Kumpi teistä maksaa ravintolassa?
Etenkin te, joilla omat rahat. Kumpi maksaa? Vuorotellen vai aina mies?
Kommentit (29)
Vuorotellen, noin suunnilleen. Niin kuin yleensäkin talouden menot.
no mulla ei ole kämppistä, vaan aviomies. yhteiseltä tililtä kaikki menee tietysti.
Ettekö ole tietoisia, että ravintolassa voi jakaa laskun? Tietenkin niin kun on omat rahat. Mä en ainakaan halua maksaa miehen megapihviannoksia kun oon opiskelija ja ite siis valitsen jonkun mahdollisimman edullisen. Miehellä vakkariduuni, kelpo palkka ja varaa kuluttaa enemmän rahnaa.
Ettekö ole tietoisia, että ravintolassa voi jakaa laskun? Tietenkin niin kun on omat rahat. Mä en ainakaan halua maksaa miehen megapihviannoksia kun oon opiskelija ja ite siis valitsen jonkun mahdollisimman edullisen. Miehellä vakkariduuni, kelpo palkka ja varaa kuluttaa enemmän rahnaa.
kituutat säästöliekillä ja joudut katsomaan sivusta miehesi herkuttelua? Minä en tuollaisessa liitossa olisi...
tietty jos olis suurtepiirtei saman verran massia molemmilla ni sit ei olis niin väliä, vois maksaa n. vuorotellen tms.
Yleensä minä maksan, mutta kyllä mieskin joskus.
Mies maksaa yleensä, on kotoisin Pohjois-Amerikasta ja sikäläisillä miehillä on aika iso kynnys antaa naisen maksaa; kuuluu siellä hyviin tapoihin että mies maksaa. Toki erikoistilanteessa saatan minäkin maksaa.
kituutat säästöliekillä ja joudut katsomaan sivusta miehesi herkuttelua? Minä en tuollaisessa liitossa olisi...
kun on ihan oma valintani lähteä opiskelemaan. ehkä jos olisin vähävarainen itsestäni riippumattomista syistä (jäänyt työttömäksi, sairas tms.). Mutta mä en todellakaan aio elää toisen siivellä ja hyötyä toisen tienaamista rahoista.
miksi mieheni pitäisi minua elättää? kun on ihan oma valintani lähteä opiskelemaan.
Mutta minusta on vain melko itsekästä mässäillä itse jättipihviannoksilla kun puoliso vieressä nakertaa jotain kuivaa leipää. Meillä on tosin tapana olla kohtelias ja huomaavainen vaikkei toisiamme elätetäkään, ehkä teillä ei ole näin.
Mies maksaa, kun sillä on yleensä enemmän rahaa tilillä, mutta toki minäkin jos mulla sattuu olemaan...Eipä sillä ole väliä kun samaa perhettä ollaan, emme laske menoja , vaikka eri tilit onkin.
en missään vaiheessa sanonut, että mies olisi minulta rahojaan evännyt. En vain halua käyttää niitä. Todellakaan.
Ja mieheni sitten pitäisi elää samalla budjetilla mun kanssa, vaikka sillä olisi rahaa ostaa sellaisia asioita mitä haluaa?
Ja tosiaan, en nakerra mitään kuivaa leipää (ot näkkäri on kyllä hyvää :D), että kyllä opiskelijanakin syön ihan ravitsevaa ruokaa. Mutta miksi tuhlaisin suhteellisen vähistä rahoistani ravontolassa käydessä kalleimpaan annokseen kun voin säätää 5-10 e tilaamalla edullisemman.
Minä en ole mieheni rahoista kateellinen, hän ei niillä leveile eikä pimitä. Kaikki on ok. Olemme tyytyväisiä. En vain maksa mieheni kalliita ruoka- tm. ostoksia. Mikä on molempien mielestä reilua.
miksi mieheni pitäisi minua elättää? kun on ihan oma valintani lähteä opiskelemaan.
Mutta minusta on vain melko itsekästä mässäillä itse jättipihviannoksilla kun puoliso vieressä nakertaa jotain kuivaa leipää. Meillä on tosin tapana olla kohtelias ja huomaavainen vaikkei toisiamme elätetäkään, ehkä teillä ei ole näin.
Meillä omat rahat ja mies maksaa aina.
Antelias mies muutenkin :)
Sataprosenttisesti tähän!
onpa hupsu kysymys =DDD no mulla ei ole kämppistä, vaan aviomies. yhteiseltä tililtä kaikki menee tietysti.
Ei mullakaan ole kämppistä vaan aviomies, mutta ei ikinä kuuna kullan valkeana tule olemaan yhteistä tiliä. Suurinpiirtein vuorotellen maksellaan asiaa sen kummemmin miettimättä tai sopimatta, onneksi kumpikaan ei ole raha-asioissa niuhottaja.Mitä hyötyä teille on omista rahoista tai tileistä? Mun mielestä on todella outoa, että perheessä on eri rahoja eri ihmisten takana.
Tunteeko kukaan muuten oikeassa elämässä tällaisia jankkaajia, joiden mielestä kaikki, jotka toimivat eri tavalla kuin itse (varsinkin raha-asioissa), ovat yksiselitteisesti "outoja"? Minä en tunne yhtään, mutta tällä palstalla heitä tuntuu riittävän.
mies maksaa, tarjoilija tuo aina laskun miehelle. Mitä sitä huutamaan tarjoilijalle, että minä-minä-MINÄ maksan!
Samaa perhettä ollaan, kuka laskee erikseen ravintolaruokailuja tai ruokaostoksia perheessä, hullun touhuja.
Mies maksaa, kun sillä on yleensä enemmän rahaa tilillä, mutta toki minäkin jos mulla sattuu olemaan...Eipä sillä ole väliä kun samaa perhettä ollaan, emme laske menoja , vaikka eri tilit onkin.
Silloin kun oli joskus kauan sitten erikseen, niin maksettiin vuorotellen.
ei asuta yhdessä, joten on omat rahat. Mies työtön, minä töissä, ja minä olen lähes aina se joka ehdottaa ravintolaan menoa.
Mies maksaa, koska niin on ravintolassa tapana. En ole koskaan treffeilläkään itse maksanut. Se on miehen vastuulla. Piste. Minun emansipaatiotarpeeni ei ulotu raha-asioihin.
Antelias mies muutenkin :)