Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätä on olla pienituloinen suomessa:

Vierailija
20.04.2011 |

Tulot ovat kummallakin siinä rajalla että ylimääräisiä tukia ei heru.

Viimeinen kuukausi on kituuteltu mahdollisimman paljon, mutta kaikki menee mikä tulee.

- Ollaan pienennetty ateriakokoja, niin lasten kuin aikusten. Itse elän välillä neljällä leivällä koko päivän että ruokaa säästyisi lapsille enemmän.

- Vesikelillä ollaan sisällä koska ei ole varaa ostaa uusia kuravaatteita ja saappaita vanhimmalle.

- Omat allergialääkkeet jäävät hankkimatta.

- Auto laitettiin seinontavakuutukseen, ei ole varaa korjauttaa saati ostaa bensaa.

- Olen kärsinyt hiivasienestä 5vkoa, lääkkeet liian hintavia.

Tätä on siis elää suomessa, hyvinvointivaltiossa!

Aletaan miehen kanssa olla aivan uupuneita, sossunluukulle ei työssäkäyvän kannata mennä, mutta tulot eivät riitä menoihin.

En saa enää nukuttua, päivisin särkee päätä ja olen masentunut.

Mieheni lauloi minulle yksi päivä Leevi and the leavingsin pimeää tietä ja totesi perään että ei tässä ole enää mitään järkeä, eiköhän "lähdetä". Todettiin kumpikin että lapset ovat nyt se jonka takia noustan aamuisin, muuten olisimme elämämme jo lopettaneet.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettette saa mitään tukia, teillä on hyvään elämään tarvittavat tulot. Miehelläni palkka noin 2200 €, minulla 1800 €. Siis brutto. Me pärjätään oikein loistavasti. Kyllä riittää rahaa lääkkeisiin, kuravaatteisiin, autoon, omistusasuntoon (lainanhoitokulut 1250 € kuussa!!) ja parin vuoden välein jopa matkusteluun. Teillä on todella huono taloudenpito, jos ette pärjää. Me ei juoda, ei polteta, ei tilata lehtiä. Siinä säästää jo aika paljon rahaa kuussa.

meillä miehellä brutto 2000e, mulla 1300e. Hyvin pärjätään, thaimaan matkakin tilattuna taas ens talveksi :) kyse on todellakin siitä mihin rahansa käyttää.

Vierailija
22/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen vakituisesta työstä vapaa ehtoisesti hoitovapaalla, pienellä rahalla kituutan lasteni hyvinvoinnin vuoksi, raha ei tee minua sen onnellisemmaksi, mutta lapset tekee

ole oikeutettuja toimeentulotukeen?Laske asuinkuntasi sivuilta tuo tai soita sossuun aika.hae apua terveyskeskuksesta omaan jaksamiseen ja ota sairaslomaa. kierrä kirpparit, osta saappaat yms. sieltä. mihin teidän rahat menee? asuntolainaan?t. pienituloinen(kodinhoidontuella lasten hyvinvoinnin turvaamiseksi) 7 henkisen perheen äiti

sinä sossun luukulla? Olis kantsinut miettiä ennen kuin puskee lapsia liukuhihnalta.. Ei teidän tehtävä ole yksin turvata suomen väkiluvun kasvua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma on monilla pika- ja kulutusluotot, vanhat velat jne. Joista tulee niin paljon maksettavaa että rahat menevät niihin.

Moni asia on valintakysymys. Tiedän eräänkin perheen joka jatkuvasti valittaa köyhyydestä. No on varaa käydä kalliilla keikoilla, polttaa tupakkaa, kerätä DVD-elokuvia (hyllystä löytyy suurin osa kymmenen vuoden siän julkaistuista leffoista ) jne.

Suomessa on niin pienet tuloerot että suurin osa ihmisistä elää suht samansuuruisilla tuloilla. Valintaa on sitten se mihin sen rahan käyttää-

Vierailija
24/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa elämää elän minäkin. Erona vain se, että olen onnillen siitä, mitä minulla on: ihana perhe ja meillä on rakkautta!! En ole surullinen siitä, mitä minulla ei ole: rahaa ja vaurautta. Näin ollaan tähänkin asti pärjätty (niukin naukin, mutta pärjätty ollaan!) joten miksei tästä eteenpäinkin?

Elämäsi ei kaipaa muuta kuin asennemuutosta. =) Tsemppiä siihen.

Vierailija
25/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka siivoaisi,palkat ylös huonoilla aloilla,se on vastaus!

Jos ei jos peruskoulussa ymmärrä sitä, että hankkii kunnon koulutuksen ja mielellään ammattitutkinnon, niin se on sitten voi voi ja lämmin leipä.

Vierailija
26/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myös toimeentulotukea. Eihän se mitään ota jos ei annakaan. Kelan sivuilla on varmaan joku asumistukilaskuri,

onko miehesi sairaus vielä? Kelassa myös hoitotuki, jos on sairastanut vuoden...

Vierailija
27/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ollaan neuvomassa ja vaatimassa, että koko elämä pitäisi levitellä ventovieraille, että he saisivat sitten osoitella sieltä ne virheet mitä ihminen on tehnty väärin, ja oikein rypeä jälkiviisaudessa.

Ap, meilläkin on huono taloudellinen tilanne. HUONO. Mä en ala tässä enempää selittämään, mutta vuoden aikana on tapahtunut kaikkea ennakoimatonta. Ennnen oli pienet tulot mut oli menotkin pienet, nyt on pienet tulot ja paljon isommat menot. Stressin määrä on melkoinen. Onneksi meillä on hyvinä vuosina säästöön pistettyjä rahoja, joilla nyt eletään. Ne riittää reiluksi vuodeksi, ja sen jäkeen tilanteen on pakko parantua.

Toivottavasti teillä alkaa mennä paremmin. Musta huumori ja perheeseen panostaminen auttaa ainakin meitä jaksamaan.

Vierailija
28/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit vaikka lisäkoulutusta,haet pankista pientä lainaa opintoja varten jne.

Myös autolainaa saa.

Usein tukia hakevat nuoret sinkut joilla ei oo oikeasti töitä tai köyhät yh:t.

Maahanmuuttajat tai köyhät yli 80v.vanhukset.

Jos kerran käytte töissä kouluttautukaa lisää!

Vierailija
29/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettette saa mitään tukia, teillä on hyvään elämään tarvittavat tulot. Miehelläni palkka noin 2200 €, minulla 1800 €. Siis brutto. Me pärjätään oikein loistavasti. Kyllä riittää rahaa lääkkeisiin, kuravaatteisiin, autoon, omistusasuntoon (lainanhoitokulut 1250 € kuussa!!) ja parin vuoden välein jopa matkusteluun. Teillä on todella huono taloudenpito, jos ette pärjää. Me ei juoda, ei polteta, ei tilata lehtiä. Siinä säästää jo aika paljon rahaa kuussa.

Huomaa taas että linjoilla on sellainen ihminen joka kuvittelee elävänsä niukasti mutta ei oikeasti tiedä siitä vittuakaan.

http://www.sosiaalikollega.fi/asiakkaat/copy2_of_toimeentulotukilaskuri…

Ap, laskepa tuolta onko teillä mahdollisuutta saada toimeentulotukea jos et täällä halua rahatilannetta kuuluttaa. Kaikkea hyvää ja jaksamista, eiköhän se helpota ajan myötä!

Vierailija
30/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perisit jugend asunnon keskustassa,myisit sitten pois ja ostaisit rivarin maaseudulta jonka remontoisit perintörahalla.

Että ilman peritöjä moni muukin olisi yhtä köyheliini kuin ap.

Vierailija
31/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässynlässyn lässynlää. Meillä netto 2200, 4 henkeä ja tulot saisi tippua PALJON että me alettaisiin nälkää nähdä. Te ette ap vaan osaa käyttää rahaa.

Vierailija
32/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässynlässyn lässynlää. Meillä netto 2200, 4 henkeä ja tulot saisi tippua PALJON että me alettaisiin nälkää nähdä. Te ette ap vaan osaa käyttää rahaa.

paljon ap:n nettotulot ovat tai montako lasta taloudesta löytyy. Joten suu suppuun vain ja elä sitä täydellistä elämääsi.

Vierailija
33/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon ap:n nettotulot ovat tai montako lasta taloudesta löytyy. Joten suu suppuun vain ja elä sitä täydellistä elämääsi.

En ole tyhmä ( niin kuin ilmeisesti sinä) Ap itse sanoi että tulot ovat sellaiset ettei ylimääräisiä tuloja tipu. Se kertoo todellakin riittävästi.

Vierailija
34/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me köyhiä?nettona saadaan n.3000e kuussa kaikki tulot,asumiseen menee 900e kuussa.Ja meillä 6henkeä.Pärjätään hyvin,mutta esim.kun lasketin elatusapuja lastenvalvojalla se oli kauhuissaan miten pärjätään=)Matkustellaan ja saadaan ostettua kaikki mitä tarvitaan.

Vierailija
35/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me köyhiä?nettona saadaan n.3000e kuussa kaikki tulot,asumiseen menee 900e kuussa.Ja meillä 6henkeä.Pärjätään hyvin,mutta esim.kun lasketin elatusapuja lastenvalvojalla se oli kauhuissaan miten pärjätään=)Matkustellaan ja saadaan ostettua kaikki mitä tarvitaan.

No ette todellakaan :D:D

Vierailija
36/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jos peruskoulussa ymmärrä sitä, että hankkii kunnon koulutuksen ja mielellään ammattitutkinnon, niin se on sitten voi voi ja lämmin leipä.

ei noin nuorena vielä kaikkea voi ymmärtää. Lisäksi koulutus ei aina takaa hyviä tuloja (olihan ap:kin töissä), vaikka työnsaantimahdollisuudet kasvavat.

Eli ei minusta ihan ihmisen oma valinta...toki aina on mahdollisuus kouluttautua, mutta suhteet ja tuuri vaikuttavat työnsaantiin.

Vierailija
37/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies opiskelee ja tekee töitä tällä hetkellä.

Itse en tee täysiä tunteja viikossa koska hoitamalla lapset kotona, säästää meidän tilanteessamme.

Aika kovin alat arvostelemaan kun et taustoista ensitekstiä enempää tiedä.

Toivottavasti et ikinä ajaudu tilanteeseen jossa joudut kituuttamaan niin kuin me. Noin ylpeä ihminen tekisi itsemurhan varmaan saman tien. Omaa sairastumistaan kun ei esimerkiksi voi valita ja työpaikka voi lähteä alta vaikka huomenna.

Vierailija
38/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä ette saa, niin tuskin kovin pienituloisia olette.

Vierailija
39/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin noin helppoa. Ei muuta kuin koulun penkille, valmistuttuani sitten saan heti työpaikan opiskelemaltani alalta ja rahaa tulee ovista ikkunoista!!! Jumalauta, missä noin viisaita ihmisiä tehdään?

Vierailija
40/76 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuilta asumistukeen ja sieltä asumistuen laskuriin. Katsopa ensin voitko saada asumistukea, se antanee suuntaa toimeentulotuen saantiin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi