Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksatte lastenhoitajalle/1h?

Vierailija
14.04.2011 |

Lastenhoitaja ei ole koulutettu, vaan lukiolaistyttö.

Maksatteko saman verran päivästä, illasta, yöstä, arjesta, sunnuntaista?

Ja tarvitseeko maksaa jotain eläkemaksuja tms. jos kyse on vain muutamasta kerrasta kuussa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todella yleinen palkka 1-2 lapsen hoidosta.

Vierailija
22/33 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koska maksan enemmän kuin muut, hän on joskus peruutellut muille jo sovittuja hoitovuoroja, koska mä maksan paremmin. Ja tykkää olla meillä.

Tytöt ovat 4 ja 6 v ja tykkää hoitajasta tosi paljon.

Käy meillä aina keskiviikkoisin ja lisäksi n kerran kuussa lauantaina.

Annetaan lisäksi synttäri- ja joululahja, on käynyt meillä jo 5 v.

Jos on 3 lasta, ehdottomasti 10 e. Muuten olet oikeesti tosi nuuka ja et arvosta lastenhoitajaa tippaakaan, jos tollasta noin alhaista palkkaa maksat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajamme on lukion ekaluokalla ja hoitaa tuohon hintaan kolmea alle kouluikäistä pimeästi.Hän syö meillä samalla kun lapset syövät sekä haemme ja viemme hänet takaisin kotiin autollamme,ei kulje julkisia meillä päin. Alin tuntipalkka työelämässä miinus verot on lähellä tuota viittä euroa,ja tyttö on kouluttamaton. Hoidontarve on muutama tunti

kerrallaan pari krt kuussa.

Vierailija
24/33 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Me maksetaan yritykselle 25 e / h ja he sitten maksavat työntekijälle palkan ja tekijöitä heillä riittää eli lienee ok palkkaus. Tuossa summassa luonnollisesti sivukulut ym. mukana ja meillä hoitaja säännöllisesti useamman kuukauden monta kertaa viikossa useita tunteja. Halusimme pitää heidät vielä kotona, ihan keskituloisia ollaan ja toinen meistä työtön eli arvovalinta. En halua kannattaa harmaata taloutta, vaikka tuloja ei paljon ole, mehän ne itse joudumme lopulta korkeampina veroina maksamaan ne muiden pimeät tulot eli mietin hiukan omaa nenää pidemmälle ja yli seuraavaan vuoden suuntaan ajatuksia. Rehellistä työtä kaikille eikä pimeää riistoa! Suuri osa ajasta tulee lopulta n. 10 e/h hintaan eli niin kauan kuin kotitalousvähennystä riittää, loput sitten ihan todellakin tuohon 25 e/h hintaan meille, joka EI siis varmasti lähelläkään hoitajan palkkaa. Emme matkustele, syö ulkona, harrasta kalliisti tm. Arvovalinta siis.

Vierailija
25/33 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on aikuisen, koulutetun ammattihenkilön tuntiliksa. Kyllä lukiotytölle (yleistys, sama koskee vaikka naapurin Mattia tai serkun kumminkaimaa) pimeästi pitäisi riittää 5-7 euroa tunti, varsinkin jos muksut ovat jo vaippaiän ohittaneita.

Omani ovat 6 ja 8 vuotiaita ja silloin kun tarvitsisin hoitajaa, se olisi lähinnä illalla nukkuvien lasten unen vartiointia. Tosin päivällähän muksut leikkivät keskenään, ei niitä tarvitse "hoitaa", riittää että on "aikuisena" paikalla ja katsoo että syövät eikä kukaan ala riehumaan.

Vierailija
26/33 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me maksamme 11,70/h. Ja epäpätevyydestä vähennämme 5%.

Tällä summalla täytyy hoitaa seitsemän 3-7 -vuotiasta lasta, tai jos kyseessä ovat alle kolmevuotiaat lapset, ko. korvaus maksetaan neljän lapsen hoitamisesta.

Terveisin Helsingin kaupunki

Vierailija
27/33 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä 31. Kun nyt saisi vain lopulta aikaiseksi alkaa etsiä sitä hoitajaa.

se 30 siis

Vierailija
28/33 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä 31. Kun nyt saisi vain lopulta aikaiseksi alkaa etsiä sitä hoitajaa.

se 30 siis

Vierailija
29/33 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mietitty ulkopuolisen lastenhoitoavun ostamista taaperolle silloin tällöin. Yksi lapsi siis kysessä. Itse luulen, että vähintään tuon ML:n hinnan maksaisin. Ehkä noin 10 e tunti kuulostaa itsestäni sellaiselta hinnalta, jota tarjoaisin taaperoni hoidosta jos lähden esim. omalla ilmoituksellä hoitajaa jossain vaiheesa hakemaan. Avun tarve meillä olisi tällä hetkellä hyvin vähäistä mutta ennen lapsen päivähoitoon menoa saatamme tarvita myös esim korkeintaan kuukauden lastenhoitajaa esim. noin 8h/pv. Tuosta olisin kyllä valmis maksamaan todella hyvinkin koska tarve on todella tilapäinen jos vain tietäisin varmasti hoitajan olevan hyvä.

Itse hoidin lukioaikana jonkin verran lapsia todella pienellä korvauksella. Ei edes sovittu mitään tuntihintaa vaan perheenäiti silloin tällöin antoi jotakin korvaukseksi. Minulle tämä oli ok sillä tulin taloudellisesti hyvin toimeentulevasta parheestä ja halusin lähinnä lastenhoitokokemusta koska olin lähdössä au pairiksi. Toki olin kuitenkin ensimmäisistä itse tienaamistani rahoista kuitenkin iloinen ja niillä oli isokin symbolinen merkitys vaikkeivat isoja summia olleetkaan (tuntihinnasta en osaa sanoa yhtään mitään). Au pairinakin sain melkoisen pienen taskurahan (mutta toisaalta toki vallan mukavan asumisen, ruuat jne), jolla en olisi kyllä ilman säästöjä pystynyt elämään. En kuitenkaan itse haluaisi palkata ketään kovin pienellä korvauksella, tämä on itselleni lähinnä periaatteellinen kysymys mutta tavallaan ymmärrän senkin, että jos jollain perheellä rahat kovin tiukalla ei voi maksaa kovin hyvin hoitajalle. Sitä en sen sijaan ymmärrä, että maksetaan todella huonosti jos rahaa on hyvin.

Mielelläni maksaisin myös eläke ym. maksut mutta rehellisyyden nimessä voisi olla etten hyvin lyhytaikaisen avun kohdalla jaksaisi selvitellä kiemuroita vaan maksaisin homman ihan pimeästi käteen.

Vierailija
30/33 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kirjoittaja n:o 30

Esim. Hoivanetin kautta nuo kiemurat kyllä hoituu hyvin mallikkaasti ja muitakin tarjoajia on. Ja kokemusta on myös, että työkkärin kautta saa loistavaa apua noiden kiemuroiden kanssa, jos heidän kauttaa etsii sitä lastenhoitajaa. Itse haluan ainakin vähentää harmaata taloutta, se on meidän kaikkien veronmaksajien etu ja eipähän tarvitse miettiä, kuka on vastuussa ja miten vakuutukset korvaa, jos jotain sattuu hoitajalle tai lapsille.

Vierailija
31/33 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen tädille lastenhoito hommia ja maksaa 10e/h. Vaadittavia on 2 (iät 2v ja 4v) musta ihan hyvä palkka, koska en ruokaakaan osta omista taskuista. Oon siis lukiolainen ja kaikki raha on tervetulleeksi

Vierailija
32/33 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä olisi hyviä kanavia etsiä lastenhoitoapua Helsingissä? Olen uupunut yh.

Vierailija
33/33 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Facebookin lastenhoitoapu Uusimaa ryhmää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi