Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe ja lasten kustannusten jakamisessa ongelma, apua!

Vierailija
14.04.2011 |

Meillä on miehen kanssa yksi yhteinen lapsi, miehellä aiemmasta liitosta lisäksi kaksi lasta. Nyt, kun yhteinen lapsikin on jo koululainen, on tullut riitaa siitä, miten lasten kustannukset jaetaan.

Oletan tietysti, että jos yhteiselle lapselle hankitaan jotain, niin minä maksan siitä puolet ja mies puolet. Miehen lasten hankintoihin en osallistu, niistä pitää mielestäni vastata miehen ja lasten äidin puoliksi.

No, nyt kouluvuoden aikana yhteinen lapsemme tarvitsi uuden pyörän, ekan kännykän ja tietokoneen. Haluan hankkia laadukkaita tavaroita, jotka kestävät käytössä. Ostan mielummin esim. Tunturin tai Helkaman polkupyörän kuin jonkun marketin halpatuontimallin. Jos mahdollista, suosin tuotteissa kuten nyt kännykässä Suomessa valmistettua mallia. Ja läppärinkin valitsin sellaisen, joka varmaan on ainakin seuraavat viisi vuotta hyvä käytössä.

No, tästä on nyt tullut marinaa. Miehen aiemman liiton lapset ja näiden äiti valittavat, että näille lapsille pitää sitten hankkia samantasoiset uudet pyörät, kännykät ja tietokoneet. Mikä minusta tietysti ok, eihän näiden lasten hankinnat minulle kuulu.

Mies on alkanut kiukutella minulle, etten voi ostaa omalle lapselleni niin kalliita juttuja. Että hänen kahden muun lapsensa äiti ei pysty molemmille lapsille rahoittamaan puoliksi niin kalliita ja että miehelle itseleenkin tulee sitten maksamaan liikaa, kun pitää kolmen lapsen tavaroista maksaa puolet.

Minä taas olen sitä mieltä, että toistaiseksi ainoalle lapselleni hankin sitä mitä haluan ja parasta mihin pystyn. Se, mitä mies hankkii tai on hankkimatta muille lapsilleen, ei ole minun ongelmani.

Miten saataisiin kotiin rauha maahan?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asian vierestä :)

Vierailija
2/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen isommille lapsille voi sanoa, että vanhemmat vastaavat hankinnoista eli puhukaa äidillenne, meilläkin äiti maksaa puolet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa yksi yhteinen lapsi, miehellä aiemmasta liitosta lisäksi kaksi lasta. Nyt, kun yhteinen lapsikin on jo koululainen, on tullut riitaa siitä, miten lasten kustannukset jaetaan.

Oletan tietysti, että jos yhteiselle lapselle hankitaan jotain, niin minä maksan siitä puolet ja mies puolet. Miehen lasten hankintoihin en osallistu, niistä pitää mielestäni vastata miehen ja lasten äidin puoliksi.

No, nyt kouluvuoden aikana yhteinen lapsemme tarvitsi uuden pyörän, ekan kännykän ja tietokoneen. Haluan hankkia laadukkaita tavaroita, jotka kestävät käytössä. Ostan mielummin esim. Tunturin tai Helkaman polkupyörän kuin jonkun marketin halpatuontimallin. Jos mahdollista, suosin tuotteissa kuten nyt kännykässä Suomessa valmistettua mallia. Ja läppärinkin valitsin sellaisen, joka varmaan on ainakin seuraavat viisi vuotta hyvä käytössä.

No, tästä on nyt tullut marinaa. Miehen aiemman liiton lapset ja näiden äiti valittavat, että näille lapsille pitää sitten hankkia samantasoiset uudet pyörät, kännykät ja tietokoneet. Mikä minusta tietysti ok, eihän näiden lasten hankinnat minulle kuulu.

Mies on alkanut kiukutella minulle, etten voi ostaa omalle lapselleni niin kalliita juttuja. Että hänen kahden muun lapsensa äiti ei pysty molemmille lapsille rahoittamaan puoliksi niin kalliita ja että miehelle itseleenkin tulee sitten maksamaan liikaa, kun pitää kolmen lapsen tavaroista maksaa puolet.

Minä taas olen sitä mieltä, että toistaiseksi ainoalle lapselleni hankin sitä mitä haluan ja parasta mihin pystyn. Se, mitä mies hankkii tai on hankkimatta muille lapsilleen, ei ole minun ongelmani.

Miten saataisiin kotiin rauha maahan?

Mitäs jos olisit vähän ymmärtäväisempi? jos tahdot ostaa omallesi laadukasta, osta, mutta älä oleta että miehesi sitten osallistuu niin suurella summalla, jos ei pysty kaikille lapsilleen tarjoamaan samaa.

Mietipä omalle kohdallesi, olisiko susta kivaa jos tilanne olisi toisinpäin? Että miehesi ostaisi exän kanssa puoliksi omilleen kallista roinaa ja teidän yhteinen saisi tyytyä jämiin, koska sulla ei olisi varaa?

Uusperheessä pitäisi olla vielä roimasti ydinperhettä enemmän tunneälyä. SInulla selvästikään ei ole.

Vierailija
4/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen isommille lapsille voi sanoa, että vanhemmat vastaavat hankinnoista eli puhukaa äidillenne, meilläkin äiti maksaa puolet.

Nuo lapset kerjäämään äidiltään jotain sellaista, mihin äidillä ei ole varaa...

Miettikää nyt pikkusen!

Vierailija
5/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta tuo tasapuolisuuden vaatimus on oikeudenmukaista lapsia kohtaan. En nyt oikein keksi muuta kuin että mies maksaa jokaiselle kolmelle lapselleen sen minkä pystyy välineiden hankintaan. Te äidit sitten laitatte puolet lisää ja ostatte mitä sillä saa, tai parempaa halutessanne maksatte enemmän. Ei se nyt oikein niinkään voi mennä että sinä valitset yksin minkä hintaista ostetaan ja miehen on automaattisesti maksettava puolet, oli varaa tai ei.

Vierailija
6/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tukea suomalaista työntekoa. Se on hyvä puhelin, itselläni on samanlainen.

Pitäisikö minun ostaa lapselleni halpa pyörä solidaarisuudesta jonkun toisen naisen lapsia kohtaan? Mies meni kanssani yhteen elämäntapani ja -arvoni tuntien. Hän tiesi, että satsaan laatuun.

Vierailija
7/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo lapset kerjäämään äidiltään jotain sellaista, mihin äidillä ei ole varaa... Miettikää nyt pikkusen!

Voihan sen tehdä niinkin, että ostaa sille omalle ainoalleen kaikkein parasta, matkustaa sen kanssa jne. mutta tekee isälle selväksi, että tätä ei toivota mukaan eikä isä saa sanoa mitään lapsen kasvatukseenkaan.

Vierailija
8/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokia N9 on made in Finland

Noksuissa mitä olen itse katsellut, on akut olleet Made in China :( Itsekin haluan tukea suomalaista teollisuutta, enkä kiinalaista missään nimessä.

Vierailija
9/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja minä maksan sitten enemmän, jos haluan parempilaatuista, niin meneehän se niinkin.

Mutta sitten alan kyllä olla tarkempi siinä, minkä verran menee minun rahaani miehen muiden lasten ylläpitoon, kun he ovat meillä. Tähän asti olen maksanut esim. ihan puolet asumis- ja ruokakuluista, vaikka yksi huone on miehen lapsien käytössä. En ole niin katsonut, kumpi maksaa koko sakin leffa- tai huvipuistoliput tai bensat, kun haen miehen lapsia harrastuksista tms.

Mutta jos ruvetaan nipottamaan, niin nipottaa voin minäkin.

Vierailija
10/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tukea suomalaista työntekoa. Se on hyvä puhelin, itselläni on samanlainen.

Pitäisikö minun ostaa lapselleni halpa pyörä solidaarisuudesta jonkun toisen naisen lapsia kohtaan? Mies meni kanssani yhteen elämäntapani ja -arvoni tuntien. Hän tiesi, että satsaan laatuun.

Et voi kuitenkaan olettaa että mies osallistuu yhden lapsensa kustannuksiin enemmän kuin toisten. Sinäkin tiesit yhteen mennessänne miehellä olevan muitakin lapsia joiden ksutannuksiin ja elämään hänen tulee osallistua. Elä siis sen mukaan!

Vierailija
11/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni miehen pitää olla tasapuolinen, saman verran kaikille. Sinun lapsesi ei ole sen arvokkaampi kuin sen toisenkaan naisen lapset.

Vierailija
12/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja minä maksan sitten enemmän, jos haluan parempilaatuista, niin meneehän se niinkin.

Mutta sitten alan kyllä olla tarkempi siinä, minkä verran menee minun rahaani miehen muiden lasten ylläpitoon, kun he ovat meillä. Tähän asti olen maksanut esim. ihan puolet asumis- ja ruokakuluista, vaikka yksi huone on miehen lapsien käytössä. En ole niin katsonut, kumpi maksaa koko sakin leffa- tai huvipuistoliput tai bensat, kun haen miehen lapsia harrastuksista tms.

Vierailija
13/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on toisten lasten äiti.

Voisivathan he tehdä niin, että mies pistää kahden muun lapsensa juttuihin saman rahan kuin yhteisen lapsemme tavaroihin. Ja lasten äiti laittaa sen, minkä pystyy. Ja sitten valitsevat, mitä ostavat.

Kun nyt muiden lasten äiti vaatii, että pitää olla juuri samat tai samanhintaiset tavarat kuin meidän yhteisellä lapsella.

Tiesin toki, että miehellä on nämä lapset. Mutta en arvannut, että minun pitäisi heidän asioitaan miettiä ja murehtia.

Vierailija
14/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiseen lapseenne enemmän kuin muihin. Mielestäni siitä lähdetään, että isä kustantaa kaikille lapsille samanverran. Ala nyt sitten nipottamaan vielä enemmän ja ala laskea kuluja taskulaskimella niin kohta kustannat sille lapsellesi kaiken ihan yksin kun mies saa vaatimuksistasi tarpeekseen.

Vierailija
15/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesin, että on ihan ok minulle, jos laittaa saman verran rahaa kaikkien lastensa hankintoihin.

Ja hänellä kyllä olisi varaa. Kun vaan karsii vähän turhasta, esim. moottoripyörän vero- ja vakuutusmaksulla kustantaa jo aika monta polkupyörää.

Vierailija
16/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi satsaa jokaiseen lapseen yhtä paljon rahaa. Jos sinä haluat ostaa lapsellenne kalliimman tavaran, maksat siitä ylimenevän osan. Tai vaihtoehtoisesti ostatte hänelle vähemmän mutta laadukasta, jolloin mies pystyy pysymään "budjetissa".

Tosiasia on, että yhteinen lapsesi ei miehen näkökulmasta ole sen tärkeämpi kuin muutkaan, enkä ymmärrä, miksi hänen pitäisi silloin käyttää yhteiseen lapseen enemmän rahaa kuin muihin.

Näin se vaan uusperheessä menee.

Vierailija
17/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pitaa olla tasapuolisessa asemassa. Mieti asiaa miehen isompien lasten kannalta.

Vierailija
18/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin toki, että miehellä on nämä lapset. Mutta en arvannut, että minun pitäisi heidän asioitaan miettiä ja murehtia.

MItä kuvittelit lasten kanssa käyvän?

Vierailija
19/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tiedonhakuun, pelaamiseen.

Minun tai miehen konetta hän ei voi käyttää, koska käytämme niitä myös työntekoon.

Mies hankki kahdelle muulle lapselleen tietokoneen. Se kulkee tietysti heidän mukanaan, eli ei ole täällä aina käytössä. Niinpä yhteinen lapsemme tarvitsi oman koneen.

Vierailija
20/71 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla asenteella niitä hankkii takuu varmasti.

Ja helppoa on elämä, kun laittaa kaiken jonkun muun syyksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi