Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolainen vieraissa

Vierailija
19.04.2011 |

Ketä lestadiolaista kiinnoistais käväistä vieraissa? Onko joku kokeillut?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joitakin vuosia sitten lestatiolainen salarakas, nainen oli siihen aikaan 45 ja erittäin villi.

Suhteemme kesti useita vuosia tapaamisten vaihdelessa 3kertaa viikosta pariin kertaan kuukaudessa. Hänellä oli useita lapsia ja upean pyöree vartalo.

Vierailija
2/15 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän näitä sattuu ja tapahtuu lestadiolaispiireiissäkin. Itse tiedän muutaman tapauksen sattuneen, toisen lopputulemana ero ja uskosta luopuminen...

Omista pettämisistä, kyllähän moisia ajatuksia päässä liikkuu, pari kertaa on tilannekin ollut otollinen moiseen, jopa erittäin otollinen. Mutta kun ei halua pettää niin tilanne on mennyt, ja jälkeenpäin hyvä olo siitä että selvisi tilanteesta parhain päin.

Kaikenlaisia ihmisiä löytyy lestadiolaisistakin, pettäjiä, raiskaajia, ryöstäjiä, jne. Keskimäärin ei kuitenkaan lie enempää kuin esim. Tamperelaisista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaimoni tutustui toistakymmentä vuotta sitten opiskellessaan mieheen, jonka kanssa jutut synkkasi hyvin. Olivat koulussa paljon tekemisissä ja mies kuskasi vaimoani välillä kotiinkin. Minä olin joku viikonloppu osan lapsistamme kanssa vanhempiena luona käymässä päiväseltään. Tuo luokkakaveri oli ollut päivän vaimolla kaverina kotonamme. Olipa ne siellä naipasseetkin, kun "tilanne vaan eteni siihen". Jonkun päivän päästä olivat ottaneet uusiksi opiskelukaverin autossa. "Samahan tuo oli, kun kerran oli jo tapahtunut."

Ja olemme tosiaan vanhoillislestadiolaisia.

Vierailija
4/15 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän näitä sattuu ja tapahtuu lestadiolaispiireiissäkin. Itse tiedän muutaman tapauksen sattuneen, toisen lopputulemana ero ja uskosta luopuminen...

Omista pettämisistä, kyllähän moisia ajatuksia päässä liikkuu, pari kertaa on tilannekin ollut otollinen moiseen, jopa erittäin otollinen. Mutta kun ei halua pettää niin tilanne on mennyt, ja jälkeenpäin hyvä olo siitä että selvisi tilanteesta parhain päin.

Kaikenlaisia ihmisiä löytyy lestadiolaisistakin, pettäjiä, raiskaajia, ryöstäjiä, jne. Keskimäärin ei kuitenkaan lie enempää kuin esim. Tamperelaisista

tämmöset voi olla nimellisesti mukana mutta ei eillä sisimmässään periaate ole oikein jos tuollaisia harrastavat. ääripää sakkia ei mitään keskivertoedustusta.

Vierailija
5/15 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hirveen kuivaa kun ei ole mitään avioliiton ulkopuolista. Vois edes flirttailla ja vähän kosketella jonkun kivan tutun kanssa...mutta ei. Meidät on tuomittu ikuiseen kuivuuteen yksiavioisuuteen.

Vierailija
6/15 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normi elämää

Vaimoni kin antoi pomolleen ja jopa imi.

Vierailija
7/15 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hirveen kuivaa kun ei ole mitään avioliiton ulkopuolista. Vois edes flirttailla ja vähän kosketella jonkun kivan tutun kanssa...mutta ei. Meidät on tuomittu ikuiseen kuivuuteen yksiavioisuuteen.

Ei yksiavioisuuden tarvitse mitään kuivuutta olla . On iloinen asia, kun on kumppanin lövtänyt .

Puolisot eivät saisi olla itsekkäitä, vaan tulisi olla toisilleen avuksi.  

Tämä aika on pahaa aikaa.   Monet lankeavat jopa luopuvat uskostaan,mutta ollaan nyt vaan vahvoja

uskossa sisaret ja veljet Herrassa 

Vierailija
8/15 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyhän lestadiolaisilla oman seurakunnan miehetkin "siunaamassa" jos perheellä on ongelmia esimerkiksi lapsien saannin kanssa. Tämä on varmaan ihan ok.

Vierailija
9/15 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin työni kautta erään vaatimattoman, hiljaisen ja kauniit piirteet omaavan n. 35v naisen. Vienosi hän katseli kulmien alta, punastellen. Lounaalla hakeuduin hänen pöytäänsä ja ryhdyimme keskustelemaan niitä näitä.

No, tätä jatkui parin kuukauden ajan, kunnes tein aloitteen, pyysin häntä teatteriin. Hän kieltäytyi teatterista, mutta sai sanotuksi, että muuten voisimme tavata.

Se siten tapahtuikin, kutsuin hänet kotiini iltakahville ja loppu on hyvää historiaa.

Sain sen käsityksen, että hän halusi niillä muutamilla kerroillamme saattaa itsensä raskaaksi, sillä äitiyslomalle hän siirtyi säädetyn ajan jälkeen. Näiden hetkien jälkeen hän etääntyi, tapasimme tosin työyhteyksissä vielä, muta toisella hengellä.

Mukava kokemus itselleni, ilmeisesi myös hänelle.

Ai niin, oli lestadiolainen, lievempää haaraa ilmeisesti...

Vierailija
10/15 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyhän lestadiolaisilla oman seurakunnan miehetkin "siunaamassa" jos perheellä on ongelmia esimerkiksi lapsien saannin kanssa. Tämä on varmaan ihan ok.[/

quote]

En ole itse lesdatiolainen enkä tunne tarkemmin heidän tapojaan toimia, mutta sanoisin,että lapsettomuus

on aina ikävä ongelma ,josta monet avioparit joutuvat kärsimään . Sellaisessa tapauksessa on aivan raamatun sanan mukaista rukoilla avioparin puolesta,että he saavat lapsen.  Siinä rukoilemisessa ei ole

kyse seksistä vaan uskosta .  Usko meidät pelastaa 

Vierailija
11/15 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lestadiolaiset harrastaa avioliiton ulkopuolista seksiä, ei ole enää lestadiolainen

Vierailija
12/15 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vaimoni tutustui toistakymmentä vuotta sitten opiskellessaan mieheen, jonka kanssa jutut synkkasi hyvin. Olivat koulussa paljon tekemisissä ja mies kuskasi vaimoani välillä kotiinkin. Minä olin joku viikonloppu osan lapsistamme kanssa vanhempiena luona käymässä päiväseltään. Tuo luokkakaveri oli ollut päivän vaimolla kaverina kotonamme. Olipa ne siellä naipasseetkin, kun "tilanne vaan eteni siihen". Jonkun päivän päästä olivat ottaneet uusiksi opiskelukaverin autossa. "Samahan tuo oli, kun kerran oli jo tapahtunut."

Ja olemme tosiaan vanhoillislestadiolaisia.[/

samapa tuo

Jos vaimo on ollut uskoton , niin se on sitten

-samapa tuo -,jos on toisenkin kerran.

Etkö yhtään ole miettinyt mitä meni pieleen ?

Vierailija
13/15 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olemme tosiaan vanhoillislestadiolaisia.

Olet uudistusmielinen koska jäit aisuriksi?

Vierailija
14/15 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen jossa lesta nainen antoi työkaverilleen pomolle pimppi ja oli suhde vuoden. Työ kaveritkin osittain näkivät kiima ja pieni kylä nuoret kulki. Sit vielä varo maton nosti luonnossa oli nähty. 

Nainen katui tekojaan ja kävi vielä kaverin vaimolle tunnustaa teot. 

Sai ukko korva makeeta ja olkkarin sohvalla nukkua. 😊muistella näin tehä. 

En tiiä miten Kaikkosen kotona tuliko piiskaa. Lestadiolaisilla sanonta.. Kuka lihassa kärsii lakkaa synnistä. 😊😊

Pohjoisessa aikoinaan on ukkoloillekkin selkään huoruudesta annettu. Kalle Päätalon mukaan. 

Vierailija
15/15 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tilaisuuden päästä testaamaan 8 lapsen äitiä, oli silloin alle viidenkymmenen. Kiihkeä, märkä ja osasi heittäytyä. Kolmesti kävi mulla kylässä. -M47

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän