♥ Puolukat - torstaikasa ♥
Kommentit (39)
[color=magenta]Odotuskirjasen mukaan tyyppi on näillä viikoilla n. 30cm pitkä ja painoa on n. 800 g. Pää-perämitta on n. 22cm. Silmäripset ilmestyvät luomiin tällä viikolla ja silmät alkavat pian räpytellä. Sikiö alkaa saada pitempiä hiuksia päähänsä :)
Että sellanen tietoisku :)
[color=green]Kumpa sen voisi vetäistä takaisin... Anteeksi vuodatus, eihän tämä suhde niin kamala ole, eihän... Kerkesin jo miehellekkin taas itkemään puhelimessa, joten enää ei huvita sitä kirjettäkään kirjottaa kun tuli taas jo sanottua ja saatiin asia " sovittua" . Pitää nyt vaan jaksaa ajatella positiivisesti! Kyllä se minunkin aika vielä koittaa! Mutta siis pahoittelen aamuista... =o(
No minähän en nyt kesken kaiken voi niitä pillereitä aloittaa. Ilmeisesti aikaisintaan ensi kierron eka päivänä jos nyt ei satu tärppään. Ja kumeja en ole ainakaan nähny kaapissa normaali paikalla ja minä yleensä hoidan kaippareissut niin en niitä kyllä ostakkaan. =) Eli luulen että nyt mennään ilman ehkäisyä ainakin tuonne ensi kuun puolen välin paikkeille. Kunhan nyt sais miehen hommiin, mutta sen selibaatit kyllä tiedetään.
Onko teillä tietoa poistavatko hammaslääkärit hampaita odotusaikana ja miten paikkaukset jos pitää puuduttaa?
Tuolla alaleuan oikealla puolella pullottaa viisauden hammas ja kun keväällä kävin leikkauttaan vasemmalta puolen visurin pois niin sanoi se hammaslääkäri että tuo oikean puoleinen ei mahdu koskaan tulemaan esille kun on tulossa poikittain, mutta vaivaamaan se alkaa ja puhui jotain että hammas olisi iso että pitäisi pilkkoa. Just ajattelin että pitäis alkaa soittaan hammaslääkäri aikaa nyt kun mies on iltaisin kotona niin sais levähdettyä kun sen eka leikkauksen jälkeen huomasin heti että jos hommas jotain enemmän tai nosteli lapsia niin heti alkoi jomottaa. Mua kun aina hirvittää mennä hammaslääkäriin ja teenkin sen aina vain kun on ihan pakko, varsinki näiden poistojen kohdalla. Niin mietinki että jos yritän raskautua niin olisiko kuitenkin paras käydä nyt. Jos nyt saan sinne mentyä niin pitää kysyä jos ylhäältä voisi leikata samalla niin sitten ois kaikki visurit poistettu niin ei tarttis jännätä enää. =)
Meilläkään ei asioista monesti puhuta ja meillä menee sitten siihen tekstiviestien lähettelyyn. Tai sitten kaikki jää sanomatta ja minä niitä yksikseni pyöritän sisälläni.
[color=blueviolet]älä nyt suotta yhtään häpeile siellä *hali*. Ainakin meillä on ollut välillä ihan samanlaista, mun mies on myöskin joskus miettinyt samoja juttuja. Älä heitä kirvestä kaivoon. Mielestäni voisit kirjoittaa kirjeen, vaikket sitten antaisikaan sitä miehelle, se on joka tapauksessa terapeuttista, paperi kun ei keskeytä;) Teidän kannattaisi nyt tehdä jotain kivaa ja rentouttavaa yhdessä, tehkää joku pieni minireissu vaikka johonkin kylpylään tai hotelliin, missä vaan pääsette irti tutuista ympyröistä. Rentoutukaa ja nauttikaa toistenne seurasta, ja pian mies muistaakin miksi sinun kanssa tahtoo olla. Tai pitäkää vaikka kotona leffailta, syökää hyvin etc. Ymmärrän vaihtelevat tunteesi tupalilijoista, sillä tavallaanhan tämä ei ole pelkkä puolukoita enää. Useimmiten pystyn kyllä iloitsemaan, mutta valillä tulee masennus jolle ei mitään voi. Muista Hannele, että ensi kesänä sinä alat odottaan niin kovasti kaipaamaasi vauvaa, silloin tämä mennyt vuosi on muisto vain enää:)
Jaksuja Hannele!
Ja nyt Goldalle plussaa++++:)! Varmaankin nyt nukut jos yöllä valvoit, mutta tule kertomaan joku mahdollisesti teit uuden testin?!?!?!?
Dorinda, hyvä tuo pappijuttu =D!!
Hyvää päivänjatkoa ystäväiset:)!
[color=green]Kumpa jaksaisikin keskittyä siihen että ens kesänä voin jo elää unelmaani! Täytyy yrittää keskittää energia siihen ennemmin kuin tähän voivotteluun...
Flunssa senkun jatkuu ja kaikki tän viikon koulujutut on menny pyllylleen :(
Leijona: viisureista en tiedä, mutta hampaat kannattaa hoitaa kuntoon ennen lapsen syntymää, jotta streptococcus mutans eli bakteeri, joka aiheuttaa kariesta saataisiin pois. Elikkäs näin ei sitten tartuta tuota bakteeria lapseen. Se saattaa se viisurikin kerätä bakteereja sinne ienpussiin, joten olisihan se hyvä sieltä poistaa ennen kun se tulehtuu tai alkaa liikuttamaan muita hampaita vinoon, jos sulla on sitä hammasta siis jo esillä tai muutenkin? Itse opiskelen suuhygienistiksi ja en noista viisureista tosiaan tiedä hirveästi.
Hannele: Hyvä, että saitte miehesi kanssa puhuttua asioita ja sovittua. Eihän meissä vikaa ole missään nimessä jos olemme vauvakuumeessa. Eihän tämä mikään keksitty juttu ole vai hakeutuisiko nämä kaikki tuhannet naiset muuten vaan vauvakuumepalstalle ihmettelemään... Kyllä tämä on ihan totisinta totta ja meillä on oikeus sanoa silloin kun olemme kypsiä ajatukselle, että haluamme lapsen. Olisimmehan jo sukupuuttoon kuolleet, ellei tällaista viettiä meille olisi suotu. Nyt vaan rohkeasti pää pystyyn ja olkaamme ylpeitä, koska olemme naisia, jotka tietävät mitä me elämältä haluamme :) Ajankohta on jokaisella tietenkin eri, mutta ei se pois sulje sitä etteikö meidänkin puolukoiden aika vielä koittaisi :D
Eilen minäkin tosiaan vähän nyyhkytin illalla omille kuumeiluilleni ja mieheni tuli viereeni ja halasi ja sanoi, että kyllä meidänkin aika koittaa. Vaikka mistään ajankohdasta ei olla keskusteltu niin silti se helpotti kuulla, että ainakin joku päivä aloitamme tuplailun. Itse haaveilen edelleen sitä ensi kesää kanssa, jolloin kerkeisin oopiskelut suorittamaan loppuun. Kyllä tää tunne on jo niin voimakas, että paluuta ei ole!
Golda: Hmm... mitenköhän simulla menee? Ystäväni raskaus näkyi vasta 6 viikolla...
[color=green]Mutta pakkohan oli heti tulla kertomaan, kun päivä parani heti kerta heitolla! Täytyi olla kohtalo että just tämmöisenä huonona päivänä tuli hyviä uutisia: mies saanut vakipaikan töistä (vaikka ei ole vielä etes valmistunut koulusta)! IIIIIIhanaaa! Mutta se ei kuulemma vaikuta meiän aikatauluun ja suunnitelmiin mitenkään kun HENKISESTI VALMIS hän ei vielä ole vauvan tuloon. mutta ompahan yksi este vähemmän...!
[color=olivegreen] [b]Hannele:[/b] Onnittelut miehen vakityön johdosta! Sehän on tosi hyvä uutinen! Se ainakin helpottaa tuota vauvajuttua!
Ja selvästi tuon tekstin kirjottaminen helpotti sinua, sehän on tärkeintä.
Tässä nyt viilaan pilkkua, itseasiassa JJ on ollut puolukoissa ennen kun lähti tuplailemaan, ja jossain vaiheessa sitten palasi takaisin. (myönnän olevani joskus pilkunviilaaja)
[b]Aqua:[/b] Tervetuloa pitkästä aikaa! *vilkuttaa*
[b]Jaanica:[/b] Parantumista! Flunssat ovat ikäviä tauteja. Toivottavasti pääset pian kuntoon!
Ja tuolla aikaisemmassa pinossa ehdotiti Barcelona/Espanjaa, juu, sielläään emme ole olleet.
[b]Golda:[/b] Kuulostaa plussaoireelta tuo rintojen kipeytyminen sivuilta. Ainaki olen monelta tällä sivustolla niin lukenut....
Koskas testaat? Plussasäteitä ~~~~~~~~~~~~
[b]Luna:[/b] Mulla on varsin paljon samoja tuntemuksia, tässä pitäisi valmistua, ja sitten pitäsi löytää töitä, mutta samalla tuo biologinen kello raksuttaa armottomasti. Teki niin tai näin, aina väärinpäin. :(
Tsemppiä!
Mullakin on syysmasennusta ja kolmenkympin kriisi, siinäpä coctaili...
[b]Tiitikkä:[/b] Juuri tuon takia, ettei päästäisi yhteisymmärrykseen tuosta häämatkakohteesta ja sitten se jäisi tekemättä. Onkin tässä pinnisteltävä ja saatava jonkunlainen kompromissi kasaan.
Tässä näistä viesteistä tulee esiin sellainen fiilis, että on kait ruettava harkitsemaan tuota tuplailevien pois häätämistä ja palattava puolukoiden alkuperäiseen määritelmään, koska se että täällä on muitakin kuin " puhtaita" puolukoita tuntuu aiheuttavan ahdistusta.
Tällä en sitten tarkoittanut että minä olisin täältä ketään häätämässä, mutta ilmeiseti tästä pitäisi keskustella.
Täällä Oulussa ei edelleenkään ole lunta, pakkasta kyllä on aamusta oli -4 astetta. Tosin mun kämppä on sen verran korkeella, ettei tuosta mittarista aina saa aivan luotettavia lukemia.[ /color]
merineito
Tosiaan yksi etse vähemmän. noilla kun on tapana keksiä aina uusia syitä, niin ei tuota taloudellinen tilanne -korttia voi enää käyttää.
Ja hyvä että saitte asioita selvitettyä aamuisesta ahdistustilanteesta.
mullakin toivottavasti mieli tästä paranee kun pääsen tunnin päästä kampaajalle. meinaan lyhentää aika paljon, ja vähän jo jänniittää.
ja on mulla mieli parantunu jo muutenkin, toi työtilanne vaan aika ajoin alkaa stressaamaan. eiköhän se tästä.
joka tapauksessa aikaisempi arvio ehkä keväällä yrityksen aloittamisesta siirtynee ainakin kesään.
GOLDA. tule nyt jo kertomaan tän päivän kuulumiset!
äsh, taaskaan en muista mistä on ollut puhetta. kummeista ainakin. mulla on 3: 1 pariskunta ja yks yksittäinen. enkä voi sanoo et mitenkään läheiset välit ois. yksittäinen asuu perheineen lapissa. sitä nään ehkä kerran kolmes vuodes. ja pariskunta asuu n. 100 km päässä mut enpä niitäkään nää. tekstari tule jouluna ja synttäreinä. häihin sitten aikoinaan pitää kutsua.
En suotta halua aiheuttaa mielipahaa kirjoituksillani, joten parempi kun poistatte listalta. Onhan se totta, että alkuperäinen tarkoitus on jo varsin hämärtynyt, kun yksi jos toinen jo vähintäänkin tuplailee. Sitä vaan on liian helppo jäädä siihen pinoon, jossa jo vähän on oppinut tietämään kuka kukin on. Mutta tosiaan, osaltani suurempien mielipahiojen välttämiseksi etsiydyn johonkin toiseen pinoon.
[color=green]Ettei ihan pelkkää mun tekstiä olis koko päivä... Juu, [b]Merineito[/b] minähän en oo kauaa etes puolukoissa ollu ja tuolla JJ:een liittyvällä kommentilla tarkoitin tietystikkin sitä että JJ oli raskaana jo sillon kun minä tänne tulin. Mutta viilaile vaan pilkkua aina kun siltä tuntuu... ;o)
Ja kuten huomaatte, mulla ei taia olla enää muuta elämää, kun hengailen täälä koko päivän... On menny motivaatio työntekoon, lähinnä tämän flunssan takia...
Voi sataispa jo tännekkin lunta!!! On se niin väärin että etelässä jo on mutta meillä täällä pohjosessa ei, sehän on ihan nurinkurista! ;o) Lumi ja talvi on ihanaa! Jotain positiivista taas... Mää kattelin kalenteria tossa (juu, ei tosiaan töitä täällä tehä, ei...) niin jos sitten kun mies vihdoin suostuu ja heti kohta tärppää niin saisin vauvan syliini ennen kuin täytän 26 mikä olis aika luksusta, eikös vaan? ;o)
[color=DC143C] Olen jonkun aikaa taustalla lueskellut Puolukoiden pinoa ja ajattelin nyt ilmottautua mukaan. Vauvakuumetta on itselläni (26 v.) ollut havaittavissa noin vuoden verran ja parin viime kuukauden aikana se on vaan pahentunut. Mies (30 v.) ei ole vielä ihan täysin lämmennyt yritysajatukselle, tosin asiaa helpottaa se, että tiedän hänen jossain vaiheessa lapsia haluavan. Mieskin on tajunnut kuumeeni pahentuneen, ei vähiten siksi, että täällä palstalla roikun aina kun netissä olen. ;) Lapsia meillä ei siis vielä ole, joten esikoista tässä kuumeilen.
Kiva että palstalaisilta löytyy muitakin yhteisiä harrastuksia kuin kuumeilu: itsekin olen melko ahkera neuloja. Lisäksi ompelen aina kun motivaatiota löytyy (se kaavojen piirtäminen ja leikkaaminen on niiiiin tylsää hommaa ;). Liikuntaharrastustakin oon yrittänyt ylläpitää vaihtelevalla menestyksellä.
G: Minä otin naimisiinmennessämme miehen sukunimen. Oma tyttönimeni oli melko erikoinen, mutta mieheni sukunimi on vielä erikoisempi. Yhdistelmänimi ei olisi tullut kuuloon, koska siitä olis tullut liian pitkä yhdistelmä. Ja itsekin olen sen verran vanhanaikainen, että mielestäni molemmilla pitää olla sama sukunimi. Helpompaa sitten lastenkin kohdalla tuo sukunimiasia, joskus hamassa tulevaisuudessa...
Onnittelut Hannelelle miehen vakityöpaikan johdosta! :)
Nyt täytyy poistua takavasemmalle ruuanlaittoon. Oikein isoja +++++++++++++++-tuulia kaikille!
Luumuhillo [/color]
mulla on näillä näkymin mahkut saada vauva syliin ennen kun täytän 30 : /
jos oikeen hyvin kävis ni ehkä just 29-vuotislahjaksi.
Älä Hannele suotta kadehdi näitä etelän lumia. loskaa se taitaa jo olla. siksi voisin hyvin muuttaa helsigistä pois että näkisi oikeaa lunta. täällä se tuppaa olemaan joko kuraloskaa tai harmaanmustaa kaikesta liasta.
Hannele:
Ettei ihan pelkkää mun tekstiä olis koko päivä... Juu, Merineito minähän en oo kauaa etes puolukoissa ollu ja tuolla JJ:een liittyvällä kommentilla tarkoitin tietystikkin sitä että JJ oli raskaana jo sillon kun minä tänne tulin. Mutta viilaile vaan pilkkua aina kun siltä tuntuu... ;o)
Mihinkäs seepra raidoistaan pääsisi.. :)
Juu, tosiaankin olet tullut myöhemmin, etkä tiennyt että JJ on tehnyt paluun palstalle. Mutta nyt tuokin selkeni, aina ei kirjotetusta tekstistä ole helpoa saada oikeaa selkoa.
[b]Essi:[/b] Älä nyt ainakaan heti lähde pois!
Tämä oli juuri se, mitä pelkäsin. :(
Minun kirjoitukseni [b] ei ollut[/b] kehotus tuplaajille poistua pinosta, vaan lähinnä keskustelun avaus siitä, miten puolukkapalsta toimisi parhaiten. Koska osalla jotka ovat puolukkapalstan alkuperäisessä tilanteessa kokevat vaikeana sen, että mukana on tuplaajia.
Sehän on selvä, että helpointa on kirjoitella pinoon jossa on jo tuttuja.
Voihan se olla, että tästä muodotuu truplamix tyyppinen pino jossa on tuttuja jota haluavat vaihtaa kuulumisia triplaus/tuplaus/odotus/vauva tilanteesta piittaamaatta. Tällöin palsta ei vain enää ole vertaistuki niille jotka kuumeilevat yksin.
Toivottavasti sain ilmaistua sen mitä tarkoitin, niin että se ymmärretään oikein.
[color=green][b]LUNA:[/b] Tervemenoa kampaajalle! Tule hengissä takaisin! Juu, tiedän kyllä että täällä on vanhempiakin jotka esikoistaan kuumeilevat, mutta tuo oli taas tuota sitten kun.. sitten jos... ja sitten kun-haaveilua! Nyt pitäiskin siis itse ajatella että olen onnellinen kun oon vielä niin nuori jne, mutta eihän sitä taho malttaa, kun pitäs olla se vauva HETI TÄSSÄ NYT!
Tervetuloa joukkoon [b]Luumuhillo![/b] Täällähän on tosiaan yhtä sun toista neulomiskärpänen puraissut, tosin moni taitaa olla jo vanha konkari tässä... Mutta sehän on hyvä niin neuvovat sitten tumpeloita joihin siis itsekin kuulun...
LUNA: Mullakin oli pitkään se ajatus että kaksi lasta mulla on ennen 30v ja se iltatähti sitten sen jälkeen. Totuus on että, jos on onni matkassa mulla on se esikoinen ennen 32 veetä. Tai sitten joskus sen jälkeen.
Mutta olen nyt sitten päättänyt ettei se mahdollinen äitiys ole kiinni ikänumeroista.
Toivottavasti kampaajakäynti piristää.
[b]Nightwishistä[/b] En ole erityinen fani, joten mitenkään maatakaatava tieto tuo Turusen erottaminen ei ollut. Mutta yhtyeessä laulaja on usein se näkyvin keulakuva, joten tuon Nightwisin menestyminen korvaavalla laujalla on varsin kysymysmerkki. Persoonallisen laulajan/esiintyjän korvaaminen lienee varsin vaikeaa. Saattaa olla, että siinä meni Suomen vientituote.
[color=green]mutta ootteko aatelleet tuleeko ne neulomisetkaan yhtään halvemmaksi?! Ei taia tulla, ellei löyä alennuslankoja... Mun langat on ollu kalliita kai, ja ne henkselihousutkin joita teen siskon pojalle niin langat makso 15¿. Varmaan halvemmalla sais jo H&M:ltä samanlaiset, mutta onhan se tosiaan erimukavaa hommaa ja sitä arvoa ei voi enää mitata kun on itse tehdyt...
[color=mediumaquamarine]Huomenta vaan kaikille. Mä heräsin ennenku miehellä kello soi ja keittelin sille kahvit sekä löin pullat pöytään. Pullaa ei tuo ukko yleensä syö ja nytkin ne jäi mulle ;) Kahvi tosin maistui ja vähän muukin mitä tarjoilin heti aamutuimaan ;)
Minä aattelin tänään mennä taas shoppaamaan, kun bongasin tarjouslehdestä ihanan takin. Käyn sitä katsomassa ja jos on hyvä niin ostan pois.
[b]AQUA:[/b] Elähän sinä hivuttaudu minnekään taka-alalle, sua ei niin vaan tästä pinosta päästetä ;) Ymmärrän toki jos ei palstailu aina innosta. Ihan hyvää teki mullekin aikonaan lyödä tää sivu viikoksi pariksi bannaan, jos oikeen vauvajutut ahdisti. Sua ei kuitenkaan haluta listasta pois! :)
Kysyit tuleeko mein vaavalle sitten miehen sukunimi ja uskaltaisin vastata tässä vaiheessa jo, että kyllä tulee. Miehellä on kiva erikoinen vierasperäinen sukunimi ja muutenkin kannatan sitä, että jos yhdessä ollaan niin lapsella/lapsilla miehen sukunimi.
[b]HANNELE:[/b]Juu, kyllä mulla on kiva anoppi. Tullaan ihan hyvin toimeen ja varsinkin nyt kun eka lapsenlapsi kasvaa juuri mun masussa niin anoppiskahan on ihan leetana ;) Heh, kiva tyyppi se on ja ei meillä koskaan sen kanssa mitään kahnausta ole ollut. Aluksi anoppi vähän vierasti mun ja ukon ikäeroa, mutta nyt sekin on menneen talven lumia :)
Kirjotahan vaan se kirje ukolle. Kuulostaa kieltämättä aika tulehtuneelta tuo homma, että pakkohan sun on jo alkaa toimiin ettei mee koko juttu vessasta alas. Kirjotat vaan kaikki mitkä mieltä painaa ja sitten katsot mitä ukko tuumaa. Toivotan sulle voimia kovasti!
[b]DORINDA:[/b] Hih hih! Mä täällä hihittelen yksikseen tuolle sun pappijutulle! Ihana kommentti pikkutytöltä :D Että ne mukelot osaa aina oikeeseen aikaa laukoa :D
[b]GOLDA:[/b] Onko sulla nyt jo kp 36/30-32?! Iik ja kääk! Testaatko millon? Aika hyvältä vaikuttaa etten paremmin sano! Huih, toivottavasti se testi tajuaa näyttää kahta ihanaa viivaa *peukkuja*
[b]LEIJONA:[/b] Plussasäteitä sulle tähän kiertoon roppakaupalla :) Toivotaan et se ukkosi ei hoksaisi laskea varmoja päiviä vaan antaisi palaa ilman kumia kooooko kuukauden ;) *tsemppiä*
Nyt muihin puuhiin. Mukavaa päivää kaikille!