Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaisitko sanoa synnytyksessä kätilölle: Tue mun välilihaa!

Vierailija
20.04.2011 |

Kehtaisitko sanoa noin ("Tue mun välilihaa!")synnytyksessä kätilölle tai sanoitko? Miten kätilö reagoi?

Aiotko sanoa noin? Vai etkö?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehdannut huutaa sitä mutta kuiskasin ihan hiljaa kun muistin tämän ketjun, ja kätilö nauroi ja alkoi tukea. Noloa :D

Olikohan se kätilökin av-mamma?

Vierailija
42/63 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootteko kaikki ihan saatanan urpoja? revetä perseestä pilluun vai sanoa kätilölle että kattookkin ettei paikat repee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mieheni kehtasi sanoa kätilölle, kun hän tikkasi, että laita pari ylimääräistä tikkiä!!:D:D:D (vitsillä toki, mutta silti...)

Ei ollu kaukana etten huitassu miestä!!!!

Vierailija
44/63 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi kyllä kehdannutkaan, olen vähän ujo.

Vierailija
45/63 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessä on niin kovat tuskat, että kehtaa vaikka karjua ja kirota kaikki maan alimpaan helvettiin. Ei siinä tule mieleenkään mitä muut ajattelevat.

Sitäpaitsi tuossa asiassa ei ole mitään kehtaamista edes, kätilön kuuluu tukea välilihaa.

Vierailija
46/63 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sellaista voisi kysyä/pyytää. Mutta molemmissa synnytyksissä on kätilöt itse oma-alotteisesti ruvenneet puhumaan, että tuen tätä välilihaa tässä ettei repeäisi jne.. Ekassa synnytyksessä ihmettelin mitä kätilö puuhaa kuuman pyyhkeen kanssa ja sanoi että tukee välilihaa lämpimällä pyyhkeellä, että se pehmittyy eikä repeäisi. Kokemukset naistenklinikalta ja jorvista.

Vierailija
47/63 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kehdannut enkä kehtaa vaikka synnyttäisin vielä lisää!!!!!!!

Vierailija
48/63 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut kätilöille että "Pelastakaa väliliha" ja ne lupasivat yrittää parhaansa.

Ennen ponnistusvaihetta huolissani jo kyselin että jos pitää leikata, niin miten pahasti se sattuu ja kauanko paranee. Osasivat hommansa, en revennyt. :)

Vierailija
49/63 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte hassuja :) Kehtaisin kyllä. Se ei ole ehkä oikea paikka alkaa turhan häveliääksi. Sitä paitsi kätilö on joka tapauksessa kyynärpäitä myöten sun p*llussa ja eritteissä. Vaikka eivät mitään ronski-riittoja kaikki olekaan, niin tuskinpa vähänkään kokenutta kätilöä hetkauttaa enää mikään, kaikkein vähiten asiallinen pyyntö synnyttäjältä estää repeytymiä.

Vierailija
50/63 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kiittelin kätilöä kesken synnytyksen miten paljo se kuuma rätti helpotti, nyt tiiän että se oli välilihan tukemista. Ehottomasti pyydäN jos ulee seuraava kerta niin kätilöä tekemään samaa.. 

Vierailija
51/63 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuettiin ensimmäisessä synnytyksessä kuumalla ja märällä käsipyyhkeellä tms. Tuntui todella hyvältä, mielestäni auttoi kipuun (synnytin ilman kivunlievitystä) vaikka sitten repesinkin ja episiotomia leikattiin. 

Vierailija
52/63 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin puuduttamaan välilihan koska tiesin, että repeän koska vauva oli 4kg.

1.vauva kun oli pieni...alle 3kg...ja repesin silloinkin pahasti.

Vierailija
53/63 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vitsaileeko täällä jotkut vai eivätkö muka oikeasti "kehtaa" sanoa?

Minäkin joka olen varmaan yksi maailman häveliämmistä ihmisistä sen ihan varmasti sanoisin jos vaihtoehtona olisi revetä pahasti. Sitäpaitsi synnytyksessä on mielestäni paljon nolompiakin juttuja, mm. ulostaminen. Ei siinä yksi väliliha-sanan käyttäminen paljoa nolostuta.

Vierailija
54/63 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikaranpesässä molemmilla kerroilla on tuettu automaattisesti. Siellä ei käsittääkseni tehdä episotomiaa automaattisesti, vaan luonnolliset keinot ovat käytössä.

Täytyy kyllä antaa pisteet kätilölle, joka hoitaa jakkarasynnytyksen, tukee välilihaan jne. Haikaranpesässä toiveet ja odotukset käydään läpi etukäteen keskustellen.

Vierailija
55/63 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikaranpesässä molemmilla kerroilla on tuettu automaattisesti. Siellä ei käsittääkseni tehdä episotomiaa automaattisesti, vaan luonnolliset keinot ovat käytössä.

Täytyy kyllä antaa pisteet kätilölle, joka hoitaa jakkarasynnytyksen, tukee välilihaan jne. Haikaranpesässä toiveet ja odotukset käydään läpi etukäteen keskustellen.

Vierailija
56/63 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin sanoisin, ja harmittaa etten sanonut. Luotin siihen että kätilö osaa työnsä, mutteí oikeen tienny missä mennään.

Eli jos vähänki epäilyttää niin suosittelen sanomaan "tuetko niitä mun paikkoja kun vauva tulee, ettei tuu pahaa jälkeä"

Vierailija
57/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kehdannut....toivottavasti kätilö tuki kuitenkin.

Vierailija
58/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kehdannut....toivottavasti kätilö tuki kuitenkin.

Vierailija
59/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ongelmia saada pää puserrettua ulos niin tunsin kyllä että kätilö painoi välilihaa apuna. Ongelma oli vain siinä että minulla kesti hetki oppia miten se työntö tapahtuu että siihen sai voimaa. (en päässyt neuvolan virheen takia synnytysvalm, eikä tätä asiaa paljon puitu edes neuvolassa. Mistäpä ensikertalainen älyää kaikkea kysyä.

Vierailija
60/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika! MINUN synnytyshän se on ja ne on kuule nähneet kaikenlaista, toki siis kehtasin. Ja pyysin lämmittämäänkin (jo kauan ennen ponnistusvaihetta) mutta ei ne sitä sit muistaneet kun tuli hässäkkää käyrissä.. Siitä olen kyllä vähän harmissani jopa, tuli pahat repeämät.. :( Vaikka nimenomaan kerroin kuinka haluan toimittavan.. (ei siinä nyt niin pahat hässäkät ollut kuitenkaan etteikö olisi ollut aikaa, ne vain unohti..)