väsymys?!
Tekisi mieli mennä lääkäriin, mutta en oikein tiedä onko mitään todellista vaivaa. Olen ollut viimeaikoina kovin väsynyt. Käyn töissä, joka on fyysisesti rankkaa, tosin teen vain 4 päiväistä työviikkoa. Kotona on kaksi alle kouluikäistä. Koko ajan tulee puuhattua jotain kotitöitä tms. Jos jään hetkeksi paikalleen (esim. luemme vapaapäivinä iltapäivälla satuja sängyssä pötkötellen) tahdon heti nukahtaa. Silmät vain painuvat kiinni ja huomaan nukahtelevani kesken lauseen. Tunne on todella epämiellyttävä, koska yritän kaikin voimin saada kirjat luettua lapsille, vaikka en edes pysy hereillä. Nukun kai liian vähän, mutta aika ei vaan tunnu riittävän. Kuntoni on huono ja ylipainoa on. Tahtoisin muuttaa elämäntapojani, mutta tämä väsymys vie pohjan kaikelta. Tuntuu, että viimeisillä voimilla saan arjen suoritettua ja energia ei vaan enää riitä urheiluun. Mielessäni haluaisin tehdä paljon enemmän asioita, mutta fyysisesti en vain jaksa. Laiska en ole. Työni teen hyvin ja mielelläni. Myöskään masentunut en ole, vaan itse asiassa elämässä on tapahtunut paljon hyvää viimeaikoina. Onko väsymyksen syynä vain rapakunto vai voisiko taustalla olla jotain lääketieteellistä hoitoa vaativaa???
Kommentit (2)
uni
ulkoilu
terveellinen, mielellään kasvis-, hedelmä- ja marja pitoinen ravinto
Näistä ei voi lintsata.
aiheutti minulla aikaisemmin juuri tuollaista selittämätöntä väsymystä.
Toki voit käydä otattamassa veriarvot, esim. alhainen hemoglobiini aiheuttaa väsymystä.
Kun itse tajusin olevani koko ajan väsynyt, niin otin itseäni vaan niskasta kiinni ja pakotin itseni lenkkeilemään ja muuten urheilemaan. Aloin myös kiinnittää huomiota syömisiin ja ruokailun säännöllisyyteen. Aikaisemmin söin paljon hiilareita ja rasvoja, sekä ruoka-ajat oli ihan epäsäännöllisiä.
Nyt ei enää ole epätavallisen väsynyt olotila. Kuukausi tai kaksi meni uuteen rytmiin tottumiseen, mutta oli kyllä täysin sen arvoista.