Onko muilla monilapsisilla perheillä lapsilla selkeät "omat" koodivärit?
Meillä kolme lasta ja värikoodi on ollut selkeä ja pysyvä ihan alusta asti. Itse ovat värinsä valinneet, mutta sen mukaan tuntuu menevän kaikki.
Vanhin lapsista on sininen, hänellä on sininen hammasmuki, sininen hammasharja, sininen pyöräilykypärä, sininen lippalakki yms...
Keskimmäinen on punainen.
Nuorin on vihreä.
Pillimehutkin he valitsevat oman värinsä mukaan! Tämä huvitta minua joka kerta. Luuleeko ne raukat, etteivät saa ottaa muuta kuin sitä omanväristä? Mutta itse he näin haluavat aina tehdä. Ainakin tiedetään mikä tavara kuuluu kellekin!
Kommentit (3)
mutta tietyissä jutuissa on omat värinsä/teemansa.
Esim just hammasmukit, juomapullot, ulkovaatteet, sukat.
Se vaan helpottaa mun elämää, kun on kaksi samankokoista lasta, niin toiselle ton värisiä sukkia ja toiselle ton värisiä. Toisella tuollaisia ulkovaatteita ja toiselle tuollaisia.
Siis mun lapsuudessa. Meitä kolme sisarusta lyhyillä ikäeroilla ja usein (en tiedä miksi) äiti puki meidät samanlaisiin vaatteisiin. Jokaisella sitten oli niissä vaatteissa huomaamaton värimerkintä. Isosiskolla punainen, mulla keltainen ja pikkusiskolla sininen. Ei me muuten ois erotettu, mikä on kenenkin vaate.
Vielä nykyäänkin vanhoja valokuvia katsoessani ihmettelen, miksi meidät piti lähes aina pukea samanlaisiin vaatteisiin. Täytyykin kysyä äidiltä, nyt kun asia tuli taas mieleen.
N. 7 vuotiaaksi ovat menneet samalla värillä, mutta sitten ovat alkaneet välillä vaihtelemaan n. kerran vuodessa.