3-vuotias kateissa!!!!
Pikkupoikaa etsitään Pohjanmaalla
Maanantai 18.4.2011 klo 20.42 (päivitetty klo 21.39)
Kolmevuotias katosi talon pihasta iltapäivällä Halsualla.
Kolmevuotias poika katosi alkuillasta talon pihalta Halsualla Keski-Pohjanmaalla. Poliisi sai ilmoituksen katoamisesta hätäkeskuksen kautta.
Iltalehden saamien tietojen mukaan pikkupoika olisi ollut liikkeellä sukulaismiehensä kanssa ja kadonnut miehen mentyä lämmittämään saunaa.
Etsintöihin on osallistunut kymmenittäin vapaaehtoisia, sekä poliiseja, palokuntaa ja muita pelastushenkilöitä. Lähialueiden maastoa on haravoitu myös Rajavartiolaitoksen Super Puma -helikopterilla.
Etsinnät eivät kuitenkaan toistaiseksi ole tuottaneet tulosta.
Poliisin mukaan katoamispaikan välittömässä läheisyydessä on voimakkaasti virtaava joki. Alue on kärsinyt pahoista tulvista. Kadonnutta on etsitty myös vesistöstä.
- Pelastuslaitos ei enää osallistu etsintöihin. Poliisi tiedottaa asiasta tarkemmin, pelastuslaitokselta kerrottiin Iltalehdelle.
IL
Kommentit (35)
perheelle ja läheisille. Ehkä pieni toivonpilkahduskin on olemassa.
Näyttää huonolta. Pelastuslaitos lopettanut etsinnät.
kakonen varmaan katsot itse lapsias jokasekunti? ehkä pidät heitä talutushihnassa tms.
tuo olisi oleellinen niin voisi edes ajella lähistöllä ja pitää silmät auki.
se osoite löytyy kyllä netin uutistiedotteista
tuo olisi oleellinen niin voisi edes ajella lähistöllä ja pitää silmät auki.
Ulkopuolisten on aivan turha mennä sinne ajelemaan ja olla tientukkona.
olen sieltä ja kysellyt muilta halsualaisilta ei tietoa. tuo on hyvä sun mennä vaikka viisana sanomaan sitten lapsen vanhemmille. ei sinne kannata avuksi lähteä.
päällään tyhmiä ja välinpitämättömiä aikuisia. Jättää nyt tuollaiseen paikkaa pieni lapsi yksinään. Ei järjen hiventäkään tuossa touhussa.
Ja pojan vaari. Hänellä on suuri sydän. Hän todella rakastaa lapsia. Hän jaksaa rakastaa meitä kaikkia (koko sukua). Hän ei ole tyhmä eikä välinpitämätön. Pieni poika oli kaukana joesta kun vaari pistäyti puita lisäämään pariksi minuutiksi. Vaarin tuska on niin suuri etten toivo sitä edes sinulle tuomitseva ja tyhmä ihminen.
Rukoillaan voimia vaarille, vanhemmille, sisaruksille...Rukoillaan myös ihmettä että poika löytyisi. Pelkään että vaarin sydän ei kestä tätä surua...
Siinä pojan vaarikin ja 6 sisarrusta kasvoivat joen rannalla. Siellä itsekin leikin ronkin, hyppelin...putosinkin joskus jokeen...Pojan vaari on mun edesmenneen äidin veli. Vaarin sydän on puhdasta kultaa.
poika löytyy elossa! Ja voimia koko perheelle ja vaarille! Voin vain kuvitella tuskan! Mun lapsi 3v katosi kaupassa kun otin maitohyllystä maitoja. Kun käännyin, ei lasta näy missään. Ei ollu edes ruuhka-aika. Lopulta löytyi pihalta, läheltä parkkipaikkoja! Ei pidä tuomita. Näin voisi käydä kenelle vain. Mutta tärkeintä että poika löytyy!
pientä pitää vahtia. Varsinkin vanhemmat miehet, koska he eivät ole omassa nuoruudessaan hoitaneet omia lapsiaan.
Näin oli oman isänikin kohdalla. En todellakaan uskaltanut antaa lapsiani hänelle hoitoon, vaikka pyysi. Isäni mielestä olisi voinut lähteä tulvajoelle veneellä 2 ja 3 vuotiaiden kanssa ilman pelastusliivejä. Suuttui kun en päästänyt lapsia. Lopulta oli pakko sanoa, että lasteni henki on tärkeämpi kuin sinun ylpeys. Hyvä kun ei välimme menneet poikki tämän asian takia.
Toivottavasti lapsi löytyy.
päällään tyhmiä ja välinpitämättömiä aikuisia. Jättää nyt tuollaiseen paikkaa pieni lapsi yksinään. Ei järjen hiventäkään tuossa touhussa.
Ja pojan vaari. Hänellä on suuri sydän. Hän todella rakastaa lapsia. Hän jaksaa rakastaa meitä kaikkia (koko sukua). Hän ei ole tyhmä eikä välinpitämätön. Pieni poika oli kaukana joesta kun vaari pistäyti puita lisäämään pariksi minuutiksi. Vaarin tuska on niin suuri etten toivo sitä edes sinulle tuomitseva ja tyhmä ihminen.
miksi tällaisissa tapauksissa aina puolustellaanaikuisia?
Jos tiedetään, että vaari ei kykene huolehtimaan, miksi annetaan vaarin huolehdittavaksi?
Missään en ole väittänyt olevani täydellinen missään muotoa, mutta sen verran järkeä on päässä, että tuollaisessa selkeästi vaarallisessa paikassa en noin pieniä lapsia jätä vahtimatta.
Joku läpisi jotain mun omien pelkojen poistamisesta. Mitä ihmeen pelkoja?
Tapaus on todella surullinen, kaikkein eniten tuon lapsen kannalta, perheensä myös.
Se ei silti poista sitä tosiasiaa, että tuollaisissa paikoissa ei pidä jättää noin pieniä lapsia vahtimatta.
Käsi pystyyn ne jotka oikeasti jättäisivät pienen lapsensa vahtimatta tuollaisessa paikassa?
ja kyllä rupesi rintaa puristamaan, todella surullinen tapaus. Mutta sanottavahan se on, ettei tilanne kovin hyvältä näytä.
Niin surullista, kuitenkin melko varmasti lapsi on joessa :´(. Voimia läheisille!
päällään tyhmiä ja välinpitämättömiä aikuisia. Jättää nyt tuollaiseen paikkaa pieni lapsi yksinään. Ei järjen hiventäkään tuossa touhussa. Ja pojan vaari. Hänellä on suuri sydän. Hän todella rakastaa lapsia. Hän jaksaa rakastaa meitä kaikkia (koko sukua). Hän ei ole tyhmä eikä välinpitämätön. Pieni poika oli kaukana joesta kun vaari pistäyti puita lisäämään pariksi minuutiksi. Vaarin tuska on niin suuri etten toivo sitä edes sinulle tuomitseva ja tyhmä ihminen.
Enkä minä kehtaisi kirjoitella nettiin mitään suvustani vaikka ottaisi kuinka päähän. Se se vasta tyhmää on.
Se alkuosa oli siis tuosta yhdestä aiemmasta viestistä.
päällään tyhmiä ja välinpitämättömiä aikuisia. Jättää nyt tuollaiseen paikkaa pieni lapsi yksinään. Ei järjen hiventäkään tuossa touhussa. Ja pojan vaari. Hänellä on suuri sydän. Hän todella rakastaa lapsia. Hän jaksaa rakastaa meitä kaikkia (koko sukua). Hän ei ole tyhmä eikä välinpitämätön. Pieni poika oli kaukana joesta kun vaari pistäyti puita lisäämään pariksi minuutiksi. Vaarin tuska on niin suuri etten toivo sitä edes sinulle tuomitseva ja tyhmä ihminen.
Enkä minä kehtaisi kirjoitella nettiin mitään suvustani vaikka ottaisi kuinka päähän. Se se vasta tyhmää on.
Se alkuosa oli siis tuosta yhdestä aiemmasta viestistä.
jättää heitä vanhemmilleni hoitoon. Tiesin, että heistä ei ole peräänkatsojiksi. Ihania vanhempia, mutta refleksit jo hitaat ja ei enää tajua, mitä parivuotias osaa tehdä.
Minua siitä haukuttiin, kuinka itsekäs olen ja kuinka mies jättää kun ei saa vapaata seksiä minun kanssa ja lapset kärsii kun ei pääse yökylään.
Mielestäni tein oikean ratkaisun. Aivan liian usein tapahtuu näitä vahinkoja kun isovanhemmilla pettää arviointikyky. Turhan useasti näitä saa lukea lehdistä.
En siis meinaa sitä, etteikö vahinkoja sattuisi itsellekin ja huomiokyky pettäisi. Mutta kannattaisi etäältä katsoa omia vanhempiaan ja miettiä, että ovatko he oikeasti siinä kunnossa, että voivat ottaa vastuuta taaperoista ja leikki-ikäisistä. Ehkä lapset ei aina huomaa, että omat vanhemmat vanhenee ja eivät kykene enää vahtimaan lapsenlapsiaan.
tässä taas pääsi :( ... Itselläni myös 3-vuotias poika ja en osaa edes kuvitella miltä omaisista tuntuu kun tällainen uutinen vaikuttaa vieraaseenkin ihmiseen niin voimakkaasti. Hätä on todella suuri !
Kenenkään syyttely ei tässä auta ja on ihan turha spekuloida täällä valitettavaa tapahtunutta tilannetta, oleellista olisi vaan keskittyä pojan etsimiseen ja toivoa nyt niitä suojelusenkeleitä avuksi pikkuiselle !!!! Toivon sydämestäni, että kaikki päättyisi onnellisesti, voimia perheelle !!!!
Lapset ovat hänellä joka toinen viikonloppu, joka toinen miehen vanhemmilla.
Nuorempi niistä tytöistä varsinkin oli varsin vilkas. Eräänä päivänä löysin tytön vaeltamasta hyvää vauhtia pyörätien poikki metsään. Mummi seisoi haravoimassa selin ja juoruamassa samaan aikaan naapurin emännän kanssa. Ei huomannut, että tytyli oli lähtenyt karkuun.
Samana kesänä taphtui toinenkin vahinko. Oli ollut kaupassa ja jättänyt tytön istumaan kärryihin. Oli jäänyt toisen hyllyn väliin taas juoruamaan ja pikkukimuli oli tullut pää edellä alas ostoskärryistä ja tikkejä otsaan.
Monesti hirvitti kun näin, että tytöt on taas naapurin mummolassa. Mutta en kyllä voinut ottaa vastuuta niistä tytöistä omien lasten lisäksi enää.
Enää en siis yhtään ihmettele, miten tällaisia pääsee tapahtumaan.