Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jokainen itseään ja omaa sukupuoltaan kunnioitava nainen...

Vierailija
19.04.2011 |

on feministi!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rempat ja auton renkaiden vaihtamisen, avaa tukkeutuneet viemärit, pilkkoo puita ja hoitaa kaikki paperihommat?

Silloin ollaan tasa-arvoisia miesten kanssa, kun pystyy tekemään kaikki, mitä miehetkin.

Tiedän ja ihailen naisia, keltä sujuu nuo kaikki. Jostain syystä nuo naiset eivät pidä melua itsestään. Ei ilmeisesti ole tarvetta siihen, lainaampa sanaa korostukseen.

Meillä ei ole autoa, muuten nuo hoidan minä, kun satun paremmin osaamaan ja huomaan ajoissa. Olen feministi.

Mitä tarkoittaa melun pitäminen itsestään tai itsensä korostaminen, se ei mulle tekstistäsi aukene.

Soisin, että meillä mieskin opettelisi ilmaamaan patterit yms. koska joskus mulla on enemmän kiireitä kuin hällä, eikä ole kiva, että nuo pikkuhommat seisovat silloin. Se ei kuitenkaan ole mikään periaateasia, mieheni ei ole saanut kovin käytännönläheistä kasvatusta. Oppii huomaamaan, jos oppii :)

Vierailija
2/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänelle siis on ihan sama vaikka naiselle maksetaan samasta työstä huonompaa palkkaa tai että joissain maissa ei naisella ole samoja ihmisoikeuksia kuin miehellä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin eräät sovinistithan yrittävät kääntää feminismin aatteen päälaelleen. Sehän ei kuitenkaan ole sovinismin vastakohta...emme vihaa miehiä vaan haluamme vain naisten ja miesten välistä tasa-arvoa. Mutta pahimpia sovinisteja ovatkin naiset itse!

Vierailija
4/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä siksi kun niin läheltä olen työssäni nähnyt mitä se sovinismi on. Naiset tekee työtä ja miehet kerää palkat ja ylennykset. Puhumattakaan siitä miten heikosti naisten asiat on muissa kulttuureissa :(

Vierailija
5/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pahaa teki sunnuntaina täällä lukea, kun naiset antaa äänensä miehelle, se on naisista nykyään tasa-arvoa : (

Vierailija
6/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostaa työtään, hoitaa lapsensa, pitää kodin viihtyisänä, hyväksyy itsensä kaikkine piirteineen, kykenee olemaan tasavertainen kumppani, on luotettava ystävä, sivistää itseään.

Kyllähän se itsensä kunnioittaminen näkyy naisesta ulos päin. Sellaiset naiset ovat sinuja itsensä kanssa ja ei ole tarvetta korostaa itseään. Aina, kun törmää hyökkäävyyteen ja toisten mollaamiseen, paljastuu jotain olevan vialla.

Vierailija
7/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten oikeuksia tarpeeksi kauan poljettu tässä mailmassa...en hypi polttamaan rintsikoita barrikadeille mutta ajan tasa-arvon asiaa!

Vierailija
8/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsensä korostamista? Voi herrajeesus näitä eräiden aatoksia :D

Vierailija
9/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt itsestäänselvyys, että vituttaa esim. naisten kivittäminen hengiltä ja se, että naisen euro on 80 snt.

Vierailija
10/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt itsestäänselvyys, että vituttaa esim. naisten kivittäminen hengiltä ja se, että naisen euro on 80 snt.

Vierailija
11/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattamasta naisten ja miesten välistä tasa-arvoa? Koetko tosiaan että korostat itseäs liikaa jos ajattelet feministisesti? Raasu olet...

Vierailija
12/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pahimpia sovinisteja ovatkin naiset itse!

Ensin meinasin vastata, että en minä mikään feministi ole. Mutta yo. kirjoitus avasi silmäni.

Itse olen valinnut urani omien toiveiden ja kykyjeni perusteella, ja ainoat ihmiset jotka sitä ovat negatiiviseen sävyyn kommentoineet ovat naisia.

Myös tasa-arvoista parisuhdettani ovat kritisoineet pelkästään naiset. Se, että mieheni siivoaa oma-alotteisesti tai laittaa ruokaa tai pesee pyykkiä, ja vielä huolehtii perheestään on näiden naisten mielestä huono asia.

Minä olen heidän mielestään huono vaimo, kun mieheni joutuu tekemään kotitöitä ö.Ö

Aivan käsittämätöntä.

Tietenkin kotityöt kuuluvat kaikille.

Vierailija
13/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin eipä teilläkään olis äänioikeutta elleivät esiäitinne olisi vähän "meuhkanneet" asiasta että paljosta saisitte olla kiitollisia. t. feministi

Vierailija
14/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muta minkäs teet kun suomalainen nainen kasvatetaan olemaan vaatimaton eikä saa pitää "melua" itsestään...sen huomaa sit siinä ettei haluta ajaa mitään oman sukupuolenkaan asioita saati puuttua selviin vääryyksiin. Mielummin vaan ollaan hiljaa...kai sit olis parempi ettei naisilla olisi sitä äänioikeutta kun ei kerran ole mitään sanottavaakaan!

Vierailija
15/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huomaa kun palstailee vartin verran.

Vierailija
16/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa ja meuhkatkaa ja olkaa aatteellisia! Olen oikeasti kiitollinen esiäideilleni meuhkaamisesta, mutta oon kuunnellut mun erinäisten feministiystävien NAINEN ON SAMANARVOINEN KU MIES ME OSATAAN IHAN SAMAA MITÄ MIEHETKIN ENEMMÄN RAHAA ENEMMÄN OIKEUTTA NAISET ON PARHAITA EI KUUNNELLA MIEHIÄ TEHDÄÄN KAIKKI ITSE KUN OLLAAN NIIN VITUN HYVIÄ JA VAADITAAN OIKEUTTA -julistusta sen verran paljon, että feminismi jo sanana pikkasen ärsyttää.

Ja pakko vielä lisätä, että itse olen melko kova ottamaan kantaa itseäni liikuttaviin asioihin eikä minua myöskään ole kasvatettu vaatimattomaksi hissukaksi, mutta siis... ymmärrättehän että tuommonen mainitsemani uhoaminen on raivostuttavaa, ja siitä johtuu "ei jaksa" -asenteeni.

Vierailija
17/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myös eri tavalla ajattelevia naisia ja miehiä.

Olen ylpeä, kun olen saanut hoitaa lapseni kotona kouluikään asti, olisin voinut valita myös uralla etenemisen.

Minulla on puoliso, joka osallistuu kotitöihin ja lasten askareisiin.

Naisten puolestapuhujia tarvitaan; liian moni nainen altistuu perheväkivallalle, raiskauksille. He nielevät huonon kohtelun ja kantavat häpeää mukanaan hautaan asti. Edelleenkin terveydenhuolto ja sosiaalitoimi on riittämätöntä kohtaamaan avun tarpeessa olevat naiset Suomessakin.Naisten itsensä täytyy saada äänensä kuuluville ja on laitettava stoppi kaltoinkohtelulle. Eikö ole mitään foorumia, joka nostaisi nuo vaietut asiat esille???

Vierailija
18/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen jollain tasolla olevani feministi. Kannatan tasa-arvoa. Haluan, että naisia ei kohdella heikompina astioina, ajan heille samaa palkkausta ja toivon, että äitiyttä ei katsota naiselle heikkoudeksi. Olen erittäin tietoinen niin näkyvästä kuin näkymättömästäkin asenteellisuudesta. Vältän stereotypioita viimeiseen asti. Mutta en koskaan käyttäisi tuota sanaa ääneen kuvaillakseni näitä asenteitani. Osa feministeistä on todellakin hairahtunut ajamaan jotain aivan muuta kuin tasa-arvoa, ja siten loannut koko liikkeen nimen. Se on erittäin valitettavaa. Uskon, että pystyn avaamaan keskustelukumppaneiden silmiä ja synnyttämään keskustelua paremmin, jos en heti leimaudu tuohon närkästystä herättävään ryhmään.

Mitä tulee äänestämiseen, niin koen itse tasa-arvon olevan niin pitkällä, että voin äänestää ihmistä, sukupuolesta riippumatta. Näissä vaaleissa äänestinkin miestä, muistaakseni ensimmäistä kertaa. Arkadianmäellä eivät taistele sukupuolet, vaan asiat, ja halusin sinne ihmisen, jonka arvot ja ajatusmaailma ovat lähinnä omiani.

Vierailija
19/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattamasta naisten ja miesten välistä tasa-arvoa? Koetko tosiaan että korostat itseäs liikaa jos ajattelet feministisesti? Raasu olet...

että edettäisiin itseä korottamalla muita alentaen.

Kyllä väärillä jäljillä olet, jos noin mietit.

Vierailija
20/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on kuitenkin myönnettävä, että eräs suurimmista esteistä todellisen tasa-arvon tiellä ei enää ole miesten suhtautuminen, vaan naisten välisen solidaarisuuden täydellinen puute. Tälläkin palstalla nähdään päivittäin, miten naiset haukkuvat toisiaan ja arvostelevat muiden naisten ratkaisuja. Naiset vähättelevät itseään ja toisiaan, ja jarruttavat siinä samalla tasa-arvon edistymistä.

Pyrin itse kohtelemaan kaikkia ensisijaisesti IHMISINÄ, kaikki muut ominiasuudet ovat toisarvoisia.