Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iranilainen ihailija tuntuu uhkaavalta, mitä tehdä?

Vierailija
20.04.2011 |

Hän on saanut päähänsä että on rakastunut minuun. En oikeastaan tunne häntä sen kummemmin, kuin että lähettelee rakkaudentunnustuksiaan harva se päivä. En ole reagoinut niihin muuten kuin kertomalla tiukan asiallisesti faktat, että olen perheellinen enkä millään muotoa kiinnostunut.

No, kuvittelenko, olenko vainoharhainen, kun minusta viestehin on hiipinyt jotenkin uhkaileva sävy. Hän kirjoittaa: "en halua satuttaa sinua jos satutan sinua se sattuu minun sieluun."

Minusta tässä lauserakenteessa on tavallaan jo uhkaus: hän VOISI periaatteessa satuttaa minua. En pidä siitä yhtään. Samassa viestissä hän kirjoitti myös että toivottavasti lapseni ovat turvassa.

En ole rasisti, en halua ketjuuni mitään mamuhuutelijoita riehumaan, kysyn vain olenko mielestänne nyt vainoharhainen ja liioittelenko kun tunnen jonkinlaista uhan tuntua? Mitä minun pitäisi tehdä tämän asian kanssa? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Poliisin puheille meneminen tuntuisi jotenkin liioittelulta kun eihän mitään ole varsinaisesti tapahtunut. Vai olisiko lähestymiskielto ratkaisi, myönnetäänkö sitä näin heppoisissa tapauksissa?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin tapauksella on fb:ssä ainakin 4-5 eri profiilia, joiden suojista ahdistelee sekä mua että nykyään miestänikin.

Kyseessä on ulospäin ihan fiksun oloinen kaveri, johon tutustuin akateemisissa ympyröissä. Jostain käsittämättömästä syystä olen joutunut hänen silmätikukseen ja rakkaudentunnustusten yms. kohteeksi. Miestäni hän solvaa ja uhkailee. On jopa tehnyt poliisille ilmoituksen, että mieheni pahoinpitelee minua (!).

Kysyin neuvoa poliisilta, ja neuvottiin tallettamaan kaikki yhteydenotot (viestit, tekstarit jne.). Niiden perusteella voi nykyään saada lähestymiskiellon.

Tämä on omalla kohdallani mennyt niin pitkälle, että välillä tekisi mieli paljastaa asia miehen työpaikalla (suuri yliopisto), mutta jotenkin pelkään siten vain nolaavani itseni.

Vierailija
42/44 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin tapauksella on fb:ssä ainakin 4-5 eri profiilia, joiden suojista ahdistelee sekä mua että nykyään miestänikin.

Kyseessä on ulospäin ihan fiksun oloinen kaveri, johon tutustuin akateemisissa ympyröissä. Jostain käsittämättömästä syystä olen joutunut hänen silmätikukseen ja rakkaudentunnustusten yms. kohteeksi. Miestäni hän solvaa ja uhkailee. On jopa tehnyt poliisille ilmoituksen, että mieheni pahoinpitelee minua (!).

Kysyin neuvoa poliisilta, ja neuvottiin tallettamaan kaikki yhteydenotot (viestit, tekstarit jne.). Niiden perusteella voi nykyään saada lähestymiskiellon.

Tämä on omalla kohdallani mennyt niin pitkälle, että välillä tekisi mieli paljastaa asia miehen työpaikalla (suuri yliopisto), mutta jotenkin pelkään siten vain nolaavani itseni.

ollut WT-porukkaa tämä mustasukkaisuutta ensitapaamisella osoittanut mies. Akateeminen hänkin.

31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sinun tarvitse kieltäytyä yhteydenopidosta ihailijasi kanssa vain sillä syyllä että tunnet olosi uhatuksi. Riittää kun ilmoitat ettet halua pitää yhteyttä ja koet häirinnäksi jatkuvat yhteydenotot.

Vierailija
44/44 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

facebook-asetukset sellaisiksi ettei mies niitä näe vaan että liioittelenko nyt siinä, että tunnen pientä uhkaa. Minä en periaatteestakaan kavenna liikkumatilaani sen takia että joku ei voisi minua ahdistella, netissä tai muutenkaan, se on periksi antamista (kärjistäen: sitä menoa meillä on kohta burka päällä).

Ja kyllä, minä haluan flirttailla facebookissa myös vieraiden kanssa (joskaan en hänen), sehän facebookin mukavuus onkin, kun näkee vieraitakin kiinnostavia ihmisiä.

Mies tosiaan kirjoittaa huonolla englannilla, käänsin sen nyt vain tätä palstaa ajatellen.

En vain pidä siitä, että mies aiheuttaa minulle epämukavuuden tuntua vaikka varsinaisesti ei ole mitään tehnytkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan