Jos ensimmäinen lapsi syntyy kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa, syntyykö toinenkin ennen
(hedelmöitysaika tarkkaan tiedossa)? Kokemuksia kaipaan, kiitos:-)
Kommentit (9)
jokainen raskaus on erilainen!
itselläni eka syntyi 2,5vk ennen ja toinen vasta rv42! ;)
joillain äideillä synnytykset noudattaa samaa kaavaa (esim. syntyvät aina la:n jälkeen), mutta toisilla ihan miten sattuu. Eli ei sitä oikein tiedä kuin kokemuksen kautta kumpaan ryhmään itse kuuluu.
joillain äideillä synnytykset noudattaa samaa kaavaa (esim. syntyvät aina la:n jälkeen), mutta toisilla ihan miten sattuu. Eli ei sitä oikein tiedä kuin kokemuksen kautta kumpaan ryhmään itse kuuluu.
eli joillain on tietty "kantoaika" - ehka anatomisten tai hormonaalisten ominaisuuksien ansiosta - itse kuulun tahan porukkaan, lapset (3) ovat kaikki syntyneet n. 37+4. Toisilla taas yksi on keskonen ja toiset yliaikaisia, vain vahan karjistaen. Ja tietty kuka tahansa voi esim. saada keskosen jos tulee joku tulehdus tms. joka kaynnistaa synnytyksen etukateen.
5 päivää ennen la ja toinen 8 päivää jälkeen. Oli pitkä odotella, kun olin ajatellut, että saattaa toka lapsikin tulla jo ennen la:aa.
kakkosta odottaessani lääkäri kehotti varautumaan että toinen syntyy yleensä aikaisemmin. No, ei syntynyt vaan meni kymmenen päivää yli ja kolmonen meni vielä enemmän.
Mullekin sanottiin että kyllähän kolmaskin syntyy lähellä laskettua aikaa mutta eipä näin käynyt, jouduttiin vielä käynnistämään!
esikoinen 39+1
kakkonen 38+6
kuopus 40+3 (käynnistettynä)
Eli minun kohdallani ei ainakaan kaava toteutunut. Kaikki kyllä hokivat, että viimeisinkin syntyy ennen la:ta. Toisin kävi.
1. Sytyi tasan laskettuna aikana- Päivänä.
2. Tuli 3 päivää ennen la
3. Hätäsektiolla 9 päivää ennen la. Sektioaika oli varattuna viikkoa ennen la.
4. Käynnistetty synnytys viikkoa ennen la.