Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toivomuksia synnytyksen suhteen esittävä äiti vihastuttaa?

Vierailija
19.04.2011 |

Odotan esikoistani ja olen lueskellut jonkin verran kokemuksia ja muuta tietoa synnytyksestä, kun olen etsinyt tietoa siitä mitä tuleman pitää.

Moni ystäväni on synnyttänyt Haikaranpesässä, jossa käsitykseni mukaan suositaan tiettyjä keinoja, jotta voitaisiin minimoida ns. lääketieteellinen puuttuminen. Saa oikaista, jos olen tässä kohtaa väärässä.

Mua mietityttää, miksi se ärsyttää monia niin paljon, jos synnyttäjällä on näkemyksiä siitä, mitä keinoja voisi kokeilla, jotta vältettäisiin tietyt asiat, esim. välilihan leikkaus. Pidetään tässä oletusarvona sellaista ihmistä, joka tietenkin jättää viime käden päätökset ammattilaisille, kuten jokainen järkevä ihminen tekee.

Jos ajatellaan biologisesta näkökulmasta, niin synnytyshän ei ole lääketieteellinen toimenpide, vaan lääketiede on siinä avustavassa asemassa. Eikö silloin ole ihan luontevaa, että synnyttäjälläkin voi olla näkemyksiä siitä, millaiset asiat voisivat häntä auttaa? Huomatkaa, että tämä on nyt ihan vilpitön kysymys, koska mitään kokemusta asiasta mulla ei ole.

Toivoisin nyt, että te voisitte jakaa omia kokemuksianne ja näkemyksiänne asiasta. Jos pidettäisiin mun persoonaan kohdistuvat heitot minimissä, koska mulla ei todella ole mitään kokemusta asiasta. Olen täällä etsimässä tietoa.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin järkevä toivelista. Vaikka kaikkea ei pystykään ennustamaan, ei ole lainkaan huono juttu valmistautua synnytykseen ja yrittää ottaa aktiivisempi rooli siinä. Älä ap noista muutamista rutkuttajista lannistu, sinulla on oikeus esittää toiveita omasta synnytyksestäsi. Ja minuuttiaikatauluja tuskin kukaan suunnittelee...

itsellä on ollut aina toivelista synnytyksissä ja kätilöt eivät ole sitä negatiivisesti kommentoineet mutta jos olen jollekin toiselle äidille asiasta maininnut, niin hyvin negatiivista palautetta olen saanut.

itsellä lähinnä toivomuksina ollut:

-saan olla rauhassa

-en pidä sydänääni/supistuskäyrävyöhommaa. kätilöt voivat pitää antureita vatsalla välillä

-välilihaa ei leikata

-turhia toimenpiteitä ei tehdä

-jos mahdollista, olen vedessä

-jos lääkäri tarvitsee kutsua siitä sanotaan mulle ensin

-välilihaa tuetaan ja lämmitetään

-en makaa sängyssä

lopussa sitten, että jos vauvan tila vaatii, niin silloin tietenkin tehdään mitä vauvan tila vaatii mutta siis näin mennään jos vauva voi hyvin. 4 lasta olen synnyttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän