Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäisitkö liinan tai repun kanssa, vai hylkäisitkö lapsen vaunuihin?

Vierailija
19.04.2011 |

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva tykkäs kun kannoin sitä rintarepussa.En tietenkään tuntikausia mut kauppareissut ja pikkuset kävelylenkit.Ei kai reppuilukin ole jo todettu vaaralliseksi?

jotain vikaa, mutta mun mielestä lapsen selkä ja jalat väsyivät siinä repussa. Reunat saattavat painaa jalkoja yms. Alkuperäiskansat ovat myös kapaloineet lapsensa liikkumattomiksi tasan siitä syystä että pysyvät hengissä ja voidaan helposti kuljettaa mukana ja nostaa puun okjsalle pois petojen kynsistä. Ja tämä kapalointi hidastaa lapsen motorista kehitystä huimasti. Ei se alkuperäisluomu ole aina se ihana ja ihanteellinen. Fanaattinen usko siihen on vaarallista. Katsokaa nyt itse, pientet selkärangat ovat mutkalla, ja kuormittuneita vauva rentoutuu kun pääsee makaamaan suorana. Tottahan liinoissa voi välillä kuljettaakin, mutta jatkuvasti se on pienelle liian raskasta.

Vierailija
22/33 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on luvannut vanhemmuud.en olevan vain helppoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vauvat saavat olla turvallisessa sylissä. Eöi se mutkallaolo haittaa.

Vierailija
24/33 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille osapuolille ihan tietoisesti

Vierailija
25/33 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme lastani ovat vauvana viihtyneet ja nukkuneet ainoastaan liinassa. Ja juu, niitä neljän tunnin unia nukkuneet. Sitten kun ovat 3-4kk niin nukkuminen on muuttunut rytmikkäämmäksi ja tullut selkeämmät uniajat jolloin ovat alkaneet nukkua päikkärit vähitellen vaunuissa tai sängyssään. Jos olemme olleet liikenteessä usein vauva liinassa ja isompi sisarus rattaissa, se on ollut meillä paras kokoonpano ja hereilläkin vauvat ovat viihtyneet liinassa katselemassa toisin kuin vaunuissa. 1-1,5v ikäisiä olen vielä kanniskellut, sen jälkeen on ollut helpompi käyttää rattaita koska lapset ovat halunneet kävellä suuren osan matkasta itse.

Vierailija
26/33 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka lapsella on ihan omat luonnolliset tapansa, et annas olla pätemättä! JOkaisella on omat ristinsä, aivan varmasti, mut tyhmä on se joka tekee kaiken mahdollisimman vaikean kautta. Viimeistään sitten kun elämä heittää ihan oikeita haasteita, tajuaa et kaikki on erinomaisesti kun on se RIITTÄVÄN hyvä ja joskus riittää sen allekin. Toivottavasti säkin ymmärrät itsesi jonain päivänä armahtaa tuosta pätemisen tarpeesta.

Se on elämän mitassa ihan se ja sama missä se lapsi päikkärinsä nukkuu. Mua oksettaa jonninjoutavista asioista voutottajat, kun monilla on ihan oikeitakin ongelmia.,

Vierailija
27/33 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korihässäköitä, joissa vauvoja on nukutettu ja kanniskeltu. Eikähön ne vaunuissa tyytyväisinä nukkuvat vauvatkin sitä syliä saa.

Repuissa on muuten eroja. RINTAreppu on tosi epäergonominen sekä vauvalle että äidille, ihan ne valmistajien virallisetkin suositukset kantoajoiksi on lyhyitä. Sen sijaan KANTOreppu muistuttaa asennoltaan liinaa ja on sekä äidille että lapselle parempi.

Meillä on käytetty molempia tilanteesta riippuen. Lenkillä ja ruokakaupassa ilman autoa käytiin vaunuilla. Jos taas lähdin autolla hoitelemaan asioita, oli vauva helpompi napata reppuun. Luontopoluilla on myös reppuiltu. Samoin lentokentillä yms. korvaamaton apu. Tulee myös mieleen eräät häät, kun vauva veteli tirsoja repussa melkein koko illan. Juhlat olivat ulkona ja kahdessa eri rakennuksessa, joten olisi ollut hankalaa siirrellä vaunuja mukana. Yksin huonosti hereillä viihtyvää vauvaa kannoin myös paljon sisällä. Ilman vaunuja en olisi kuitenkaan pärjännyt. Ihana oli lenkkeillä vaunujen kanssa ja parvekkeellakin vauva veteli 2-3 tunnin päiväunia.

Vierailija
28/33 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kävin ostamassa lähes tuhannen euron vaunupaketin kaikkine varusteineen ja kuljetin ulkona vauvaa siinä vaunussa. Ostin vielä varmaan satasen taljankin sinne koppaan, ettei pikkuinen palele. Iskiakseni ei parantunut ainakaan synnyttämisestä, joten liinat ovat vain räkäisen nenän niistämistä varten.

Vierailija
29/33 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään roudata lasta jossain liinassa tai repussa pientä hetkeä kauempaa. Uhan pimee ajatusmalli se että lapsen pitäis koko ajan olla äidissä kiinni...

Vierailija
30/33 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä pääse itse ollenkaan lepäämään tms...sitä paitsi en tunne yhtäkään liinailijaa jonka vauvat tosiaan olis nukkuneet heräämättä monta tuntia.Yleensä ne just heräilee jatkuvasti, taas ottaa 1o min tirsoja ja taas herätään jne...NEVER!

Vierailija
31/33 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olleet molemmat käytössä.

Vierailija
32/33 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunuihin nukkumaan ja kyllä nukkuivatkin :D päikkäreitä 3-5h aina kertaakaan heräämättä ja yöllä omassa pinniksessä ekan kuukauden kerran heräten ja sen jälkeen yöt nukkuivat läpeensä. Ei ole kaduttanut....

Vierailija
33/33 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsi oli tyytyväisin vaunuissa. Itse en näe mitään syytä kiusata lasta enempää kuin on pakko joten liinat jäi vähälle käytölle. Aika avuton provo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi