla tavalla kuin miehillä on "hyvä veli" -verkostonsa.

Vierailija
35/38 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen saanut apua mamuilta ehkä 5 krt 2 vuoden aikana. Espoon puolella nuoret miehet yllättää, 2 krt olen jäänyt jumiin ja silloin kun olen pyytänyt on nuori tyttö auttanut, mutta yleensä konnarit ja sitten muut äidit. Silloin tällöin n 40 v miehet. Mutta ei kyllä mamut ja samaa linjaa mennään... Eikä mun ulkonäössä ole vikaa tai en ole rasistinen jne jne.

Ai joo, mamuthan auttaa vaan semmosia joita ne halu panna (eli raiskata)??

Vierailija
36/38 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaaehtoisesti auttavat maahanmuuttajat. Eivät muut. Junassa saa kerjätä apua ja silloinkin saattaa kaikua kuuroille korville, aina jos on ulkomaalainen lähellä, tulee automaattisesti auttamaan.

Vierailija
37/38 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhea nuori ollut koko ikäni etten auta :(

On oikeasti kauheaa kun haluaisin auttaa, mutta en saa. Pari kertaa kyllä olen pyytänyt kaveriani auttamaan.

Olen kyllä erittäin usein saanut syyllisiä katseita kun en nuorena henkilönä nouse auttamaan. Kaikki kun ei näy ulospäin.

T: 24v (vamma ei näy ulospäin)

Mitenkään ei näy ulospäin, mutta nostella en todellakaan saa. Mäkin tönin aina miestä, jos se sattuu olemaan mukana, että "mees nyt auttamaan". Mies auttaa aina mielellään, mutta sen tilannetaju on usein aika hidasta...

Kerran tulin bussilla Hakaniementorille, päättärille. Kuski jätti matkustajat puolisetoista metriä rotvallista, enkä päässyt vaunujen kanssa pois. Pudotus kadulle oli todella korkea. Ihmisiä oli lisäkseni viisi, eikä kukaan auttanut, vaikka pyytelin ja pyytelin. "Hei anteeksi, mä tarttisin vähän apua näiden kanssa!". Tuli tosi kauhea olo kun jäi vaan siihen yksin. Kuski oli tietenkin ihan raivona ja todella epäkohtelias, kun joutui odottamaan pysäkin vapautumista. Eihän se nyt ainakaan viitsinyt tulla mulle vaunuja nostamaan.

Vierailija
38/38 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kevyet perusvaunut, siis pelkät vaunut, ei yhdistelmiä. Ne oli niin kevyet, ja niissä oli sivukahvat, eli pystyin kantamaan ne itse. Tarvitsin apua vain jos tila oli kapea, esim jotkut kantakaupungin kivijalkakaupat yms.