Pärjäisitkö liinan tai repun kanssa, vai hylkäisitkö lapsen vaunuihin?
Kommentit (33)
En halunnut, että lapseni joutuu olemaan koko ajan ihme sammakkoasennossa haarukset levällään.
En myöskään halunnut, että selkäni on aina väsynyt.
Mulla ei ollut autoa, enkä olisi jaksanut kantaa ostoksia käsissäni, vaunuihin mahtui tavaraa.
Pahimpina koliikkiaikoina sisällä vauva välillä rintarepussa.
Nyt ole hyvännyt lapseni jo omilleen asumaan, onneksi Siwa on vieressä.
kakkosen hylkäsin vaunuihin kun ei liinassa viihtynyt
reppu on perseestä ja vauvan kidutusta
Olimme kaikki osapuolet tyytyväisiä niin.
Lapsi viihtyi siinä paremmin ja kaupassakäynti yms. oli helpompaa, kun sai tavaratkin kulkemaan vaunuissa. Lapsi liinassa + kassi pari ruokaostoksia + vaippapaketti ja kilometri pari matkaa ei kuulostanut kovin houkuttelevalta.
HYLKÄISIN !??! :D
Oletteko tosissanne? onko se lapsen HYLKÄÄMISTÄ ??!
:D
juu aina olen hylännyt vaunuihin en ole koskaan sietänyt mitään kantojuttuja...
eivät oikein viihtyneet liinassa kuin pieniä hetkiä mut vaunuissa vetelivät monen tunnin unia :) siellä yksin hyljättyinä raukat...niisk!
Ei edes omaa lasta jakseta kantaa...
saa omaa rauhaa nukkumiseen. En tajua sitä että sen vauvan pitää killua mamman kyydissä aamusta iltaan ja joka paikkaan. Kuka esim saa kunnolla nukuttua siinä sammakkoasennossa pystyssä?
yritin liinailla, mutta oli niin atooppinen iho et oli lapsella tuskaa roikkua siinä liinassa. Että vaunuihin hylkäsin. Samoin päiväkotiin. Rinnaltakin karkoitin 4kk vanhana. Nyt on sitten ujo, ongelmia matematiikassa, riitelee siskon kanssa, , täydellisyydentavoittelija ja mitä kaikkea. Että loppuelämäni olen syyllinen, huono äiti. Lapseni pilannut. Koska sillä, että muuten ollaan suht onnelline perhe, paljon aikaa ja läheisyyttä lapsille, on terveellistä ruokaa, ulkoillaan, liikutaan, katto pään päällä, hyvä terveydenhuolto, asianmukaiset vaatteet yms ei paljon enää merkitystä moisten hylkäysten jälkeen ole:)))
ei sitä jaksa vauva eikä äiti. Meillä ainakaan eivät pitkät monen tunnit päikkärit olisi ikinä onnistuneet jos olisin kanniskellu niitä joka paikkaan. Vaunuihin olen hylännyt nukkumaan :D kerran oli kaverin liina lainassa mutta ei tykätty siitä kumpikaan ei vauvat enkä minä.
päiväunien ajaksi vaunuihin ja automatkojen ajaksi turvakaukaloon.
Koko hereilläolon ajan pidimme häntä sylissä ekat 2-3 kk (ilman mitään liinoja tai reppuja). Sen jälkeen saatoimme lyhyiksi hetkiksi hylätä hänet sitteriin tai leikkimatolle.
jokainen terve elinvuosi tämän luonnosta vieraantuneen elintason ansiota. Silloin kun ihmiset pääasiassa kantoivat lapsia liinassa niiltä putosi hampaat suusta aika nuorena, oli kaikenmaailman vammat ja kulumat, nelikymppinen oli ikäloppu monta lasta synnyttänyt ja ihmiset usein rujoja ja kärsiviä. Ja moni lapsi kuoli vauvana kaikessa luonnollisuudessaan, ja samoin äidit synnyttäessään. Ihan luomuna. en mä kaipaa siihen luonnolliseen aikaan. Eikä varmaan mun lapsetkaan.
saa omaa rauhaa nukkumiseen. En tajua sitä että sen vauvan pitää killua mamman kyydissä aamusta iltaan ja joka paikkaan. Kuka esim saa kunnolla nukuttua siinä sammakkoasennossa pystyssä?
Hän saa siinä lämpöä ja sensomotorista aistimusta. Yksin kylmässä kopassa ei ole sellainen nukkumismuoto, mihin ihmislapsi on tarkoitettu. Kaikilla alkuperäiskansoilla lapset on aina olleet rakastettuja ja äidissä kiinni. Vain länsimainen hapatus on pakottanut äidit vieraantumaan vaistoistaan ja kuvittelemaan kopan paremmaksi paikaksi, kuin lempeän ihokosketuksen. Jo mummot, terveydenhoitajat ja kätilöt painostavat äitiä toimimaan vaistoja vastaan. Miten lopettaa tämä rikollinen tapa?
Mun vauva tykkäs kun kannoin sitä rintarepussa.En tietenkään tuntikausia mut kauppareissut ja pikkuset kävelylenkit.Ei kai reppuilukin ole jo todettu vaaralliseksi?
Vauvamme oli niin hento ja pienipainoinen, että suosittelivat odottamaan liinailun kanssa, vaikka siis se sujui ekat kerran kivasti. Odottelun jälkeen vauvaa ei enää niin kiinnostanut koko homma, tultiin vaan molemmat hikisiksi ja kiukkuisiksi. :D
Sain sinnikkäästi totutettua uudelleen lyhyiksi ajoiksi noin 5-8 kk:n iässä, kun piti vauvan kasvot menosuuntaan. Sen jälkeen ei kyllä enää suostunut.
mun kokemuksen mukaan ne jatkuvasti kannossa olevat lapset ottavat vain tirsoja...
eikä heitä haitannut nukkua yksin. Öisin nukkuivat kaikki omassa sängyssä ja siksi kai nukkuivatkin heti niin hyvin. En jaksaisi sitä että lapsi jatkuvasti heräilee ei nuku kunnolla päivällä eikä yöllä ja se jatkuva kanniskelu ja kainalossa nukkumiseen totuttaminen edesauttaa just sitä heräilyä...ainakin mun tuttavapiirissä joka kerta! Liinailijat vaan kateellisena ihmettelvitä kun mun 3 lasta vetelivät 4h päikkäreitä omassa rauhassa omissa vaunuissa :D
lapsi kasvaa ja painoa tulee, niin vaunut paremmat. Alkuun menee unet liinassakin, niin nuorimmat lpaset nukkui pieninä. Mutta myöhemmin vaunut paremmat ja lopuksi oma sänky noin vuoden iässä, siellä päikkärit rauhalliset nukkua. Mun selkä hajosi jo kahden 1v5kk ikäerolla syntyneiden poikien nostelusta ja tilapäisestä kantamisesta (kun oli pakko kantaa jossain tilanteissa) että jatkuva kantaminen olisi varmaan tehnyt musta invalidin. Todellisuus ei ole sama kuin ihanteet. Idealisti voi olla, mutta elämä ei ole musta-valkoista. Näin se vaan on.
t. 9v, 6v ja 4v lasten äiti
Kaupoissa ja pidemmillä matkoilla vaunut olivat parempi vaihtoehto. Ei ole niin suoraan tyrkyllä kaikenmaailman flunssabakteereille jne. ja mun selkäkin rasittu vähemmän.