Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raha-asiat, kun lapset on "mun" ja yhteisiä ei ole?

Vierailija
19.04.2011 |

Hei!

Kertokaahan?

Raha aiheuttaa ongelmia "normaali" perheissäkin.

Olemme jossain välissä muuttamassa uuden mieheni kanssa yhteen. Nämä rahakuviot mietityttävät kovasti. En ole puhunut niistä miehen kanssa, mutta nämä pitää selvittää toki, ennen kun muutamme saman katon alle.

Miten asia kannattaa hoitaa?

Siis kuka maksaa mitä ja millä prosentilla? Olen sitä mieltä, että jos mies ottaa minut hän ottaa koko paketin.

Aijon toki kysyä miehen mielipidettä, mutta antakaahan eväitä asiaan :)

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin anna ylpeys periksi antaa miehen maksaa lapseni kuluja. Elatusrahat menee siis meillä lapsen vaate ja harrastemenoihin. Yhteiselle tilille menee lapsilisä ja mies laittaa sinne saman summan rahaa ja minä vielä 40 euroa. Siltä tililtä ostetaan ruuat yms taloustarvikkeet. Vuokra menee puoliksi. Lapsi nyt kohta teini ja mies haluaisi ostaa pojalle mopon jossain vaiheessa. En aikonut antaa, mutta ostaa sitten varmasti ilman lupaa lahjaksi. Näin on tehnyt muutamia kertoja, pyörä tai puikkasukset on vaan ilmaantuneet meille. Systeemi pelaa näin meillä. Mies on parempituloinen mutten minä halua olla kenenkään "siivellä eläjä".

Vierailija
42/49 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi uuden miehen pitäisi maksaa, tai edes osittain maksaa ex-miehen lasten kuluja? Asumiskulut puoliksi varmaan (about) mutta ei ole todellakaan uuden miehen asia osallistua esim. lasten vaate- ja harrastuskuluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimokkeen, jolla on ennestään lapsia?

Vierailija
44/49 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä, jos asutaan yhdessä, ollaan PERHE ja silloin eletään PERHEENÄ!

Eli tulot ja menot yhteisiä.

t. uusperheen äiti, jossa 4 kpl entisiä ja yhteisiä lapsia eikä niitä erotella, että kuka on biologinen vanhempi, vaan kaikki kuulutaan meidän perheeseen tasapuolisesti!

Vierailija
45/49 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheenä ollaan eletty jo 12 vuotta, lapsi nyt 15-vuotias, ja mies on aina kustantanut pojan harrastukset ym. hankinnat enemmän kuin itse olen. Hänellä kun sattuu olemaan paljon parempi palkka.

Jos uusi miehesi ei pidä teitä perheenä, miettisin vielä asiaa.... Muista, että menetät myös tukia kun muutat miehesi kanssa asumaan. Joten lastesi ja sinun elintaso laskee, jos mies vaatii sinua hoitamaan kaikki lasten menot yksin.

Vierailija
46/49 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2lasta minun edellisestä suhteesta ja 2yhteistä.

Ja ei mitään prosentteja oo laskettu,uusi mies automaattisesti osallistunut kuluihin ja ostaa mitä lapset tarttee.Ei erotella lapsia arjessa mitenkään.Muutenkin mies osallistuu lasten elmään yhtä lailla kun minäkin,käy kevät/joulujuhlissa,vie hammaslääkäriin,harrastaa lasten kanssa..siis niin että minä en oo mukana=)

Se maksaa jolla on rahaa ja se vie lapsen esim.lääkäriin jolla on aikaa=)

Vierailija
47/49 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut huomio, jonka olen tehnyt seuratessani tutun perheen arkea. Mies osallistuu vaimonsa lasten kustannuksiin ja se on vaimolle ok. MUTTA jos mies koittaa patistaa lapsia siivoamaan, käyttäytymään jne, niin äidillä nousee karvat pystyyn kun mies komentaa hänen lapsiaan.

Heillä on yhteisiäkin lapsia. Eli tässä tapauksessa mies on sisäistänyt saaneensa koko paketin, vaimo ei...

Vierailija
48/49 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan se exä otti sinut ja sinä hänet eli eikö ole reilua, että jos uusi miehesi maksaa sinun ja lasten kuluja niin sinä maksat exäsi ja tämä perheen kuluja?

Minusta on kummallista, että oletat sekä uuden miehen että entisen miehen maksavan lastesi kuluja. Minä olen sen verran itsenäinen, että ei kävisi edes mielessä vaatia miestä kustantamaan jonkun toisen miehen lasten elämistä. Meillä mies sai minut ja lapset, mutta ei saanut mitään elatusvelvollisuutta.

Vierailija
49/49 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeita juttuja. Ehkä se tuntuisi luontevammalta "maksattaa" (tuolla sanalla on tässä tapauksessa turhan negatiivinen kaiku! :) ) kuluja miehellä, jos hänelläkin olisi lapsia. Ts. myös minä pääsisin osallistumaan niihin kustannuksiin.

Itsekin 1 lapsen äitinä seurustelen miehen kanssa, jolla ei ole lapsia. Yhteenmuutto tosin ei ole ajankohtaistakaan (yhteisestä päätöksestä näin), mutta olen joskus sitäkin miettinyt eri näkökulmista, ja kyllä mä maksaisin lapseni kustannukset yksin/lapsen isän kanssa.