Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä kuulostais/vaikuttais? Suunnittelin jo yo-juhlatarjoiluja,

Vierailija
20.04.2011 |

vaikka hyvin on vielä epävarmaa, tuleeko yo-juhlia.On ollut täällä jo joskus ennenkin, kun tästä puhuttiin....

Lohi- ja pororullaa väinämöisen palttoonnapeilla tai krustadeilla

Liha- ja kalavoileipäkakut

Kasvispiiraat

Briejuustokolmiot + viinirypäleet

Leipäjuustoa, lakkahilloa

Mangohyytelökakku

Valkosuklaa-limekakku tai suklaakakku

Vadelma-täytekakku

Macaronit (vaal.punaiset)

Ylioppilaat

Alkumaljana fresita (tytön toive)

Juomana kahvi/tee, mehu, hedelmäinen alkoholiton booli

Jätän tällä kertaa pullat ja kuivat kakut pois.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi köyhää ja sitten joutuisin laittamaan ruokailuvälineet ja kuka nyt salaattia ilman patonkia jne.... Tätä mietin, mutta hautasin ajatuksen samantien. ap, joka tekee vain raikkaita ja kylmiä kakkuja, ei tunkkaisia.

Jaahas eli näköjään vain ylistävät kommentit oli sallittuja. Mutta enivei kerro mulle ihmeessä miten teet raikkaan voileipäkakun? Paljon olen voileipäkakkuja tehnyt ja syönyt ja kaikkiin on tullut voita / tuorejuustoa / majoneesia / juustoa ja piirakkapohjiinkin tulee voita ja piirakkaankin monesti juustoa. Ja juuri nämä asiat tekee voileipäkakuista ja piirakoista "tunkkaisia" Ei tarvi patonkia kun sitä salaattia syödään piirakan kanssa?

Vierailija
22/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täydellistä ja mä olen niiiin samaa mieltä!

Rakastan salaatteja yli kaiken mutta en mä niitä kahvipöydässä kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuma päivä. Voileipäkakuille ja täytekakuille mulla on jääblokit. Teen voileipäkakun kevyempänä versiona kun tavalliset: kalatäytteeseen savulohta, kurkkua raasteena, purjoa, tilliä ja kermaviiliä ja munavoita yhteen väliin. Lihakakkuun teen kasvis (omena-porkkana)- ja liharaidan (savukinkku) kevyt-tuorejuustoilla. Toki otan muunlaisiakin kommentteja vastaan, mulla on vaan tiettyjä perinteitä- kahvipöytä on kahvipöytä, ruokapöytä on erikseen. ap

Vierailija
24/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi köyhää ja sitten joutuisin laittamaan ruokailuvälineet ja kuka nyt salaattia ilman patonkia jne.... Tätä mietin, mutta hautasin ajatuksen samantien. ap, joka tekee vain raikkaita ja kylmiä kakkuja, ei tunkkaisia.

voileipäkakkua vartenkin tarvita haarukat, eihän salaattiinkaan sen kummempaa tarvitse? Ei sillä, minä en laittaisi tuohon enää salaattia tarjolle.

Vierailija
25/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuma päivä. Voileipäkakuille ja täytekakuille mulla on jääblokit. Teen voileipäkakun kevyempänä versiona kun tavalliset: kalatäytteeseen savulohta, kurkkua raasteena, purjoa, tilliä ja kermaviiliä ja munavoita yhteen väliin. Lihakakkuun teen kasvis (omena-porkkana)- ja liharaidan (savukinkku) kevyt-tuorejuustoilla. Toki otan muunlaisiakin kommentteja vastaan, mulla on vaan tiettyjä perinteitä- kahvipöytä on kahvipöytä, ruokapöytä on erikseen. ap

Ihan yhtä "tunkkaisia" on nämäkin versiot. Tee miten tykkäät..

Vierailija
26/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä "tunkkaisia" on nämäkin versiot. Tee miten tykkäät..

Vierailija
27/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas eli näköjään vain ylistävät kommentit oli sallittuja. Mutta enivei kerro mulle ihmeessä miten teet raikkaan voileipäkakun? Paljon olen voileipäkakkuja tehnyt ja syönyt ja kaikkiin on tullut voita / tuorejuustoa / majoneesia / juustoa ja piirakkapohjiinkin tulee voita ja piirakkaankin monesti juustoa. Ja juuri nämä asiat tekee voileipäkakuista ja piirakoista "tunkkaisia" Ei tarvi patonkia kun sitä salaattia syödään piirakan kanssa?

Mä ainakin osaan tehdä raikkaita voileipäkakkuja. :D Ei siinä mikään velho tartte olla, itse et taida olla minkäänlainen kokki!

Ei ap

Vierailija
28/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nuo voileipäkakut on jo aika out,sori.

Samaa aattelin.

Vierailija
29/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua tuottaa pettymystä ja jos tarjolla on "muutama" muukin lajike, niin voileipäkakkuja kammoksuvat kiertäköön. Leivoshaarukat ja kahvilusikat tulee pöytään. Leipäjuusto pitää olla vähän samasta syystä kuin voileipäkakku, sen teen myös itse ja on suosittua sen takia. ap

Vierailija
30/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipäjuusto-lakkahilloyhdistelmästä alkaen.

Koemaista brie+päärynä tai brie+granny smith-omena, raikkaampi yhdistelmä kuin viinirypäleet. Jos tuoreet päärynät on puisevia, käy (veteen) säilötyt yhtä hyvin.

Vierailija
31/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin osaan tehdä raikkaita voileipäkakkuja. :D Ei siinä mikään velho tartte olla, itse et taida olla minkäänlainen kokki!

Ei ap

Sä olet kyllä uskomaton. Sori vaan mutta olen ammatiltani kokki ja pomoni tekee myös pitopalvelupuolen hommia =) Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta että tuoresalaatti = raikas, voileipäkakku lihalla, tuorejuustolla, voilla, kermaviilillä tms ei ole raikas vaan "tunkkainen" eli raskas syötävä. Uskottele mitä haluat :D

Vierailija
32/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ap leipäjuuston ohje!

Vierailija
33/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minen mitää salaattia haluis kahvin kanssa syödä!

sulla on just hyvät tarjoomiset,ja leipäjuusto on just hyvä,koska sitä ei juurikaan missää tarjota,ekan kerran söin sitä mummoni hautajaisissa mansikkahillolla,ja kyllä olikin hyvää!

voisin minäkin tulla kuokkimaan!

Vierailija
34/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kylmänä aika tylsää, lämpimänä aivan ihanaa, tuskin sitä kukaan yo-juhlissa ehtii lämmittelemään.

lämpiänä ällönmakuista

Vierailija
35/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjuuston teen täysmaidosta ja juustonjuoksutteesta+suolasta ja siivilöin juoksettuneen massan kankaan läpi, painan seoksen sellaiseen pyöreään uunivuokaan ja paistan kuumassa (täysillä) uunissa niin kauan, että tulee ruskeita pisteitä. Määriä suunnilleen yhteen juustoon: 4 litraa maitoa, 1,5 rkl juoksutinta ja 2 tl suolaa. Nams! ap

Vierailija
36/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ethän uuvuta itseäsi? Muista, että sinun pitää myös jaksaa edustaa pirteänä. Pyydä ainakin apua viime hetken hommiin.

Vierailija
37/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavaralla, pysyy paremmin. Ei makueroa, olen testannut kymmeniä eri versioita. En uuvuta itseäni, teen pakastimeen jo parin viikon päästä kaikki, juhlapäivää edeltävänä päivänä sulamaan ja viimeistely. Tarjoilut hoituvat "toisella kädellä", siivoukseen pyydän lisäksi apuja. ap

Vierailija
38/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei makueroa, olen testannut kymmeniä eri versioita.

Vierailija
39/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavat tarjottavat! Salaatti on hyvää, mutta ei se kyllä kahvipöytään kuulu. Voileipäkakut eivät todellakaan ole huono asia vaan jotain, mitä syödään juuri juhlissa. Moni entisajan juhlatarjottava on nykyään arkipäiväistynyt (karjalanpiirakat, pasteijat, keksit...), mutta voileipäkakkua saa harvoin ja se kuuluu monen suvun itsestään selviin juhlaperinteisiin. Pitäkää hauskaa! Hyvistä aineista tehtynä se ei todellakaan ole tunkkaista.

Vierailija
40/53 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinkku-kasvistahnasta, jossa mausteita (mm. paprikajauhetta, sinappia, olet todella kehittynyt makuaistiltasi. Itse en siihen ammattilaisena pysty. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi