Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö lasten kaverisynttäreille yleensä kakun?

Vierailija
17.04.2011 |

Millaisen? Kelpaako se? 7-10v lapsista kyse.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset tykkäävät, mutta yllättävän harvat muut :-O Parhaiten upposi jätskibaari, jossa sai valita kuudesta jätskilaadusta, plus hedelmäsalaattia, strösseleitä, eri kastikkeita jne.

Vierailija
2/19 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen usein sellaisen, jossa on välissä pakastealtaasta vadelmia ja kermavaahtoon sulatettuna valkosuklaata. Päälle tavallinen kermavaahto ja koristeena erivärisiä nonparellikuvioita. Kostutan jaffalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tartte olla mikään mestariteos. Sitte voi olla jädet erikseen. Vanilja-, suklaa- ja mansikkajätski. Sitte nonparelleja, suklaakastiketta ja karamellikastiketta ja pursotettavaa kermavaahtoa. Jotain kivoja keksejä.

Vierailija
4/19 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kakku vaan kuuluu juhliin :)

Toiset tykkää, toiset ei. Ja onneksi on tähän mennessä uskaltaneet sanoa jos eivät tykkää.

Ihan peruskakkuja täytekakkuja tehdään, en ole mikään jauhopeukalo. Kaupan valmispohaan tehdään.

Vierailija
5/19 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kermakakku jää aina syömättä, mutta suklaakakusta yleensä lapset tykkää.

joskus olen tehnyt ihan vaan mokkapalaohjeella kakkuvuokaan, ja mokkapalakuorrutus päälle.

Vierailija
6/19 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ohjelmanumero joka kuuluu synttäreihin.

Lapsen kaverit tykkää, koska ovat oppineet tykkäämään kakusta, sillä päiväkodissa lapsi leipoo ohjaajien kanssa omille synttäreilleen kakun. Se kun on itse tehnyt on tosi tärkeä juttu, ja myös se maistaminen.

Vierailija
7/19 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumentaa vadelmat?

En haluaisi lapselleni noroa synttäreiltä!

Vierailija
8/19 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ollut jätskibaari, joka on tosi suosittu

Vierailija
9/19 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kynttilä milloin minkäkin päällä, jäätelössä, donitisissa, kerran jopa kädessä...

Vierailija
10/19 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumentaa vadelmat? En haluaisi lapselleni noroa synttäreiltä!

Sitä ei tarvitse kuumentaa. Sellaisia käytin itse joulun aikaan kun tein Pavlovan.

Vierailija
11/19 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jädebaari on helppo organisoida: pöytä asetellaan niin, että vieraat pääsevät sen toiselle puolelle ja vastapäätä on tarjoileva aikuinen. Lapset näyttävät mitä jätskiä ja oheisia haluavat, ja iästä riippuen saavat itse laittaa strösselit ja kastikkeet. Meillä menee kätsysti kun on sellainen saareke keittiössä, ja ruokapöytä on varattu syömistä varten. Toistaiseksi on annettu jätskiä vain kuppeihin, mutta periaatteessa isommille voisi antaa tötteröihinkin.

Tarjolla siis 6-8 jätskilaatua, pieniä paketteja ja mukana myös maidotonta; hedelmäsalaattia, keksinmuruja, pähkinää yms; 2-3 lajia kastiketta; ja kaikkia 8 lajia strösseliä mitä kaapista löytyy.

Vierailija
12/19 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuutioita?

Vierailija
13/19 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lapsille ei maistu ja se kyllä harmittaa, kun ottavat lautaselle suuren palan ja jättävät sen syömättä.

Meillä on yleensä silloin koirillakin juhlat.

Vierailija
14/19 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina väännän, mutta vaihtelevasti menee kaupaksi. Jätski ehkä hivenen paremmin.

Meilläkin on koirilla juhlat lasten synttäripäivinä :)

Vierailija
15/19 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin se lisäsi täytekakun menekkiä huimasti!

Päällystin kakun kermalla ja varasin lapsille monenlaisia karkkeja ym. kakun koristelemista varten. 10-vuotiaat tytöt koristelivat kakkun hartaudella ja kauniiksi koristelivatkin!

Ja kyllä kakku maistui...

Tuota jätskibaaria olen myös toteuttanut hyvällä menestyksellä. Ainakin kesäsynttäreillä on ihan must!

Vierailija
16/19 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne lapset syövät jotka syövät...tarjottu mikä tarjottu. Itse leikkaan yleensä lapsille toiveiden mukaan, mutta "isot" on aika maltillisen kokoisia. Kakkua saa lisää, jos maistuu.

Meillä juhlapöydässä aika vähän karkkeja, enemmänkin popcorn, keksi, kotileivonnaislinjaa.

Menekki riippuu varmaan mihin lapset ovat tottuneet... oman lapseni mielestä synttärit on ihan plääh ilman kakkua.

Vierailija
17/19 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina eri teema (aarrearkku, linna, traktori..)

Hyvin menee.

Vierailija
18/19 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kikkailla kakunkoristeilla ja meillä onkin ollut siileistä LittleBigPlanetiin vaikka minkä näköisiä kakkuja.

Lapset harvoin sitä kakkua kuitenkaan syö, joten jämät syötetään sit sukulaisille ;D

Viimeksi tytön 8v synttäreille tein suklaakakun, jossa oli jotain puoli kiloa ihan oikeaa suklaata ja se katosi kyllä parempiin suihin jo lastenkemuissa :D

Vierailija
19/19 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kakku on tosi hyvää. Suklaakakku, päällä kermavhtoa ja täytteenä suklaakreemiä. Nam. Kakkua ei yleensä ole edes jäänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan