Mitä meidän joulupöydästä vielä puuttuu?
Tulee kinkku, keitetyt perunat, kinkkukastiketta, lämminsavuporoa, bataattilaatikkoa, rosollia, sienisalaattia, Koillismaan rieskaa ja saaristolaisleipää. Jälkiruuaksi lapsuusajan joulujälkkäri, hedelmäsalaatti spritella höystettynä. Ollaan kalalle allergisia, perinteisistä laatikoista ei välitä. Jotenkin tuntuu vähältä joidenkin jouluruokaan verrattuna, mutta meitä on vain minä ja mies. Olisiko joku palstallakin viimeaikoina villinnyt hyydykekakku sopiva, vaikka tuosta porosta? Pohjaksi saaristolaisleipämurua.
Kommentit (35)
Vendetta jäätelö kaakku.
Pelastaa juhlan kuin juhlan!
Kotijuustoa? Kananmunia esim majoneesilla höystettynä? Uunijuureksia? Joku salaatti?
Mun mielestä ei varsinaisesti puutu mitään, oikein hyvä tarjoilu
Itse tekisin ehkä jonkun vihreän salaatin vielä ja porolle kaveriksi vaikka karpalohyytelöä tms. Muuten on minusta aivan riittävä pöytä kahdelle, jos ette kalaa voi syödä ja perinteiset laatikot ei maistu.
Pitsa puuttuu, että olisi jotain syötävääkin.
Miksi 2 ihmistä tarvitsee noitakaan?
Minun pöydässäni olisi kinkku, lanttulaatikko ja rosolli. En ehkä saa niitä tänäkään jouluna, onneksi on nuudeleita laatikollinen. Sillä pärjää kuukauden.
Jonkinlainen tuoresalaatti ja vaikka uunikasviksia.
Viinatarjoilu puuttuu. Pitää olla kunnolla viunaa.
Minä teen jouluksi koko pellillisen aivan ihanaa katkarapu pitsaa punasipulilla ja kolmella eri juusto täytteeellä. Punaista emmentaalia, aura juustoa ja parmesaani juustoa. Ei se ole ihan halpaa pitsaa.
Kokatarjoilu. Jauhot pöydälle kulhoihin.
Maksapatee
Punajuuri-aurajuustopaistos
Bermudan sipulit
Sienisalaatti
Olisko näissä jotain?
Vierailija kirjoitti:
Minun pöydässäni olisi kinkku, lanttulaatikko ja rosolli. En ehkä saa niitä tänäkään jouluna, onneksi on nuudeleita laatikollinen. Sillä pärjää kuukauden.
Ei ole kyse siitä, mitä _tarvitsee_ vaan mitä haluaa. Pärjäähän sitä vaikka kaurapuurolla, mutta jouluna nyt vaan halutaan jotain muuta.
En ankeampaa voisi edes kuvitella kuin syödä nuudeleita kuukauden, sori vaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitsa on köyhien arkiruokaa. Sekä alun perin että nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun pöydässäni olisi kinkku, lanttulaatikko ja rosolli. En ehkä saa niitä tänäkään jouluna, onneksi on nuudeleita laatikollinen. Sillä pärjää kuukauden.Ei ole kyse siitä, mitä _tarvitsee_ vaan mitä haluaa. Pärjäähän sitä vaikka kaurapuurolla, mutta jouluna nyt vaan halutaan jotain muuta.
En ankeampaa voisi edes kuvitella kuin syödä nuudeleita kuukauden, sori vaan.
No onhan se ankeaa, ja kyllä minäkin haaveilen noista kinkusta, lanttulaatikosta ja rosollista.
Mutta aloittajahan harmitteli että on köyhä pöytä muihin verrattuna, ei kai se ole syy haalia enempää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun pöydässäni olisi kinkku, lanttulaatikko ja rosolli. En ehkä saa niitä tänäkään jouluna, onneksi on nuudeleita laatikollinen. Sillä pärjää kuukauden.Ei ole kyse siitä, mitä _tarvitsee_ vaan mitä haluaa. Pärjäähän sitä vaikka kaurapuurolla, mutta jouluna nyt vaan halutaan jotain muuta.
En ankeampaa voisi edes kuvitella kuin syödä nuudeleita kuukauden, sori vaan.No onhan se ankeaa, ja kyllä minäkin haaveilen noista kinkusta, lanttulaatikosta ja rosollista.
Mutta aloittajahan harmitteli että on köyhä pöytä muihin verrattuna, ei kai se ole syy haalia enempää?
Syy on se, että haluaa. Mutta kademielihän se siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitsa on köyhien arkiruokaa. Sekä alun perin että nykyään.
Riippuu mistä aineksista sen tekee. Sinä olet varmaankin syönyt halvoista aineksista pitsaa eikä sinulla ole mitään kokki taitoja. Ammattilais kokki kun osaa ruuasta kuin ruuasta loihtia herkullista eikä tarvitse olla mitään perinteisiä juures halpoja laatikoita tai muita juures rosolleja, elikkä juuresta joka muodossa tai sikaa.
Pitsaa voi tehdä kalliistakin aineksista eikä halvimmista. Tuunaan aina kaupan pakaste pitsakkin niin ettei ne sellaisinaan kelpaa jos ei ole aikaa tehdä ihan alusta, pohjaa myöten ihan itse mistä tulee kaikkein parhaimman makuista.
Vielä puuttuu graavilohi joka ostetaan kalakaupasta aatonaattona sekä rosolli joka tehdään itse.
Missä joulutortut ja taatelikakku?
Ruoansulatustabletit puuttuvat.