Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juoksuharrastuksen aloittaminen? Kunto 0.

Vierailija
22.04.2011 |

Onko kukaan aloittanut juoksemista ihan tyhjältä pöydältä? Oma kuntoni on sitä luokkaa että jo rappusissa hengästyy.

Mitä tulisi ottaa huomioon vai kannattaako aloittaa ollenkaan? Pitääkö olla kaikki sykemittarit ja hilavitkuttimet? Tarkoituksena olisi kunnonkohotus ja jos kiloja lähtee niin se on vaan plussaa.

Kertoisitteko omista kokemuksistanne myös te jotka olette harrastaneet pitempään.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sykemittaria ei ole pakko olla, mutta se on kyllä hyvä apuväline, motivoi liikkumaan kun on sellainen joka aina antaa palautteenkin :)

Vierailija
2/7 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin lenkillä käyminen tuntuu lenkiltä ja kunto nousee paremmin kuin reippaalla kävelyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mulla kävi näin.

Aluksi tuntuu, että hölkkäkin tyssää siihen 300m. Aluksi teinkin intervalli lenkkejä, joilla vuorottelin kävelyä ja hölkkää. Sitten tajusin, että kyllähän mä jaksankin. Se epämukavuus, joka tuossa kohtaa iskee ei suurene sen kummemmin, vaikka jatkankin. Olo tasaantuu, enkä laisinkaan kuole vaikka hölkkään pidempäänkin. Juoksijaa musta ei tullut, mutta sujuva hölkkääjä. Ja musiikkia pitää olla, muuten ei suju mikään.

Vierailija
4/7 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölkkää vaikka 100m ja kävele toiset päälle jos et enempää jaksa kerralla juosta. Kunnon kohotessa pidennä hölkättävää matkaa.

Vierailija
5/7 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävellä niissä erityisen kovaa), niin todennäköisesti sinun kannattaa aloittaa reippailla kävelylenkeillä. Mutta jos haluat ottaa tuohon juoksua mukaan (jos se esim. motivoi sinua enemmän), niin juokse ensin ihan lyhyitä pätkiä ja kävele välissä. Esim. juokse 1 lyhtypylvään väli ja kävele viisi. Toista tätä niin, että lenkin kokonaispituudeksi tulee noin puoli tuntia (ihan aluksi se voi olla lyhyempikin).

Sitten vaan vähitellen kasvatat juoksupätkien pituutta ja lyhennät kävelypätkiä niin, että homma ei tunnu missään vaiheessa liian raskaalta.

Vierailija
6/7 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama mietintä käynnissä. Kyselin kavereilta ja tulos oli jtkn siinä se läski juoksee, katsokaa -juttua. Olin nuorena kohtuu juoksija ja kilpailin, mutta kiloja tuli myöhemmin, eikä vain kehtaa lähteä enää (lopetin 21v). Tiedän, että kiloistani huolimatta jaksan juosta yhä melko kovaa tarvittaessa (todistajat löytyy), mutta missäköhän miltei 80kg juoksija voi harjoitella ilman piikikkäitä kommentteja lähiympäristöltä? Pururatoja en siedä ja entisiä ystäviä lajin parista löytyy vain fb:stä ja en kehtaa heihin ottaa yhteyttä...( Kuitenkin laihoja pikku maratoonareita ovat) Olen nyt vasta 31v.

Vierailija
7/7 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä ohjelma. Lähdin rapakunnosta (ainakin omasta mielestäni) ja kiloja on melkein 100. Parin kk:n kuluttua sujuu jo 5km yhtämittaista hölkkää.