8kk ikäiselle herkkuja kahvipöydässä?
esim pienen pieni suklaan pala, jäätelöä vähän lusikan kärjestä, pieni muru keksiä? mitä olette mieltä?
Kommentit (9)
ei tarjoiluja jos poika perheineen tulee käymään, ettei vaan lapset saa suuhunsa mitään hyvää...? ylihysteeristä?!
Meillä pienin 11 kk, eikä saa mitään herkkuja kahvipöydästä. Karjalanpiirakkaa kahvipöydästä annan, jos on. Ei se kuitenkaan estä niitä herkkuja pöytään laittamasta.
Mutta kyllä mä olen antanut lapselle jotain pientä. Esim kun olemme käyneet Ikeassa ja olen itse ottanut pehmiksen, niin olen antanut lapsen (8kk) maistaa siitä suullisen, mummoni antoi lusikallisen itsetehtyä omenahilloa pojan ollessa 4kk, äitini on antanut pienenpalan pullaa mutusteltavaksi jne.
Eli kyllä poika on maistiaisia saanut. Varsinaiseksi kahvipöytäherkuksi olen antanut yleensä hedelmiä tai maissinaksuja.
Tietenkin on jokaisen äidin omavalinta, mitä lapselleen haluaa antaa ja kuinka tarkasti noudattaa ohjeita. Mutta ei meidän poika ainakaan noihin ole kuollut ;)
vuosikkaallekaan ennen kuin lapsi oppii niitä vaatimaan. Valitettavan aikaisin oppivat kuitenkin, etenkin ne, joilla isompia sisaruksia. Ihan turhaa aikaistaa tuota makealle oppimista.
Meillä poika maisteli viimekesänä pahimmilla helteillä jätskiä 4kk iässä, mutta lähinnä huulilla kosketteli ja sitten lipoi niitä. On myös saanut lipaista salmiakkia ja pieniä keksin murusia.
Lisäksi on maistanut murusia aurajuustoa, josta tykkää tosi paljon.
Kuitenkin pääasiassa syö herkkuina juurikin edellämainittuja maissinaksuja ja kaikenlaisia hedelmiä. 1v synttäreillään sai myös täyte- ja voileipäkakkua muutaman lusikallisen.
Meillä suolaisia ja makeita herkkuja saa maistella, mutta meillä ei anneta esimerkiksi kokonaista keksiä yms. lapselle kerralla syötäväksi
vuosikkaallekaan ennen kuin lapsi oppii niitä vaatimaan. Valitettavan aikaisin oppivat kuitenkin, etenkin ne, joilla isompia sisaruksia. Ihan turhaa aikaistaa tuota makealle oppimista.
Tämäkin tietysti yksilöllistä, mutta vaikka meidän lapsi on saanut maistella, ei hän niitä ala vaatimaan. Ja jos joskus alkaa niin ei niitä anneta aina kun vaatii...
esim pienen pieni suklaan pala, jäätelöä vähän lusikan kärjestä, pieni muru keksiä? mitä olette mieltä?
Tosin on ihan yhtä herkkua pikkuiselle mutustella leipäviipaletta.
jotka varustettu samoilla aatoksilla kanssani. eipä tuo ole kuollut jos on vähän pieniä maistiaisia saanut. meillä myös maissinaksut niinä varsinaisina herkkuina,mutta kun niin kovin on katsonut mitä muut syö, niin olen heltynyt antamaan vähän maistiaista. :)
oma äitini on tajuttoman hysteerinen herkkujen suhteen. ei saisi varmaan vielä 10 vuotiaanakaan saada mitään hyväskää. (kumpa vain tietäisi millä on oma lapsensa kasvanut, karkeillapa hyvinkin...) toiset isovanhemmat ja minun isäni taas antaisivat vaikka millä mitalla jo nyt... jospa pidämme tämän oman kultaisen keskitien.
siksi meillä ei ole mitään tarjoilua, kun poika perheineen tulee käymään.