apua, tuleeko musta kalju!?!
Multa on tässä viimeisen parin viikon sisään alkanut lähteä hirveästi hiuksia. Ei nyt mitenkään tukkoina lähde, mutta huomattavasti paljon enemmän kuin ennen. Ei ennen esim. huksia korvan taakse sipaistessa jäänyt sormien väliin hiuksia joka kerta. Ehkä yksi silloin tällöin, mutta nyt niitä on useampia ja joka kerta!! Samoin harjaan jää todella paljon hiuksia joka harjauskerralla... ja pyyhe on niitä täynnä suihkun jälkeen...
Olen 3kk sitten synnyttänyt ja tuli mieleen että jos kerran raskaus tuuhentaa hiuksia, niin lähteekö ne kaikki ylimääräiset nyt sitten pois? Olen kuullut että imettävillä naisilla ainakin lähtisi hiuksia, mutta mä en enää imetäkkään...
Kommentit (9)
en ole koskaan kuullut...
Mutta tarkkaile tilannetta tms josko alopecia vaivaa... Joo, googleta jos ei ole ennestään tuttu
Raskauden aikana ei tunnu lähtevän tukkaa ollenkaan, tukka vaan tuuhenee. Synnytksen jälkeen kaikki, joiden on pitänyt lähteä, lähteekin sitten kerralla :/ Nyt pää täynnä 4 sentin pätkiä, kun uudet hiukset tietysti kasvaa yhtäaikaa takaisinkin.
Juu, ei mullakaan muuten lähtenyt paljon yhtään raskausaikana. Eli siihen siis liittyy niinkuin ajattelinkin... tuntuu vaan ihan kammottavalta tää määrä mitä lähtee.
ap
Mulla oli järkyttävä hiustenlähtö kun lopetin imetyksen
lähti koko otsatukka pois imettäessä. Nyt kasvanut kyllä takaisin. Joten ei ole poikkeuksellista.
Muistan miten esikoisesta meni suihkuallas kerran jälkeen aina tukkoon, niin paljon lähti hiuksia.
Nyt kuopus 7 kk ja tilanne helpottaa eli normaalia tuossa 3-6 kk aikana.
Todennäköisesti aivan normaalia hiustenlähtöä, ja se voi valitettavasti kestää jopa useita kuukausia. Itseltäni lähti todella runsaasti hiuksia synnytyksen jälkeen, enkä edes immeetänyt lastani, vaan tyttö oli pulloruokinnassa heti parin viikon ikäisestä lähtien. Yleesnä hiukset kasvaa takaisin ja vuoden päästä äidillä jo tuuhea tukka. Jos kuitenkin haluat saada varmistuksen, niin kannattaa käydä lääkärissä, verikokeissa, kilpirauhasen arvot ym tsekata.
ekassa raskaudessa tukka tuuheni ja sitten harveni rajusti kun vauva oli 2-6kk..sitten alkoikin puskemaan uutta, oli komea etutukka niistä uusista hiuksista(: toiselta kävi samoin, mutta se tuuheutuminen ja harventuminen ei ollut niin rajua(;
en ole koskaan kuullut...
Mutta tarkkaile tilannetta tms josko alopecia vaivaa... Joo, googleta jos ei ole ennestään tuttu