Äänestin kokoomusta, koska minulla ja miehelläni on pieni unelma
Haluamme lapsillemme kauniin ja melko suuren kodin, jostain syrjästä. Kuitenkin läheltä pääkaupunkiseutua.
Olemme molemmat kasvaneet Suomisen Olli elokuvasarjojen parissa ja siinä on ihanteemme.
Sisäkkö 24h käytettävissä. Hoitaa lapset ja kodin 300e kk palkalla. Palkkaan kuuluu pieni keittokomero ja päivällinen. Sunnuntain iltapäivä on hänellä vapaata.
En nyt kuvaile tämän unelman pieniä yksityiskohtia, mutta voitte kuvitella kaiken katsellessa iki-ihania Suomisen Olli elokuvasarjoja.
En usko että persut romauttavat tämän unelman, sillä hekin ovat kasvaneet Suomisen Ollia katsellessa ja sen arvomaailmaa, joka on aikas sinivalkoinen.
T: Äänestin toivoa ja unelmaa.
Kommentit (26)
Jotta näin huonot provot loppuisivat.
kannattaa varmaan tehdä itse muutama vuosi noita sisäkön töitä, niin osaa sitten itse palkatessaan varmasti arvostaa hänen panostaan:) voit tulla vaikka meille, maksettaisiin 320e/kk ja saisit päivällisen lisäksi lounaan ja aamupalan tähteen!
kukaan ei suostuisi tuollaisiin työehtoihin, paitsi laiton maahanmuuttaja mexikaani.
No ehkä löydätte thaimaasta itsellenne orjan. Sellaisen jota voi höynäyttää ja uhkailla viranomaisilla jos ei tee hommiaan huolella.
Suostuisin sisäköksi teille niinkin halvalla kuin 4000e kk. Tekisin hommia pari kolme vuotta. Halvalla meinasitte päästä???
Tosi kokoomuslainen.
Mä oikeastaan halveksin ihmisiä, jotka eivät tajua, että ajassa on menty eteenpäin ja tuollainen oman kotiorjan pitäminen ei tule enää onnistumaan. Olen katsonut kyllä suomisen ollit mutta ymmärsin sen olevaan elokuvaa ja tietyn aikakauden kuvaamista.
Kannattaisi sielläkin herätä nykypäivään.
Hän silti osui naulankantaan kuvaillessaan tavallisen tallaajan unelmia kokoomusta äänestäessään.
Ap:n pitäisi ryhdistäytyä ja äänestää sdp:tä. Pitäisi tietää paikkansa. Tuollaisiin perheisiin synnytään ei niitä tyhjästä luoda. Edes maahanmuuttaja ei alistuisi tuollaisiin työolosuhteisiin mitä ap kuvaili.
Osuit niin naulan kantaan kirjoituksellasi, ettei ole pieni tosikaan.
Kyse on mielikuvista, joihin ihmiset haluavat samaistua. Itsekritiikin puute vaivaa monia.
au-pair /sisäkköjärjestelmän avulla. Nuoret pääsisivät kotoa omilleen, uusavuttomatkin oppisivat kotityöt ja voisivat alkaa opiskelemaan jo siinä sivussa. Meille kelpaisi sisäkkö viideksi tunniksi joka arkipäivä ja yhtenä iltana viikossa lastenhoito vuoro päälle:) Kyllä siinä ehtisi tekemään samalla tulevaisuuden suunnitelmiakin, että ei ihan elämänmittaista uraa sisäkkönä kuitenkaan:)
Ap kuvailit juuri täydellisesti taviksia, jotka äänestävät kokoomusta. Melko naivia. Sanoisinko naivin junttia touhua.
Asumme Kauniaisissa, olemme palkanneet sisäköksi nuoren somalialaisen naisen. Hänellä on asuntona 2h+kk yläkerrassamme omalla sisäänkäynnillä, maksamme hänelle kuukaudessa 350e. Hänellä on viikossa vapaata lauantai klo 16.00 - maanantai klo 6.00. Ystävämme vitsailevat, että meillä on oma kotisomali :) mutta järjestely on hyvä ja me olemme tykänneet. Samalla tuemme maahanmuuttajien työllistymistä.
Asumme Kauniaisissa, olemme palkanneet sisäköksi nuoren somalialaisen naisen. Hänellä on asuntona 2h+kk yläkerrassamme omalla sisäänkäynnillä, maksamme hänelle kuukaudessa 350e. Hänellä on viikossa vapaata lauantai klo 16.00 - maanantai klo 6.00. Ystävämme vitsailevat, että meillä on oma kotisomali :) mutta järjestely on hyvä ja me olemme tykänneet. Samalla tuemme maahanmuuttajien työllistymistä.
Orjatyötä tuo on. Järkyttävää. Onko kukaan kertonut hänelle sitä että toimeentulotuella eläisi paljon leveämmin?
Asumme Kauniaisissa, olemme palkanneet sisäköksi nuoren somalialaisen naisen. Hänellä on asuntona 2h+kk yläkerrassamme omalla sisäänkäynnillä, maksamme hänelle kuukaudessa 350e. Hänellä on viikossa vapaata lauantai klo 16.00 - maanantai klo 6.00. Ystävämme vitsailevat, että meillä on oma kotisomali :) mutta järjestely on hyvä ja me olemme tykänneet. Samalla tuemme maahanmuuttajien työllistymistä.
Tukisitte edes aidosti ihmistä Orjatyötä tuo on. Järkyttävää. Onko kukaan kertonut hänelle sitä että toimeentulotuella eläisi paljon leveämmin?
kaksio käytössä! Sehän on ainakin 700 eur/kk + palkka työstä. Tyttö oppii kielen ja saa tärkeää työkokemusta, josta on etua esim. opiskelemaan haussa. Entä jos tuo tyttö ei tekisi mitään, notkuisi vaan kauppakeskuksessa, sossu maksaisi ikävän pikku läävän ja käyttörahaa. Ei työkokemusta, ei kielen oppumista, eitulevaisuutta, ei mitään.
Tossa sun unelmassas ei ole kokoomuslaista nähnytkään. Mietis nyt vaikka pienyrittäjän arkea...kaukana tuosta unelmastasi. Keep on dreaming!
Tossa sun unelmassas ei ole kokoomuslaista nähnytkään. Mietis nyt vaikka pienyrittäjän arkea...kaukana tuosta unelmastasi. Keep on dreaming!
aivan kamalaa miten ihmiset äänestävät unelmiensa perässä. Miksi teidän pitää saada kaikkea?
Eikö teille riittäisi pieni asunto rivitalosta?
Äänestin kokoomusta, koska minulla ja miehelläni on pieni unelma
Rötöstelystä ?
Kokoomuslaisille se on arkipäivää.
Itse en äänestä rötöstelypuolueita.
Asumme Kauniaisissa, olemme palkanneet sisäköksi nuoren somalialaisen naisen. Hänellä on asuntona 2h+kk yläkerrassamme omalla sisäänkäynnillä, maksamme hänelle kuukaudessa 350e. Hänellä on viikossa vapaata lauantai klo 16.00 - maanantai klo 6.00. Ystävämme vitsailevat, että meillä on oma kotisomali :) mutta järjestely on hyvä ja me olemme tykänneet. Samalla tuemme maahanmuuttajien työllistymistä.
Oikea verenimijä.
Onko tuo edes laillista pitää noin pienellä palkalla mamua kotonaan ?
Maksatteko edes asiaankuuluvia muita maksuja ja veroja ?
Tekisitte siis suomalaisille samalla tavalla ?
Mietis nyt vaikka pienyrittäjän arkea...
Et voi olla tosissasi. Kokoomus ajaa alv-korotuksia, tiedätkö mitä se tarkoittaa nimenomaan pienyrittäjille, jotka tuskailevat alv-tilitystensä kanssa kuukausittain jo nyt?
Pieni- ja keskituloisilla kulut kasvavat myös, ja heidän pussissaan se myös tuntuu eniten!
Lisäksi Kokoomuslaista aluepolitiikkaa on keskittää kaikki alkava yritystoiminta keskusta-alueille, missä korkea hintataso liikehuoneistoissa jo yksistään karsii osan porukasta pois.
Että mietipä vielä uudestaan.
Jotta näin huonot provot loppuisivat.