Voi miksi en osaa olla tyytyväinen siihen mitä mulla on? Miks oon kateellinen???
paitsi että mulla on velkanen paska talo joka kipeesti kaipaa remppaa mutta ei ole varaa tehdä, velkanen mies, paska parisuhde, mä oon läski ja vaadin toisilta liikaa enkä ole tyytyväinen mihinkään, aina on parantamisen varaa. =(
Tää on niin raskasta olla tällänen enkä tiedä millä pystyisin ajattelutapaani muuttaa. Ei auta trapia, olen kokeillut ja vähän aikaa oli ok mutta sitten taas kaikki meni pieleen.
Kommentit (27)
lupas kyllä sen lopettaa ja mennä vieraalle töihin mutta siitä jää kauheet velat miehelle.
Vastuuta jakaa kenen kanssa?
Tässä tulee taas tää että jos on lapsia ja muut hankittu niin itse ne hoidetaan, mä en halua apua muilta, en halua jäädä kiittollisuuden veklaan kellekään.
No sen verran olen masennukseni jälkeen ymmärtänyt että jos meinaan selväjärkisenä mieheni rinnalla selvitä niin en tee kuin osa-aika työtä vaikka se taloudellisesti on aivan järjetöntä mutta mun pää ei kestä sitä koko aika työtä tässä tilanteessa, hkä taas sitten kun mies menee vieraalle töihin ja ottaa EHKÄ vastuuta perheestä ja kodista niin kuin on luvannut mutta en usko ennen kuin näen, sen verran olen tässä vuosien aikana oppinut.
Kyllä mä miestä rakastan jostain kumman syystä?
Iltaisin haluan mennä kainaloon ja olla silitettävänä mutta miski en osaa olla siihenkään tyytyväinen vaan pelkään että taas pitää harrastaa seksiä vaikka en millään jaksaisi.
Jossain vaiheessa mies pakotti mut melkein joka ilta harrastamaan jonkilaista seksiä hänen kanssa ja siitä,v aikka siitä on jo muutama vuosi aikaa niin on mulle jäänyt sellanen pelko että mun on pakko suostua tai muuteen mies suuttuu ja mä en jaksa sitä tappelua.
En vaan pääse siitä yli, se oli kamalaa kun yhtään ei kiinnostanut ja mies pakotti monet kerrat sen jälken itkin itseni uneen ja kyllä mihelle siitä puhuin mutta pyyteli kyllä anteeksi ja oli pahoillaan ettätaas pakotti ja silti aina sen teki uudestaan.
ap
saisitte talouta parempaan kuntoon,pääsisit neljän seinän sisältä pois,saisit sosiaalista kanssakäymistä muiden kaa ja ymmärtäisit miestä paremmin(että töistä voi olla väsynyt) ja mies ymmärtäis paremmin sua(kun joutuisitte jakaa kotityöt ja lastenhoidon.
Mielestäni sanoin jo alotuksessa että olen töissä, selvennetään nyt sen verran että kun mies aloitti yrittäjyyden olin kokoaika työssä mutta kävi mulle melko raskaaksi hoitaa koti ja työt ja työni takia sairastuin masennukseen jonka aikana kyllä hoidin kodin kun ei ollut vaihtoehtoja ja kun saikun aikana tajusin että en enää jaksa niin vaihdoin työpaikkaa ja nyt teen osa-aika työtä vaikka se rahalissti ei ole järkevää mutta mun hermojen kannalta ja sen että lasten ei travii kuunneella huutavaa ja itkevää väsynyttä äitiä, niin on järkevää.
ap
- mieti missä olet hyvä, panosta siihen, kehitä itseäsi pidemmälle ja pidemmälle
- opettele arvostamaan itseäsi
- lakkaa välittämästä muiden mielipiteistä
- aseta itsesi elämäsi päärooliin; nyt pääroolissa ovat kateutesi kohde, miehesi ja läskisi
- kohtaa jokainen ihminen, myös itsesi, kokonaisena puutteineen päivineen...alat nähdä ympärilläsi enemmän hyviä ihmisiä, jotka ansaitsevat sen mitä heiltä kadehdit
Näillä olen mennyt kohta 15 vuotta. En tunne kateutta vaan minussa on kova sisäinen draivi kehittää itseäni pidemmälle ja paremmaksi. Oma elämäni on kuin nautinnollinen ja haastava palapeli.
Täytyykin oikeen kirjottaa noi ylös =)
ap
ei mies tee kotitöitä vaikka mä kävisin töissä, se on meinaan niin nähty tässä perheessä.
Mies oli työttömänä muutaman kuukauden ja minä tein ruuat valmiiksi töiden jälkeen ja aivan kaiken miehen sotkuista lähtien täällä siivosin ja lapset oli vielä hoidossa päivät, mies katseli telkkaria ja pelas tietokoneella ja ei, ei ollut masentunut.
ap
muista että sun ei kuulu suostua seksiin jos et halua.Kauhee asia että joudut kärsiin noin.Luulen että sun mies tosi ahdistunu kun purkaa sitä seksin kautta,ehkä joku terapia auttaisi..?Voisiko mies lähtee terapiaan?Hae ainakin itelles apua,jos mies ei lähde!Ja lähinnä aattelin sitä yrityksen vastuunjakoa,mutta kyllä sä voit kotiinki ottaa apua,se ei huonoa susta tee.Me uskikset autetaan toisiamme,sit ei kukaan taakotu liikaa!t .no5
halua ottaaa vastuuta kyllä miehen pitää aivan itse tällä kertaa omat sotkunsa selvittää.
Mä olen masennuksen takia käynyt terapiassa ja siitä ei mulle kyllä suurtakaan apua ollut, ei se puhuminen tätätilannetta paranna kyllä tässä mun mielestä tarvitaan nyt niitä tekoja.
Mies ehkä vois mennä jonnekin jos uhkailisin erolla tms... mut tosiaan toi seksi asia on ollutta ja mennyttä mutta mä en vaan silti uskalla kieltäytyä vaikka mies ei enää mua pakota mutta en ymmärrä miks mä en pääse sen asian yli, miks en osaa oppia uskomaan että mies ei enää pakota mua siihen???
ap
- mieti missä olet hyvä, panosta siihen, kehitä itseäsi pidemmälle ja pidemmälle
- opettele arvostamaan itseäsi
- lakkaa välittämästä muiden mielipiteistä
- aseta itsesi elämäsi päärooliin; nyt pääroolissa ovat kateutesi kohde, miehesi ja läskisi
- kohtaa jokainen ihminen, myös itsesi, kokonaisena puutteineen päivineen...alat nähdä ympärilläsi enemmän hyviä ihmisiä, jotka ansaitsevat sen mitä heiltä kadehdit
Näillä olen mennyt kohta 15 vuotta. En tunne kateutta vaan minussa on kova sisäinen draivi kehittää itseäni pidemmälle ja paremmaksi. Oma elämäni on kuin nautinnollinen ja haastava palapeli.