Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lukekaa tämä ennen vaaliuurnille menoanne..

Vierailija
14.04.2011 |

Tässä on minun keskustelustani pätkä erään kokookuslaisen kanssa.. Tai sanotaanko oma osuuteni. Musta tässä on turha Soinista tehdä syntipukkia. Itse entisenä kokoomuslaisena, haluan asioihin muutoksen ja siksi äänestän toisin.

Jos minä olisin kovapalkkainen ja en pyöriskelisi näiden pinnalla (ihan oman maan perselllään olevat asiat) olevien asioiden kanssa päivittäin, en välttämättä jaksaisi seurata ja etsiä tietoa ehdokkaista/puolueista, kuten nyt olen tehnyt. ...Olen lukenut melkein jokaisen puolueen vaaliohjelmat sekä myös lupaukset viime kaudelle ja sen perusteella tehnyt valintani, javoin rehellisesti sanoa, että en halua pelkkää salkkujen vaihtoa kahden edellisen valtapuolueen välillä vaan aivan uuden meinigin.. Ketkä istuivat 90-luvulla hallituksessa kun koimme edellisen pankkikriisin/laman.. Ettei ois vaan nuo kaksi K:lla alkavaa puoluetta.. ;) En ole finanssinero, mutta tällä menolla mun käytettävissä oleva raha vähenee entisestään..

Miksi me sitten äänestetään, jos lopputulos on sama? Itse uskon, että nyt äänestää paljon sellasia, jotka ei oo ennen jaksanut ahteriaan sohvalta liikauttaa ja osa sitten jättää äänestämättä just ton pelleilyn takia, kun mikään ei kuiteskaa...n muutu. Nostaisin sille edustajalle hattua, joka vaikka lahjoittaisi oman kk-palkkansa Hurstin leipäjonossa seisovalle ja kitkuttelisi itse peruspäivärahalla taikka vaan ihan sairaanhoitajan palkalla. Sitä nyt vaan ei tapahdu, mutta voisin mielelläni vaihtaa kuukaudeksi paikkaa jonkun kanssa ja saisi maistaa tätä elämää. :) Harvalla siellä oikeasti on todellista käsitystä tavallisen ihmisen elämästä.

Eräs kokoomuslainen käytti reilut 60 000euroa SÄÄSTÖJÄÄN päästäkseen viime kaudella Arkadianmäelle. Itse seurasin mielenkiinnolla asiaa, koska satuin tuntemaan ko.ihmisen lasten kautta.. Kuinka minulla lastentarhaopettajalla oisi tuommoisia... säästöjä, kun se on jo reilun parin vuoden palkkakin?? No hyvä, että jollain mennyt putkeen nuo ammatinvalintajutut aikanaan, että pystyy irroittamaan tuommoisen summan epävarmaan asiaan.. Mä oon onnellinen, jos saan 100e säästöön. :D

Suomen ongelmat edellisessä talouskriisissä eli surullisen kuuluisassa lamassa juonsi juurensa rahoitusmarkkinoiden ylikuumenemisesta ja rahoitusmarkkinoiden sääntelyn vapautumisesta. Talousliberalismi on itsea...siassa yksi oikeistoohallituksen kantavista teemoista. Tästä oli kyse myös silloin, kun Esko Aho ja Iiro Viinanen (kesk ja Kok.) intoilivat Suomen johdossa.Turha väittää, etteikö keskustalais-kokoomuslais hallituksen talouspoliittiset linjanvedot olisi Suomea suistaneet pankkikriisiin.. Voin väittää sinisin silmin, että jos Suomessa olisi ollut vasemmistovetoinen hallitus, niin tätä ei oisi käynnyt. Valtion talouspolitiikalla on suuri merkitys siihen, miten rahamarkkinat käyttäytyy. Silloin ylikuumentuneen talouden jarrumieheksi olisi tarvittu nimenomaan vasemmistolähtöistä talouspolitiikkaa.

Mitä sitten on vasemmistolähtöinen talouspolitiikka. Tässä yhteydessä voidaan vetää yhtäläisyysmerkki valtion sääntelyyn ja valtion vastuuseen, sekä pohjoismaiseen hyvinvointivaltiomalliin. Vasemmistovetoisen talouspolitiikan lähtökohta on ...jakaa yhteiskunnassa tuotettua hyvää (taloudellista voittoa) koko yhteiskunnan kesken niin, että parempi osaisten vastuulla on osittain myös yhteiskunnassa huonommin pärjäävien hyvinvointi. (tämä on varmaan se Kokoomuksen mainostama paremminvointivaltio). Valtion vastuulla on estää valtavien tuloerojen synty. Tätä toteutetaan mm.veroprogressiolla, mitä kokoomus vastustaa. Toinen keskeinen tehtävä vasemmistovetoisessa talouspolitiikassa on valtiollisen säätelymekanismin ylläpitäminen, mikä estää aiemmin nähdyt talouden ylikuumenemiset ja sitä seuraavat lamat. Nyt on pitkävaikutteisen linjanvedon paikka. Haluammeko vapaan markkinatalouden ohjaavan maamme kehitystä vai haluammeko edelleen ylläpitää suhteellisen tasa-arvoistahyvinvointiyhteiskuntaa, mitä ylläpidetään tulonsiirroin (=verotus ja sosiaalietuudet). Tiedämme mihin liberaali talouspolitiikka johtaa. Jopa maailman talouden moottori USA kärsii talouden yltiöliberalismista. Siellä tilanne mennyt niin pitkälle, että jopa keskiluokka on alkanut kärsiä talouden polarisoitumisesta. Minä en ainakaan usko, että vapaat markkinat automaattisesti luovat hyvän ja tasa-arvoisen yhteiskunnan..

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku pidempi keskustelu, josta osia kopioitu, otaksun..

Vierailija
2/39 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaa monia hyviä asioita.

Mutta en ole samaa mieltä vanhempainvapaiden jakamisesta tyyliin 6+6+6. Minun mielestäni jokaisen perheen tulisi itse saada päättää, mikä on heille paras vaihtoehto jakaa vanhempainvapaat (tai olla jakamatta). Esim. jos mies on yksityisyrittäjä ja nainen on työtön, ei siitä hyvää seuraa, jos miehen on pakko jäädä 6 kk kotiin hoitamaan lasta. Voisi olla mieskin työtön sen jälkeen.

Minulle on tärkeää kuitenkin löytää puolue/ehdokas, joka puolustaa subjektiivista päivähoito-oikeutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äänestän Kokoomusta.

Vierailija
4/39 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus, äänestin jo ennakkoon perussuomalaista ehdokasta. Haluaisin vain muutosta tähän persreijättömään menoon mitä sdp kokoomus ja keskusta kvartetti on Suomessa saanut aikaan

Vierailija
5/39 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina äänestänyt Keskustaa, mutta nyt kolahtaa meidän perheen kaksi ääntä Perussuomalaisille. On ihan sellaisia "pakansekottamisääniä"!! Onhan nuo vanhat puolueet jo nähty.

Vierailija
6/39 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva hallitus koostuu persuista, demareista, kristtilisitä, vasemmistosta ja kai sinne ois rkp´nkin mentävä..

Vierailija
7/39 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sdp:tä ja Kokoomusta yhtään missään muodossa. Ei mitään hyviä päätöksiä heiltä.

Vierailija
8/39 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas. Iiro Viinanen ja Esko Aho eivät vapauttaneet rahamarkkinoita josta johtui ylikuumeneminen. He astuivat vallankahvaa vasta kun talous oli jo romahtanut. Eiköhän pitäisi katsoa sinne vasemmiston ja nimenomaan Erkki Liikasen (SDP) suuntaan. Hän se vapautti rahamarkkinat(valtiovarainministeri ennen lamaa).Samainen herra oli liittämässä Suomea Euroon ja toimii nyt Suomen Pankin pääjohtajana. Antoi mm tänä vuonna 20 miljardia EKP:lle Suomalaisten veronmaksajien rahoja neuvottelematta eduskunnan pankkivaltuuston kanssa.Siis herra Liikanen toimi ilman lupia.En ole kokoomuksen kannattaja mutta en halua että levitetään väärää tietoa.

Vierailija
9/39 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo otsikosta näkee, että joku persuja kannattava yrittää "sivistää", "opettaa" ja "käännyttää" muita.

Vierailija
10/39 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas. Iiro Viinanen ja Esko Aho eivät vapauttaneet rahamarkkinoita josta johtui ylikuumeneminen. He astuivat vallankahvaa vasta kun talous oli jo romahtanut. Eiköhän pitäisi katsoa sinne vasemmiston ja nimenomaan Erkki Liikasen (SDP) suuntaan. Hän se vapautti rahamarkkinat(valtiovarainministeri ennen lamaa).Samainen herra oli liittämässä Suomea Euroon ja toimii nyt Suomen Pankin pääjohtajana. Antoi mm tänä vuonna 20 miljardia EKP:lle Suomalaisten veronmaksajien rahoja neuvottelematta eduskunnan pankkivaltuuston kanssa.Siis herra Liikanen toimi ilman lupia.En ole kokoomuksen kannattaja mutta en halua että levitetään väärää tietoa.

eikös se ollutkaan Kokoomuslainen Katainen, joka tämän asian "jyräsi" eteenpäin, niinkuin yleensä?

Vierailija
11/39 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en jaksanut lukea kuin alun...

Äänestän siis edelleenkin Kokoomusta.

Vierailija
12/39 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä äänestys loppui jo 5 pvää sitten

Vierailija
13/39 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän Vasemmistoliittoa.

Terv. 3

mutta en jaksanut lukea kuin alun... Äänestän siis edelleenkin Kokoomusta.

Vierailija
14/39 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilta osin kuin omasta kynästäni. =)

Terveisin; yksi entinen kokoomuslainen, joka äänestää nyt Perussuomalaisia.

Vierailija
15/39 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua lukea faktoja???

Vierailija
16/39 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi jaksaa! Tämä on suomalaisen yhteiskunnan parhaaksi.

t. 6 (muistaakseni)

Vierailija
17/39 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan moni, joka ei jaksa lukea, äänestää Kokoomusta. "Tätähän me ollaan aina äänestetty"

Vierailija
18/39 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei viitsi siihen aikaansa tuhlata. Ekat rivit luin ja siihen loppui. Teksti pitää jakaa kappaleisiin ja lauseissa tulee olla oikea rakenne. Tuollainen sekamelska ei tee kuin vihaiseksi.

Kannattaisi jaksaa! Tämä on suomalaisen yhteiskunnan parhaaksi. t. 6 (muistaakseni)

Vierailija
19/39 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka luulevat, että äänestämisessä on kaksi vaihtoehtoa: persut ja kokoomus.

Vierailija
20/39 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kokoomuslaiset halua lukea faktoja???