G: Kuinka moni ystäväsi on hehkuttanu FB:ssä persujen voittoa?
Multa löytyy kaksi. Vastalauseita on näkynyt ainakin neljänkymmenen statuksessa.
Kommentit (62)
Ja kymmenkunta on muuttamassa Suomesta :)
En pitäisikään ystävänäni rasistisia, sovinistisia, militantteja punaniskoja.
minusta Persut eivät suinkaan vastusta homoutta, joku YKSITTÄINEN ehdokas niin voi ajatella, mutta heitä löytyy joka puolueesta, varsinkin KD:n riveistä.
Ja vaikka näin on "suvaitsematonta" myöntää, niin on paljon ihmisiä joille esim. avioliitto on miehen ja naisen välinen asia (itse en ole tuota mieltä). Mutta sitä ei saa sanoa ääneen ilman tuomitsemista (esim. Räsänen ja joukkopako kirkosta) vaan pitää sanoa että tottakai homoille avioliitto kanssa jotta ei leimaudu suvaitsemattomaksi.
miksi kaikki on muuttamassa ruotsiin. Leikkii martyyriä kommentoimalla että ilmeisesti hän ei ole "tarpeeksi" koulutettu kun äänesti persuja. Muutama on kommentoinut päivitykseen että antais vaan olla kaikilla saa olla omia mielipiteitä ja soinin vihaajat haukkuvat päivittää populismin uhriksi :D
Mutta en sitä itsekään tehnyt vaikka Perussuomalaista äänestin ;)
Huvittavaa on myös se, että muutama "muuttamassa pois Suomesta", sattumalta kaikki sellaisia joita asia "koskettaa" (esim. lapsia tummaihoisen kanssa, homo jne.). Hauskaa asiasta tekee se, että ovat hyvin suvaitsevaisia ihmisiä, mutta avoimesti haukkuvat persujen kannattajia, eli se suvaitsevaisuus ei kanna kun niihin asioihin mitkä itselle tärkeitä....? Ja ihan kivoja ihmisiä ovat, mutta tämä hieman tökkii.
Minä uskon demokratiaan, jokaisella on äänioikeus ja sitä saa käyttää vaikka olisi konservatiivisemmatkin arvot. Esim. oma pappani ollut naimisissa yli 55-vuotta mummin kanssa, ja hänestä avioliitto on miehen ja naisen välinen asia. Eikö hänellä ole oikeutta mielipiteeseensä koska se ei monen mielestä ole "suvaitsevainen"?
Suomesta halutaan antaa hyvin liberaali kuva maailmalle, mutta emme me ole niin liberaaleja.Ja minä oikeastaan tiedän että moni muukin on kaverilistalla persuja äänestänyt, juju on vain siinä että itsekin haluan katsoa mitä saavat aikaan. Prostesti vanhoja päättäjiä kohtaan jotta eriarvoistuminen saataisiin loppumaan. Saa nähdä muuttuuko mikään, toivon että muuttuu. Ennen kaikkea puolue valinnan ratkaisi kohdallani se, että halusin vanhojen puoluiden ymmärtävän ettei tämä meno voi jatkua.
muutosta odotellessa.
En pitäisikään ystävänäni rasistisia, sovinistisia, militantteja punaniskoja.
suvaitsematon?
Minä äänestin Juttaa, minusta pärjäsi tenteissä parhaiten.
joten omaa napaansa tuijottavat eläkeläiset luultavasti ovat menneet Soinin lankaan....
Eiköhän persuja äänestä 50+ -sukupolvi, siis se sama, joka sai asuntonsa järkevillä laina-ajoilla inflaation laukatessa 1970 -luvulla. Se sama, joka nyt haluaa turvata eläkkeensä ja eläkeikänsä.
Ja joo, kyllä vanhempani ovat töitä tehneet paljon, mutta ei meidänkään sukupolvella niin helppoa ole pätkätöissä ja globaalissa taloudessa.
Pelkkiä järkytyksen sanoja... En kertakaikkiaan voi ymmärtää millainen ihminen äänestää persuja???
Useampi ystävä sen sijaan päivitellyt voittoa ja esittänyt noita maastamuuttokommentteja.
Jokunen kauhistellut Kokoomuksen voittoa.
Itse en ole persujen kannattaja, odotan lähinnä mielenkiinnolla mitä tuleman pitää. uskon että Persut ei lähde/pysty ajamaan läheskään niin (musta-)valkoista politiikka kun mitä ovat uhonneet vaan joutuvat toteamaan että aika paljon kompromisseja on ihan tehtävä jokaisessa asiassa.
Itselleni vaaleissa oli suuri pettymys vihreiden tappio.
Tiedän kyllä ainakin yhden Persuja äänestäneen, epäilen myös toista. Muut onkin setten vaan päivitelly...
yksi kaveri. Epäilen, että persujen äänestäjät ovat enimmäkseen sitä sukupolvea, joka ei ole niin hyvin edustettuna sosiaalisessa mediassa.
molemmat ovat juuri sen oloisia ihmisiä, että heidän voi kuvitellakin kannattavan perussuomalaisten politiikkaa. näistä toinen on todella aggressiivinen mielipiteissään ja se on melko ahdistavaa, mutta toinen on oikein miellyttävä ihminen. hänen poliittinen kantansa on vain eri kuin minun.
vastustajia kymmeniä. Yhteensä mulla 320 kaveria, suurin osa yliopistotuttuja. Ja nämä persut ihan amispohjalta.
Kaikki ovat olleet todella kauhuissaan...
Suurin osa liittynyt vastustaviin ryhmiin yms.
niitä oikein äänesti. Mun kaverit on kaikki kauhuissaan ja täällä työpaikallakin kaikki vaan ihmettelevät asiaa. Kukaan mun tuttavapiirissä ei ole tunnustanut kannattavansa niitä.
ainakin pk-seudun ulkopuolella, ovat fb:n ja some:n ulkopuolella ylipäätään. Heittihän YLE:n vaalilähetyksessäkin toimittaja, että Persut eivät taida twiitata ( : Sitä ennen hän luki ihmisten ei-niin-kovin-persuystävällisiä mietteitä Twitteristä ( ;
niitä oikein äänesti. Mun kaverit on kaikki kauhuissaan ja täällä työpaikallakin kaikki vaan ihmettelevät asiaa. Kukaan mun tuttavapiirissä ei ole tunnustanut kannattavansa niitä.
Mitä kauheaa siinä on että äänesti persuja? Mikä on pahin mahdollinen asia mitä tapahtuisi JOS olisivat vallassa? Mulla alkaa käpy palaa siihen että kaikki on maasta muuttamassa pois kun nyt persut sattuu olemaan kolmannes suurin puolue.
Suomalaisten isänmaallisuus hävinnyt... jos me lähdettäisiin pakoon sotaan vaikka puolaan niin takaisko Puolan valtio meille yli 1300e/kk elämiseen,tuskinpa mutta se on helvetin mahtavaa kun me voidaan heille sellainen tarjota samalla kun oman maan kansalaiset ovat leipäjonossa odottamassa päätöksiä sossusta!
Mutta joo,muuttakaa vaan paremman elämän toivossa...
biologi. Yksi taas kironnut, on englannin kielen lehtori.
Muuten hiljaista vaalien osalta.