Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten noi bloggaajat jaksaa/ehtii/viitsii pitää blogia?

Vierailija
21.04.2011 |

Olen monet monet kerrat aloittanut blogin ja aina tyssää siihen etten ehdikään päivittää tarpeeksi usein.

Ajatuksena on aina kirjoitella ruoasta, muodista, sisustuksesta jne. Kuten näitä satoja muitakin blogeja on :)

Mutten vaan ehdi! Käyn töissä ja tulen kotiin, pitäisi oikeasti ehtiä laittaa sitä ruokaakin, samoin siivota, urheilla jne. ja aika loppuu kesken. Aina.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

priorisoi. laita ukko siivoamaan, anna mikron laulaa ja harrasta mielikuvaurheilua samalla kun bloggaat :D

Vierailija
2/9 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on priorisoinnista. Jos joku muu harrastus on tärkeämpi, bloggaus jää.

Moni miettii bloggauksen valmiiksi ennen sen tekemistä. Varsinainen tekeminen vie vain korkeintaan vartin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sellaisia blogeja joita itse seuraan jonkin verran, eli näitä perhe-elämään ja lapsiin liittyviä.

Esimerkiksi Anana. Hän harrastaa valokuvaamista, ei varmaankaan ota niitä kuvia vain blogia varten. Hän myös neulee jumalaisesti ja ilmeisen nopeasti :) Ymmärtääkseni heillä lapset eivät harrasta mitään kauhean aikaa vievää, en ole ainakaan koskaan lukenut mitään edes isomman harrastuksista. Näyttävät käyvän vapaa-ajalla leikkipuistoissa ympäri kaupunkia, lähes kaikki postaukset ovat ulkoilemisesta puistossa tai jossain rannalla, neuleista ja niiden lasten vaatteista.

Jos itse yrittäisin pitää blogia, se kaatuisi omaan mahdottomuuteensa, koska mun materiaali koostuisi lähinnä siitä, mihin harrastukseen koskakin ketä kuskaan ja missä kisoissa me ollaan viikonloppu vietetty. Meidän elämä ei ole blogikamaa ja se on vaan hyväksyttävä. Tosin joskus mietin tällaisen "soccer mum" -blogin perustamista jossa minä ja kaltaiseni voimme taivastella toisiamme ja lapsiamme. No, ehken kuitenkaan :)

Vierailija
4/9 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkä jopa lastenhoitajakin. Ei se muuten noita kaikkia ehtisi kolmen lapsen kanssa.

Vierailija
5/9 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi juuri Anana harrastaa valokuvausta ja valokuvausta, eikä heillä blogin perusteella ole aikaa vieviä harrastuksia (ihme ettei isompi lapsista harrasta mitään).

Minulla on blogi, päivitän sitä iltaisin, omien harrastusten ja lasten nukkumaanmenon jälkeen. Lapset meillä niin pieniä etteivät vielä harrasta mitään aikaa vievää.

Tiedän ainakin kaksi työssäkäyvää "soccer-mumia" jotka myös bloggaavat, toiset vaan ovat tehokkaampia kuin toiset.

Vierailija
6/9 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe kuvaa paljon asioita ja samalla kun muutenkin harrastan niin samalla tulee blogattuakin. Ei aikaa juuri vie ainakaan minulla.

Vierailija
7/9 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä blogia, jos sinulla on jotain omaperäistä ja tuoretta sanottavaa. Jos tunnet bloggaamiseen suurta tarvetta, niin löydät siihen aikaakin.

Mieti, kenelle blogia pitäisit, olisiko sinulla olennaista sanottavaa muillekin kuin sukulaisille ja tutuille? Jos ei, eivätkö Facebook-päivitykset riittäisi?

Selvästikään sinulla ei tällä hetkellä ole riittävän suurta motivaatiota, kun et löydä sille aikaa.

Miten jotkut ehtii/jaksaa/viitsii, sitä ihmettelen minäkin. Joillakin vaan on hirveästi energiaa (minä taas tykkään sohvanpohjalla makoilusta) ja toisilla on yksinkertaisesti suuri itsekorostuksen tarve.

Vierailija
8/9 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan valokuvia ihan omaksi ilokseni ja samalla saan blogiini päivityksiä. Joka päivä en bloggaile ja niinä päivinä, kun sen teen, niin aikaa menee ehkä 15 min. ja senkin käytän sitten, kun lapset on menny nukkumaan. Eli ei ainakaan mun päivistä vie kauaa! Mä pidän vaan joulun ajan blogia, mutta päivittelen sinne ympäri vuoden, jos jotain sopivaa sattuu kohdalle. Eli en ympäri vuotta päivittele välttämättä.

Vierailija
9/9 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi juuri Anana harrastaa valokuvausta ja valokuvausta, eikä heillä blogin perusteella ole aikaa vieviä harrastuksia (ihme ettei isompi lapsista harrasta mitään). Minulla on blogi, päivitän sitä iltaisin, omien harrastusten ja lasten nukkumaanmenon jälkeen. Lapset meillä niin pieniä etteivät vielä harrasta mitään aikaa vievää. Tiedän ainakin kaksi työssäkäyvää "soccer-mumia" jotka myös bloggaavat, toiset vaan ovat tehokkaampia kuin toiset.

Olen tosissaan yrittänyt etsiä blogeja vastaavasta elämäntilanteesta, olisi tosi kiva seurata mutta en ole löytänyt. Kaikilla perhe-elämästä blogaavista tuntuu olevan tosi pienet pienet lapset ja kiinnostuksen kohteena haalarien merkit ja ominaisuudet. Olisi kivaa löytää blogi jossa lapset koululaisia.

Tarkoitin että kyllähän blogin pitämiseen löytyisi aikaa - olenhan nytkin koneella, mutta pitäisi olla se joku juttu josta blogata enkä vielä ole meidän elämästä keksinyt sellaista pointtia :) Eikä ole tarviskaan.