Mitä ostat kaupasta,jos vältät eineksiä?
Minä ostan rasv.maitoa,naudan (paisti)jauhlihaa,perunaa,porkkanaa,pakastevihanneksia,maustamattomia kanan tai kalkkunan rintafileitä tai suikaleita,riisiä,makaroonia,munia,hedelmiä jne. Mietin vaan että vaikea on käydä kaupassa niin että välttelee eineksiä,puolivalmiita ja marinoituja tuotteita!kaupoissa kun on metriset karkkihyllyt,keksihyllyt jogurttia on jos jonkinlaista ja lihaosastolla marinaadimössöjä
Kommentit (16)
ei ole kyllä mulle koskaan tuottanut ongelmaa vältellä eineksiä tai marinoituja tuotteja tms. puolivalmista ruokaa..
Kyllä sitä ruokaa sieltä kaupasta löytyy..
niinpä. Komppaan.
öljyä, maustamattomia maitotuotteita, voita, lihaa/kalaa/kanaa (en välttele rasvaa, joten myös sika-nautaa, kassleria jne halpaa hyvää), kotimaisia juureksia ja kasviksia, pakastimesta kasvispakasteita ja seitä, kaffihyllyltä reilun kaupan kahvia, karkkihyllyltä reilun kaupan suklaata jne. Onhan siellä ruokaa vaikka miten. :)
olen ehkä uusavuton mutta en löydä kun kalaa,jauhelihaa,niitä kanoja tai sitten olen vaan niin urautunut.Possua emme syö.ap
Mössön tarjonta on iso. Joissakin kaupoissa ei edes ole juurikaan marinoimattomia vaihtoehtoja. Hyvin helppo on luiskahtaa käyttämään paljon eineksiä.
kaupassa vaikken mitään eineksiä tai puolivalmiita, marinoituja tai sokeripommituotteita ostakaan. En ole koskaan,myöskään lapsuudenkodissa, tottunut tuollaisia käyttämään. onhan siellä kaupassa on paljon ihan perusraaka-aineitakin. Sitä tosin aina ihmettelen, miten paljon tuota valmista einestä ym on tarjolla, kai sillekin on kuluttajansa. Jokainen tavallaan:-)
Me ostamme marinoimatonta lihaa, kasviksia (myös pakasteesta), joskus ruisleipää jne. Sen vielä ymmärrän että joku ostaa valmiiksi maustettuja jugurtteja/vanukkaita joskus lapsille, ja esim. mekin joskus keksipaketin tai valmiita pakasteranskalaisia sekä tölkkihernekeittoa ostamme. Mutta KUKA syö ne kaikki mikropitsat ym. joita marketeissa on hyllykaupalla?! Ne ovat pahoja ja kalliita eivätkä terveellisiä. Ja jos joku joskus ostaa jos esim. koko perhe sairaana tmv. (tosin terveellisempiäkin vaihtoehtoja löytyisi, esim. pakaste kasvissosekeitto) ja pitää "jotain" saada nopsaan pöytään. Mutta ei kai noita "kerran vuodessa hätättilanteessa" ostajia voi olla niin paljon mitä tarjontaa on?
vältteletkö lisäaineita vai miksi yrität välttää eineksiä?
Tiedätkö että ne marinoidut lihat ovat ihan sitä samaa tavaraa ollut alunperin kuin kaupan marinoimattomat tuotteet.
Eli ostat marinoimatonta lihaa ja teet itse marinadit, valinnan varaa on paljon enemmän kuin kaupan marinoiduissa tuotteissa.
Itse ostan yleensä kesäkurpitsaa, sipulia, paprikaa, tomaatteja, kurkkua, jäävuorisalaattia, tuoreita sieniä, punajuuria, punasipulia, lanttua, porkkanaa.
Maitoa, Turkkilaista jogurttia, kuohukermaa, smetanaa, lisäaineetonta kinkkua, oivariinia,pekonia. Tummaa riisiä ja tummaa pastaa, rasvaista juustoa, aurajuustoa. Naudan paistia reilun kokoinen pala, broilerin fileepihvejä, naudan jauhelihaa, tuoretta kalaa (lohta, kirjolohta, silakoita...) pakasteosastolta wok-kasviksia ja vihannessekoituksia.
Perusraaka-aineista saa tehtyä mitä vain.
siksi minullakin tuo viesti meni ihan yli...
vältteletkö lisäaineita vai miksi yrität välttää eineksiä?
Tiedätkö että ne marinoidut lihat ovat ihan sitä samaa tavaraa ollut alunperin kuin kaupan marinoimattomat tuotteet.
Eli ostat marinoimatonta lihaa ja teet itse marinadit, valinnan varaa on paljon enemmän kuin kaupan marinoiduissa tuotteissa.Itse ostan yleensä kesäkurpitsaa, sipulia, paprikaa, tomaatteja, kurkkua, jäävuorisalaattia, tuoreita sieniä, punajuuria, punasipulia, lanttua, porkkanaa.
Maitoa, Turkkilaista jogurttia, kuohukermaa, smetanaa, lisäaineetonta kinkkua, oivariinia,pekonia. Tummaa riisiä ja tummaa pastaa, rasvaista juustoa, aurajuustoa. Naudan paistia reilun kokoinen pala, broilerin fileepihvejä, naudan jauhelihaa, tuoretta kalaa (lohta, kirjolohta, silakoita...) pakasteosastolta wok-kasviksia ja vihannessekoituksia.Perusraaka-aineista saa tehtyä mitä vain.
joo, ne marinoidut on tosiaan sitä samaa. Ensin ne ovat naturelleina, sitten niihin tungetaan sellaiset lisäaineet ettei ne pilaannu ikänä! Ei haittaa vaikka seassa olisi huonompaakin palaa. Ja silti suomalaiset ostaa hyvällä ruokahalulla koska ne muka saa vähän halvemmalla. Tosiasiassa maksavat valtavat katteet halvasta huonolaatuisesta öljystä ja keinotekoisista mauista. Tää ei mee missään muualla läpi kuin täällä! :)
Vihanneksia, kalaa, lihaa, juustoa, hedelmiä, leipää, jauhoja, hiutaleita, ryynejä, maitotuotteita, munia yms. Luomuna kaiken minkä saa. Pystyn ohittamaan keksi-yms turhat hyllyt tarvittaessa, vaikka olisi kuinka monta metriä pitkät =)
1. se on pahaa, osaan itse tehdä marinadeja jotka maistuvat paremmilta
2. marinadeissa on ties mitä huonoa lihaa/lisäaineita jne. itse tehdessä tiedää mitä syö
3. marinoimaton liha on yleensä halvempaa, vaikka voi olla että esim. saman kokoinen paketti maksaa enemmän mitä marinadissa oleva, niin sitä LIHAA on naturellissa koko määrä, marinoidussa voi olla jopa melkein 50% marinadia ja lihaa vain se toiset n. 50%
olen ehkä uusavuton mutta en löydä kun kalaa,jauhelihaa,niitä kanoja tai sitten olen vaan niin urautunut.Possua emme syö.ap
Mietipä nyt hetki, mistä ne einekset on valmistettu. Useimmista kaupoista löytyy pakastettua verta -> valmista itse veriohukaisia, veripalttua tai muita perinteisempiä veriherkkuja. Maksaa löytyy myös, sekä palana että jauhettuna, mutta muita sisäelimiä harvemmin. Pohjoisessa tosin myydään sydämiä, joita laitetaan mm. kuivalihaksi ja hyvää käristystä niistä tulee.
Miten voi olla mahdollista, että et löydä tavallista naudanlihaa? Sitä löytyy paloina ja suikaleina, kunnollista keittolihaa enää harvemmin, paitsi ehkä häränhäntiä toisinaan.
katsopa sieltä eineshyllystä mitä siellä on... käytännössä ihan samoja raaka-aineita kuin sun kauppalapussa
lihapullia = jauhelihaa
lihaperunalaatikko = lihasuikaleita ja pottua
kanakeitto = broitskua ja vihanneksia
pinaattiletut = pinaattia, munia, maitoa, jauhoja
jne
jne
Eli kuullostaa siltä, että sä et keksi mitä laittaisi ruoaksi = mitä ostaisi kaupasta. Kaikkia noita einesruokia pystyt helposti tekemään itse puhtaammista raaka-aineista :)
ei sitä tarvitse alkaa sisäelimien kanssa puljaamaan saadakseen vaihtelua ruokavalioon ja välttääkseen eineksiä :)
t. äiti joka ostaa maksalaatikon eineksenä, muuten lähes kaiken raaka-aineina
ei ole kyllä mulle koskaan tuottanut ongelmaa vältellä eineksiä tai marinoituja tuotteja tms. puolivalmista ruokaa..
Kyllä sitä ruokaa sieltä kaupasta löytyy..