Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuinka moni ystäväsi on hehkuttanu FB:ssä persujen voittoa?

Vierailija
18.04.2011 |

Multa löytyy kaksi. Vastalauseita on näkynyt ainakin neljänkymmenen statuksessa.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin pitää sen kaverilistalla ihan vaan siksi, että minua kiinnostaa minkälainen ihminen äänestää persuja.

Suurin osa on ollut epäuskoisen kauhuissaan. Ihanaa huomata, että mulla on samanhenkisiä kavereita!

Vierailija
42/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi on tyytyväinen persujen voittoon. Jätti lukion kesken ja lapsia on ainakin kahdelle tai kolmelle eri miehelle. Oli jo kouluaikoina vähän yksinkertainen. Lienee siis tyypillinen äänestäjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyy kyllä tunnustaa, että jos joku kaveri tuon tekisi, olisi luultavasti entinen kaveri. Sukulainen saattaisi pysyä listalla, koska on sinne luultavimmin päässytkin sukulaisuuden eikä ystävyyden takia.

Haluan kertoilla asioistani naamakirjassa vain niille, jotka ovat samanhenkisiä kuin minä tai jotka nyt sattuvat tietämään asioistani muutenkin, koska ovat sukua.

Mutta minunkin kavereissani suurin osa on ollut järkyttyneitä ja epäuskoisia. Täytyy sanoa, että oli lohdullista havaita, että etäystävätkin ovat yhä yhtä fiksuja kuin oikean ystävyydenkin aikana.

Vierailija
44/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ahdasmielistä porukkaa jos ystävät valitaan sen perusteella mitä puoluetta äänestää!

Vierailija
45/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä vaalitulokseen harmistuneita varmaan parisen kymmentä...

Vierailija
46/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystähän he ovat kavereitani : )

Vierailija
47/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama enemmän ollut vastaan. Mutta eniten ovat hehkuttaneet kokoomuslaiset. Muut kuin perussuomalaiset ja kokoomuslaiset eivät ole hehkutelleet voittoa/valittaneet tappiosta.

Vierailija
48/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ahdasmielistä porukkaa jos ystävät valitaan sen perusteella mitä puoluetta äänestää!

Ja kyllä mä ainakin valitsen ystäväni sen perusteella että ovat arvomaailmaltaan suhta samanlaisia kuin minä. En tarkoita ettei saisi olla eri ajausta eu:n tukipaketeista, tai että heidän olisi pakko tykätä kissoista koska minulla niitä on. En kuitenkaan ottaisi ystäväkseni täysin homovastaista ihmistä tai rasisitia... ja kyllä se mitä puoluetta äänestää kertoo ihmisestä paljon.

Vierailija
49/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensin vastaus kysymykseen: yksi on hehkuttanut. Kukaan ei ole kauhistellut tai ollut muuttamassa pois Suomesta, onneksi. Kai nyt jokainen normaalilla järjellä varustettu ihminen ymmärtää, että eduskuntavaalin tulos ei muuta Suomea silmän räppäyksessä joksikin rasistiseksi takapajulaksi. Se, että Perussuomalaiset saivat noin kovan kannatuksen kertoo ainoastaa siitä, että noin isolle osalle (vajaat 20% äänestäneistä) Perussuomalaisten arvot ja ajatukset on kaikista lähimpänä verrattuna muihin puolueisiin. Sellaisa suomalaisia siis on aika paljon. Pitäisikö se vaan koittaa jotenkin hyväksyä? Kaikki eivät ole ääriliberaaleja.

Minä äänestin Perussuomalaisia. Enkä tod. hehkuta sitä Facebookissa juurikin teidän kaltaisten AHDASMIELISTEN takia, joiden mielestä kaikilla pitää olla samanlaiset "kaikki on ok"-arvot. Minulla ei ole sellaisia arvoja.

Minusta avioliitto on naisen ja miehen välinen asia. Minusta homous on jonkinlainen mielen sairaus, ehkä tosin sellainen, jota ei voi ikinä parantaa. Mutta homoseksuaalinen parisuhde ei kuitenkaan mielestäni ole sellainen, joka pitäisi hyväksyä yhteiskunnalliseksi perheen perustaksi.

Minusta vapaa aborttioikeus ei ole hyvä asia. En hyväksy tappamista.

Minusta suomalaisille pitäisi ensin tarjota työtä, ennen kuin tuodaan ulkomaalaisia tänne.

Minusta eläkeikää ei pidä nostaa pakolla, vaan pyrkiä selviämään eläkepommista jollain toisella keinolla. Toki ihmisiä voisi kannustaa pidentämään työuraa, mutta ei pakottaa.

Minusta Suomen ei pitäisi olla se joo, kaikki sopii ja on ok-tyyppi EU:ssa. Suomi on niin saakein innokas hyväksymään kaiken heti ekana, ikinä ei mihinkään voida vetää rajaa. Ollaan niin eurooppalaista ja tyytyväistä, kun päästään oikein auttamaan muita! Yhtään ei jäädä pohtimaan ja miettimään, pitäisikö jotain muuta kuitenkin yrittää. Halutaan vain pitää muut maat tyytyväisenä, olla oikein EU:n mallioppilas.

No joo, en jaksa nyt enempää perustella. Ja hei, ikinä et minusta uskoisi, että olen persuja äänestänyt :) Olen akateemisesti koulutettu ja työskentelen asiantuntijayrityksessä hyvässä asemassa... Ajetaan uutta farmari-Volvoa ja asutaan omakotitalossa (josta toki velkaa vaikka muille jakaa).

Vierailija
50/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistuneita ja yllättyneitä on enemmänkin.

Vierailija
51/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tästäkin ketjusta näkyy, "virallinen hyväksytty totuus" tässä asiassa on se, että persut ovat sieltä ja syvältä. Miten viehättävän puusilmäistä ja suvaitsematonta.

Ja ei, en äänestänyt persuja.

Vierailija
52/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaksi oli harmistuneita. Kukaan noista ei mitään läheisimpiä ystäviä, läheisimmät ystäväni eivät ole puhuneet vaaleista facebookissa mitään. Itse kirjoitin olevani tyytyväinen vaalitulokseen ja persujen jytkyyn. Siihen tuli muutama tykkäys. Kaveripiirini on aika nuorta ja suurin osa ei taida edes äänestää, 16-22 vuotiaita suurin osa. Itse olen 21.

Vierailija
53/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisinkin ystävävalintojani jos niin olisi ollut. Hyvin moni on kyllä ollut järkyttynyt.

Vierailija
54/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenittäin niitä, jotka vannovat hakevansa poliittista turvapaikkaa Ugandasta tai muuten vain haukkuvat persuja.

Vierailija
55/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla perusteella minun olisi pitänyt poistaa listalta ainakin kolme henkilöä (joista yksi on siskoni), koska he äänestivät kristillisiä ja minä taasen ei voi "sietää" koko puoluetta. Niin ja parhaan ystäväni olisin myös joutunut poistamaan, hän kun äänesti rkp:tä.

Vierailija
56/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

persujen vastaisia kannanottoja on kymmeniä. Ystäviä noin 100.

Vierailija
57/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla perusteella minun olisi pitänyt poistaa listalta ainakin kolme henkilöä (joista yksi on siskoni), koska he äänestivät kristillisiä ja minä taasen ei voi "sietää" koko puoluetta. Niin ja parhaan ystäväni olisin myös joutunut poistamaan, hän kun äänesti rkp:tä.

En ole poistanut vasemmistolaisia enkä demarisakkia, enkä aio poistaakaan. Kristilliset ja kokoomuskin mahtuvat sakkiin ihan hyvin. Mutta persut ei, ollaan liian erilaisia. RKP:kin saa olla joukoissa ilomielin.

t: yksi keskustaa äänestänyt

Vierailija
58/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole poistanut vasemmistolaisia enkä demarisakkia, enkä aio poistaakaan. Kristilliset ja kokoomuskin mahtuvat sakkiin ihan hyvin. Mutta persut ei, ollaan liian erilaisia. RKP:kin saa olla joukoissa ilomielin.

t: yksi keskustaa äänestänyt

Vihreä

Vierailija
59/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS ei ole noista kumpaakaan.

Ja kyllä mä ainakin valitsen ystäväni sen perusteella että ovat arvomaailmaltaan suhta samanlaisia kuin minä. En tarkoita ettei saisi olla eri ajausta eu:n tukipaketeista, tai että heidän olisi pakko tykätä kissoista koska minulla niitä on. En kuitenkaan ottaisi ystäväkseni täysin homovastaista ihmistä tai rasisitia... ja kyllä se mitä puoluetta äänestää kertoo ihmisestä paljon.

Vierailija
60/62 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muittenkaa en oo tekemisissä. vetäisin heti päihin jos joku yrittäis vittuilla mulle siitä mitä mä edustan ja olen.

t:.-. punkkari äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi