Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jokainen itseään ja omaa sukupuoltaan kunnioitava nainen...

Vierailija
19.04.2011 |

on feministi!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korostaa sukupuoltaan keskusteluissa ja sitä tuleeko enemmän toimeen miesten vai naisten kanssa. Onneksi on vapaus jakaa ajatuksiaan vapaasti! ;)

Vierailija
22/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rempat ja auton renkaiden vaihtamisen, avaa tukkeutuneet viemärit, pilkkoo puita ja hoitaa kaikki paperihommat?

Silloin ollaan tasa-arvoisia miesten kanssa, kun pystyy tekemään kaikki, mitä miehetkin.

Tiedän ja ihailen naisia, keltä sujuu nuo kaikki. Jostain syystä nuo naiset eivät pidä melua itsestään. Ei ilmeisesti ole tarvetta siihen, lainaampa sanaa korostukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan se selviää tässä ketjussa, ettei hyväksytä kuin oma mielipide absoluuttisena totuutena.

Ei ihme, kun naisten välillä vallitsee eripura joka taholla.

Tämähän on tyyppiesimerkki naisten suhtautumisesta toisiinsa.

Vierailija
24/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rempat ja auton renkaiden vaihtamisen, avaa tukkeutuneet viemärit, pilkkoo puita ja hoitaa kaikki paperihommat? Silloin ollaan tasa-arvoisia miesten kanssa, kun pystyy tekemään kaikki, mitä miehetkin.

Ei tasa-arvo tarkoita 50-50 -jakoa. Eikä edes isät, että on kaikessa yhtä kykenevä kuin toinen. Vaan sitä, että halutessaan on samat mahdollisuudet kuin toisellakin sukupuolella, mutta tietysti jokaisen omien kykyjen mukaan.

Palkkatasa-arvo on ehdottomasti tavoiteltava asia. Samoin mahdollisuus edetä uralla. Mutta jso nainen tai mies haluaa pysyä perinteisissä rooleissa omasta halustaan, sekin pitäisi olla sallittua.

Minä muuten pilkon polttopuita ja siivoan vesilukot (minun hiukseni ne viemärit tukkii, miksi se jotenkin olisi miehen homma muutenkaan?). Renkaatkin olen joskus vaihtanut, nykyisin ei vaihdeta itse. Mutta meillä miehellä on päävastuu noista remonteista ja muista, minulla taas kodin arjen pyörittämisestä. Niin kauan kuin molemmilla menee suunnilleen saman verran aikaa kotihommiin, autetaan toisiamme tarvittaessa ja kumpikin saa halutessaan tehdä kaikenlaista, homma on ok.

Vierailija
25/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkistä arvoa kuin suoritteita.

Vierailija
26/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rempat ja auton renkaiden vaihtamisen, avaa tukkeutuneet viemärit, pilkkoo puita ja hoitaa kaikki paperihommat?

Silloin ollaan tasa-arvoisia miesten kanssa, kun pystyy tekemään kaikki, mitä miehetkin.

Tiedän ja ihailen naisia, keltä sujuu nuo kaikki. Jostain syystä nuo naiset eivät pidä melua itsestään. Ei ilmeisesti ole tarvetta siihen, lainaampa sanaa korostukseen.

Siis itse kuulun tuohon kastiin, joka hoitaa samat asiat kuin miehetkin. Voin tehdä remppoja, avata tukkeutuneita putkia, vaihtaa renkaat, hoitaa paperityöt, hakata puut, korjata autoa jne. Ainoat asiat mihin en pysty, liittyy penikseen ja siittiöden tuottamiseen. ;)

Itseäni ärsyttää suunnattoman paljon naiset jotka valittavat etteivät osaa käyttää jotain konetta tms. Ei se itse osaamattomuus ärsytä vaan se valittaminen.

Toisaalta myös ärsyttää ne jotka vouhottavat siitä tasa-arvosta. No, lähinnä ne telaketju femakot, jotka juurikin julistavat vihaavansa miehiä ja sanovat niiden olevan turhia.

Tottakai tietyissä asioissa tarvitaan sitä tasa-arvoa, mutta suurimpaan osaan asioista vaikuttaa enemmän naisten, kuin miesten asenne.

Hyväksikäytön, väkivallan yms uhrien pitäisi tottakai avata suunsa helpommin asioista, mutta nuo ovat sellaisia asioita, että ne ovat vahvemmallekin ihmiselle vaikeita. Eikä kyseessä ole pelkästään suomalainen tapa vaieta asioista, vaan muissakin maissa on tätä. Ko. tapahtumat ovat sellaisia että ne vaikuttavat mieleen sen verran paljon ettei niistä noin vain puhuta.

Toki Suomeen tulisi saada paremmat resurssit hoitaa näidän uhreja.

Toisaalta näillä asioilla (feminismillä ja väkivallalla/hyväksikäytöllä) ei sinällään ole mitään funktiota keskenään, koska miehet ovat miltei yli puolissa tapauksista perheväkivallan uhreja ja miehiä käytetään lapsina hyväksi miltei yhtä usein kuin naisiakin. Miesten kokemasta perheväkivallasta ja hyväksikäytöstä vaietaan vielä useammin kuin naisten vastaavasta.

Joo, kyllä nainen on useammin fyysisesti heikompi kuin mies, mutta naisenkin lyönti sattuu.

Pläh. Miehillä ja naisilla on eroja. Mutta kuten joku sanoi, pitäisi niin miehiä kuin naisiakin kohdella ihmisinä, ei miehinä ja naisina.

Vai miksi naisille pitää avata ovi, mutta ei miehille? Miksi koti-isä on hyvä juttu, mutta kotiäiti on laiska mutta taas töissä käyvä äiti on itsekäs ja töissä käyvä isä normaalia?

Ihmisiä me kaikki ollaan, kumpa vain kaikki tajuaisivat sen.

Vierailija
27/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurissamme miehet opetetaan ja heitä kannustetaan tekemään tiettyjä asioita, ja naisia on kannustettu tekemään toisenlaisia juttuja.

En voi ymmärtää, miksi tasa-arvon edellytyksenä olisi se, että naisen on osattava heti kaikki ns. "miesten työt". Eiköhän kyse ole ennemminkin siitä, että meidän pitää rakentaa maailma, jossa seuraavat sukupolvet voivat vapaasti (ei vain lain edessä vapaasti vaan myös ilman kulttuurisia asenne-esteitä) valita, haluavatko opetella renkaiden vaihtoa vai neulomista.

Tässä sitä paitsi asetetaan taas mieheys jonkinlaiseksi ihmisen ideaaliksi; naisen pitää tehdä se, mitä mieskin, jos haluaa olla tasa-arvoinen. Miksei miesten pidä osata kutoa sukkaa ollakseen tasa-arvoisia? Onko naiseus ja naisten perinteiset tekemiset jokin vaje oikeasta ihmisyydestä, joka siis on mieheyttä?

Itse olen feministi, kannatan naisten ja miesten valinnan vapautta ja sitä, että kaikki ihmiset voisivat olla arvostettuja omana itsenään.

Siitä ollaan vielä aika kaukana. Väestölaskelmien mukaan maailmasta muuttuu väkivallan ja sukupuolisidonnaisten abortointien takia yli miljoona naista, ja joka päivä kuolee kymmeniä tuhansia naisia ja tyttöjä miesten tekemän väkivallan takia. Siihen päälle vielä muut huonommat elämänmahdolisuudet köyhemmissä maissa jne.

Solidaarisuutta siskot!

Vierailija
28/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naisen pitää pystyä perinteisesti miesten hommina pidettyihin asioihin ennen kuin häntä voi kunnioittaa. Siis vain miehekkäästi esiintyvä nainen on arvokas? Ja jälleen kerran siihen sortui toinen nainen. Sen pitäisi olla aivan sama hoitaako nainen tapetoinnin vai ruoanlaiton, ja kiinnostaako miestä jalkapallo vai taitoluistelu. Silloin, kun asioita ei enää leimata sen mukaan, sopivatko ne miehelle vai naiselle, on tasa-arvon kohdalla päästy jo aika lähelle tavoitetta.

Vierailija
29/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana feministi on tyyppiesimerkki sanasta, jota yritetään vääntää tarkoittamaan jotakin negatiivista. Feministi uskoo tasa-arvoon, siis ihmisarvoon, ja pitää arvossa kumpaakin sukupuolta. Feministi tiedostaa, että maailmassa on erittäin paljon naisten ja tyttöjen kaltoinkohtelua. Olen todellakin feministi ja olen ollut pikkutytöstä asti.

Vierailija
30/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on kuitenkin myönnettävä, että eräs suurimmista esteistä todellisen tasa-arvon tiellä ei enää ole miesten suhtautuminen, vaan naisten välisen solidaarisuuden täydellinen puute. Tälläkin palstalla nähdään päivittäin, miten naiset haukkuvat toisiaan ja arvostelevat muiden naisten ratkaisuja. Naiset vähättelevät itseään ja toisiaan, ja jarruttavat siinä samalla tasa-arvon edistymistä. Pyrin itse kohtelemaan kaikkia ensisijaisesti IHMISINÄ, kaikki muut ominiasuudet ovat toisarvoisia.

Tällä palstalla näkee myös paljon toisten tukemista ja arvostamista.

Vierailija
31/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä olen ääritylsää lajia nimeltä todellinen feministi. Äänestin vaaleissakin miestä enkä suinkaan sellaista, joka olisi kiinnostunut naisten aseman parantamisesta (ei persu). Olen myös samaa mieltä persujen kanssa siitä että meillä on ylikoulutetut naiset- äitiyslomalle jäävät kuitenkin ja sitten on kiva esim. yrittäjän etsiä sijaista kun mamman palkka juoksee...naiset eivät tajua omaa parastaan mm. maahanmuuttoasioissa ja meillä tunteet sotkeutuvat järjen kanssa liikaa. En hauku naisia, totean vaan. Toki on olemassa myös niitä naisia, jotka pystyvät fiksuihin päätöksiin ilman tunteilua mutta ainakin politiikassa ovat vähemmistössä. Ihmeellistä haihattelua vaan.

Ja ei, en koe että naisen pitäisi olla miehen holhouksessa- melkeinpä päinvastoin. Miehillä on kaikki edellytykset kukoistaa, mutta sotkevat asiansa liian helposti ja antavat periksi + alkavat juomaan ekan takaiskun tultua. Nainen ja mies ovat yhdessä vahvoja, kun vaan suostuisivat lopettamaan lapselliset "suomalainen mies/nainen aina sitätätätota"-puheensa ja alkaisivat tekemään TÖITÄ sen eteen, että yhdessä on parempi olla. Nykyään sukupuolet ovat näennäisesti tekemisissä keskenään enemmän kuin koskaan, mutta jotenkin tuntuu että kunnioitus toista sukupuolta kohtaan on mennyt siinä samalla.

Vierailija
32/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo naisen olevan vasta sitten tasa-arvoinen miehen kanssa kun kykenee vaihtamaan renkaat? Mitä helvetin tekemistä sillä tasa-arvolla on tasapäistämisen kanssa? Nainen pystyy paljon sellaiseen mihin mies ei ja päinvastoin mutta se ei tarkoita sitä etteikö sukupuolilla pitäisi olla sama arvo! Joskus musta tuntuu että eräät naiset valitettavasti ovat idiootteja se on pakko myöntää! T. feministi

Vierailija
33/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kunnianosoitus kauan sitten eläneille suomalaisille naisille jotka ova tsaaneet paljon aikaan tasa-arvon saralla ja ei...tasa-arvolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että kykeneekö nainen vaihtamaan renkaat vai ei....ja minä kyllä olen moneenkin kertaan kyennyt. Vai onko joku nainen sitä mieltä että miehellä fyysisesti vahvemman oikeudella pitää olla arvoa enemmän yhteiskunnassa kuin naisella? Surullista jos vielä nykypäivänä joku todella niin ajattelee :( toivon ettei sellaisella ole omia tyttäriä!

Vierailija
34/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan siitä että pystyyko samaan kuin toinen oli sit kyse sukupuolesta, iästä, uksonnosta tai rodusta. Nainenkin pystyy synnyttämään ja imettämään mutta onko naisella sen takia suurempi oikeus arvostukseen? Mieti asiaa nro 25

Vierailija
35/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla siis on oikeus vaatia suurempaa arvostusta kuin mies sillä mä sentään kykenen synnyttämään ja imettämään. On se kuitenkin vähän eri asia kuin renkaiden vaihto :D

Vierailija
36/36 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt mulla on se aito oikeus tasa-arvoon tässä yhteiskunnassa miesten rinnalla. Senkös takia sitten esim naisaloilla järjestään huonommat palkat kun naisten tekemä työ ei koskaan ole niin arvokasta kuin miesten tekemä?