Tuohon lapsen hakemisjuttuun kokemus Englannista :)
Lapseni, 9v, käy peruskoulua ja menee sen päätyttyä yksityiseen Out of School- Clubiin joka sijaitsee koulun pihalla. Normaalisti klubin hoitaja hakee koulusta ovien avautuessa, nyt kun lapsi osallistuu kerhoon ja lopettaa toisinaan myöhemmin, ajattelin, että tottakai kävelee itse tuon 30m koulun aidatun pihan sisällä klubille.
Vaan ehei, pitää olla kirjoitettu lappu jokaista torstaita varten, syynä on se, että jos lapsi vaikka kaatuu tuon 30m matkan aikana, voivat vanhemmat haastaa oikeuteen koulun, joka päästi lapsen yksin ulos, klubin, joka ei hakenut lasta, tai vastavuoroisesti sossut voisivat syyttää meitä vanhempia heitteillejätöstä.
Maailma on aika monimutkainen nykyään. Normaali vastuunottaminen ei toimi, aina pitää hakea syyllistä jopa oikeustoimin. Lehdet ovat täynnä mainoksia joissa tarjotaan oikeusapua kompensaation hakemiseen, oli juttu mikä vaan. naamarasvasta allerginen reaktio? Kompensaatio valmistajalta antihistamminien hinnasta, kivusta ja kärsimyksestä, tietysti.
Sori, harhauduin jaarittelemaan. Mutta jotenkin se ns. terveen järjen käyttö alkaa nykyään olla paitsi harvinaista, myös aika hankalaa. :)
Kommentit (2)
Juttelin syksyllä erään n. nelikymmpisen brittimiehen kanssa asiasta ja hän kertoi, ettei hänen lapsuudessaan ollut tuollaista (asui yhä samassa pikkukaupungissa, jossa nykyään ollaan tosi tiukkoja noiden hakemisten kanssa). Olivat kuulemma kulkeneet naapurin pojan kanssa parin kilsan matkan kahdestaan ihan alaluokilta saakka.
Mua just huvitti tassa eras paiva kun kavelin hakemaan lapsia koulusta ja mulla oli koira mukana joten odottelin koulun rauta-aidan takana ja sitten kun nain etta lapset paasivat ulos huikkasin etta taalla olen. No eivat laskeneet lasta yksin siita sita noin 30m matkaa tulemaan luokseni vaan kouluavustaja talutti tyton portille johon ma puiston puolelta sitten kavelin rinnakkain heidan kanssaan, vaan toisella puolella aitaa!!!
Toinen Englannissa asuva