~*~*~*~Tonskien kesäkuu~*~*~*~
~Mitä mitä. Täällä ei vissiin ole kesäkuulle vielä pinoa. Näinköhän olisin reipas ja laittaisin pystyyn uuden pinon.
Saas nähdä kuinka tämän tietokoneneron käy tuon linkittämisen kanssa...
Kommentit (63)
Pakko laittaa toi kesken kaiken kun sivusto rupesi herjaamaan, että istuntoni on vanhentunut :o Ihme hommaa nykyisin tää sivustojen toiminta..
No, siis tytölle on muutama vaihtis, mutta ei olla vielä päätetty kuitenkaan. Ja täytyy se lapsonen ensin nähdä ennenkuin sen nimen voi päättää :)
Viiperollakin jo puoliväli menossa ja Sonterillekin oli viikkoja tullut yhtäkkiä vaikka kuinka :)
Eipä kai nyt muuta.
Palailen taas parin viikon päästä ;)
T:kamomilla rv 29+2
ehdin taas kirjoittamaan, koetanpa kommentoidakin tällä kertaa... :)
pesukarhu kyseli nimistä, typyä odottaessa mietittiin (tai no varmaan pääasiassa minä) kovasti nimiä, mutta kun typyn kutsumanimi päätettiin täysin syntymän jälkeen, niin tällä kertaa ei olla edes yritetty miettiä. Typylle oli siis vain toinen ja kolmas nimi suunnilleen mietittynä, kun tulevat suvuista. Nyt aateltiin ihan rauhassa odottaa uutta tulokasta ja päättää sitten, miltä hän näyttää. Jos on tyttö, pitää miettiä toisetkin nimet, jos on poika... kai meillä jotain on varastossa :D Ei oikeesti olla hirveesti mietitty. Sekin vähän rajoittaa, kun typyllä on niin kummallinen nimi, että mikään tuikitavallinen ei seuraajallekaan sovi. Mutta sittenhän sen tosiaan näkee, et miltä tulokas näyttää.
Vai on MM joutunut pöntönhalailupuuhiin, kurjaa... :( oon yrittänyt sua metsästää mesessä, mutta eipä olla satuttu samaan aikaan. Ootko jaksanut käydä töissä?
Sisarusrattaista, sain miehen lähtemään kauppakierrokselle eilen. Halusin hiplata Emmaljungan Twin Cangaroota, mutta Lastentarvikkeessa selvisi, että tehtaalla on koko ajan ollut toimitusvaikeuksia ja he eivät ole saaneet edes mallikappaleita lisäosista! Eli eipä varmaan niitä osteta, jos ei kerran päästä edes kaupassa testaamaan. Enää en ihmettele, etten saanut vaunut-palstalla mitään kokemuksia niistä, ei kuulema ole hirveästi mennyt kaupaksi, kun ovat niin kalliit, mutta esim. koppaosaa ei ole saatu myyntiin ollenkaan. Tällä hetkellä luulen, että ostetaan Gracon peräkkäiset tuplat, niihin kun saisi kaukalon eli sopisivat mainiosti esim. Ideapark-reissuille... toisena vaihtoehtona on jotkut halvat tuplat, esim. Emman Julet ja niihin koppa. Tai sitten tosiaan veljenpojan Hartanit lainaan ja niihin typylle seisomalauta. Meillä on toi leikkipaikka ihan pihassa, ja kauemmaksi mentäis sit varmaan autolla. Mutta onneksi tätä asiaa ei tartte päättää nyt, mies kannattaa seisomalautaa ja mä tuplia, joten todennäköisesti hommataan molemmat systeemit, mutta rattaat vain matkisversiona. (Tulipas pitkä ja sekava selostus.) MM, me testattiin muuten niitä Carenoita, jotka teidän naapurilla oli, ja ne oli muuten ok, mutta niissä on turhan heppoinen koppa vauvalle, en usko et talvivauva tarkenisi niissä ilman lämpöpusseja yms. ja tuplia taas olisi vaikea raahata lasitetulle parvekkeelle päikkäreiden ajaksi... joten ne jäi meiltä vähän pois laskuista.
Painoasioista oli ollut kans puhetta. En osaa oikein samaistua aiheeseen, mutta tsemppiä sen kans painiville. Tosi kurjaahan se on, jos asia pyörii mielessä, koettakaa ottaa asia ajoissa esille neuvolassa, jo sen ääneen sanominen voi laukaista tilannetta vähän.
Queenilla on ollut tosiaan aika vinkeän kuuloinen neuvolakäynti... :)
amandalle, Laventelille ja kandille onnea ja tervetuloa!
Meillä on rakenneultra 27.6. ja minä myös toivon, että saadaan tietää sukupuoli, mutta ei se maailmaa kaada, jos ei kuullakaan. Viimeksi kysyttiin mutta koskaan ei kerrottu, silti oltiin varmoja, että tyttö tulee.
Viiperolla hiiva kiusaa, mulla alkoi kans heti viikon sisällä lääkekuurista uudet oireet, onneksi lääkäri määräsi tuplakuurin, joten aloitin heti perään toisen. Jos senkin jälkeen uusii, pyydän kyllä kaikki näytteet otettavaksi taas.
pesukarhu oli käynyt myös pyöräilemässä, eikös vaan olekin hirveät ne miesten pyörien penkit... mä en suostu niillä ajamaan, mut onneksi miehen pyöräänkin sai meidän istuimen, niin pääsee vielä pyöräilemään.
kamomillalle hyvää reissua!
Me ollaan kans perjantaina lähdössä matkalle, tosi ihana päästä taas johonkin edes hetkeksi, vaikka ollaankin vaan tosi lyhyt aika (tullaan ma-aamuna takas).
Mulla oli tällä viikolla taas neuvola, tosin se oli vaan sen diabetestutkimuksen käynti, eli liikunta- ja ravintoneuvontaa. Pyysin terkkaa kuuntelemaan sydänäänet ja siellä se pikkusydän taas jumputti. Juhannuksen jälkeen on sit se ultra, saas nähdä mittaako ne sillä kertaa sf-mitan, kun vielä ei mitattu. tosin ei sillä väliä, sydänäänet, verenpaine ja turvotuksen seuraus on mulle ne tärkeimmät :)
Jaahas, kai sitä täytyy ruveta puuhaamaan itseäänkin unille, typy nukahti jo autoon seiskan aikaan ja mieskin on jo tunnin koisaillut.
-Osse, typykkä 1v7kk ja Raju rv 19+3
Heipsis!
Nyt sitä ollaan taas ihanassa Suomessa ja rakkaassa kodissa ja olo tuntuu hyvältä. Reissu onnistui kyllä hyvin, mutta kyllä kotona oleminen tuntuu nyt makealta. Yritin pariin otteeseen lähettää teille viestiä reissun päältä, mutta ei ne ikinä tulleet perille :(
Luin pikaisesti pinon ja hyvin on tainnut kaikilla odotus edetä ja mukaan on tullut paljon uusia odottajia. Erityisesti ilostuin MiaMikin plussauksesta, vilkutukset ain sinne päin. Onnea toki muillekin plussanneille!
Oma olo on nyt ollut tosi hyvä. Reissussa pääsin taas supistusten makuun, mutta hyvin ne tuntuu rauhoittuvan levolla toisin kuin esikoista odottaessa. Nyt ei siis varmaan tarvitse viettää aikaa sairaalassa peläten ennenaikaista synnytystä bd 4D-ultrassa kävimme juuri ennen matkalle lähtöä ja siellä kaikki oli ihan mallikkaasti ja yllätykseksemme saimme kuulla odottavamme tyttöä :))
Maha kasvaa hurjaa vauhtia ja olin ihan varma, että reissussa on tullut ihan tuhottomasti painoa. Kotivaaka näyttää kuitenkin tosi maltillista painonlisäystä. Mulla on kanssa tuosta painoasiasta ja isosta masusta ollut tässä raskaudesta joku pieni ahdistus. Jotenkin olo tuntuu jo nyt niin isolta ja kömpelöltä. Ja mulla ei kilot lähtenyt ainakaan viime kerralla imetyksellä ja viimeiset 5 kiloa olivat tosi tiukassa kiinni. Tavallista ruokaa aion kuitenkin huoletta syödä ja tietysti huolehtia siitä että vauva saa tarvitsemansa, mutta suklaata voi kuluttaa edellistä odotusta vähemmän ;)
Maanantaina mulla on pitkästä aikaa neuvola, että sitten tietää hempat ja verenpaineet ynnä muut. Hemoglobiini mulla on ollut raudan syönnistä huolimatta tosi matala, että toivottavasti se nyt olisi vähän korjaantunut.
Nyt lähden nukkumaan, ettei huomenna tarvitse ihan silmät ristissä esikoista hoitaa. Viikonlopun jatkoja aurinkoisia sellaisia kaikille! :)
Mörötin ja "Helmi" rv28+2
Osse, juu olen pystynyt olemaan töissä. Tai no, kauheeta se on ja salaa kaon koko ajan pappojen pyllyn takana ;) Tällä viikolla on onneksi vain 2 työvuoroa, viime viikolla kun oli 5 iltavuoroa ja tämä viikko onkin mennyt siitä toipuessa. Eilen oli kauheeta mennä iltavuoroon, kun en voinut nukkua päikkyjä! Niin ja nuo naapurit pitää niissä Carenan tupliksissa sitä Hartanin "puolikovaa" koppaa ja se istuu siihen kuin nenä päähän. Naapuri kyllä totesi mulle jo, että jos olisi tiennyt heidän näin paljon käyttävän tupliksia niin olisivat ostaneet ne brion double wavet. Hän kun suunnitteli vetävänsä esikkoa pulkassa viime talven ja vauva hartaneissa, mutta eipä ollut lunta :D
Siis voi mahoton noita möröttimen viikkoja, onko siitä jo noin kauan kun plussasit :) Kiitos onnitteluista!
Amanda, mulla menee kans luultavasti uusiksi koko mammavaate-varasto. Kaikki on kokoa M ja ne on jättisuuria. Mutta en kyllä uskalla vielä ostaa uusia, kun tää painon nousu on jo nyt ihan omaa luokkaansa ;)
Nyt täytyy mennä tekemään evästä töihin. Nytkin olisi jo kauhea nälkä, mutta oksennan kyllä autoon jos jotain syön. Kohta kuitenkin oksennan kolmannen kerran mahan tyhjäksi :(
MiaMik ja rv 7+4
hienoa että kamomillan sokrut oli kunnossa!
Osse, osallistutko sä siihen Nelliin? Mä en päässyt, kun ei ollut yhtäkään riskitekijää...
Kiitoksia hirmuisen paljon tervetulotoivotuksista! Omaa napaa... Ihanaa kun on sunnuntai, ei tarvitse pinnistellä töissä vaikka on vähän huono olo... Olen siinä suhteessa onnekas, etten ole nytkään oksentanut, mutta pahempi olo on ollut kuin edelliskerralla. Olisikohan tulokas toista sukupuolta...? Mahdollisesti...
Voihan NAPERO olla, että ollaankin Salessa tavattu tai muualla täällä Hämeessä pyöriessä. Katsoin, että ollaan saman ikäisiäkin! Me asustellaan keskustasta Turenkiin päin n. 7 km Kaloisten risteyksessä keltaisessa puutalossa. Mukavaa olis saada odotus/äitiyslomaseuraa omalta kylältä kun täältä on kaikkialle vähän matkaa. Olen tänne vasta 2005 muuttanut, työpaikka on Espoossa, joten kauppareissut on ainoita, jolloin tapaa paikallisia ihmisiä. Tämä kaunis pieni pitäjä on mun miehen synnyinkunta, joten hänelle tutumpi.
Nyt en varaa enempää palstatilaa itselleni, mutta kiva on teidän kanssa vaihtaa ajatuksia odotuksesta! Tuo Queenin neuvolakäynti kuulosti tosi pelottavalta, vähän sellaiselta "herran haltuun" -meinigiltä, että katsellaan josko se vauva sieltä terveenä syntyisi, me ei kyllä asiasta ymmärretä mitään... Mun mielestä täällä tuppukylällä palaa äitiysneuvola kympin arvoisesti, kaikki kunnia loistavalle terveydenhoitajalle joka myötäelää ja pitää huolta kaikesta mistä kai pitääkin!
Laventeli 9+2 ja Nasu 2v7kk
Pitkästä aikaa jaksan tännekin kirjoitella. Me ollaan taas Helmin kanssa mammalla täysihoidossa. Ollaan nyt juhannus täällä meikäläisten mökillä. Mies tulee perässä ilmeisesti keskiviikkona.
Kovin on epätodellinen olo raskauden suhteen vaikka jatkuvasti onkin huono olo. Oksentaa ei ole tarvinnut kuin kaks kertaa, mut yökkimässä pitää käydä sitäkin useammin. Kauheesti kutkuttais mennä yksityiselle ultraan, mut pitää vaan sinnitellä. Kunnan puolesta ultra ois 7.7. Eihän sinnekään niin pitkä aika ole, eihän :)
Neuvolassa mäkin oon nyt käynyt ja ihan mukava reissuhan tuo oli. Eipä tosin paljoa ollut uutta, papereita täyteltiin ym. Mulla oli kyllä koko reissun niin paha olo että hyvä kun muistan siitä mitään. Nelliin en sitten osallistunut, vaikka kriteerit ois täyttynyt. Terkkakin oli heti että et taida jaksaa osallistua. Oishan se hiukan hankalaa, kun tulis paljon ylimääräisiä käyntejä ym.
Sain sitten syksyksi töitäkin. Kyllä tuli helpottunut olo, kun tosiaan haluan töihin vielä. Ei pää kestäis tätä kotona oloa montaa vuotta putkeen kuitenkaan. Se on sijaisuus elokuun alusta marraskuun loppuun. Eli ihan passeli aika, kun äippäloma alkais joulukuun puolesta välistä. Helmi toivottavasti pääsee Idan kanssa samaan päiväkotiin :) Vitsit mua jännitti, et paha olo iskee kesken työhaastattelun. Mutta pärjäsin ihan kunnialla. Enkä siis maininnut olevani raskaana.
Onnea vaan kaikille uusille plussanneille!!! Ai, niin täytyykin mennä laittamaan omatkin tiedot tuonne esittelypinoon.
Tuplakärryistä oli ollut puhetta. Me ei vielä olla ajateltu koko asiaa. Jos ostetaan niin sitten käytettynä tai jotkut halvat, mutta ajattelin kyllä pärjätä ilman. Seisomalauta kyllä pitää hommata. Kesävauvan kanssa vois tietty liinailla, mut talvivauvan kanssa se ei ehkä niin onnistu. Täytyypi katsella, miltä tilanne näyttää syksyllä.
Nimistäkään ei vielä ole ollut puhetta. Helmin nimi päätettiin ehkä viikkoa ennen ristiäisiä. Joten tässäkin tapauksessa saattaa käydä niin. Tietty muutamia suosikkeja on...
Ja äitiysvaatteista ... Plaah, musta tuntuis nyt jo niin hyvältä kulkea äitiyshousuissa. Sen verran turvonnut olo on tuolla massun seudussa. Ja täytyy myöntää, että kotona jo välillä käytänkin :) Mutta täytyy yrittää pitäytyä vielä normihousuissa, koska jos sille antaa pikkusormen niin ....
Ja jak, mullekin iski tuo hiiva. Ei oo koskaan ennen ollut, mut nyt tuli kyllä jokseenkin voimakkaana. Housuissa oli sellanen olo et siellä on vähintään muurahaiskeko. No sain lääkkeet, yhden satsin kyllä vaan, mutta oireet kyllä hävis samantien. Kävin sitten heti ostamassa maitohappobakteerit apteekista, joita aion syödä raskauden loppuun asti välttääkseni tuon hirveen vaivan. Yök!
Semmoisia tänne...
Jepsis 9+2 ja Helmi 1v7kk
Onhan taas veto pois. Eilen oli kaverin valmistujaiset ja nukkumaan pääsi vasta yhden jälkeen. Mulle ei todellakaan riitä mitkään kuuden tunnin yöunet :( Houkutus olisi kyllä tosi suuri mennä tuonne muksun viereen päikkäreille, mutta jotenkin haluan ehdottomasti pitää tätä "omaa aikaa". Eilen olikin vähän turha päivä muuten. Oltiin perjantai ilta repimässä tapetteja ja loppuillan kaivelin tollasia jättitiiliä kukkapenkin reunukseen. Sen seurauksena itellä tuli kymmeniä supisteluja eilen, turhan usea kipeäkin. Olin jo kahden vaiheilla, että pitäisikö sitä mennä jonnekin näyttäytymään. Onneksi ensi viikosta on kuitenkin neuvola. Itelle nämä supistelut on vaan ihan uusi juttu, kun edellisessä raskaudessa mulla tuli ehkä pari kipeää supistelua ennen synnytystä ja nekin varmaan noin viikkoa ennen kyseistä tapahtumaa... Siippakin oli oikein marttyyrimaisesti kotona (normaalisti luuhuaa työhommissa), tosin mulla meni sen kanssa sukset ihan pahemminkiin ristiin kun ei siitä ollut mitään konkreettista hyötyä. Tänään onneksi on ollut iisimpi päivä supistusten, varmaan johtuu siitä että eilinen ilta tuli vaan istuskeltua siellä kaverin tykönä. Toki ukko nyt tänään sitten lähti aikaisin työjuttuihin, sainkin aamusta sille taas hepulin, jotenkin vaan keittää se, ettei meillä ole minkäännäköistä perhe-elämää...
Tuli muuten tuosta PESUKARHUn viestistä mieleen, että miten teillä on ajateltu hoitaa nukkumajärjestelyt kahden lapsen kanssa? Itse olen miettinyt kovasti, että pitäisikö hommata toinen pinnasänky vai koittaa siirtää 1,5 vuotias "isojen tyttöjen sänkyyn". Ja samaten olen ajatellut, että tytön voisi koittaa siirtää omaan huoneeseen tässä parin kuukauden sisällä, sillä jos kakkosvauva on samanmoinen yöriekkuja kuin tuo ykkönen niin sitten ei tule kenenkään öistä mitään. Meillä vaan mummot kauhistelee, että noinko pienenä toinen laitettaisiin omaan huoneeseen...
Mutta ihan näin suht ensialkuun onnittelut AMANDA:lle, LAVENTELIlle ja KANDIlle!
PESUKARHU kyseli nimitilanteista. Meille pitäisi siis olla tyttö tulossa ja nimeä ei kyllä ole ollenkaan tiedossa. Tosin viimeeksikin päätettiin nimi lopullisesti ristiäisaamuna ;D Joten aikaahan on kyllä :) Tytölle kuitenkin mun mielestä keksii nimen paljon helpommin kuin pojalle... Jotenkin tuntuu, että pitäisi keksiä joku hyvä "luonto"nimi niinkun Hilullakin, siippa vaan aina tyrmää mun ehdotukset. Tosin olihan se tätä tytön nimeäkin vastaan aikoinaan ja joku aika sitten selitti mulle kuinka HÄN oli mukamas sitten keksinyt nimen...
MIAMIK mietti tuplarattaita. Meille sellaiset tulee kyllä ehdottomasti, pitäisi vaan jaksaa niiden hankinnan kanssa vielä odotella pari kuukautta :D Ikäeroksi olisi tulossa 1,5v ja me ollaan melkoisia vaunuilijoita, joten joku kunnon merkki on hommattava. Tällä hetkellä tuntuu, että Emmaljungat on ykkösenä ja Briot kakkosena. Tosin meillä löytyy tällä hetkellä Brion rattaat ja ne on ihan jees, mutta ei kuitenkaan mitkään huiput...
QUEENilla oli sangen mielenkiintoinen neuvolavisiitti :D
VIIPEROn turvotukset ja jomotukset tuntuu turhan tutuilta :( Mietinkin just, että mitenköhän raihnainen sitä sitten syksyllä on kun nyt jo olo on tällainen!
AMANDAlla on karkkiällötys! Voisi tulla mullekin! Onneksi kauppa ei ole ihan lähellä, joten karkinsyönti pysyy aika hyvin kurissa. Tosin himo on aivan kaamea :) Ja äitiysvaatteista, Mulla alkoi osa normihousuista jäämään nurkaan jo rv 10 tietämillä kiitos mukavan turvotukset. Tälle hetkellä jalkaan menivät vielä yhdet normihousut, mutta äitiyshousuja tulee kylklä oikeastaan vaan käytettyä. Mä olen ainakin äitiysvaatteissa käyttänyt nyt ja viimeeksi samaa kokoa kuin normaalivaatteissa, tosin sillä erotuksella, että mulla normaalisti hpusut on kokoa S tai M ja nyt öitiyshousuissa passaa oikeastaan aina tuo S-koko. Toki tiedä sitten onko tilanne eri 15 viikon päästä :D
IIDA-LINNEAkin on päässyt jo mukaville viikoille :) Toivottavasti oli rentouttava mökkireissu!
NAPERO+perhe kävi Korkeasaaressa. Oispa meilläkin tässä lähellä jotain vastaavaa. Me ollaan jouduttu tyytymään sorsien katteluun :)
KAMOMIllalle mukavaa mummolareissua!
Joo, tämäpä passaa mun osalta tähän. Turhan haasteellista tämä kirjoittaminen kun tyttö tökkii samalla sylissä istuen kynällä näppäimiä (joo, eipä se taaskaan pahemmin suostunut koisimaan sisällä!)
Coltsfoot, Elli 23+6 ja aina niin Pirteä Hilu 1v2kk
Joo, ei me sitten eilen päästykään Korkeasaareen, mies ja Eetu tulivat kuumeeseen ja mullakin alkoi vuotaa nenä. Harmittaa, kun olis ollu niin nätti päiväkin! Mutta yritetään kuitenkin päästä kesällä käymään. Eilen sitten lähdin kuitenkin käymään kaupungissa, piti ostaa ittelleni caprit, muttei ne H&M:n olleetkaan niin kivoja kun muistin, tai siis omat koot oli tietty loppu, täytyy vissiin itte yrittää tehä, niin saa mieleisensä! Mutta käteen jäi kuitenkin Eetulle pari paitaa (parempaa) sekä parit shortsit (paremmat kanssa)... Kävin muuten torstaina Parolan Nansolla (siellä oli ke ja to poistomyynti) ja löysin sieltä pari pitkähihaista paitaa Eetulle, ja parit bodyt ja haalarit vauvalla, ostin punaisen eri sävyjä, saa nähä tuleeko tyttö vaiko poika...
Nimistä oli ollut puhetta... Meillä on ehdoton suosikki pojalle (mun edesmenneen vaarini nimi) sekä tytölle on pari vaihtoehtoo... Yksi suosikki oli, mutta kuultiin että appiukon vaimon äiti oli sen niminen, niin se on nyt ehdoton nounou! Mutta toiset nimet on valmiina tytölle, pojalle ei... Sitten toinen asia liittyen tähän, niin meillä ei oo vielä (ihan kuin ois kauhee kiire) kummeja mietittynä tälle pienokaiselle... Eetulle oli valmiina jo ennen odotusta... No, onneksi tässä on aikaa vielä...
Hermionelle tsemppiä, älähän nyt jää miettimään mahdollista km:ää (joo tiedän että on helppo sanoo, muttei toteuttaa...), vaan toivotaan todella, että kaikki menee hyvin ja tämän pienokaisen saatte syliinne!
Kamomillalla oli sokerirasitus... Hienoa, että kaikki ok. Sama ois mulla edessä jossain vaiheessa, yök!
Hienoa, että Ossellakin jo näkyy massu!!! Olit niin "surkeena" kun viime la nähtiin, kun ei sulla viel sillon muka näkyny...
Pesukarhun reissu kyllä kuulosti mukavalle. Kumpa itekin pääsis jonnekin...
Queen neuvolakäynti kyllä kuulosti, hmmm, omituiselle! Ei voi oikein muuta sanoo...
Voi sua MM! Sä oot kyllä ihmeen sitkee mimmi kun jaksat käydä silti töissä vaikka halailet koko ajan pönttöö. Ja kyllä vaan mulla oli Eetu mukana viimeksi neukussa, ja mies tietty kanssa... Eetulla oli hyvin epäuskoinen ilme kun alettiin kuunnella vauvan sydänääniä, tuli eka kiskomaan mua paidasta ja sitten meni iskän syliin, peukku suussa...
Tuplista minäkin vielä, mä en oo vieläkään päättäny tarvitaanko me niitä vai ei. Toisaalta tarvittais, mutta Eetu kun täyttää ens helmikuussa 3, niin istuuko sen ikäinen vielä rattaissa, meillä kyllä edelleen istuu töissä kolmevuotiaatkin, että päästäis nopeemmin paikasta toiseen, mutta suostuuko Eetu istuun, niin sitä en tiedä! Ja sitten kun ei täällä maalla (vaikka keskustassa asummekin) ole kunnon kävelyteitä, niin en tiedä. Me kyllä päätettiin miehen kanssa että ootellaan rauhassa marras-joulukuuhun ja ostetaan sitten jos on tarvetta. Mutta ny olis vaan tuolla Tampereen vauvatalo Johannassa Brion Double Wavet (joo MM, mä haluunkin noi, enkä niitä Emmaljungia...) tarjouksessa 499e... Blääh!
Ja sitten kun puhuin eilen parin tutun kanssa joilla on ollut tuplikset, niin toisella ei vanhempi ollu istumaan niissä ollenkaan (heillä 2v2kk ikäeroa) ja toisella istuu vanhempi vieläkin niissä (ikäeroa heillä n 1,5v ja vanhempi noin 3,5vee)
Amanda kyseli vaatekoista... Mähän en käyttäny mammavaatteita viimeksi kuin vasta noin rv 30+... Mutta nyt on ollu jo joltain rv 13-14 päällä joka päivä, tavisvaatteet vaan ahistaa...
Ja kertokaahan nyt Osse, MM ja Jepsis tyhmälle mikä on toi Nelli?
Osselle hyvää reissua!!! (toivottelen jo nyt, kun en oo taas varma millon kerkeen kirjottamaan...)
Mörötinkin palannu takaisin, kiva että reissu menny hyvin, mutta tottahan se on että oma koti on se paras paikka.
Laventeli, mä aloin miettimään, että olittekos te sillon 2007 vuoden alussa tuolla "savannissa" muihin esikoisensa saaneisiin? Kun mulla olis nyt sellanen kutku, että tietäisin ketä ootte... (me oltiin tuolla koko perheen voimin)
Onnittelut Jepsikselle työpaikasta! Mihin pääsit?
Joo, tulipas nyt taas kirjuuteltua vähän pitemmin... Mutta nyt pitää vielä kertoa paras juttu (ei ehkä Laventelin mielestä...) me pistetään tää talo myyntiin loppukesästä (kesälomien jälkeen) ja aletaan ettiä rivariasuntoo Parolasta/Hattulasta... Jippii!!! Mä oon niin onnessani tästä asiasta... Tai no on siellä jo pari tosi hyvää vaihtoehtoo, mutta kattotaan nyt!
napero ja pikkutonttu 16+5 sekä isoveliEetu 2v4kk
Onko kellään kokemuksia kotidoplerista? Rakas mieheni lupasi mulle sellaisen synttärilahjaksi jos 25 päivä ultrassa on kaikki hyvin. Jos se vähän hälventäsi sitten kaikkia pelkoja kun voisi kuunnella vauvelia aina kun siltä tuntuu :)
Täällä edelleen pelkoperseessä odottelen ultraa niinkuin mailmanloppua. Olo on normaali ja raskausoireet massiviset. Tänään ei mennyt enää farkut kiinni vaikka eilen ne vielä sain puserrettua jalkaan. Joten kiipesin vintille hakemaan rakkaat äitiysverkkarini :) En muista edes Milon raskausaikana näin varhaisessa vaiheessa näin hirveätä turvotusta.
Mä en taida uskaltaa tonne esittelypinoon ennenkuin se ultraus on tehty. Mitä lie taikauskoa..
Kiitos Naperolle tsemppauksista! Se aina kuitenkin piristää päivää kun on vaikeata :)
Nyt saunaan rentoutumaan!
Hermione ja Toivonpilkahdus rv 6+5
kun ei työt maistu... ja nälkäkin on jo vietävä... :)
napero - Nelli on nimi raskausdiabetes-tutkimukselle, jota tehdään täällä päin. Siihen kuuluu ravinto- ja liikuntaneuvonta + 2 sokerirasitusta, eka rv 8-12 ja toinen sit ennen rv 30 tjms. Kuuluisi myös ihan konkreettisia liikuntahetkiä, mutta itse en ole niihin päässyt/jaksanut lähteä osallistumaan.
möröttimelle tervetuloa takaisin kotiin, aika hurjasti sulla tosiaan on jo noita viikkoja.
MM, onko niillä siis vain ne kaksi istuinosaa Carenoissa? Kun liikkeessä oli näytillä sellainen, missä oli istuinosa taaperolle ja kiinteä koppaosa vauvalle. Joka tapauksessa eilen testattiin serkkujen seisomalautaa ja se oli typystä ihan huippu :) Joten mies saanee tahtonsa läpi, ja lainataan ne Hartanit mun veljen perheeltä ja niihin seisomalauta.
Ja osallistun siis Nelliin, tosin oon ollut ihan hirveän laiska pitämään kirjaa mistään...
Jepsikselle onnea töistä, kiva että pääset tuulettamaan päätäsi. Ja mitäpä tuota raskautta kertomaan, kun kerran sijaisuus loppuu ennen kuin äitiyslomalle joudut.
colsfootin Hillan mummot olivat kauhistelleet kamalia suunnitelmia laittaa tyttö omaan huoneeseen. Voit toivottaa tervetulleeksi katsomaan meidän lapsenkidutusta, nukkunut omassa huoneessa 8kk alkaen... :) Meillä ei tosiaan nukkuisi kukaan, jos nukuttais samassa huoneessa, tai no ehkä nukuttais, mutta huonosti.
Hermione, mulle on useempikin kaveri suositellut kotidoppleria, kun oon koko ajan niin paniikissa, et onko Rajulla kaikki ok... :) mutta en ole kovin tosissani sitä harkinnut, meillä on neuvola kuitenkin sen verran lähellä ja sinne pääsee aina kuunteluttamaan, jos oikeasti huolettaa, että oon järkeillyt, et näillä on pärjättävä.
Nyt takas töihin...
-Osse, typy 1v7kk ja Raju rv 19+6
Taas on ollut sellaista ravia viime viikko että eipä juuri ehdi kirjoittelemaan, nyt käytän lounastaukoni tähän samalla kun syön pizzaslicea (yök, hyvä kun menee jotain alas).. Töitä on enemmän kuin ehtis tekemään ja kun olo on koko ajan sellanen että vois nukahtaa pystyyn, päätin jäädä juhannukselta lomalle (mulla kun on lomia vielä n.6vkoa) 3 viikoksi. Saan sit olla rauhassa kotona väsynyt, Oonan kanssa - juupa juu! ;)
AMANDAlle & LAVENTELIlle onnittelut ja tervetulotoivotukset porukkaan! Ja KANDILLE kans HIRMUISOT onnittelut plussauksesta!!! Ihanaa!
KARSSULI - pakko kommentoida että minä olisin sitä mieltä että jos meille tulee poika, hän voisi olla Onni, mutta mies ei taivu.. ;) Musta se on NIIN IHANA nimi pojalle.. :)))
Mitenkäs IIDA-LINNEAN mökkeilyt meni? Ja OSSEN reissu?
JEPSIS - onnea työn saannin johdosta!
HERMIONE - ei oo kokemusta kotidopplerista. Mä en varmaan uskaltais sellasta hankkia, olisin ihan vainoharhainen hullu jos en saisi sillä joku kerta ääniä kuuluviin.. ;)
Muutamat ressaa painonnoususta (ainakin QUEEN) ja mä luulen että liityn siihen joukkoon.. Tällä hetkellä on vielä asiat ihan hyvin, olen nimittäin saanut pudotettua painon siihen samaan painoon mikä mulla oli kun aloin Oonaa odottamaan, ja edelleen näyttäis olevan laskusuunta kun ei oikein ruoka maistu.. Tiedän kyllä että se siitä vielä nousee, toivottavasti ei kuitenkaan ihan hirveästi.. ja kun ns. alkupainokin on lievän ylipainon puolella niin ei tee kyllä hyvää kovin iso painonnousu. Viimeksi olin ihan järkyttävä valas! ;)
Nimistä: meillä on kyllä pojalle nimi valmiina (mies kun on ihan varma että Oonalle tulee pikkuveli), mutta tytölle ei.. Ei olla edes mietitty.. ;)
Rattaista: itse olen miettinyt Carenan Double Swingejä, niissä kun sais molemmat istuinosat eri suuntiin ja tietty kuomut jne. Ja uutena, kai ne sit saa myytyä johonkiin järkevään hintaan eteenpäin.. En haluais mitään järkyttävän isoja "laitoksia" niin noi em. ainakin nettisurffailun perusteella vaikutti ihan hyville eikä mitkään ihan kamalan kalliitkaan ole. Meillä kun on olemassa sitten Brion Kombit ja Racet joihin voi sitten joskus sen seisomalaudan hankkia ja myös Gracon matkikset joihin kaukalon saa sopivasti. Mut ei Oona varmaan ihan alussa ainakaan jaksa millään seisomalaudalla seisoskella.. MM - mitkäs Carenat sillä teidän naapurilla on?
Ultrista: mullahan ei ole hajuakaan vielä että milloin ne ovat, mutta varmaan 1kk sisään eka ja sitten taas joskus.. Kättärillä eivät kerro sukupuolta - musta se ois kiva tietää ;).. Voi olla että mennään taas 4D-ultraan, musta se oli niin ihana Oonan kanssa. Ja täytyyhän molemmille jäädä samanlaiset muistot (eli se DVD)! ;)
Muita juttuja.. Autoa ei tarvitse vaihtaa kun on ennestään farmari, tai ehkä kakkosauto (pieni 5-ovinen) olisi aiheellista vaihtaa sitten kun palaan taas työelämään. Jännitän jo etukäteen miten tenavat "pärjää" takapenkillä kahdestaan, Oonakin kun on selkä menosuuntaan. Jospa Oona osaisi ainakin sitten antaa vauvalle tutin kun alkaa rääkymään.. ;) hihi! Asunto on tarpeeksi iso ennestään, molemmille on omat huoneet, mutta me maksetaan hitas-asunnon vastiketta joka on aivan järkyttävän iso, joten voi olla että yritetään etsiä uusi koti vuoden vaihteessa kun tulee 2v täyteen. Toivottavasti AMANDA saatte isomman asunnon!
Omassa huoneessa nukkumisesta; Oonahan on tainnut nukkua jo 3kk iästä asti omassa huoneessa. ;) Siis päädyttiiin siihen ihan syystä että kaikkien yöunet on parantuneet huomattavasti kun neiti muutti omaan sänkyyn. Ja hyvät on olleetkin yöunet. Ja nukkuipa neiti ihan parinviikon ikäisestäkin aina silloin tällöin omassa sängyssä siinä äippäpakkauksen pahvilaatikossa.. COLTSFOOTin Hillan mummot saa "kauhistella" ihan rauhassa myös meidän perhettä! ;) Mietin myös että pitäiskö siirtää neiti sitten isojen tyttöjen sänkyyn. Eli jos vauva nukkuis pari kk siinä "pahvilaatikossa" niin Oona vois siirtyä sitten vajaan 2v iässä "isompien tyttöjen sänkyyn". Onko muiden "enskat" siirtyneet vai kuinka pitkään pinniksessä yleensä tenavat nukkuu?
Mukavaa viikonalkua ja juhannusta jos en ehdi kirjoittelemaan ennen mökille lähtöä!
Mammis töistä, Oona 1v2kk papan kanssa kotona & O 8+0 (kai?)
Aurinkoista maanantaita!
Huomenna tänne onkin luvattu sateita, että pitää nyt ottaa tästä päivästä kaikki ilo irti. Toivottavasti saisin miehen houkuteltua illalla pyöräilemään, kun pojukin siitä niin kovasti tykkää. Ihanaa saada mieskin kotiin suunnitusreissultaan, kova on ollut ikävä vaikka ei kahta yötä pidempään ole ollut poissa.
Hermionelle nyt tsempityksiä tähän raskauteen, turhan paljon surua ja pettymyksiä olet saanut kokea. Ja se kotidopplerin hankkiminen kuulostaa tuota sinun taustaa ajatellen ihan hyvältä hankinnalta. Itsellä ei kyseisestä laitteesta ole kokemuksia, mutta ihan toimivaksi peliksi sitä ollaan kehuttu.
Miamik on taas pahoinvoinnin kourissa :( Onneksi se syy pahaan oloon on kuitenkin paras mahdollinen ja sen avulla sitä jaksaa. Muistahan ottaa tarvittaessa huilia töistä.
Pesukarhu oli käynyt myös reissussa. Mulla tuotti myös tuolla matkatessa eniten päänvaivaa omat syömiset. Mitään mahatautia en onneksi saanut, että kai sitä ihan kunnialla selvittiin ilman listerioita tms. Niitä maitohappobakteerivalmisteita kannattaa varata matkalle mukaan ja aloittaa niiden syöminen jo ennen reissua niin ainakin allekirjoittanut on siten selvinnyt reissuistaan ilman vatsanväänteitä ;) Masun koostakin olit kirjoitellut ja mulla on kanssa sellainen olo, että tämä vatsa on jo nyt ihan hurjan iso. Painon ja sf-mitan suhteen mennään kuitenkin samoissa mitä ekassa odotuksessa. On vaan sellainen möhköfanttiolo :p
Sonteri ja muut olivat kirjoitelleet ajatuksiaan tästä kakkosen odotuksesta. Kyllähän se varsinkin alussa tuntui, että sitä vauvaa kasvateltiin vaan siinä sivussa kaiken arjen hyörinän keskellä. Nyt tämä masuasukki on enemmän läsnä ja ajatuksissa, kun liikkeet tuntuu niin selkeästi ja synnytyskin sieltä pikkuhiljaa lähenee. Nytkin "Helmi" potkuttelee ylämasulle, kun tänään huvittaa olla pää alaspäin :)) Mulle ja miehelle se 4D-ultra oli tosi tärkeä juttu juuri tähän vauvaan kiinnittymisen vuoksi ja sen jälkeen tuli tuo tekonimikin. Varsinainen etunimi on kyllä vielä ihan hakusessa. Ei tämä odotus ja vauvan seuraaminen kuitenkaan ihan niin intensiivistä ole kuin esikoisen kohdalla. Toisaalta joissakin asioissa osaa olla rauhallisempi eikä joka vihlaisusta ja supistuksesta ole hermostuksissa.
Coltsfootille nukkumisjärjestelyistä, että meillä esikoinen on nukkunut vuoden iästä omassa huoneessaan ja sen jälkeen ollaan kaikki nukuttu paremmin. Ja tuo omaan huoneeseenkin siirtäminen sujui ihan ilman mitään kipuilua. Meillä myös mietiskellään, millainen sänky pojalle pitäisi hommata. Pinnasänky alkaa käydä pieneksi ja tietysti se tarvitaan vauvalle. Joku laidallinen taaperosänky kai sitä on hommattava, mutta saa nähdä millaiseksi hulinaksi nukutukset muuttuu kun sieltä sängystä pääsee halutessaan pois. Meillä kun esikoinen on tähän saakka nukahtanut itsekseen lyhyen silittelyn, iltapusujen ja oman unilaulantansa jälkeen.
Naperolla onkin sitten uuden kodin etsintä edessä. Onnea entisen myyntiin ja toivottavasti löydätte pian unelmien kodin :)
Hyvin ne on Osse sullakin nuo viikot karttuneet ;) Ja masukin oli pumpsahtanut esiin eli ei kun vaan mammavaateostoksille :))
(.) Mulla oli tänään viiden viikon tauon jälkeen neuvola ja masukilla tuntui kaikki olevan kunnossa. Mulle oli tullut painoa se reilu 500g/vko, lähtöpainoon on tullut nyt vajaa 5kg lisää. Hemoglobiini mulla ei vaan nouse millään, nyt se oli taas 101 ja rautaa joudun varmaan syömään koko odotusajan :(( Verenpaineet mulla on myös tosi alhaiset edelleen. Sf-mitta menee nätisti siellä keskikäyrällä, että ei kai se minun maha sitten ihan suunnaton olekaan. Helmillä on tänään pää alaspäin päivä ja neuvolakorttiin sitten kirjattiin että on raivotarjonnassa. Illasta neiti saattaakin sitten pyöräyttää itsensä perätilaan ;) Olisi kyllä itsellä helpompi olo ja liikkeet tuntuisi paremmin, kun vauva nyt vaan malttaisi jo alkaa pysytellä pää alaspäin bd Seuraava neuvola on sitten heinäkuun puolessa välissä, mikä minua vähän ihmetytti, mutta kylläpähän sinne tarvittaessa pääsee aiemminkin. Sen jälkeen sitten kuulema alkaa ne kahden viikon välein käynnit.
Sen verran pitää vielä tuon esikoisen puuhia hehkuttaa, että meidän poika leikki tänään neuvolassa sellaisella lumiauralla. Erityistä se on meille siksi, että pojalla on aistiyliherkkyyttä erityisesti käsissä ja vasta viime aikoina hän on suostunut ottamaan hyvin valikoiden leluja käsiin (neurologisia ongelmia ja kehityksen viivästyneisyyttä, syynä ongelmat synnytyksessä tai sitten jää tuntemattomaksi). Nyt poju tuntui tietävän tasan tarkkaan mitä sillä lumiauralla tehdään ja jaksoi hakea se aina uudelleen käteen jos ote sattui irtoamaan. Monelle äidille ihan tavallista arkipäivää, mutta minulle pieni ihme, kuin olisi tähden saanut taivaalta :)))
Onnea sydän tulvillaan,
Mörötin ja "Helmi" rv28+3 ja isoveikka 1v. 7kk
Jee, nettikin toimii! Mä en oo viittiny paljo edes yrittää kirjoitella tänne, kun meitin netissä tökkii joku pahasti. Toimii noin minuutin kerrallaan ja sitten tulee parin minuutin tauko ja taas toimii minuutin. Nyt näyttäis kyllä toimivan ihan kunnolla :)
Uusille tervetuloa, ainakin Kandi jäi mieleen! Onnea kovasti!
Voi harmi kun Naperon perhe ei päässytkään korkeasaareen :( No, uusi yritys sitten kun ootte tervehtynyt!
Voi Hermione, on varmaan rankkaa odotella sitä ultraa! Mutta onneks sulla on noin lupaavat raskausoireet! Ja mulla oli kans se turvotus alussa aika hirveetä... Mutta kyllä se siitä sitten laski, en vaan yhtään muista että millä viikolla.
Ossen typy oli sit innostunu seisomalaudasta! Mä todella toivon, että meidänkin poika siitä innostuu, kun tuplia ei aiota hankkia.
Mammis saa jäädä ihanalle lomalle juhannuksesta! Nauti! Ja nukut aina kun vaan mahdollista! Vaikka kyllä tossa vaiheessa jo se kotona oleminen vaikkei hirveesti nukkumaan pääsiskään, niin tekee jo paljon.
Coltsfoot, Meidän poika siirtyi tossa talvella(oisko ollu 1v5kk) jatkettavaan sänkyyn siitä syystä, että rupes tulemaan itse pinniksestä pää edellä alas. Ja on nukkunu omassa huoneessa n. 9kk:n ikäisestä. Siirsivät päiväkodissakin sen jo aiemmin tavalliseen sänkyyn. Ja kaikki on menny tosi hyvin. Kertaakaan ei ole tippunut sängystä ja jää kyllä aina sinne sänkyyn nukkumaan, kun sinne viedään.
Jepsis, ei sinne ultraan ole pitkästi vaikka siltä ehkä tuntuukin :) Onnea uudesta työstä! Kyllä se vaan hyvää tekee välillä käydä olemassa töissä!
Ihailtavaa sitkeyttä MM:llä olla töissä kun koko ajan oksettaa!
Tervetuloo Möröttimelle takas Suomeen! Kyllä se koti on aina koti, vaikka kuinka kiva reissu ois ollutkin :)
Kamomillalle hyvää reissua! Mä oon vannonu jokaisen junamatkan jälkeen, jonka oon pojan kanssa tehny, että ei enää koskaan. Ja silti sitä aina lähtee uudelleen :)
Jaahas, kai sitä omasta navastakin pitäis jotain raapustaa. Mua pelottaa yhä edelleen, että mahtaakohan tää vauva olla raivotarjonnassa. Iltoisin tuntuu aivan hirvittävän kamalalta virtsarakossa ja siellä tuntuu tosi kipeitä iskuja. Eihän se kipu tunnu ku sekunnin, mutta sitä oikein pelkää jokaista iltaa, että millon ne alkaa. Tarkottaako tää nyt sitä, että se on peppu alaspäin siellä? Oli pitkään sillai, että ei tuntunut rakossa mitään, mutta nyt vajaan parin viikon ajan joka ilta. No, ylihuomenna on ultra ja sittenpä sen näkee.
Niin, ja sit mulla tosiaan edellisellä neuvolakäynnillä katsottiin hemoglobiini ja se oli hieman humpsahtanut alaspäin. Lukema näytti 112! Mulla ei sitten koskaan oo ollu noin matalaa hemoglobiinia! Edellisessä raskaudessa se oli matalimmillaan 125. Joo, mut terkka sanoi, ettei tarvi aloittaa rautakuuria jos olo on ihan jees. Ja onhan se. Varsinkin nyt, kun mulla alkoi loma! Poika on tarhassa vielä keskiviikkoon asti, joten siihen asti voin vaan levätä :D Mut kertokaas millasella ruokavaliolla hb:tä sais nostettua?
Mulla on iskenyt kamala paniikki siitä, kun aika menee liian nopeesti. Synnytys on alkanu jännittään ihan älyttömästi ja mietityttää, kun tälle vauvalle ei olla ostettu kertakaikkiaan yhtään mitään vielä. Paitsi vaunut. Tilillä ois odottelemassa se äitiysavustus 140e, mutta en tiedä miten sen järkevästi käyttäisin.
Juuh, mutta kai mun tarvii tästä lähtee valmistautuun kesäjuhlille. Miehen työpaikalla on kesäjuhlat ja siellä on tarjolla lettuja (en jaksa kotona tehdä itte:)). Ei mua niin muuten kiinnosta sinne mennä, muuta ku syömisen vuoksi :)
-Larsku 34+0
Tuhersin niin kauan tota viestiä...
Möröttimeltä piti siis kysästä, kun teilläkin tuntuu vauva pyörivän vielä ahkerasti siellä masussa, että mistä sä tiedät miten päin se vauveli siellä köllii? Mä oon jotenki ihan avuton tässä asiassa, mulla ei oo mitään hajua onko se esim. nyt tällä hetkellä peppu vai pää alaspäin.
Täällä on taas ollut oikea supistusten päivä..koko aamun supisteli napakasti kun olin tytön kanssa pihalla ja nyt ne taas alkoivat kun istuin tähän..
Taitaa olla seurausta meidän eilisestä korkeasaaren reissusta (harmi napero ettette päässeet reissuun) ..automatkat nimittäin oli ihan tuskaa kun istuminen tuntui niin ikävältä. Siellä kyllä jaksoin porhaltaa menemään ihan reippaasti. Tosin meidän reissu meni lopulta päin peetä kun meidän oli tarkoitus mennä vielä sieltä sealifeen mutta mies onnistui sinne mennessä kolhimaan vähän autoaan ja sai ihan naurettavan ylimitoitetut hepulit pienestä naarmusta (autohan on tietty maailman tärkein..), sitten se mölli päättikin että ei mennä enää sealifeen vaan lähdetään siltä seisomalta kotiin ja onnistui mullekin sanomaan aika ikävästi siinä kiukutessaan.Eli oli tosi huba reissu;D Kotona mies kyllä oli jo hyvin pahoillaan ja yritti sitten lepytellä mua loppuillan.
Meidän neiti siirtyi vajaa viikko sitten omaan huoneeseen, pinniksessä nukkuu edelleen kylläkin ja hyvin sujui. Huoneen vaihtuminen ei vaikuttanut tytön uniin suuntaan eikä toiseen, herää samat 1-2 kertaa yössä kuin ennenkin.
Miamikille edelleen jaksuja siihen pahoinvointiin:/ ..ja mammikselle tsempitystä väsymykseen..
Kamomillalle täältäkin mukavaa reissua!
kansille onnittelut plussasta ja muillekin joita en ole muistanut onnitella, uusille muutenkin tervehdys:)
Kyllä mua edelleenkin ihmetyttää se lääkärineuvola mistä kirjotinkin, pesukarhu, se täti tosiaan kerösi ihan oikeasti ne hempan mittaamiseen tarvittavat tipat siitä pöydältä. EI mua kuitenkaan oikeastaan jäänyt kaivelemaan kuin se vauvan koko, yksi synnytys on kuitenkin takana joten lantion pitäis olla kelvollinen siihen touhuun, tiedän itse että veikka on pää alaspäin ja kohdunsuun tilanne saa siinä mielessä olla mikä on kun viikkoja on kuitenkin jo näin paljon..mutta vauvan koosta oisin tosiaan tahtonut jonkun arvion, tosin en ehkä sen lääkärin arviota;) Se ois varmaan sanonut että tää on varmaan jotain 2-5kg syntyessään;D
Jännä juttu muuten, mä kun oon koko ajan jännännyt ja pelännytkin synnytystä niin nyt viime viikolla mulle tuli yhtäkkiä sen suhteen kauhean rauhallinen mieli..vieläkin sitä mietin mutta en enää pelkää..tuli vaan semmoinen olo että kyllä se sujuu, niin se vaan mieli valmistautuu siihenkin koitokseen:)
Tulipa romaani..:)
Larskulle vielä tosta vauvan asennon tuntemisesta, mä tunnen pyllyn tosi selvästi kokeilemalla tosta ylävatsalta vauvan ollessa raivotarjonnassa, ja tunnen myös vatsan päältä käsin kopeloimalla siitä pyllystä lähtevät jalat kun veikka on usein vähän sivuttain ja puskee peppua oikealle, tämä vauva nyt ei oo kääntyillyt enää ihmeemmin mutta kun tyttö aikanaan kääntyi mahassa muutamaan kertaan perätilaan aika loppumetreillä niin ei se ylöspäin ollut pää tuntunut yhtä selvästi tosta vatsanpäältä kuin pylly..sekava sepustus;) niin ja mulla kyllä tuntuu tosi ikävästi liikkeet virtsarakossa vaikka veikka on ollut iät ajat jo pää alaspäin, se kai nyrkkeilee mun virtsarakolla;) Veikka myös koputtelee aika häijyn tuntuisesti mun lantioon, on tehnyt sitä jo pitempään ja aina vasemmalle puolelle, tuntuu ihan siltä kun vauva paukuttais nyrkillä suoraan luuhun, vitsailtiinkin miehen kanssa että se varmaan nakuttaa mun lantioon jotain tyyliin "veikka-08" tai "veikka was here" ;)
Queen ja veikka rv 36+4
ps. testailin että toimiiko tämä kun aiemmin kirjotin pitkät pätkät eikä ne tulleet näkyviin..onneksi tallensin ensin:/
Mä en oo ehtiny palstalle ties koska viimeks... Tuntuu, että on ihan vieraantunu porukasta ja etten tiiä yhtään mitä edes Tampereen seutulaisille kuuluu. :( Joten oli kiva lukea kuulumisia näin pitkästä aikaa.
Jälkisuppareista oli ollu puhetta. Mulla ainakin ne oli huomattavasti kipeempiä kuin Heidistä. Pari kertaa ne tuli jopa niin voimakkaina, että meinasin oksentaa, mutta ne meni kyllä onneks pian ohi. Sen tokan kerran jälkeen pyysin lääkettä, mutta muuten en tarttenu mitään. Heidistä söin kipulääkettä säännöllisesti pari päivää.
Koittakaahan jaksella masunkasvatuspuuhissa! Tsemppiä kaikille tasapuolisesti. :)
Burde, Heidi kohta 1v9kk ja Anni 2,5kk
Minäkin taas pikaisesti täällä. Piti vain tulla selittämään miksen ole uutta pinoa esittelyineen pystyttänyt niin kuin taannoin lupailin. Aina kun olen meinannut niin tehdä, niin pino onkin ollut aktiivinen ja uusia kirjoituksia on tullut juuri, joten en ole viitsinyt uutta aloittaa, jottei sitten jää tuoreimmat tekstit lukematta. Aloitan uuden pinon sitten jossain sopivassa välissä. Ja nostan nyt vielä ainakin kerran tuota erillistä esittelypinoa.
Montaakin juttua piti kommentoida, mutta taas en muista puoliakaan :(
Ainakin Kandille hirmuisesti onnea uudesta raskaudesta, ja ihanaa että pikkuisen sykekin jo oli löytynyt!
Möröttimelle tervetuloa takaisin :) Kuulosti liikuttavalta tuo kun kerroit teidän Kasperin edistysaskeleesta. Varmasti on ollut äidille aivan erityinen hetki.
Queenhan synnyttää ihan kohta, hui!! Ja yhdyn edellisiin, aika omituinen neuvolakäynti kieltämättä.. Eipä ihan meidän koulussa opetettu saalistamaan veritippoja pöydänpinnalta :D
Larskukos se kyseli vauvan asennon tunnistamisesta. Ei mulle vielä tässä raskaudessa ajankohtaista, mutta Aleksihan oli rv 37 saakka perätilassa, kunnes käännettiin. Silloin kaikki liikkeet tuntui joko kylkeen tai sitten ihan alas, ja ylämahassa tuntui iso möltti - pää. MUTTA käännöksen jälkeen seuraavana päivänä liikkeet tuntui edelleen vain alaspäin, kohdunsuulle iskuja ym. ja olinkin varma että poika on kääntynyt takaisin perätilaan, mutta ihan oikein päin se siellä majaili. Taisi vain kädet heilua sitten samalla lailla kuin jalat aiemmin. Eli yhteenvetona - en itse ainakaan silloin osannut varmaksi sanoa kuinka päin vauva kulloinkin masussa majaili.
( . ) Hiivaan menossa nyt siis kolmas kuuri, tällä kertaa eri merkkiä reseptillä, josko nyt purisi lopullisesti...toivottavasti ainakin. Ja maitohappokapseleita aloin minäkin popsimaan. Tylsä vaiva, välillä tekisi mieli hakea joku juuriharja rapsuttaa sillä pahimpia kutinoita ;D
Njoo, jospa menisi nukkumaan, ollaan koko päivä kyläilty niin että sekä äippä että poika on ihan väsyjä.
Viipero, Aleksi 1v7kk ja Santeri 20+4
Voithan sä Viipero laittaa sen uuden pinon heti, kun vaan ehdit ja jaksat. Laitetaan sit vaan tää edellinen pino linkiksi. Kaikki osaa sieltä käydä viimesimmät jutut lukemassa. Ei tartte sunkaan sit kokoajan olla nostelemassa tota esittelypinoa.
Mäkin liikutuin möröttimen taaperon taidoista. Onnittelut taitavalle pikkumiehelle :)
Hermionelle tsemppiä alkuviikoissa kärvistelyyn. On varmaan tosi tuskasta odotella viikkojen karttumista, kun on aikaisemmin niin paljon surua ja pettymyksiä joutunut kokemaan. Toivotaan, että nyt kaikki menee hyvin ja vauva pysyttelee masussa sinne rv 40 saakka.
Vitsit mä repesin tolle Queenin "veikka was here" jutulle :) . Kirppu kans välillä rapsuttaa noita lonkkaluita. Tuntuu tosi ilkeeltä. Millonkohan Queen pääsee synnyttämään?
Missä mahtaa olla Quiero?
Mä tunsin tänään Kirpun jalan mahan läpi. Se punki sitä jotenkin sieltä. Yritti se tosin kokoajan laittaa jalkaa piiloon, kun laitoin käteni siihen kohdalle.
Vitsit, kun mä ootan jo niin paljon, että pääsisi synnyttämään. Tänään kävi ystäväpariskunta kylässä ja heillä la enskuussa. Olispa mullakin jo niin pitkällä. Mulla tosin taisi olla isompi maha, kun hänellä vaikka oon n. 6 viikkoo jäljessä :)
Jonsku on muuten hyvin nukahtanut tonne omaan sänkyyn ja huoneeseen. On aamuyöstä tullut sitten meidän väliin :). Ja täytyy nyt vähän mainostaa tota meidän Jonskun sänkyä. Se on sellanen jatkettava, josta saa myöhemmin kerrossängyn. Loistava keksintö. Suosittelen, jos aijotte nukuttaa lapsia samassa huoneessa pieninä. Ostettiin siis nyt vaan toi yksi sänky ja sit, kun Kirppu kasvaa, ostetaan siihen päälle toinen. Aika hintava on, mut laadukas ja lapset nukkuu siinä aikuisikään saakka. Kannattaa kattoa Roope-Riikka -nimiseltä firmalta. Loistavaa palvelua sai. Ihan vaan vinkkinä, jos mietitte noita nukkumisjärjestelyjä.
Ja sit unille. Huomenna vika lomapäivä :(
Ainiin... minkä merkkisiä matkarattaita teillä on ja onko ollut hyvät? Meillä alkaa noi vanhat Gracot rämähtämään, kun ovat olleet niin kovassa käytössä.
pesukarhu rv 29+4
Heti kärkeen omaanapaa;)
Sokrut oli onneksi ok! Ei tarvitse mitään ylimääräistä seurantaa ruveta harrastamaan..
Ollan huomenna lähdössä tytön kanssa kaksistaan reissuun. Mennään junalla ja autolla pohjoseen, mun mummolaan (tai siis mummo ei enää elä ja nykyisin mun eno omistaa sen). Mun äiti on jo siellä ja lomaillaan vähän yli viikko siellä ja tullaan sitten yhdessä takaisin.
Vähän jännittää se junamatka, kun on tytön ensimmäinen, mutta toivottavasti nukkuu edes vähän ;)
Kiva, että Pesukarhulla oli onnistunut Puolan reissu! Ja samanlaiselta kuulostaa toi mahan koko. Siis varsinkin illalla se tuntuu VALTAVALTA! Ja todellakin paljon isommalta kuin viimeksi.. Silti mullakin sf meni nyt keskikäyrällä, eli ei kai se sitten niin iso kuitenkaan ole ;)
Ossellakin alkaa masu siis näkyä, mukavaahan se vain on ;)
Karssulille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
Onnittelut uusille plussaajille!! Siis mammikselle, amandalle, Laventelille ja kandille!!
Ihanaa kandi, että raskauduit kuitenkin noin nopeasti km:n jälkeen!! Ja eikun aktiivisesti tänne vaan kirjottelemaan ;)
Queenillä oli kyllä tosi kummallinen lääkärineuvolakäynti.. Että sitten sattui molemmat sekä th että lääkäri olemaan outoja tapauksia..
Ja tsemppiä painoasioden kanssa "painiskeluun". Mulla on jo ennen raskautta reilusti ylipainoa ja myöskin stressasin alkuun, mutta nyt olen päättänyt että en enää mieti (koko aikaa..) paljonko tänään painan vaan yritän nauttia isosta mahasta ;) Eiköhän sitä sitten vauvan syntymän jälkeen taas niitä kiloja ehdi karistella..
Iida-linnealla pahoinvointi on helpottanut, hyvä niin!! Mukavaa mökkireissua:)
Otapas nyt Coltsfoot ihan rauhallisesti vaan, ettei enempää suppaile!!
MIaMikille ja muille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville tsemppiä ja voimia!!
Nimiasioista oli puhetta, meille kun on ilmeisesti tyttö tulossa, niin poikien nimiä ei olla mietitty yhtään.. Ehkä varalta kuitenkin pitäisi, mutta Pesukarhun tapaan olisin todella ihmeissäni, jos siellä vauvan haarovälissä jotakin roikkuisi..