Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tälläinen on oikea raskaus ja synnytys, oikeasti!

Vierailija
20.04.2011 |

42 viikkoa saatat kärsiä oksentelusta ja pahoinvoinnista puhumattakaan turvotuksesta, lihoamisesta ja valasolemuksesta.

Synnytys vo iolla pitkä, kestää jopa 3 päivää. Ponnistusvaihe voi olla myös pitkä, jopa 2 tuntia. Synnytyskivut ovat aivan saatanan hirveitä. Sekä supistukset, että ponnistuskivut. Supistuksiin on sentään olemassa puudute, mutta ensisynnyttäjille ei yleensä anneta mitään kivunlievitystä ponnistusvaiheeseen.

Synnytyksen jälkeen et välttämättä tunne suuria tuntemuksia, kun saat lapsesi syliin (jos edes saat sen syliin). Pissaaminen ja kakkaaminen sattuu synnytyksen jälkeen todennäkösiesti aivan saatanasti. Kakkaaminen on vaikeaa ja pissaaminen kirvelee. Todennäköisesti kärst ainakin viikon ummetuksesta.

Voit itkeä monta viikkoa synnytyksen jälkeen, koska hormoonisi ovat niin sekaisin. Et mahdu heti vanhoihin farkkuihisi. Raskausarvet ovat järkky muisto raskaudesta ja maha roikkuu.

Äitiksi tuleminen on maailman sairainta luonnollisuutta!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen raskaus ja synnytys voi olla myös 42 viikkoa onnellista ja ihan mukavaa raskaanaoloa ilman pahoinvointia.

Iloista porinaa vatsanpohjassa joka muuttuu hauskoiksi potkuiksi.

Muutamaa kovaa kuukautiskipua muistuttavaa supistusta lukuunottamatta kivuton synnytys (epiduraali-puudutus on keksitty). Täysin kivuton ponnistusvaihe joka kestää ehkä 15 minuuttia.

No, okei. Alapää voi olla kipeä synnytksen jälkeen. Mutta itse olin vainakin vauvasta niin tohkeissani että unohdin alapääni kokonaan ja unohdin myös varoa istumista.

Vessassa asioimista helpottaa luumujen tai vaikka vatsaa löysyttävien rautavalmisteiden syönti.

Jos ei mahdu vanhoihin housuihin voi aina ostaa uudet.

Ei voi ponnistusvaihe olla kivuton, jos ei ole puudutteita! Täyttä puppua!

Vierailija
22/22 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen raskaus ja synnytys voi olla myös 42 viikkoa onnellista ja ihan mukavaa raskaanaoloa ilman pahoinvointia.

Iloista porinaa vatsanpohjassa joka muuttuu hauskoiksi potkuiksi.

Muutamaa kovaa kuukautiskipua muistuttavaa supistusta lukuunottamatta kivuton synnytys (epiduraali-puudutus on keksitty). Täysin kivuton ponnistusvaihe joka kestää ehkä 15 minuuttia.

No, okei. Alapää voi olla kipeä synnytksen jälkeen. Mutta itse olin vainakin vauvasta niin tohkeissani että unohdin alapääni kokonaan ja unohdin myös varoa istumista.

Vessassa asioimista helpottaa luumujen tai vaikka vatsaa löysyttävien rautavalmisteiden syönti.

Jos ei mahdu vanhoihin housuihin voi aina ostaa uudet.

Ei voi ponnistusvaihe olla kivuton, jos ei ole puudutteita! Täyttä puppua!

Mä olin iäkäs ensisynnyttäjä viime vuonna ja ponnistusvaihe oli mulla kivuttomin.Ei kivuton mutta viimisen tunnin ajan synnytyspolttoihin verrattuna ei oikeesti tuntunu miltään.Lähinnä se ponnistuvaihe oli helpotus kun aktiivisesti tein jotain joka supistuksen kohdalla.Itse en huomannut kun vauva tuli ulos vaan kätilö pyysi avaamaan silmät ja katsomaan.Avattuani silmät näin vauvan ulkona.Ihmisiä sattuu ihan eri asiat.Ilmeisesti mun paikat oli niin löystyneet ja joustavat et se ponnistuvaihe ei ollut kovin kivulias.Aika lyhytnäköistä väittää et kaikkia sattuu jos sua sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan