Hitto nuo jehovat on raivostuttavia...
Kävi oven takana taas jotain sössöttämäss. Yritin keskustella ja kysellä mutta yhteenkään kysymykseen ei voi vastata vaan kierrellään ja kaarrellaan ja jauhetaan paskaa mikä ei liity mihinkään...
Argh... Teki mieli ravistella niitä.
Kommentit (20)
Ja että onko tyttöystävänikin tervetullut heidän kokoukseen johon minua kutsuivat.
Vastaus meni jotenkin näin:
"Jos minä olen ollut naimisissa miehen kanssa 26vuotta, ja mieheltä menee kyky seksuaaliseen elämään niin oikeuttaako se minut käymään vieraissa"
Vastasin että se on heidän sopimuksensa miten tulee toimia ja kysyin miten tämä liittyy mihinkään josta päädyttiin siihen että kävisinkö minä vieraissa ja onko miellä hyvä seksielämä.
Kysyin mitä ajattelevat pitkähiuksista miehistä kun raamattu kieltää nekin.
Siihen vastasivat että ei elokuvastakaan ymmärrä mitään jos on katsonut vähän alusta ja vähän lopusta.
Siihen vastasin että olen lukenut kyllä koko kirjan ja että noudattavatko he KAIKKIA raamatun oppeja ja sitten puhuttiinkin taivaasta hallituksena ja siitä että kun kuolen niin madot syövät minua.
Ihan niinkuin olisi keskustellut jotenkin jälkeenjääneen kanssa tai aivopestyn nuken...
ap
Valitettavasti kaikki eivät vaan osaa keskustella.
Jopa meissä Jehovan todistajissa on sellaisia.
Homous kielletään raamatussa,mutta kokouksiin saa tulla ihan kuka vain ja kenen kanssa tahansa.
Niin kauan kuin suorittaa homoseksuaalisuutta,ei kuitenkaan voi tulla kastetuksi Jehovan todistajaksi.
Pitkähiuksiset miehet,no,raamatussa sanotaan,että naisen tulee näyttää selvästi naiselta ja miehen mieheltä. Eli siinä vaiheessa kun kasteelle aikoo niin miehen olisi leikattava ne pitkät hiukset,mutta taas hiusmalleja on monenlaisia ja meidän seurakunnassa esim. on veljiä joiden hiukset ovat siististi leikatut ja noin suunnilleen melkein hartioihin asti,mutta leikattu "miehisesti",ei siis tällasta ponkkaripää-mallia.
Kelpaako vastaukset? :)
että jättäisin naiseni ja haluisin tulla kastetuksi niin mites kun olen saanut verensiirron?
ap
Mutta eri asia on sitten että halauako liittyä näin noloon porukkaan....
pääsiäisen alla. Käyvät kutsumassa johonkin muistonviettoon valtakunnansalille. Taitaa olla ainoa juhla, jota viettävät. Lähtevät nopsaan kun sanoo Ei kiitos. Ei tarvitse alkaa edes väitellä.
Joku hiusmalliko sen sanelee?? Mitenköhän Kiinassa, sivistyksen kehdossa, on pärjätty naismaisten miesten kanssa kun siellä oli vuosituhansia normaalia että MIEHELLÄ oli pidempi tukka kuin naisella?? :D
kunhan pystyn keskustelemaan. Eriuskonnot kyllä kiinnostavat vaikken itse mihnkään sen suuremmin uskokaan.
Kävi vaan raivostuttamaan suunnattomasti kun itse yrittää keskustella ja vastapuoli vaan väistelee kysymyksiä ja puhelee ympäripyöreitä.
ap
Eihän se verensiirto mitään haittaa. Kaste "pyyhkii pois" ne synnit/teot/tietämättömyydet joita olet tehnyt ja sitten alkaa tavallaan uusi elämänvaihe,se jossa olet valinnut itse,että olet Jehovan todistaja ja noudatat raamatun ohjeita.
Myös joskus on ollut tilanteita joissa lääkärit laittavat verensiirron Jehovan todistajalle vasten tämän tahtoa,ei se mitään merkitse koska Jumala näkee kyllä,ettei Jehovan todistaja itse tehnyt sitä valintaa.
5
Jos lapsesi joku päivä alkaa "suorittaa homoseksuaalisuutta" tai tekee jotain muuta minkä takia hänet erotetaan seurakunnasta - alatko sinä silloin karttamaan häntä, omaa lastasi?
Vastaa rehellisesti, odotan mielenkiinnolla mitä vastaat. Valitsestko seurakuntasi vai lapsesi. Kuten tiedät, sille ei ole vaihtoehtoja joten älä ala selittelemään mitään. Kyllä (=kartat) Ei (=et karta).
Enpä ole nähnyt pitkätukkaisia kiinalaismiehiä lyhyttukkaisine vaimoineen,jännä juttu,koska meillä on omassa seurakunnassammekin kaksi kiinalaista pariskuntaa jotka kyllä muuten pukeutuvat kulttuurinsa mukaisesti...
Mutta ehkäpä olet tässä oikeassa. Kyllä jehovan todistaja miehet samoalla käyttvät perinteistä "hametta" kenttäpalvelustyössä,siellä se nimittäin on päällä jokaisella... Suomalaisessa kulttuurissa kuitenkin miehillä on tyypillisesti lyhyet hiukset...
T: en ole nro 5 mutta toinen Jehovan todistaja
kyllä kartan.
Saanko kuitenkin kertoa sinulle,että miksi?
Minut erottettiin vuonna 1999 koska aloin seurustella ei-JT miehen kanssa ja tulin raskaaksi. Se oli rankkaa aikaa jona en ollut varma haluanko jatkaa Jehovan todistajana. Omat sukulaiseni tekivät minulle samoin.
Kuitenkin sydämessäni tiesin mikä on minulle totuus ja kuinka itse uskon. Parin vuoden päästä itse hakeuduin takaisin ja minut otettiin lämpimästi vastaan.
Tiedän tasan tarkkaan siis miltä se tuntuu ja tiedän myös miltä minun äidistäni tuntui.
Kuitenkin jokainen joka on ollut Jehovan todistaja tietää tasan tarkkaan mitä tekee ja miksi ja millaiset ovat tekonsa seuraukset. Ei voi erottamisen jälkeen ulista,että "sukulaiset hylkäsivät",no,sen varmasti tiesi näin käyvän.
Itse sanonkin,että kasteelle tulee mennä kunnolla aikuisena,sitten kun todella tietää mitä haluaa ja tuntee itsensä. Kun on vakuuttunut siitä mihin uskoo ja miksi.
Yleensä homoutensa on myös varmasti huomannut tuohon mennessä?
5
karttaminen on ihan sairasta.
Oletko vitonen ihan varma että olisit halunnut ihan varmasti palata uudelleen seurakuntaan mikäli vanhempasi ja ystäväsi eivät olisi sinua täysin hylänneet. Siis sillä tasolla etteivät edes tervehtineet kadulla vastaan tullessa.
Uskon, ettet olisi ikinä palannut seurakuntaan mikäli elämäsi olisi muutoin jatkunut samoilla raiteilla. Mutta - sehän sen karttamisen tarkoitus onkin, ettei kukaan pääse helposti ja ilman vakavia mielenterveysongelmia irti.
lähisuvussa Jehovan todistajia. He eivät karta meidän "pakana"perhettä vaan pitävät tiiviisti yhteyttä ja välimme ovat erittäin lämpimät. Toimivatko he siis seurakuntansa periaatteiden vastaisesti ?
Minä todellakin olen. Mutta mitenkäänhän en saa sinua vakuutetuksi asiasta,voit vain päättää uskoa mitä sanon tai sitten et.
Minun palaamiseni seurakuntaan ei liittynyt mitenkään siihen,ettei kukaan enää ollut yhteydessä minuun,eikä tervehtinyt minua.
Minun palaamiseni liittyi yksinomaan siihen,että minä todella uskon tähän,minä tunsin eläväni valehdellen itselleni.
Itse asiassa minä kun palasin takaisin,niin en edes heti ilmoittanut vanhemmilleni,koska halusin ensin vakuuttua uudestaan oikein kunnolla,että olen itse sinut tämän asian kanssa.
Ei siis mitään "Moikka,nyt muhun voi taas pitää yhteyttä" ja kaikki olisi takaisin normaalisti.
Se asia oli yksinomaan minun ja Jumalan välinen,meni aikaa ennenkuin pystyin itse hyväksymään sen,että tein väärin,mutta voin saada anteeksi.
Ja sitäpaitsi,minulla oli muutama entinen kaveri jotka eivät enää osanneet suhtautua minuun ja heillä on/oli se oikeus.
5
Siis tehän ette ole olleet Jehovan todistajia?
Tämä "karttaminen" tarkoittaa tilannetta jossa kastettu Jehovan todistaja tekee jotain sellaista,että hänet joudutaan erottamaan seurakunnasta. Ja teon hän tekee niin,ettei sitten myöhemmin kadu että mitä tuli tehtyä.
Hän on siis itse kasteelle mennessään valinnut tämän elämän tavan ja sitten tehnyt tietoisesti väärin. Eikä kadu.
Ja tämä karttaminen ei tarkoita,että esim kotona oleva nuori heitettäisiin ulos,omista perheen jäsenistään pitää huolehtia. Se tarkoittaa karttamista niin,että erotetulle on selvää,etteivät muut Jehovan todistajat hyväksy hänen tekoaan,eli esim. äiti voi kysyä silloin tällöin aikuisen lapsensa kuulumisia,mutta ei ihan samoin kohtele kuin ennen. Ja esim. tämän aikuisen lapsen lapset voivat olla mummin kanssa ihan samoin,eiväthän he ole mitään tehneet.
jne
5
Kartettavaa ei edes tervehditä, käännetään pää pois jos satutaan samalle kadulle.
Kasteelle mennään aika nuorina, jos siis vanhemmat ja muu perhe on Jehovan Todistajia. Voitte vain kuvitella perheen ja seurakunnan taholta tulevan painostuksen.
Siinä vaiheessa ei paljon mieti onko oikeasti homoseksuaali, erehtyykö joskus polttamaan tupakkaa tai käykö vaikka niin että se puoliso joka on tullut naitua 17-vuotiaana ei olekaan se oikea ja haluaakin erota...
se on sun mielipide. Ja jos olet itse entinen Jehovan todistaja niin se on sitten ollut sun perheen vika jos ovat "painostaneet" sinut kasteelle.
Ja joo,ei tervehditä kadulla,en ole tätä kieltänytkään,etteikö näin olisi.
Nuorena ei todellakaan menn kasteelle jos ei itse niin väkisin halua. Jotkut menevät, se on heidän oma asiansa, itse en omien lasteni anna mennä kasteelle "liian nuorina" vaan nimenomaan niin,että tuntevat ja tietävät itsensä. Naimisiin ei suomessa mennä 17v... ainakaan ilman erilupaa.
Itseasiassa mun tuttavapiirissä suurin osa on mennyt naimisiin n.22v-> ja nuoret ovat menneet kasteelle 16-20v,noin suunnilleen.
Seurakunnan taholta ei tod. ole mitään painostusta. Perheitä taas on erinlaisia niin Jehovan todistajissa kuin muissakin. Jonkun perheen vanhemmat saattavat olla tiukempia ja mistä minä tiedän vaikka painostaisivatkin,seurakunta ei näin tee ja itseasiassa Vartiotornissa on usein kirjoituksia siitä,että naimisiin tulisi mennä kunnolla aikuisena,mieluiten siinä vaiheessa kun pystyy tienaamaan oman elantonsa ja on jo vähän asunut itsekseen.
Kasteelle menosta ei ole ikärajaa,paitsi että ns. lapsikaste on täysin pois suljettu. Kasteelle menevältä kysytään tietyt kysymykset,jotta voidaan varsmistua,että se on ihmisen oma halu ja että varmistutaan,että kastettava ymmärtää kaikki raamatun ohjeet.
5
ainakin nuo salskeat ja komeat mormonimiehet, jotka ovelta ovelle kiertelevät jakamassa traktaattejaan. Heidän kanssaan on mukava jutella ja pitää vähän silmäpeliäkin.
Ja joo,ei tervehditä kadulla,en ole tätä kieltänytkään,etteikö näin olisi.. 5
Miten niitä lapsen kuulumisia sitten kysellään jos ei edes kadulla tervehditä? Lapsen naapuriltako?
Mitä ne vastas?