Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaisitko sanoa synnytyksessä kätilölle: Tue mun välilihaa!

Vierailija
20.04.2011 |

Kehtaisitko sanoa noin ("Tue mun välilihaa!")synnytyksessä kätilölle tai sanoitko? Miten kätilö reagoi?

Aiotko sanoa noin? Vai etkö?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitään tietoa mistä tässä ketjussa puhutaan. Ehkä siis kätilöni on aina tukeneet pyytämättä/tietämättäni?

Vai tehdäänkö sitä edes?

Viimesin synnytys meni nopeaan; Menin synnärille, auki 4 senttiä siitä saliin, auki 8 senttiä ja 9 sentin jälkeen ponnistus. Ekalla supistuksella lapsi pihalle. Ei repeytymiä ja kätilö lähinnä otti kopin. Tukiko jotenkin? En usko. :/

Vierailija
22/63 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilö on ihan omatoimisesti tukenut ja lämmittänyt. Ei ole tullut koskaan repeämiä, vain pieniä nirhaumia jotka eivät ole vaatineet edes tikkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehdannut.

Vierailija
24/63 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehdannut ikinä.

Vierailija
25/63 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kehtaisi :/ Toivon, että kätilö lukee toiveeni huuliltani.

Vierailija
26/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyisin, et voisitko lipaista välilihaani neiti. Harmi, että en voi synnyttää väärän sukupuolen takia.

Vierailija
28/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tokassa synnytyksessä tuin kyllä sitä välilihaa sormillani ihan itse, yhtään ajattelematta :O Kätilöt vähän naureskelinkin että hoidin koko synnytyksen itse. Mut siis jollette kehtaa pyytää niin hoitakaa homma itse :)

Vierailija
29/63 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sanonut noin missään synnytyksessä enkä aio sanoa tässä tulevassakaan. En kehtaa sanoa tuollaisia. Minusta se olisi noloa. Kyllä ne kätilöt tietää mitä pitää tehdä, en kehtaa alkaa neuvomaan, enkä varsinkaan tuollaisilla noloilla termeillä.

Vierailija
30/63 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä varmaan kehtaisi sanoakaan.

Vierailija
31/63 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilö pitäisi kiinni siitä lihasta mikä on emättimen ja peräaukon välissä? Pitelisi sitä paikallaan tai painelisi tai hieroisi.

Vierailija
32/63 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi synnytystä takana eikä ole lihoja tuettu millään keinoin ja hyvin on sujunut.

Vierailija
33/63 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanoisinkin jos olisi tarve. Mistä ne hoitsut ja lekurit muuten tietää miltä susta tuntuu? Kehtaatteko lääkärillekään sanoa mikä vaivaa? Mitä häpeilemistä fysiologisissa termeissä on?

Vierailija
34/63 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka kätilö ei tehnyt mitään ja oli todella onneton. tokassa synnytyksessä aivan ihana kätilö joka teki omatoimisesti noin ja muutenkin avitti. Sama asia kun pyytäisi kipulääkettä!

Vierailija
35/63 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sitten leikkaa. Kätilö vastas että teen kaikkeni ettei tarvii leikata. Eikä leikannu, vaan tuki välilihaa ja muutenkin ohjasi ponnistamaan niin että vaurioilta vältyttiin.

Vierailija
36/63 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä noloa kuin pyytää kätilöä vaikka ajelemaan pinppikarvat!

Vierailija
37/63 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain kuumalla ja märällä rätillä se sitä kyllä tuki. Silti piti tehdä episiotomia ja repesin kolmesta eri kohtaa aika kipeästi.

Vierailija
38/63 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sitten leikkaa. Kätilö vastas että teen kaikkeni ettei tarvii leikata. Eikä leikannu, vaan tuki välilihaa ja muutenkin ohjasi ponnistamaan niin että vaurioilta vältyttiin.

ja niiden kautta oppii jotain miten synnärit menneet jos kyse ei oo ensisynnyttäjästä.

Vierailija
39/63 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin sektiolla, ja toivottavasti mahdolliset seuraavat lapsetkin syntyvät sektiolla. Eli vastaus on ei :-D

No, pieni kevennyshän tämä oli. Jos olisin synnyttänyt alakautta/tilanne joskus tulee eteen, niin todellakin sanoisin, jos tarvetta on. Tuohan on kuitenkin ihan asiallinen pointti, joka voi vaikuttaa oleellisesti omaan kroppaani. Mielestäni tärkeämpää on tyyli jolla sanotaan, ei se asia joka sanotaan. Alkuvaiheessa synnytystä voisin hyvin kertoa kätilölle ystävälliseen ja kohteliaaseen sävyyn (tai pyytää miestä kertomaan, jos itse vain puuskutan ja kärvistelen kivuissa), että olisiko mahdollista, että ponnistusvaiheessa tuettaisiin välilihaa.

Vierailija
40/63 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaa, että en tajunnut ensimmäisessä synnytyksessä sanoa. (ja kätilökin oli niin kauhea ettei sellaista olisi varmaan tehnytkään.)just tuo lämmitys on tuntunut monilla auttavan ettei ole revennyt. jos ensi kerta vielä tulee niin sanon kyllä. jollain on kätilö ceridalin avulla venytellyt paikkoja, sekin auttanut.