Kuinka halpoja äkkilähtöjä olette löytäneet?
Eli haaveissa tässä toukokuussa lähteä reissuun, viikoksi etelään. Varmaan Turkkiin, Kreikkaan tai Espanjaan. Mitä nyt olen katsellut matkoja, on ollut jo tuossa kolmen sadan hujakoilla viikon matkoja. Kiinnostaisikin tietää miten halvalla olette reissuun päässeet?
Sisiliaan oli 210€ viikko, mutta arveluttaa tuo kohde hieman.
Meitä on lähdössä kaksi aikuista ja neljä lasta, 2x1v, 6v ja 7v, voidaan jakautua kahteen huoneistoon tai jakaa esim. kahden makkarin huoneisto.
Olisi kiva kuulla kokemuksianne äkkilähdöistä.
Kiitos
Kommentit (19)
toukokuun lopun reissun, mutta koska meitä on neljä henkeä, ei sopivan äkkilähdön löytyminen ole kovin helppoa, varsinkin kun haluttaisiin kaksi makkaria niin, että saa lapset aiemmin nukkumaan ja jää silti olkkari käyttöön, eikä tarvitse itse nukkua missään lisävuoteilla.. Maaliskuussa sitten sattuikin silmään alennettu matka, Kreetalle 4 tähden huoneistohotelli 1230 euroa koko porukalta lentokenttäkuljetuksineen. Normaalihinta oli n 2200 euroa. Lentoajat on kyllä todella syvältä, mutta jotain epämukavuutta saa halvan hinnan takia kärsiä..
Ykkösvaihtoehto olisi tosin ollut pelkät lennot jonnekin ja vuokrattu huoneisto, mutta nyt tuli vetkuteltua niin pitkään, että halvat lennot meni sivu suun ja lennot kun yleensä vaan kallistuu kun lähtöpäivä lähenee..
Halvimmillaan valmismatkan olen tehnty 219 eurolla Madeiralle ja siinä hieman parinsadan päälle useammankin onnistuneen matkan.
tuo ylläoleva on, hienoa että löytyi tuollainen tarjous.
Ap taas täällä, huomasin ketjun vielä hengissä. Kiitos vastanneille, tästä saa paljon vinkkejä.
Täällä on listattuna miten löytää halvimmat äkkilähdöt ja lennot
ks. http://halpamatka.blogspot.fi/
Ei tarvitse kiittää.
ilmoituksen mukaan ei koskaan ole lopullinen hinta.
Meillä maksoi nelisen sataa Rodokselle. Siinä kyllä oli mukana myös auton vuokra. Aamupala kuului hintaan myös.
No ainakin Aurinkomatkoilla ei tule mitään lisäkuluja. Finnmatkoilla ja Tjärellä tulee _halutessaan_ hotellikuljetukset ja lentokoneruokailut.
Meillä myös tarkoitus lähteä äkkilähdöllä. Sisiliaa mietitty, mutta tuo Libyan tilanne pistää miettimään..
Kesällä otettii egyptii äkkilähtö, hinta 179e nuppi :)
Kesällä otettii egyptii äkkilähtö, hinta 179e nuppi :)
Sisiliaanhan on tullut pakolaisveneitä vissiin useampiakin, ruumiita huuhtoutunut rantaan. Ainakin Trapanin kenttä on ollut matkustajakoneilta suljettuna, sotilaskoneet pörräävät jne. Että kyllä minuakin arveluttaisi matkustaa Sisiliaan. Kreikasta tai Turkista en ole samaa kuullut, en tosin ole tutkaillutkaan asiaa sen ihmeemmin. Tuo Sisilian tilanne vaan on osunut silmään ainakin Englannin mediasta.
Halvin ikinä näkemäni toukokuussa oli varmaan 149e Portugaliin. syyskuussa Turkkiin oli 95e. se oli halpa, mutta en saanut lomaa.
Olen halvimmillaan maksanut 195e per nuppi.
ja joulukuun ekat 2 viikkoa vissiin ne edukkaimmat. Teillä vaan aika iso porukka, mutta jos voitte jakautua kahtia niin tsägällä voitte löytää tosi halvan reissun. Itse bongasin myös sen 210€ Naxosin loman Sisiliaan, mutta hotelli ei oikein vakuuttanut, meilläkin lapsia mukana.
Kreetalle tahtoisin, saas nähdä lähdemmekö, mies ei taida saada lomaa, joten ystävän ja lasten kanssa mentäisiin. Aika paljon sinne näyttää olevan myytävää jäljellä, joten uskoisin että saadaan hyvä ja halpa lähtö. Tahtoisin mieluiten AM:n matkan, kuuluisi ne ruoat koneessa ja kuljetukset sekä heillä inhimillisimmät lentoajat.
Saanko kysyä minne pääsitte tuolla hinnalla?
Kiitos,
Ap
Tuohon hintaa olemme päässeet Marmarikseen Turkkiin ja Sousseen Tunisiaan.
Saanko kysyä minne pääsitte tuolla hinnalla?
Kiitos,
Ap
esim. Haniaan ja muihin Kreikan kohteisiin noin 150 e. Otimme lopulta matkan Kosille 180 e /nenä, aamupalalla. Oli määrätyt hotellit kaikissa.
Kylläpä ihmiset ovat päässeet edullisesti etelään. Itse katsoin juuri 2 aikuista ja 2 lasta Kreikkaan, maksoi yli 2000€ heinäkuussa Finnmatkoilla. Noita tuollaisia äkkilähtöjä ei varmaan heinä-elokuussa juurikaan ole? Uskaltaako lasten kanssa tosiaan sellaiselle mennä? Olen aina luullut että ne on jotain rupisia jämähotelleja, mutta ei ilmeisesti kun lastenkin kanssa tahdotte matkustaa niin?
Kiva ketju.
2 aikuista ja yksi alle 2-vuotias seuraavat
Bulgaria Varnan Kultahietikko 4tähden hotelli all-inclusive n 700e yhteensä kaikilta,
Kreeta Hania 3+tähden huoneistohotelli n 600e kaikilta yhteensä,
Turkki Alanya 3+tähden hotelli/huoneistohotelli n 800e.
mutta matkakohdetta ei välttämättä pysty valita. Kreikkaan (eri paikkoihin), Kanariansaarille, Turkkiin ja portugaliin on ihan aina saatavilla.
Täällä myös paljon infoa asiasta:
https://matkamestari.com/saastot-ja-etuohjelmat/miten-loytaa-halpoja-ak…
itselläkin näihin äkkilähtöihin. Meillä on alle kouluikäiset lapset, joten elokuussa voisi lähteäkin. Eipä ole ollut varaa varailla matkoja oikeisiin hintoihin, mutta nyt tiukalla säästökuurilla voisi reissuun päästäkin.
Paljonkohan esim. viikon Kreetan matkalla tarvitsisi rahaa, kun perhenvahvuus on 2 aikuista ja lapset 3 ja 4.5v? Emme juurikaan käytä alkoholia, emme shoppaile sen kummemmin, mutta jos reissussa söisi vaikka kerran päivässä ulkona, sitten jätskit, vedet, aamupalan tekisi itse. Varmaan satasella/ päivä pärjäisi ihan hyvinkin?
Kiitos ketjusta.