Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi otti lainaa mieheni nimiin eikä ole maksanut takaisin..

Vierailija
13.04.2011 |

Harmittaa ja ärsyttää, suoraansanottuna V*TUTTAA!!

Mieheni on sellainen yli-kiltti ihminen, joka ei uskalla kenellekään sanoa ei...kun hän täytti 18v., menivät äitinsä kanssa samana päivänä pankkiin ottamaan lainan mieheni nimiin (koska äidillään luottotiedot menneet). Laina oli siis anopille ja oli luvannut sen maksaa takaisin. Eipä ole vielä tänäkään päivänä maksanut (kohta 10 vuotta kulunut..) varmaan senttiäkään, ovat menneet hänelle ulosottoon (hän oli siis takaajana), mutta ei sieltä paljon mene, kun anopilla niin pienet tulot.

Ottaa niin aivoon, kun se laina roikkuu siellä eikä me sen takia ehkä ikinä saada tyyliin asuntolainaa...jos vain olisi rahaa, niin maksettaisiin se pois, mutta ollaan tosi tiukilla, parin vuoden päästä ehkä olisikin mahdollista ainakin erissä maksaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei 10 vuodessa ole tullut maksettua.

Vierailija
2/12 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi törkeä akka. Oikea kusipää. Pilata nyt oman poikansa elämä tollasella. Miehesihän ei saa nyt mitään lainaa. Ei auto, ei sitä asunto, ei edes luottokorttia. Jeesus mikä äiti hänellä. Oletko sä ihan suoraan sanonu anopille asiasta? On varmaan aika menetetty tapaus jos kehtaa vastaan väitää kun pyydätte maksamaan takaisin.

Vierailija
4/12 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiristettyä, heität pellolle. Ties mihin nimensä vielä elämänsä aikana tällää kiltteyttään.

Vierailija
5/12 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun juttusi pissii. Ei luottotiedoton voi olla takaaja.

miten hän tosiaan voi olla takaaja? olisiko sitten niin, että hänen luottotiedot ovat menneet vasta sen jälkeen...en kyllä usko. mutta joka tapauksessa hän on takaaja ja tilanne on tämä.

Joku kysyi, olenko sanonut asiasta anopille...kyllä, olen sanonut (ystävällisesti), että vuokralla on meidän asuttava ja hankala oli saada autoa osamaksulla, kun minulla ei ollut vakituista työtä ja mieheni ei voinut olla takaaja jne. Anoppi vaan toteaa, että joo, mutta meilläpä ei ole mitään lainaa maksettava, kuten hänellä...ja että koska miehelläni on niin paljon töitä (on paljon töitä joo, mutta huono palkka), hän voisi antaa anopillekin rahaa, kun anopilla on niin vähän...

ap

Vierailija
6/12 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa pankista laina ja maksakaa ulosottovelka pois. Jos ymmärsin oikein, niin lainaa on jäljellä 5.000, se ei ole kohtuuton velka. Sitten alatte käräjäoikeuden kautta vaatia anopilta lainaa takaisin. Se kestää varmaan aikansa, mutta ainakaan takaus ei enää rasita teidän talouttanne. Näin pääsette puhtaalle pöydälle. Luulisin, että pankin tai ulosottoviraston kautta saatte apua asian käytännön järjestelyissä.

Älä liikaa syyllistä miestäsi, hän oli lainan taatessaan vasta 18-vuotias ja kyseessä oli oma äiti. Roisto tässä kuviossa on se äiti.

Nimim. entinen takaaja

Vierailija
7/12 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli takaajana. Miehesi jätti maksamatta ja äitinsä menetti takaajana siis luottotiedot sen takia.

Miehesihän sen lainan olisi pitänyt maksaa, koska laina oli hänen nimissään. Oma moka, miksi otti lainan. Lainan maksaa pois se, kenen nimissä se on. Sitten vasta takaaja maksaa jos lainan ottaja ei pysty maksamaan. Se ei auta miestäsi enää tippaakaan jos anoppi maksaa lainan takaajana, sillä miehesi on sössinyt luottotietonsa itse jättämättä omissa nimissä oleen lainan maksamatta.

Vierailija
8/12 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin maksella laina itse pois ja ottaa opiksi.

Ja ehkä teidän kummankaan ei kannata enää koskaan olla missään tekemisissä miehen äidin kanssa kuin korkeintaan kukat lähettää kummulle. Miten ihmeessä te edes nyt vielä olette missään puheväliessä tuollaisen jälkeen?

Vierailija
9/12 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta äitinsä kanssa oli sopinut, että äiti maksaa lainan takaisin, koska äiti myös tuon lainarahan otti ja käytti. Miehellä ei ollut varaa maksaa sitä takaisin. Ja kyllä, myös äitinsä on menettänyt luottotiedot.

oli takaajana. Miehesi jätti maksamatta ja äitinsä menetti takaajana siis luottotiedot sen takia. Miehesihän sen lainan olisi pitänyt maksaa, koska laina oli hänen nimissään. Oma moka, miksi otti lainan. Lainan maksaa pois se, kenen nimissä se on. Sitten vasta takaaja maksaa jos lainan ottaja ei pysty maksamaan. Se ei auta miestäsi enää tippaakaan jos anoppi maksaa lainan takaajana, sillä miehesi on sössinyt luottotietonsa itse jättämättä omissa nimissä oleen lainan maksamatta.

ap

Vierailija
10/12 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin maksella laina itse pois ja ottaa opiksi. Ja ehkä teidän kummankaan ei kannata enää koskaan olla missään tekemisissä miehen äidin kanssa kuin korkeintaan kukat lähettää kummulle. Miten ihmeessä te edes nyt vielä olette missään puheväliessä tuollaisen jälkeen?

olen nyt kotona 1-vuotiaan lapsemme kanssa ja aion olla vielä pari vuotta. Itse en haluaisi olla tekemisissä anopin kanssa useasta muustakin syystä johtuen, mutta mies kuitenkin haluaa olla. Tai oikeastaan en oikein tiedä. Kiroaa kyllä usein, mitä kaikkea äitinsä onkaan tehnyt (tämä laina-juttu ja paljon muuta), mutta jotenkin sitten kun se äiti taas soittaa (lähes päivittäin), niin mies on taas kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Minustakin 18v. on nuori vielä, jos esim. ajattelen omaa pikkusiskoani, joka on nyt sen ikäinen...että jos oma äiti pyytää ottamaan lainaa, niin kyllä mä ainakin luottaisin siihen äitiini ja haluaisin auttaa...

ap

Vierailija
11/12 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä miehesi ja hänen äitinsä ovat kahden kesken sopineet, mikäli asia ei ole missään mustaa valkoisella. Siksi voi olla pienempi paha yksinkertaisesti maksaa laina pois itse.

Miehesi on kyllä todellinen tohvelisankari. Ymmärrän, että 18-vuotiaana on tarpeeksi tyhmä tehdäkseen tuollaista, mutta että vieläkin pitää välit tuollaiseen äitiin.

Vierailija
12/12 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksen siinä anoppi halusi takaajaksi uuden 18v miniän ja niin meni miniällä luottotidot moneksi vuodeksi. Luuli että anoppi maksaa mutta ei käytti myös toisen pojan tyttöystävää pankissa mutta tyttö fiksuna ei sitten alkanutkaan takaajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän