Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka säästätte lapselle lapsilisät, huomatkaa

Vierailija
14.04.2011 |

että siitä pitää maksaa sitten lahjaverot. Lapsilisä on äidin tai muun huoltajan tuloa ei lapsen. Jos säästetyn antaa lapselle esim. asunnon ostoa varten lapsen täytettyä 18-vuotta, pitää maksaa verot.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et muka voi ottaa rahaa lapsesi säästötililtä? Sinulla on tilinkäyttöoikeus siihen asti kun lapsi täyttää 18 vuotta eli toisin sanoen sinä määräät mitä rahoilla teet.

Olen itsekin välillä ottanut pikavippejä lapsen säästötililtä ja maksanut sen sitten tietty takaisin.

Lapsen säästötilille on rahoja turha ensinnäkään säästää, koska korko on niin huono. Ennemmin rahastoon. Meillä se on tuottanut hyvin ja ehtii tuottaa vielä paremmin ennen kuin lapsi täyttää 18 v.

Vierailija
22/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöillä kuten ap elämä on kauhean vaikeaa Otan osaa!

kyllä niitä hölmöjä saa nyt hakea ihan jostain muualta

Vierailija
24/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilisät tulee minun tilille, josta siirrtän kerran kuussa 100 euroa lasten tileille

Helppoa

Vierailija
25/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita rahoja ihan vaan suoraan joka kuukausi lapsen OMALLE tilille!!! ei tarvi mitään helkkarin veroja maksella!! ottaa nyt vaan järjen taas käteen..

Vierailija
26/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tiliin olisikin käyttöoikeus! Ne rahat ovat lapsen!

Miksi et muka voi ottaa rahaa lapsesi säästötililtä? Sinulla on tilinkäyttöoikeus siihen asti kun lapsi täyttää 18 vuotta eli toisin sanoen sinä määräät mitä rahoilla teet. Olen itsekin välillä ottanut pikavippejä lapsen säästötililtä ja maksanut sen sitten tietty takaisin. Lapsen säästötilille on rahoja turha ensinnäkään säästää, koska korko on niin huono. Ennemmin rahastoon. Meillä se on tuottanut hyvin ja ehtii tuottaa vielä paremmin ennen kuin lapsi täyttää 18 v.

Vierailija
27/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et nero ap laita rahoja ihan vaan suoraan joka kuukausi lapsen OMALLE tilille!!! ei tarvi mitään helkkarin veroja maksella!! ottaa nyt vaan järjen taas käteen..

Vierailija
28/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin ei käsittääkseni saa sisarkorotuksia (jos perheessä siis useampi lapsi). Silloin kannattaa kierrättää vanhemman tilin kautta ja laittaa lasten tileille yhtä suuret summat.

Et antaa joka kuukausi mennä rahan lapsen omalle tilille tai siirtää sen sinne, niin eipä siinä mitään lahjaveroja tarvii miettiä...

Vierailija
29/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nimenomaan kysyin tota nordea pankissa ja sain neuvon et joka kuukausi kun laittaa lapsen nimellä olevalle tilille johon on myös itsellä hallintaoikeus,mitään veroja ei mene milloinkaan.Sit kun lapsi täyttää 18 tili on jo hänen omaisuuttaan.

Vierailija
30/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka menee jos ne rahat menee suoraan lapsen tilille? ei mitään!

ettekö hyvät ihmiset ole avanneet lapsillenne tiliä?

Vierailija
31/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka menee jos ne rahat menee suoraan lapsen tilille? ei mitään!

ettekö hyvät ihmiset ole avanneet lapsillenne tiliä?

kaikki könttänä ja avaushan koski nimenomaan könttämaksua.

Vierailija
32/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verottajan sivuilta suoraan kopioitu:

"Kuinka paljon voi lahjoittaa verovapaasti?

Alle 4000 euron suuruiset lahjat ovat pääsääntöisesti verottomia. Huomioon otetaan kolmen vuoden kuluessa samalta henkilöltä saatujen lahjojen yhteismäärä. Mikäli 4000 euron raja ylittyy kolmen vuoden aikana, määrätään lahjavero lahjansaajalle lahjojen yhteenlasketun määrän perusteella. Kolmen vuoden aika lasketaan päivästä päivään, ei kalenterivuosittain."

ja kaikilla on se yksi lapsi...

Eli jos nyt hyvä av-mamma ottaisi silmän käteen eikä keksisi omiaan. Eli lapsilisistä tulee kolmen vuoden aikana 3600e (tai anteeksi, nykyään huimat 14,4e enemmän...) joka on alle 4000e. Eli ei tarvitse maksaa lahjaveroa.

Vierailija
33/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä lapsen rahoja silti saa itse käyttää,

vaikka tiliin olisikin käyttöoikeus! Ne rahat ovat lapsen!

Miksi et muka voi ottaa rahaa lapsesi säästötililtä? Sinulla on tilinkäyttöoikeus siihen asti kun lapsi täyttää 18 vuotta eli toisin sanoen sinä määräät mitä rahoilla teet. Olen itsekin välillä ottanut pikavippejä lapsen säästötililtä ja maksanut sen sitten tietty takaisin. Lapsen säästötilille on rahoja turha ensinnäkään säästää, koska korko on niin huono. Ennemmin rahastoon. Meillä se on tuottanut hyvin ja ehtii tuottaa vielä paremmin ennen kuin lapsi täyttää 18 v.

Teoriassa lapsen tilillä olevia rahoja ei saa käyttää esim. asuntolainan lyhennyksiin MUTTA lapsen tilillä olevilla rahoilla saa ostaa lapselle urheiluvälineitä, ruokaa ja kattaa muutkin lapsen aiheittamat kulut ja tämän jälkeen käyttää ne "omat säästyneet" rahat siihen asuntolainaan.

Koska lapsen aiheuttamat kulut ovat suuremmat kuin lapsilisät niin ei ole milläänlailla ongelmaa käyttää lapsilisiä lapsen tililtä "lapsen kuluihin".

Tämän asian kanssa tulee ongelma vasta jos lapsi vaikkapa perii huomattavan summan rahaa jolloin lapsen tililtä käytettyjä varoja ei voi enää peerustella lapsen aiheuttamilla kuluilla.

Vierailija
34/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kälyisellä säästötilillä lähes nollakorolla monta monituista vuotta?? Johan inflaatiokin syö sitä arvoa, että ei saa mitään tuottoa vaan jää miinukselle kun rahan arvo heikkenee. Lapsilisärahat kannattaa sijoittaa rahastoihin tai vakavaraisten yritysten osakkeiseen, firmoihin mitkä maksavat hyvin osinkoa. Ja lapsen omissa nimissä tietenkin.

Vierailija
35/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirtää lapsen tilille, siis oman tilin kautta, kuukausittain.

Vierailija
36/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan inhorealisti, mutta meillä ei lasten omalle tilille mene kuin 15e kuussa ja niitäkin rahoja käytetään, kun ostetaan lapsille polkupyöriä tms. isompaa. Me sitten säästetään itse omiin rahastoihimme lasten opiskeluaikoja varten. Jos rahat on lapsen omalla tilillä, ne rahat todellakin on hänen sitten kun hän 18 täyttää, oli hänellä järkeä pääässä tai ei. Kuka sen kuitenkaan tietää, kenen lapsi sinne mieron tielle joutuu. Voi olla minun, voi olla sinun.

Vierailija
37/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä niitä pankkeja taitaa jo kymppitonni kiinnostaa.. Rahanpesun tarkkailu on nimittäin pankkien hommaa.

todellakaan kiinnosta mitä vanhat asiakkaat tekevät.

Vierailija
38/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi saa rahat kerralla, vaikka niitä olisi vähitellen lapsen tilille kerrytettykin. Kannatta tehdä lahjakirja jokaisesta lahjoituksesta niin sitten verottaja tietää mitä summia,.

Ja tosiaan kyllä verot pitää maksaa, vaikka niistä ei jäisikään kiinni. Tämä maa pyörii sen verassa, että me HALUAMME maksaa veroja ei sen varassa, että maksamme ellemme jää kiinni.

minä teen kaikkeni ettei verottaja saisi yhtään mitään.

Niistä rahoista on kerran jo verot maksettu -saa riittää.

Mieluummin maksan lakimiehille verosuunnittelusta kun verottajalle ensimmäistäkään ylimääräistä euroa kuin on aivan pakko.

Vierailija
39/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosittain hankimme kertyneillä lapsilisillä lapsen arvo-osuustilille osakkeita. Pelkkä tilille säästäminen ei ole järkevää, tuotto on heikkoa.

Vierailija
40/41 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos annan sen lapselle esim. autokoulua tai autoa varten?

otat sen rajan alle. Eli et ylitä sitä rajaa niin silläpä ei verottaja tiedä.

samaa asiaa jo hoettu monta kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi