Av:n lyhin pino ikinä tässä? (luomusti vauvan saaneet, jotka HYVÄKSYVÄT hedelmöityshoidot)
Viime päivinä tätä palstaa lukeneena minulle on jotenkin jäänyt sellainen mielikuva, että joka ikinen luomusti lapsen alulle pannut av-mamma vastustaa hedelmöityshoitoja.
Joten te, jotka olette saaneet luomuvauvoja, mutta silti hyväksytte lapsettomuushoidot toisille, olkaa hyvä ja pinoutukaa.
Jos teitä ei ole, sitten tämä aloitus painukoot unholaan (viime päivien keskustelujen perusteella veikkaan tätä vaihtoehtoa).
Kommentit (41)
Jokaisella on oikeus saada oma pieni vauva, vaikka se ihan " luomusti" ei onnistuisikaan. Tällä tavoilla, joillekkin saadaan se onni ja autuus.
jotka eivät voi lasta luomuna saada.
yksi enkelilapsi (kohtukuolema rv. 39) ihan luomusti ja nyt olemme kärsineet kolme vuotta selittämättömästä sekundäärisestä lapsettomuudesta. Olen hedelmällisyyshoidoissa ja luonnollisestikin kannatan niitä.
jos vauvaa ei kuulu luomusti. Olisin mennyt niihin tarvittaessa itsekin.
Ihan itsestään selvä asiahan tämä on!
3 luomulasta, joista ensimmäinen oli minullakin loppuraskauden kohtukuolema.
Oma ainoa luomulapseni ei saanut elää, mutta tungen tähän pinoon kuitenkin.
Olen kuvitellut, että useimmat hyväksyvät. Kun tietää miten tärkeä oma lapsi, haluaa muillekin saman ilon!
jotka sentään ovat sairauden hoitoa.
Joskus ei kummastakaan löydy mitään vikaa, mutta lasta ei silti kuulu. Silloin kyse ei ole sairaudenhoidosta, koska lapsettomuus ei ole sairaus.
hedelmöityshoidoilla. Siis hedelmöitettiin viemällä siittiö munasolun sisään ja kaiken lisäksi alkoita pakastettiin. Tämä mieheni siskon lapsi on viettänyt siis elämänsä alkutaipaleen pakastimessa odottamassa siirtoa kohtuun kasvamaan.
Sinne pakkaseen jäi vielä kymmenen sisarusta odottamaan vuoroaan. Varmasti osa heistä joutuu roskikseen kun tarvetta noin monelle sisarukselle ei kuitenkaan tule.
Minä en ole koskaan hyväksynyt lapsia joita tehdään näin. (tai paremminkin vanhempia jotka väkisin tehtailevat labra-pakkas-vauvoja)
Meitä pyydettiin kummeiksi tälle lapselle. Kieltäydyimme, koska emme hyväksy tälläisiä luonnottomia lapsentehtailuja. Kummit löytyivät muualta, onneksi.
Tuota ap:n tarkoittamaa ketjua lukiessa tulee paha mieli. Uskon, että noista kirjoituksista monet provot ovat varmasti yhden ja saman kirjoittamia, tai sitten muutaman kiihkoilijan.
Kannatan lapsettomuushoitoja, ja on hienoa, että lääketieteen kehitys menee eteenpäin.
silloin se ON lääketieteellinen ongelma.
Vierailija:
Joskus ei kummastakaan löydy mitään vikaa, mutta lasta ei silti kuulu. Silloin kyse ei ole sairaudenhoidosta, koska lapsettomuus ei ole sairaus.
olemme ilmeisesti sitten - mitä? - murhaajia? ;=DDDD
Kuten kaikki, jotka käyttävät ehkäisyä ja siten tappavat sukusoluja eli ihmisen alkuja.
Vierailija:
Kummit löytyivät muualta, onneksi.
Nimenomaan LAPSEN onneksi.
heille lapsettomuushoidot ovat kova paikka, kun ihmiset menevät räpelöimään asioita, jotka " kuuluvat Jumalalle" .
Yritetään ymmärtää 22:n kaltaisia ihmisiä, heillä on elämässään paljon, paljon enemmän kaikenlaisia rajoituksia kuin meillä, tämä näkökanta on vain jäävuoren huippu.
-hmmm. vai eiks se enää antanu käskyjä näinä päivinä? siis ku netti on keksitty? tv:n ajoilla vielä jakeli..
en voi ymmärtää tuollaista kantaa vaikka olisi itse jesse käyny sen ovella mulle sanomassa.
Itse hyväksyn ilman muuta lapsettomuushoidot ja kelakorvauksen kanssa!
Am I the only one?