Mikä pakko osaamattomien hoitsujen on kanyylia potilaalle laittaa.
Eikö voi suosiolla pyytää anestesialääkäriä tai osaavanpaa hoitsua paikalle eikä itse ensin yrittää 4-5krt ja pilata jokainen näkyvä verisuoni.
Harjoitelkaa siellä hoitsuopistossa tarpeeksenne, älkää potilaan verisuoniin.
Kommentit (65)
Mulla oli ennen hyvät suonet. Sitten alkoi tärkeä elin reistailemaan, ja sen jälkeen minulla on ollu kanyyleita vaikka missä (kanyylin laitto muuten SATTUU peukalon juureen, ja samassa kohtaa se on myös kivulias paikallaan ollessaan) ja otettu lukemattomia verikokeita, ja tiputettu verisuonia vahingoittavia lääkkeitä.
Tulos: Viime päivystyskäynnillä sh:t (2 kpl) yritti molempiin käsiin, mutta suonta eivät saaneet esille edes lämmöllä (toki, keho oli kuivunut muutaman päivän oksentelun jälkeen, ettei ihme). Lopulta anestesialääkäri paikalle (jo toista kertaa sairaushistoriani aikana samasta syystä) ja viimein saatiin kanyyli paikoilleen (käsivarren sisälle aika keskelle).
Joskus on parempi tuuri, ja jos suonet saa levätä riittävästi, verikoe onnistuu ekalla. Rystysestä ottaminen tuntuu muuten inhottavalle, ja joskus verikokeen ottajat vielä kaivaa neulalla :(. Tosin eräs Meilahden verikokeen ottaja ei kaiva, vaan etsii suosiolla toisen paikan. Miksei muutkin tee näin, vaan miksi kiusaatte potilasta? Suonet joskus karkailevat, mutta se harvoin on potilaan vika (huumeidenkäyttäjät erikseen)! Minulla se johtuu pahimmillaan pari kerta päivässä otetuista verikokeista kahden viikon ajan+nuo tiputetut lääkkeet, suonet ovat arpiset.
Käytä homo enemmän huumeita vitun narkki paska!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Eikö voi suosiolla pyytää anestesialääkäriä tai osaavanpaa hoitsua paikalle eikä itse ensin yrittää 4-5krt ja pilata jokainen näkyvä verisuoni.
Harjoitelkaa siellä hoitsuopistossa tarpeeksenne, älkää potilaan verisuoniin.
Veljelle kanyyliä ensin yritti nuori hoitaja, sitten yritti nuori lääkäri. Kumpikaan eivät onnistuneet, hoitaja hihittää lääkärille tyyliin, onneks et säkään saanut, mä jo luulin etten osaa 😈
Komenttina oli vain että suonet on syvällä. Olisi pitänyt mennä varjoainekuvaukseen.
Veli meni seuraavaksi labraan näyteiden ottoon, jossa vanhempi hoitaja onnistui helposti saamaan näytteen. Tuhahti vihaisena kun kuuli edellisen hoitoparin keskustelun.
Nykyään valmistuu osaamattomia tumpuloita, jotka ovat nähneet toimenpiteet maksimissaan jostain videolta 😨
Onneksi tulee Soten myötä valinnan vapaus. Potilas voi mennä minne haluaa. Minulle valtimoverinäytteen ottoa on pari kertaa yrittänyt lääkäri mutta hoitaja on kutsuttu avuksi.
Minulla on ns. karkaavat suonet. Sairaalahoidossa ollessani olin osaston yleinen ns. vitsi (en ottanut mitenkään pahalla vaan osallistuin mukaan), kun vähintään kolme hoitajaa aina yritti. Kumpaakaan kämmenselkään on lähes mahdotonta saada, joten ne oli aina kyynärtaipeessa. Sattuihan se, ja kämmenselät oli ihan mustelmilla aina, mutta ei tullut kuuloonkaan valittaa. Mulla vaan on vaikeat suonet, siinä se.