Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadonnut 3-vuotias löytyi kuolleena

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niillä oli miehen kanssa joku työ meneillään, joten en olettanutkaan että ehtivät katsoa pienen perään. Tämän olisi toki voinut mainita alkuperäisessä viestissä, mutta tuli nyt jälkijunassa.

Kerran kumminkin mies, anoppi ja appiukko olivat pihalla kaksivuotiaan pojan kanssa, minä keittiössä. Kun poika katosi pihalta, olettivat hänen tulleen luokseni keittiöön... Luottamus anopin lastenvahtitaitoihin kärsi kyllä kovan kolauksen.

Mutta ei miehen ja appiukon?

Vierailija
62/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä lapsia pitää vahtia koko ajan! Tottakai tässäkin vahtija on töpännyt. Kaikille tulee virheitä ja useimmista virheistä selvitään säikähdyksellä, mutta tarkkana saa olla!

Mä vasta eilen havahduin, että kaikissa näissä onnettomuuksissa uhri on poika. Mulle ei tule yhtään mieleen tytölle tapahtunutta. Just kaikki alkaen niistä 2-vuotiaista kaksospojista, jotka hukkui mökillä taannoiseen 5-vuotiaan yliajoon Tampereella. Nytkin poika kuten Honkajoella muutama vuosi sitten ne jokeen menneet veljekset jne. Oikein pelästyin. Itsellä 1-vuotias poika ja täytyypi olla tarkkana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ottaa vastuulleen lapsen, sitä pitää myös vahtia. Olen asunut joenrannalla jo 10 vuotta, mutta lapset ovat ulkona aina valvonnassa, 5-vuotias istuu ongellakin(rantakivellä) pelastusliivit päällä, kun ei osaa vielä kunnolla uida. Se, ei tarkoita, etteivätkö lapset saisi vapauttakin, tietyt riskit vaan tulee minimoida. Nyt lapset ovat isän kanssa reissussa, siksi voin ihan vapaasti kirjoitella täällä.

Vierailija
64/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon paikan ja tiesin heti ettei poika ole voinut selvitä, jos on rannalle mennyt... Te, ketkä syyttelette ja arvostelette lapsen kanssa ollutta aikuista - toivottavasti joskus ymmärrätte, että elämässä tapahtuu asioita joille ei vain voi mitään. Olen itse ollut paikalla tilanteessa, jossa pieni lapsi polskahti rannalta virtaavaan veteen eikä häntä saatu pelastettua vaikka vanhempi seisoi lapsen takana ja hyppäsi heti veteen lapsen perässä. Eli näin voi tapahtua vaikka vieressä seisoisi. Kamalaahan se joka tapauksessa on - mutta tapahtuneelle ei voi enää mitään.

Se on ihan totta, että kaikkeen ei voi vaikuttaa, ja vahinkoja sattuu.

Mutta se on eri asia kuin se, että jätetään noin pieni lapsi yksin ulos, jos on tiedossa, että vaarallisia juttuja on lähellä. Ja muutenkin, 3-v on vielä tosi pieni.

Ei niitä turhia riskejäkään tarvitse ottaa.

Vierailija
65/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niillä oli miehen kanssa joku työ meneillään, joten en olettanutkaan että ehtivät katsoa pienen perään. Tämän olisi toki voinut mainita alkuperäisessä viestissä, mutta tuli nyt jälkijunassa.

Oletitko myös anopin vahtivan lasta vai pyysitkö häntä nimenomaan vahtimaan?

Vierailija
66/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kuitenkin löysin hänet ajoissa. Ja ei, en syytä mitään vahinkoa vaan ihan omaa typeryyttäni ja huolimattomuuttani. Opin yhdestä kerrasta ja en vilkasta tyttöä jättänyt sen jälkeen hetkeksikään silmistäni ennen kuin ikää tuli lisää.

Niitä lapsia pitää vahtia koko ajan! Tottakai tässäkin vahtija on töpännyt. Kaikille tulee virheitä ja useimmista virheistä selvitään säikähdyksellä, mutta tarkkana saa olla!

Mä vasta eilen havahduin, että kaikissa näissä onnettomuuksissa uhri on poika. Mulle ei tule yhtään mieleen tytölle tapahtunutta. Just kaikki alkaen niistä 2-vuotiaista kaksospojista, jotka hukkui mökillä taannoiseen 5-vuotiaan yliajoon Tampereella. Nytkin poika kuten Honkajoella muutama vuosi sitten ne jokeen menneet veljekset jne. Oikein pelästyin. Itsellä 1-vuotias poika ja täytyypi olla tarkkana.

Vierailija
67/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni enkeli.

Vierailija
68/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todella surullinen, mutta liene ei haittaa, että se herättää myös keskustelua ja ehkä ihmiset miettii taas vähän tarkemmin niitä vaaran paikkoja.

Itse en omille vanhemmille anna lapsiani hoidettavaksi. Varsinkaan isäni ei ymmärrä ollenkaan miten paljon kolme pientä vaatii valvontaa. Asuvat järven rannalla, missä on äkkisyvä kivikkoinen ranta. Monesti on isäni pyytänyt, että lapset saisivat hänen kanssaan lähteä rantaan. En ole koskaan antanut. Olen joka kerta tolkuttanut, että niissä on niin kova vahtiminen, että ei tule kuuloonkaan. Joka kerta isäni on tästä loukkaantunut kun hänen mielestään minun täytyisi luottaa häneen. Äitini taas on ollut asiassa minun puolellani. Onneksi hän sentään ymmärtää, mistä on kyse.

Vierailija
69/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni pojan perheelle ja lähimmäisille!

Vierailija
70/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletitko myös anopin vahtivan lasta vai pyysitkö häntä nimenomaan vahtimaan?

No ei, kun lähetin lapsen kadun kautta kiertämään takapihalle ja pyysin kertomaan terveisiä, että ruoka on valmis vartin päästä.

Kyllä on taas rakentavaa keskustelua...

Vierailija
71/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapausta tunne muuta kuin uutisista, mutta en pysty olla ajattelematta sitä hetkeä kun pieni poika on joesta löytynyt. Pieni, eloton ja jollekin niin rakas. Se hetki kun toivon kipinä sammuu, sydän pysähtyy ja suru valtaa maailman. Voi pientä enkeliä.

Paljon voimia perheelle.

Vierailija
72/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuinen enkeli. Paljon voimia perheellesi. Te tapaatte vielä paikassa paremmassa.

Vierailija
73/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä asioita sattuu liian usein. On niin vaikeaa edes kuvitella, millaista tuskaa vnhemmat nyt elävät.

Olin kolmen pienen lapseni kanssa mökillä joku vuosi sitten juhannuksen aikaan. Radiosta kuulin, että jonkun perheen lapset olivat päässeet yöllä mökistä pois ja hukkuneet.

Ajattelin, että millä tavalla tuon voisi estää, mökillä kun oltiin.

Alkoholia ei nautittu lasten ollessa pieniä, ovet lukkoon mökistä ja lapset viereen nukkumaan.

Ainakin minut tuo teki entistä varovaisemmaksi.

Kaikelta ei kuitenkaan voi lapsia varjella. Yksi lapseni sairastui vakavaan pitkäaikaissairauteen. Hoitokeinoa ei ole.

Eli kaikille morajisoijille; voit vahtia lapsesi joutumisen onnettomuuteen, mutta sairaus tulee kysymättä.

Vierailija
74/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon paikan ja tiesin heti ettei poika ole voinut selvitä, jos on rannalle mennyt... Te, ketkä syyttelette ja arvostelette lapsen kanssa ollutta aikuista - toivottavasti joskus ymmärrätte, että elämässä tapahtuu asioita joille ei vain voi mitään. Olen itse ollut paikalla tilanteessa, jossa pieni lapsi polskahti rannalta virtaavaan veteen eikä häntä saatu pelastettua vaikka vanhempi seisoi lapsen takana ja hyppäsi heti veteen lapsen perässä. Eli näin voi tapahtua vaikka vieressä seisoisi. Kamalaahan se joka tapauksessa on - mutta tapahtuneelle ei voi enää mitään.

Että tuollaisissa vaaranpaikoissa ei lapsia jätetä hetkeksikään valvomatta. Se pitäisi jokaisen vähäisimmälläkin järjellä varustetun aikuisen tajuta. Mutta ei, vaikka näit tapahtuu usein, ei oteta opiksi.

Miksi pieni lapsi päästetään noin virtaavaan rantaan, ilman että hänestä pidetään kiinni? Ei tulis mieleenkään mennä noin vuolaana virtaavan joen rantaa pienen kanssa ja antaa olla vapaana.

Hei haloo, miksi on niin helppo haukkuva vastuunsa kantavia aikuisia ja pitäisi paapoa ja ymmärtää heitä jotaka sitä eivät kanna?

Anteeksi, että meitä lapsistaan huolta pitäviä aikuisiakin on olemassa.

Vierailija
75/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rannalla. Isäni saattaa hetken katsoa lasten perään, mutta keskittyykin sitten laiturin huoltoon tai sanomalehteen. Nukahtelee helposti auringossa.

Vierailija
76/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat surffailee netissä ja roikkuu av-palstalla - eikös teidän pitäisi olla niitä mussukoitanne vahtimassa, kuten hyvän ja maailman täydellisimmän äidin pitäisi? Eihän lasta voi jättää sekunniksikaan yksin, muuten jotain voi sattua. Ja eikös oma koti ole vaarallinen paikka, jos tilastoja katsotaan... Vai onko kaikkien muksut toisten vahdittavana virikehoidossa?? Paitsi eihän täydellinen äiti voi jättää lapsia toisten hoivin??

Meillä on jo yö!

Vierailija
77/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Että tuollaisissa vaaranpaikoissa ei lapsia jätetä hetkeksikään valvomatta. Se pitäisi jokaisen vähäisimmälläkin järjellä varustetun aikuisen tajuta. Mutta ei, vaikka näit tapahtuu usein, ei oteta opiksi.

Miksi pieni lapsi päästetään noin virtaavaan rantaan, ilman että hänestä pidetään kiinni? Ei tulis mieleenkään mennä noin vuolaana virtaavan joen rantaa pienen kanssa ja antaa olla vapaana.

Hei haloo, miksi on niin helppo haukkuva vastuunsa kantavia aikuisia ja pitäisi paapoa ja ymmärtää heitä jotaka sitä eivät kanna?

Anteeksi, että meitä lapsistaan huolta pitäviä aikuisiakin on olemassa.

[/quote]

Nuohan ovat vain uutisia, lukemista itselle, asioita joita ei omalle kohdalle voisi ikinä sattua. Näin kuitenkin nyt kävi ja tämä varmaankin tulkitaan jonain jumalan tahtona. Tai sitten kieritään itsesäälissä, että voi kurjuus kun elämä nyt näin meitä koetteli, mitä pahaa olemme tehneet ja lässyn lässyn. Raakaa, mutta valitettavasti totta. Tämäkin tapaus olisi ehkäisty ihan vain valvovalla silmällä, tai yksinkertaisesti pysymällä pois kyseiseltä vaaravyöhykkeeltä. Näin ei kuitenkaan jotkut halua uskoa, ja olen nyt heidän mielestään todella epäempaattinen,ilkeä,kylmä ja mitä kaikkea muuta, kun näin sanon.

Vierailija
78/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyökätään niiden kimppuun, jotka ottaa vastuuta.

kysymys siitä, että toisilla ei ole tilannetajua. On syvää viisautta osata pitää mölyt mahassaan oikealla hetkellä. On aika olla hiljaa ja aika puhua.

Vierailija
79/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on älynväläystä taas..ihan niinkun yhdellä äidillä kuoli lapsi kätkytkuolemaan niin sen "ystävällinen" ystävä oli ehdottanut että opettele seuraavaa kertaa varten elvytystaito niin osaat lapsesi pelastaa..=(

Vierailija
80/106 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on älynväläystä taas..ihan niinkun yhdellä äidillä kuoli lapsi kätkytkuolemaan niin sen "ystävällinen" ystävä oli ehdottanut että opettele seuraavaa kertaa varten elvytystaito niin osaat lapsesi pelastaa..=(

No ei ole kätkytkuolema sitten millään lailla verrattavissa tähän tapaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi