Te, joillaa on kokemusta narsistimiehestä! Muutama kysymys:
1) Miten hän osallistui lastenhoitoon?
2) Osallistuiko hän kotitöihin?
3) Oliko hänellä jotain riippuvaisuuksia, esim. pelihimo tai harrastiko hän paljon vedonlyöntiä?
4) Oliko hänelle tärkeää, että auto ja viihde-elektroniikka on vimpan päälle?
5) Millaisessa asemassa hän oli työelämässä?
6) Pystyikö hänen kanssaan neuvottelemaan mistään asiasta vai ilmoittiko heti alussa oman kantansa ja se siitä sitten?
7) Mitä mieltä ystäväsi olivat hänestä, pitivätkö mahtavana tyyppinä?
8) Oliko hänellä toisia naisia?
9) Saitko häneltä arvostusta lastesi äitinä ja kodinhoitotavastasi?
10)Pakottiko hän seksiin, vaikka selvästi ilmoitit, ettet aina halunnut?
11) Palkitsiko miehesi sinua "hyvästä käytöksestä" materiaalisesti ja vastaavasti kielsi sinulta jotakin, koska "et ansaitse jotakin"?
Näitä asioita mietin omassa suhteessani, olisi kiva kuulla omia kokemuksianne.
Kiitos vastauksestasi!
Kommentit (22)
1) Miten hän osallistui lastenhoitoon?
Tiesi kaiken kaikesta, määritteli kaiken mitä tein pienintäkin yksityiskohtaa myöten, varmisti, että kaikki tehtiin varmasti juuri hänen tavallaan - ja silti syytti minua siitä, että en tehnyt mitään, varsinkin ystävilleen.2) Osallistuiko hän kotitöihin?
Määritteli erittäin tarkasti kotityöt, käskytti minua kaikissa asioissa, mutta muisti kuitenkin kertoa, että tein kaiken luokattomasti. Esimerkiksi imuroi aina toisen kerran kun olin imuroinut, sillä "et sinä osaa edes imuroida", täytti tiskikoneen uudestaan "koska tämä on ihan väärin täytetty".Hän myös manipuloi taitavasti kaikki kotia koskevat päätökset esimerkiksi isoista hankinnoista niin, että luovutti marttyyrimaisesti koko päätöksen minulle, mutta sitten kun tulin päätökseni kanssa se ei kelvannutkaan. Esimerkiksi auton ja eteisen tapettien kanssa tämä toistui neljä-viisi kertaa, kunnes hän lopulta päätti itse "koska et sinä osaa päättää mitään."
3) Oliko hänellä jotain riippuvaisuuksia, esim. pelihimo tai harrastiko hän paljon vedonlyöntiä?
Ei.
4) Oliko hänelle tärkeää, että auto ja viihde-elektroniikka on vimpan päälle?
Selvästi tärkeämmät kuin minulle, mutta ei merkittävästi. Autossa piti olla alumiinivanteet, se on selvä. Merkittävin pointti oli, että minun miehenä piti olla "vimpan päälle" ja jos en ollut, kuulin siitä todella pahasti.
5) Millaisessa asemassa hän oli työelämässä?
Vaihtoi työtä kahden vuoden välein "koska ei sopeutunut" jne.
6) Pystyikö hänen kanssaan neuvottelemaan mistään asiasta vai ilmoittiko heti alussa oman kantansa ja se siitä sitten?
ks. yllä. Ei suostunut keskustelemaan tai neuvottelemaan lainkaan. Ilmoitti usein mielipiteensä kirjeitse "koska minun kanssani ei voinut puhua". Ei tietenkään, koska saatoin olla eri mieltä.
7) Mitä mieltä ystäväsi olivat hänestä, pitivätkö mahtavana tyyppinä?
Me emme tavanneet ystäviäni lainkaan, heti suhteen alussa teki selväksi, ettei tahtonut tavata ystäviäni - he ovat "tyhmiä". Koko ystäväpiirimme tuli hänen kauttaan.
8) Oliko hänellä toisia naisia?
En tiedä oliko hänellä toisia miehiä. Hän flirttaili toki avoimesti minun läsnäollessani toisten miesten kanssa.
9) Saitko häneltä arvostusta lastesi äitinä ja kodinhoitotavastasi?
ks, yllä. En miehenä osannut hoitaa mitään kotiin tai lapsiin liittyvää - enkä työtäkään.
10)Pakottiko hän seksiin, vaikka selvästi ilmoitit, ettet aina halunnut?
Pihtasi viisi vuotta ennen eroa, myös kaikenlaista kosketusta ja hyväilyä. Nukuin kirjaimellisesti viisi vuotta sohvalla.
11) Palkitsiko miehesi sinua "hyvästä käytöksestä" materiaalisesti ja vastaavasti kielsi sinulta jotakin, koska "et ansaitse jotakin"?
Ei.
12) Saitko olla sairas eli ymmärsikö hän, että joskus olet _oikeasti_ sairas?
En koskaan. Muistan esimerkiksi kerran kun makasin migreenikohtauksessa sängyssä, hän tuli aivan kirjamellisesti potkimaan minua ja huutamaan sängyn viereen "vittu sinä mikään mies ole, ylös sieltä".
13) Saitko hienoja ja kalliita lahjoja etenkin "yleisön" läsnäollessa (esim. jouluna sukulaisten läsnä)?
Kyllä, kaikki käytös oli aina paremaa kun muut ihmiset olivat läsnä. Myrkky ilmestyi käytökseen vain silloin kun olimme kahden.
14) Oliko hän mustasukkainen jopa omille laspilleen saati sitten ystävillesi ja sukulaisillesi?
Ei.
15) Huusiko hän itkevälle vauvalle "Hiljaa!"?
Ei.
Näitä asioita mietin omassa suhteessani, olisi kiva kuulla omia kokemuksianne.
Kiitos vastauksestasi!
Toki ihmiset ovat erilaisia. Mutta näistä vastauksista päätellen narsistien suhtautuminen lapsiin lähtee jotenkin narsistin omilla ehdoilla - lapsi sinänsä ei kiinnosta, ja pääosa arjessa huolehtimisesta jää toiselle puolisolle, mutta sitten narsisti saattaa esittää hyvää ja hauskaa isää (tai äitiä) ja saada kaipaamaansa ihailua myös lapsiltaan. Tai hän käyttää lapsia siihen, että voi osoittaa puolisolleen tämän mitättömyytttä ja kyvyttömyyttä myös lastenhoidossa.