Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset menevät lapsimessuille? En vaan voi käsittää

Vierailija
16.04.2011 |

Ja siis nimenomaan niiden lasten kanssa? Meinasin pyörtyä jo viime vkl kun olin puutarhamessuilla,huh huh

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä toinen vanhemmista on töissä siellä messuilla. Ottivat sitten omat lapsensa mukaan ja lisäksi muutaman kaverinkin:) Katotaan kun lapsi tulee takaisin että mitä tykkäsi. Kyseessä jo tosin koululainen.

Vierailija
2/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin petexpon puolella kahvilla ja limukalla, oli rauhallisempaa. lapset viihtyi ja niin myös minä:) tosiaan, kerran vuodessa tollanen, ei varmasti aiheuta traumoja lapsille:) lentokentilläkin monesti melkonen vipinä ja niin vaan ollaan tyttärien kanssa matkusteltu:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi täytti just 2. Ehdottomasti huonoin ikä, kahdella ekalla kerralla onnistui nukkumaan päikkäreitäkin, mutta nyt oli ylienergisellä pojalla liikaa virtaa ja meno oli sen mukaista. Ei osaa kunnolla jonottaa ja ihmisiä riitti.

Toivottavasti ensi vuonna nauttii musiikkiesityksistä. Pienoismallit ja eläimet olivat ehdottomasti messujen kohokohta ja se mikä on kivaa mun kannalta että siellä on eri vaatemerkkejä. Itse en niin paljon Helsingin katuja kiertele, tuolla pienet firmat olivat koppinsa tuoneet, sisustuskaupat jne. Eli sai vaihtoehtoja tulevaisuuteen.

Ikeasta sai hyvän alelapun. Muistin sen viime vuodesta ja ollaan jo käyty se tuhlaamassa. Muksu-osastolla syötiin, banskuja otettiin kotiinkin ( nehän maksaa nii paljon että kannatti ilmaseksi tuoda ) ja Danonino-osastolla oli kiva olla saippuakuplien keskellä ja syödä jogurttia.

Mä ja lapsi tykättiin koko rahan edestä.

Vierailija
4/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mekin vanhemmat, jotka oltiin lapsimessuilla, eletään lähinnä normaalia lapsiarkea. ulkoilua, lukemista, syömistä ym. Luontoretkiä, piknik-reissuja. Sit on niitäkin vanhempia,jotka eivät tee lastensa kanssa mitään. ei yhtään mitään.

Vierailija
5/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin perjantaina lasten (5,5 v. ja 2,5v.) kanssa ja hauskaa oli. Isommalle oli enemmän juttuja toki, mutta pienikin tykkäsi katti Matikaisesta ja leluilla leikkimisestä sopivassa pisteessä.

Ei maksanut paljon mitään kun tultiin kassit täynnä muroja, maitoja ja jugurttia jne. kotiin. Kirjoja sai ostaa parilla eurolla ym.

Illalla väsytti, mutta ensi vuonna uudestaan.

Vierailija
6/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoi hyvin jonotella paikkoihin, sai kivoja maistiaisia, mukavaa ohjelmaa, musiikkia jne... :) Kokkikoulusta tykkäsi kovasti!

Ratasikäisille ei sitten olekaan niin paljoa puuhaa eli itse jättäisin pienet lapset kyllä kotiin.

Me saatiin ilmaisliput, joten siksi mentiin ja mennään varmaan uudestaankin. Itse olen raskaana ja ihan kivasti ostin vaatteita yms. tarvikkeita halvalla tulokkaalle :)

Vierailija
7/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien toki tarvitse mutta miksi kritisoida niitä, jotka menevät.

Meillä ainakin ulkoillaan joka ikinen päivä lapsen kanssa (myös messupäivänä ulkoiltiin). Ja ruokaakin laitetaan mutta saakai muutakin tehdä. Lapseni ainakin tykkäsi vallankin model exposta.

Vierailija
8/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen asenne! Tylsät mammat taas täällä kauhistelevat!

Tiedoksi teille;mentiin pe aamuysiltä;ei ryysistä eikä jonoja, monta tuntia ehti tehdä vaikka mitä kivaa;

pomppulinna, ongintaa, potkupyöriä, paloautoja, poliisi, raitiovaunu, askartelua, piirtelyä, hyviä esityksiä; (satu sopanen & tuttiritari, maltti&valtti jne), pikkukakkosen hahmoja,

fisherpricen valtava määrä leluja leikittävänä (pienet varsinkin tykkäs!),

onnenpyöriä, ilmaisia maistiaisia:danoninoja, maitojuomia, hedelmäsoseita, xylitolpaastilleja, karjalanpiirakoita jne.....

Miksi ei lasta saisi viedä jonnekin ,jossa on hauskaa? Eikä äitikään siitä kärsinyt; sain ilmaisia kahveja ja nautin ilmapiiristä, -enkä ostanut mitään!

Vierailija
9/23 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tykkää lapsimessuista, toinen ei. Toinen jaksaa retkeillä, toinen ei. Eiköhän tässäkin asiassa voitais hyväksyä se, että ollaan erilaisia.

Me (minä ja lapset) käydään lapsimessuilla ihan lasten takia. Tykkäävät monipuolisesta tarjonnasta, mm. puuhapisteistä, konserteista, Pikku Kakkosen tyyppien tapaamisista jne. Samalla katsellaan pienoismalleja ModelExpo-messuilla.

Kotihoidossa olevat lapset saavat meillä jos jonkinlaista retkeä, teatteria, askarteluhetkeä, leipomista, lukemista jne. normaalissa arjessaan, heille lapsimessut ovat yksi vuoden kohokohdista.

Tiedän, että kaikki eivät kestä ryysistä ja kieltämättä kolmen alle 5v.:n kanssa siellä oleminen on minullekin raskasta, mutta kyllä lasten ilo ja riemu korvaa sen vaivan.

Antakaa niiden nauttia, jotka siellä viihtyvät.

Niin ja sinne kannattaa mennä perjantaina heti aamusta, tosin ei mene kuin pari tuntia ja paikka on tupaten täysi. Ehdittiin kuitenkin hetki olla väljemmin ja käydä silloin niissä ryysispaikoissa.

Vierailija
10/23 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on siis suora lainaus siitä ketjusta (alunperin joku kyseli että minä päivänä ja mihin aikaan messuille kannattaa mennä): "voin vain kuvitella millainen painajainen nuo kyseiset messut ovat. Itselle ei tulis mieleenkään lähteä tuonne. Monta kertaa olen ihmetellyt koko messuja; kuka tuollaisille vapaa-ehtoisesti lähtee kattelemaan jotain vaippamerkkien standeja ja haalimaan maistiasia jostain surkeista valmisruoista??? Järjetön meno, rääkyviä pentuja ja kireitä vanhempia ryysimässä vankkureiden kanssa edestakaisin. Nuo messut eivät ole mitään muuta kuin markkinaihmisten keksintö edistää nykyistä suuntausta tehdä lapsuudestakin asia, joka kuuluu "ostaa oikeanlaiseksi": Huh, viettäisitte lastenne kanssa mieluummin sitä oikeata laatuaikaa vaikka kotona ulkoillen ja lettuja paistaen." Could not agree more.

Ei ne lapset tarvii niitä jättimaskotteja, mainosstandeja ja karkkeja ja pomppulinnoja. Ne tarvii yhteistä tekemistä kotona. Tai menkää vaikka luontoretkelle.

käy lasten kanssa Lapsi-messuilla, niin tarkoittaako se, ettei niiden lasten kanssa tee mitään muuta? Kyllä meillä joka päivä tehdään lasten kanssa kaikenlaista kotona, sisällä ja ulkona. Ja retkeillään viikottain lähimetsässä.

Saman heiton voisi tehdä näin:

Miksi menette sinne Muumimaailmaan / Puuhamaahan / Linnanmäelle / Korkeasaareen / Serenaan jne jne jne? Ei ne lapset tarvii niitä tekemällä tehtyjä elämyksiä. Ne tarvii yhteistä tekemistä kotona.

Meillä oli tosi mukava päivä perjantaina Lapsi-messuilla. Lasten ehdoilla mentiin. Lapste oli haltioissaan, kun näkivät Pikku Kakkosen porukkaa, saivat pelata pelejä, maistella pikku maistiaisia, piirtää kilpailuihin, värittää, pomppia pomppulinnassa jne. Mulla ei ollut mikään tarve haalia kaikkea ilmaiskamaa tai shoppailla me&i:n ryysiskojulla eikä muilla kojuilla messutarjouksia. Pysähdyttiin niille kojuille mihin lapset halus. Ja pienoismallipuolella lapset viihty myös hyvin ja siellä oli tilaa kulkea.

Vierailija
11/23 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä on odottajille jos vaikka mitä! 1-2-vuotiaiden taaperoiden ei sinne kannata mennä, puuhajutut on mielestäni suunnattu isommille. Tai sanotaan näin, että tuon ikäiset lapset väsähtävät ehkä siihen, että eivät voi oikein osallistua muuten kuin rattaissa istumalla. ;)

Vierailija
12/23 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea tungos ja jonot joka paikkaan, ei lapset jaksaneet jonottaa. Eivät päässeet mihinkään kivaan paikkaan.

Aika paljonhan siellä on aikuisille suunnattuja juttuja, kuten asiantuntijaluennot ja mitä ihmeellisimpiä kojuja, kuten vakuutusyhtiöiden yms.

Ei lapset jaksa niissä kovin kauaa seisoskella.

Meidän aisteille messut olivat liikaa, mutta jotkut tuntuvat tykkäävän. Tulipahan kerta nähtyä.

Vierailija
13/23 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää halia Myyrää ja muita karvalalluja, pomppia pomppulinnoissa, jutella Katti Matikaisen kanssa, maistella vauvaruokia, laskea paloautosta liukumäkeä, ajaa ratikkaa, tutustua poliisiautoon, osallistua monen moniin piirustuskilpailuihin, otattaa itsestään valokuva jne jne.

Hei ne on LAPSImessut!

on jäänytkin harmittamaan, kun ne lapsetkin sinne messuille tunkee eikä pääse em. juttuja tekemään... =)

Ne on tosiaan LAPSImessut ja ainoat messut joilla myös aikuiset käyttäytyvät kuin lapset (etuilevat, tönivät, huutavat, kiukuttelevat ja haalivat kaikenlaista ilmaista tavaraa).

Vierailija
14/23 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on siis suora lainaus siitä ketjusta (alunperin joku kyseli että minä päivänä ja mihin aikaan messuille kannattaa mennä):

"voin vain kuvitella millainen painajainen

nuo kyseiset messut ovat. Itselle ei tulis mieleenkään lähteä tuonne. Monta kertaa olen ihmetellyt koko messuja; kuka tuollaisille vapaa-ehtoisesti lähtee kattelemaan jotain vaippamerkkien standeja ja haalimaan maistiasia jostain surkeista valmisruoista??? Järjetön meno, rääkyviä pentuja ja kireitä vanhempia ryysimässä vankkureiden kanssa edestakaisin. Nuo messut eivät ole mitään muuta kuin markkinaihmisten keksintö edistää nykyistä suuntausta tehdä lapsuudestakin asia, joka kuuluu "ostaa oikeanlaiseksi":

Huh, viettäisitte lastenne kanssa mieluummin sitä oikeata laatuaikaa vaikka kotona ulkoillen ja lettuja paistaen."

Could not agree more.

Vierailija
15/23 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikomus mennä sinne messuille ensimmäisen vauvan odottajan ominaisuudessa, mutta eipä tullut sitten lähdettyä. Mietin, että menetinkö jotain oleellista. Olisiko ollut lipun hinnan arvoista infoa tarjolla tällaiselle lapsellisesta arjesta tietämättömälle? Toisaalta, onko nuo messut suunnattu enemmän jo perheellisille ja pääpaino ehkä lasten viihdyttämisessä?

Ensikertalaisena olisi kiinnostanut lähinnä jotkut luento-osuudet ja tutustua kaikkiin lapsiin liittyviin tuotteisiin.

Tuskin tulen osallistumaan edes perhevalmennukseen sen ajoittuessa hölmösti työajalle. Imetys-teemavalmennuksenkin olen jo menettänyt ja siitä olisi ollut hyvä saada lisätietoa. Neuvolassa ei ole selvästikään ajateltu työssä käyviä odottajia valmennusaikoja suunniteltaessa...

Vierailija
16/23 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on siis suora lainaus siitä ketjusta (alunperin joku kyseli että minä päivänä ja mihin aikaan messuille kannattaa mennä):

"voin vain kuvitella millainen painajainen

nuo kyseiset messut ovat. Itselle ei tulis mieleenkään lähteä tuonne. Monta kertaa olen ihmetellyt koko messuja; kuka tuollaisille vapaa-ehtoisesti lähtee kattelemaan jotain vaippamerkkien standeja ja haalimaan maistiasia jostain surkeista valmisruoista??? Järjetön meno, rääkyviä pentuja ja kireitä vanhempia ryysimässä vankkureiden kanssa edestakaisin. Nuo messut eivät ole mitään muuta kuin markkinaihmisten keksintö edistää nykyistä suuntausta tehdä lapsuudestakin asia, joka kuuluu "ostaa oikeanlaiseksi":

Huh, viettäisitte lastenne kanssa mieluummin sitä oikeata laatuaikaa vaikka kotona ulkoillen ja lettuja paistaen."

Could not agree more.

Ei ne lapset tarvii niitä jättimaskotteja, mainosstandeja ja karkkeja ja pomppulinnoja. Ne tarvii yhteistä tekemistä kotona. Tai menkää vaikka luontoretkelle.

Vierailija
17/23 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lasta kiinnostaa ne pienoismallimessut siinä samassa. Samalla saatetaan pyörähtää siinä lapsimessujen puolella.

Vierailija
18/23 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä niitä "virikkeitä" vasta olikin :) City-ihmisten naurettavaa puuhaa viedä lapset ryysikseen VIIHTYMÄÄN :D

Vierailija
19/23 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidän poikia kiinnostaa lisäksi ne pienoismallimessut

Vierailija
20/23 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis nimenomaan niiden lasten kanssa?